Human Resources and Competence Development as Competitive Advantage (5 op)
Toteutuksen tunnus: KH00BY77-3002
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
02.08.2024 - 31.08.2024
Ajoitus
01.09.2024 - 31.12.2024
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Tekniikka ja liiketoiminta
Toimipiste
Kupittaan kampus
Opetuskielet
- Englanti
Paikat
0 - 35
Koulutus
- Myyntityön koulutus
Opettaja
- Annika Karppelin
Ryhmät
-
PMMWES22Myyntityö, matkailu ja wellness liiketoimintana, S22
- 19.09.2024 12:00 - 15:00, Human Resources and Competence Development as Competitive Advantage KH00BY77-3002
- 26.09.2024 12:00 - 15:00, Human Resources and Competence Development as Competitive Advantage KH00BY77-3002
- 03.10.2024 12:00 - 15:00, Human Resources and Competence Development as Competitive Advantage KH00BY77-3002
- 10.10.2024 12:00 - 15:00, Human Resources and Competence Development as Competitive Advantage KH00BY77-3002
- 24.10.2024 11:00 - 14:00, Human Resources and Competence Development as Competitive Advantage KH00BY77-3002
- 29.10.2024 13:00 - 16:00, Human Resources and Competence Development as Competitive Advantage KH00BY77-3002
- 07.11.2024 12:00 - 15:00, Human Resources and Competence Development as Competitive Advantage KH00BY77-3002
- 14.11.2024 12:00 - 15:00, Human Resources and Competence Development as Competitive Advantage KH00BY77-3002
- 21.11.2024 12:00 - 15:00, Human Resources and Competence Development as Competitive Advantage KH00BY77-3002
- 28.11.2024 12:00 - 15:00, Human Resources and Competence Development as Competitive Advantage KH00BY77-3002
Tavoitteet
Upon completion of this course, the students is able to
- distinguish between strategic management and operational management decisions
- distinguish between leadership and management approach at company and destination level
- recognize the role of HR, use of technologies, competence development, and occupational wellness in tourism and hospitality industry
- explain the importance of soft skills in work community and customer contacts
Sisältö
- Leadership and developing employee competencies and occupational wellness
- Adaptability, problem solving, conflict resolution and teamwork
- Standardized processes, service standards and technology in customer encounters
Oppimateriaalit
Kupias&Peltola. 2009. Perehdyttämisen pelikentällä.
sekä englanninkielinen materiaali ja its-alustalla jaettu oppimateriaali.
Opetusmenetelmät
Flipped learning (opiskelija valmistautuu aiheeseen annetun materiaalin avulla)
ryhmätyöt ja case-studies
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Opintojaksoon ei kuulu tenttiä.
Ei korotusmahdollisuutta.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei valinnaisia suoritustapoja.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Lukujärjestyksen mukaiset oppitunnit: 25h
Itsenäinen opiskelu ~ 30-50h
Tehtävien ja vertaispalautteen työstäminen ~ 40-60h
Sisällön jaksotus
Toteutus on suomen kielinen, osa materiaalista on englanniksi
Strateginen johtaminen ja henkilöstöhallinto palvelualoilla
Leadership -johtaminen ja management-johtaminen operatiivisella tasolla
Työntekijöiden osaamisen kehittäminen
Uusien työntekijöiden rekrytointi ja perehdyttäminen
Teknologian käyttö palvelualan kohtaamisessa
Viestintäkanava ja lisätietoja
Its-oppimisalusta
Arviointiasteikko
H-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Kaikki tämän kurssin osat (yksittäiset tehtävät, vertaisarvioinnit jne.) arvioidaan seuraavasti:
Hylätty (0 pistettä)
Hyväksytty (1 piste)
Hyvä (2 pistettä)
Erinomainen (3 pistettä)
Vertaisarviointi: Suppea ja rajallinen (1 pts), Sisältöä kommentoitu hyvin (2 pts).
