Communicaton skills for a sales person (5 cr)
Code: KH00BS82-3004
General information
- Enrollment
- 01.06.2024 - 02.09.2024
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 02.09.2024 - 31.12.2024
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Engineering and Business
- Campus
- Kupittaa Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 70
- Degree programmes
- Degree Programme in Professional Sales
- Teachers
- Annika Karppelin
- Course
- KH00BS82
Realization has 10 reservations. Total duration of reservations is 30 h 0 min.
Time | Topic | Location |
---|---|---|
Wed 11.09.2024 time 08:00 - 11:00 (3 h 0 min) |
Myyjän viestintätaidot ja asiakaskohtaaminen KH00BS82-3004 |
LEM_A306
Oppimistila BYOD
|
Wed 18.09.2024 time 09:00 - 12:00 (3 h 0 min) |
Myyjän viestintätaidot ja asiakaskohtaaminen KH00BS82-3004 |
LEM_A312
Oppimistila BYOD
|
Wed 25.09.2024 time 08:00 - 11:00 (3 h 0 min) |
Myyjän viestintätaidot ja asiakaskohtaaminen KH00BS82-3004 |
LEM_A306
Oppimistila BYOD
|
Thu 03.10.2024 time 08:00 - 11:00 (3 h 0 min) |
Myyjän viestintätaidot ja asiakaskohtaaminen KH00BS82-3004 |
LEM_A309
Oppimistila BYOD
|
Wed 09.10.2024 time 08:00 - 11:00 (3 h 0 min) |
Myyjän viestintätaidot ja asiakaskohtaaminen KH00BS82-3004 |
LEM_A312
Oppimistila BYOD
|
Wed 23.10.2024 time 08:00 - 11:00 (3 h 0 min) |
Myyjän viestintätaidot ja asiakaskohtaaminen KH00BS82-3004 |
LEM_B163
Vellamo muunto
|
Mon 28.10.2024 time 08:00 - 11:00 (3 h 0 min) |
Myyjän viestintätaidot ja asiakaskohtaaminen KH00BS82-3004 |
LEM_A314
Oppimistila BYOD
|
Wed 06.11.2024 time 08:00 - 11:00 (3 h 0 min) |
Myyjän viestintätaidot ja asiakaskohtaaminen KH00BS82-3004 |
LEM_A312
Oppimistila BYOD
|
Wed 13.11.2024 time 08:00 - 11:00 (3 h 0 min) |
Myyjän viestintätaidot ja asiakaskohtaaminen KH00BS82-3004 |
LEM_A311
Oppimistila BYOD
|
Wed 20.11.2024 time 08:00 - 11:00 (3 h 0 min) |
Myyjän viestintätaidot ja asiakaskohtaaminen KH00BS82-3004 |
LEM_A317
Oppimistila
|
Evaluation scale
H-5
Objective
Student
- recognizes various communication types in the sales process: marketing communication, telephone contacting, face-to-face negotiations and written sales communication
- knows her or his own communication styles and preferences
Content
Viestintäharjoitukset
Thomas-analyysi
Materials
Itslearning-alustan materiaali, tehtävät sekä luentomateriaalit
Teaching methods
-Luennot ja työpajat
-Itseopiskelu annetun tai suositellun materiaalin pohjalta.
-Oppimistehtävät ja esitykset
-Työpajojen harjoitukset
Exam schedules
Ei tenttiä, ei uusintamahdollisuutta.
Pedagogic approaches and sustainable development
Ryhmätyöskentely
Käänteinen luokkahuone (flipped class room) eli ongelmalähtöinen ja ratkaisukeskeinen oppiminen
Completion alternatives
Asiakaslähtöinen myyntityökokemus vähintään 150h, todistetaan työtodistuksella, jota ei käytetä hyväksilukuun muualla opetussuunnitelman sisältökohdissa.
Työtodistuksen lisäksi suullinen tentti viikolla viimeistään viikolla 39.
OTA YHTEYTTÄ VASTUUOPETTAJAAN elokuun aikana, viimeistään viikolla 35.
Student workload
Oppimateriaalien luku ja tunneille valmistautuminen 35 h
Luennot ja tuntitehtävät 30 h
Oppimistehtävät (henkilökohtaiset/pari/ryhmä) n.36 h
Päiväkirjanpito ja loppureflektion kirjoittaminen 30 h
Evaluation methods and criteria
Oppimistehtävät sekä aktiivisuus tapaamisissa ja ryhmätyöskentelyssä vaikuttavat arviointiin.
Kurssi sisältää erilaisia oppimistehtäviä.
