Skip to main content

Communicaton skills for a sales person (5 cr)

Code: KH00BS82-3004

General information


Enrollment
01.06.2024 - 02.09.2024
Registration for the implementation has ended.
Timing
02.09.2024 - 31.12.2024
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Engineering and Business
Campus
Kupittaa Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
20 - 70
Degree programmes
Degree Programme in Professional Sales
Teachers
Annika Karppelin
Course
KH00BS82

Realization has 10 reservations. Total duration of reservations is 30 h 0 min.

Time Topic Location
Wed 11.09.2024 time 08:00 - 11:00
(3 h 0 min)
Myyjän viestintätaidot ja asiakaskohtaaminen KH00BS82-3004
LEM_A306 Oppimistila BYOD
Wed 18.09.2024 time 09:00 - 12:00
(3 h 0 min)
Myyjän viestintätaidot ja asiakaskohtaaminen KH00BS82-3004
LEM_A312 Oppimistila BYOD
Wed 25.09.2024 time 08:00 - 11:00
(3 h 0 min)
Myyjän viestintätaidot ja asiakaskohtaaminen KH00BS82-3004
LEM_A306 Oppimistila BYOD
Thu 03.10.2024 time 08:00 - 11:00
(3 h 0 min)
Myyjän viestintätaidot ja asiakaskohtaaminen KH00BS82-3004
LEM_A309 Oppimistila BYOD
Wed 09.10.2024 time 08:00 - 11:00
(3 h 0 min)
Myyjän viestintätaidot ja asiakaskohtaaminen KH00BS82-3004
LEM_A312 Oppimistila BYOD
Wed 23.10.2024 time 08:00 - 11:00
(3 h 0 min)
Myyjän viestintätaidot ja asiakaskohtaaminen KH00BS82-3004
LEM_B163 Vellamo muunto
Mon 28.10.2024 time 08:00 - 11:00
(3 h 0 min)
Myyjän viestintätaidot ja asiakaskohtaaminen KH00BS82-3004
LEM_A314 Oppimistila BYOD
Wed 06.11.2024 time 08:00 - 11:00
(3 h 0 min)
Myyjän viestintätaidot ja asiakaskohtaaminen KH00BS82-3004
LEM_A312 Oppimistila BYOD
Wed 13.11.2024 time 08:00 - 11:00
(3 h 0 min)
Myyjän viestintätaidot ja asiakaskohtaaminen KH00BS82-3004
LEM_A311 Oppimistila BYOD
Wed 20.11.2024 time 08:00 - 11:00
(3 h 0 min)
Myyjän viestintätaidot ja asiakaskohtaaminen KH00BS82-3004
LEM_A317 Oppimistila
Changes to reservations may be possible.

Evaluation scale

H-5

Objective

Student
- recognizes various communication types in the sales process: marketing communication, telephone contacting, face-to-face negotiations and written sales communication
- knows her or his own communication styles and preferences

Content

Viestintäharjoitukset
Thomas-analyysi

Materials

Itslearning-alustan materiaali, tehtävät sekä luentomateriaalit

Teaching methods

-Luennot ja työpajat
-Itseopiskelu annetun tai suositellun materiaalin pohjalta.
-Oppimistehtävät ja esitykset
-Työpajojen harjoitukset

Exam schedules

Ei tenttiä, ei uusintamahdollisuutta.

Pedagogic approaches and sustainable development

Ryhmätyöskentely
Käänteinen luokkahuone (flipped class room) eli ongelmalähtöinen ja ratkaisukeskeinen oppiminen

Completion alternatives

Asiakaslähtöinen myyntityökokemus vähintään 150h, todistetaan työtodistuksella, jota ei käytetä hyväksilukuun muualla opetussuunnitelman sisältökohdissa.
Työtodistuksen lisäksi suullinen tentti viikolla viimeistään viikolla 39.

OTA YHTEYTTÄ VASTUUOPETTAJAAN elokuun aikana, viimeistään viikolla 35.

Student workload

Oppimateriaalien luku ja tunneille valmistautuminen 35 h
Luennot ja tuntitehtävät 30 h
Oppimistehtävät (henkilökohtaiset/pari/ryhmä) n.36 h
Päiväkirjanpito ja loppureflektion kirjoittaminen 30 h

Evaluation methods and criteria

Oppimistehtävät sekä aktiivisuus tapaamisissa ja ryhmätyöskentelyssä vaikuttavat arviointiin.