Maksimipisteet:
- 2 yksittäistä tehtävää: Enintään 6 pistettä
- 2 vertaisarviointia: enintään 4 pistettä
- 1 tiimitehtävä (posteri -esitys): Enintään 3 pistettä
Pisteet muuntuvat seuraavasti lopullisen arvosanan saamiseksi:
- 12-13 pistettä = arvosana 5
- 10-11 pistettä = arvosana 4
- 8-9 pistettä = arvosana 3
- 7 pistettä = arvosana 2
- 6 pistettä = arvosana 1
- 5 pistettä ja alle 5 pistettä = hylätty
OBS: Kurssin läpäiseminen edellyttää kahta yksilötehtävää ja ryhmätyötä. Vertaisarvioinnin laiminlyönti ei ole hylkäävä tekijä, se vaikuttaa ainoastaan negatiivisesti lopulliseen arvosanaan.
Hylätty (0)
Tehtävien pisteet eivät riitä läpäisyyn.
Pakollisista palautuksista 3 tehtävää, jokin puuttuu.
Opiskelija hallitsee opintojakson keskeiset osa-alueet hyvin heikosti tai ei lainkaan. Opiskelijalla on vaikeuksia soveltaa tietojaan ja ymmärrystään kurssin tehtäviin tai muuhun sisältöön. Opiskelijan tuottama tieto ei vastaa opintokokonaisuuden keskeisiä osia saati käsiteltäviä asioita. Kerätyn tiedon tulkinta on epämääräistä, puutteellista tai sisältö on selkeästi tekoälyn tuottamaa. Kokonaisuuksista puuttuu omaa ajattelua sisältävää pohdintaa ja kytköksiä opintojaksoon. Opiskelijalla on vaikeuksia välittää ajatuksiaan muille. Useat tekstin tai esityksen osat ovat epäselviä.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Arvosanan 1
Opiskelija osoittaa heikkoa opintojakson keskeisten osa-alueiden hallintaa. Opiskelijalla on vaikeuksia soveltaa tietämystään ja ymmärrystään kurssin sisällöstä tehtävissä ja tuotoksissa. Opiskelijan tiedonhaku ja tietoperustan käsittely on heikkoa, eikä keskeisiä asioita ole tuotu esille tehtävissä tai tuotoksissa. Omat näkemykset tuotu esille heikosti ja kytkös opintojakson sisältöihin on heikkoa. Opiskelijalla on vaikeuksia ilmaista ajatuksiaan muille. Jotkin tekstin tai esityksen osat ovat epäselviä.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Arvosana: 3
Opiskelija on osoittanut hyvää tietämystä ja ymmärrystä kurssin pääalueista. Opiskelija osoittaa, että hän osaa soveltaa tietojaan ja ymmärrystään kurssin sisällöstä. Opiskelija osoittaa kykyä kerätä ja tulkita asiaankuuluvaa tietoa ja kykyä tehdä kokonaisuuteen liittyviä arvioita ja kokoavaa pohdintaa. Tuotokset sisältävät kokonaisuuteen liittyvää pohdintaa ja tuotokset sisältävät, mitä tehtävissä pyydetään. Opiskelija pystyy viestimään ajatuksistaan muille selkeästi ja ammattimaisesti. Suurin osa tekstistä on selkeää ja hyvin kirjoitettua.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija on osoittanut erittäin hyvää tietämystä ja ymmärrystä kurssin pääalueista. Opiskelija osoittaa, että hän osaa soveltaa tietojaan ja ymmärrystään kurssin sisällöstä. Opiskelija osoittaa erittäin hyvää kykyä kerätä ja tulkita asiaankuuluvaa tietoa, jotta hän voi tehdä arvioita, joihin sisältyy pohdintaa siitä, mitä tehtävissä pyydetään. Opiskelija pystyy viestimään ajatuksistaan muille selkeästi ja ammattimaisesti. Teksti on selkeää, kokonaisuus on looginen ja hyvin kirjoitettua. Tietoperustan hyödyntäminen näkyy.