Tunnilla tehtäviä pariharjoitteita on kaksi (2), pienryhmäharjoitteita yksi (1) sekä myyntitilanne simulaation oppitunnille (Selling ice to en inuit). Nämä harjoitteet vaikuttavat opettajan aktiivisuusarviointiin. Tuntitehtävät, jotka arvioidaan skaalalla HYV/HYL (ei suoritettu esim. poissaolon takia)
Kaksi kirjallista tehtävää:
1) Minustako hyvä myyjä - anonyymi vertaisarviointi. Tehtäväkohtainen pisteytys ja pisteytetty vertaisarviointi.
2) Ostajapersoonia - pienryhmätehtävä - esitys tunnilla.
60% loppuarviosta muodostaa loppureflektio, jonka opettaja arvioi asteikolla 1-5 /HYL
Aktiivisuus ja tehtävien pisteytys vaikuttaa nostavasti tai laskevasti.
Failed (0)
Opiskelija ei osallistu opetukseen ja tehtävien tekemiseen.
Reflektio palauttamatta tutkintosäännön mukaisen ajan puitteissa.
Arvosanaa alentavat tekemättä jääneet tuntitehtävät tai arviolla hylätty suoritetut tehtävät. Poissaolot aktiviteettitunneilta tuottavat hylätyn arvioinnin.
Assessment criteria, satisfactory (1-2)
Arvosanan 1
Opiskelija
- ymmärtää asiakaslähtöisen viestinnän merkityksen organisaatiolle
- tunnistaa keinoja ylläpitää asiakassuhteita
- tunnistaa onnistuneeseen asiakaskohtaamiseen vaikuttavia tekijöitä
- ymmärtää myyntityylien vaikutuksen asiakaskohtaamisissa
- osaa käyttää erilaisia viestintäkeinoja myyntiprosessin eri vaiheissa
- osaa arvioida omia viestintätaitojaan
Reflektio on palautettu ja arvosana riittää kattamaan muut puutteet. Tehtävät on palautettu tai tekemiseen osallistuttu, mutta aktiivisuus on heikkoa ja tehtävissä on selkeitä puutteita. Tuotokset jäävät hyvin yleiselle tasolle. Aktiivisuus tapaamisissa, tuntityöskentelyssä ja ryhmätöissä on vaatimatonta, poissaolevaa.
Assessment criteria, good (3-4)
Arvosanan 3
Opiskelija
- ymmärtää asiakaslähtöisen viestinnän merkityksen organisaatiolle ja tunnistaa siihen vaikuttavia tekijöitä
- tunnistaa keinoja ylläpitää asiakassuhteita ja ymmärtää niiden vaikutuksen asiakassuhteiden ylläpitämisessä
- hyödyntää onnistuneeseen asiakaskohtaamiseen vaikuttavia tekijöitä omassa toiminnassaan
- tunnistaa ja arvioi myyntityylien vaikutusta asiakaskohtaamisissa
- osaa viestiä selkeästi ja käyttää monipuolisesti erilaisia viestintäkeinoja myyntiprosessin eri vaiheissa
- osaa arvioida omia viestintätaitojaan ja löytää omia kehittämisalueita
Kaikki tehtävät on palautettu ajallaan ohjeistuksen mukaan.
Tuotokset ovat selkeitä, perusteltuja ja sisältävät lähdemateriaalia.
Reflektio on looginen kokonaisuus, jossa hyödynnetään myös tietopohjaa ja kokonaisuus linkittyy selkeästi opintojaksoon.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija
- ymmärtää asiakaslähtöisen viestinnän merkityksen organisaatiolle ja pystyy arvioimaan viestinnän onnistumista sekä löytämään kehittämiskohteita
- tunnistaa keinoja ylläpitää asiakassuhteita ja kehittää niitä
- hyödyntää onnistuneeseen asiakaskohtaamiseen vaikuttavia tekijöitä omassa toiminnassaan
- ymmärtää myyntityylien vaikutuksen asiakaskohtaamisissa ja hyödyntää niitä omassa toiminnassaan
- osaa viestiä selkeästi ja ammattimaisesti sekä käyttää monipuolisesti erilaisia viestintäkeinoja myyntiprosessin eri vaiheissa
- osaa arvioida omia viestintätaitojaan, löytää omia kehittämisalueita ja kehittää aktiivisesti niitä.
Kaikki tehtävät on palautettu ohjeistuksen mukaan.
Tuotokset on tehty ammattimaisesti hyvin perustellen, oikeaa sanastoa ja liiketalouden kieltä käyttäen ja tuotokset osoittavat kykyä yhdistää monipuolista lähdemateriaalia ja omaa pohdintaa.
Reflektio on looginen, analyyttinen kokonaisuus luetusta, opitusta ja omista ajatuksista. Reflektio linkittyy selkeästi opintojaksoon.
Further information
its oppimisalustalla opintojaksolla oleva ohjeistus