Kurssi sisältää erilaisia oppimistehtäviä.
Tunnilla tehtäviä pariharjoitteita on kaksi (2), pienryhmäharjoitteita yksi (1) sekä myyntitilanne simulaation oppitunnille (Selling ice to en inuit). Nämä harjoitteet vaikuttavat opettajan aktiivisuusarviointiin. Tuntitehtävät, jotka arvioidaan skaalalla HYV/HYL (ei suoritettu esim. poissaolon takia)

Kaksi kirjallista tehtävää:
1) Minustako hyvä myyjä - anonyymi vertaisarviointi. Tehtäväkohtainen pisteytys ja pisteytetty vertaisarviointi.
2) Ostajapersoonia - pienryhmätehtävä - esitys tunnilla.

60% loppuarviosta muodostaa loppureflektio, jonka opettaja arvioi asteikolla 1-5 /HYL
Aktiivisuus ja tehtävien pisteytys vaikuttaa nostavasti tai laskevasti.

Failed (0)

Opiskelija ei osallistu opetukseen ja tehtävien tekemiseen.
Reflektio palauttamatta tutkintosäännön mukaisen ajan puitteissa.
Arvosanaa alentavat tekemättä jääneet tuntitehtävät tai arviolla hylätty suoritetut tehtävät. Poissaolot aktiviteettitunneilta tuottavat hylätyn arvioinnin.

Assessment criteria, satisfactory (1-2)

Arvosanan 1
Opiskelija
- ymmärtää asiakaslähtöisen viestinnän merkityksen organisaatiolle
- tunnistaa keinoja ylläpitää asiakassuhteita
- tunnistaa onnistuneeseen asiakaskohtaamiseen vaikuttavia tekijöitä
- ymmärtää myyntityylien vaikutuksen asiakaskohtaamisissa
- osaa käyttää erilaisia viestintäkeinoja myyntiprosessin eri vaiheissa
- osaa arvioida omia viestintätaitojaan

Reflektio on palautettu ja arvosana riittää kattamaan muut puutteet. Tehtävät on palautettu tai tekemiseen osallistuttu, mutta aktiivisuus on heikkoa ja tehtävissä on selkeitä puutteita. Tuotokset jäävät hyvin yleiselle tasolle. Aktiivisuus tapaamisissa, tuntityöskentelyssä ja ryhmätöissä on vaatimatonta, poissaolevaa.

Assessment criteria, good (3-4)

Arvosanan 3
Opiskelija
- ymmärtää asiakaslähtöisen viestinnän merkityksen organisaatiolle ja tunnistaa siihen vaikuttavia tekijöitä
- tunnistaa keinoja ylläpitää asiakassuhteita ja ymmärtää niiden vaikutuksen asiakassuhteiden ylläpitämisessä
- hyödyntää onnistuneeseen asiakaskohtaamiseen vaikuttavia tekijöitä omassa toiminnassaan
- tunnistaa ja arvioi myyntityylien vaikutusta asiakaskohtaamisissa
- osaa viestiä selkeästi ja käyttää monipuolisesti erilaisia viestintäkeinoja myyntiprosessin eri vaiheissa
- osaa arvioida omia viestintätaitojaan ja löytää omia kehittämisalueita

Kaikki tehtävät on palautettu ajallaan ohjeistuksen mukaan.
Tuotokset ovat selkeitä, perusteltuja ja sisältävät lähdemateriaalia.
Reflektio on looginen kokonaisuus, jossa hyödynnetään myös tietopohjaa ja kokonaisuus linkittyy selkeästi opintojaksoon.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija
- ymmärtää asiakaslähtöisen viestinnän merkityksen organisaatiolle ja pystyy arvioimaan viestinnän onnistumista sekä löytämään kehittämiskohteita
- tunnistaa keinoja ylläpitää asiakassuhteita ja kehittää niitä
- hyödyntää onnistuneeseen asiakaskohtaamiseen vaikuttavia tekijöitä omassa toiminnassaan
- ymmärtää myyntityylien vaikutuksen asiakaskohtaamisissa ja hyödyntää niitä omassa toiminnassaan
- osaa viestiä selkeästi ja ammattimaisesti sekä käyttää monipuolisesti erilaisia viestintäkeinoja myyntiprosessin eri vaiheissa
- osaa arvioida omia viestintätaitojaan, löytää omia kehittämisalueita ja kehittää aktiivisesti niitä.

Kaikki tehtävät on palautettu ohjeistuksen mukaan.
Tuotokset on tehty ammattimaisesti hyvin perustellen, oikeaa sanastoa ja liiketalouden kieltä käyttäen ja tuotokset osoittavat kykyä yhdistää monipuolista lähdemateriaalia ja omaa pohdintaa.
Reflektio on looginen, analyyttinen kokonaisuus luetusta, opitusta ja omista ajatuksista. Reflektio linkittyy selkeästi opintojaksoon.

Further information

its oppimisalustalla opintojaksolla oleva ohjeistus

Go back to top of page