Skip to main content

Profitability and Budgeting of Projects (5 cr)

Code: 3221011-3006

General information


Enrollment
22.05.2024 - 15.10.2024
Registration for the implementation has ended.
Timing
29.10.2024 - 03.12.2024
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
0 cr
Virtual portion
5 cr
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Arts Academy
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 25
Teachers
Henni Syrjänen
Teacher in charge
Henni Syrjänen
Course
3221011

Realization has 3 reservations. Total duration of reservations is 6 h 0 min.

Time Topic Location
Tue 29.10.2024 time 16:00 - 18:00
(2 h 0 min)
Projektin kannattavuus ja budjetointi 3221011-3006
Tue 19.11.2024 time 16:00 - 18:00
(2 h 0 min)
Projektin kannattavuus ja budjetointi 3221011-3006
Tue 03.12.2024 time 16:00 - 18:00
(2 h 0 min)
Projektin kannattavuus ja budjetointi 3221011-3006
Changes to reservations may be possible.

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

Opintojakso alkaa 29.10.2024 ja päättyy 3.12.2024. Opintojaksolla on kolme verkkotapaamista, muutoin opiskelu tapahtuu itsenäisesti ja ryhmissä työskennellen Itslearning-alustaa hyödyntäen. Ennen opintojakson alkua, käythän tutustumassa ennakkotehtävään itsissä!

Zoom-linkki verkkotapaamisiin: https://turkuamk.zoom.us/j/65018293251

Verkkotapaamisten aikataulu:

Ti 29.10. klo 16-18
Ti 19.11. klo 16-18
Ti 3.12. klo 16-18

Opintojaksolla käsitellään johdon laskentatoimen perusteet, yrityksen ja projektin kannattavuus, katetuottolaskenta, hinnoittelumenetelmät sekä budjetoinnin perusteet.

Objective

.

Content

The course deals with the basic concepts and systematics of management accounting, the profitability of the company and the project, the calculation of profit margins, pricing methods and the basics of budgeting.

Materials

Oppimateriaali on oppimisalustassa (itslearning) oleva kurssin sisältö ja siihen liittyvä laskentatoimen perusteiden lukemisto. Lisäksi valitaan opintojakson alussa sopiva e-kirja oppimisen tueksi. Sisältöä luetaan soveltuvin osin.

Teaching methods

Luennot, keskustelut, harjoitukset pienryhmissä, yksilö- ja ryhmätehtävät, itsenäinen opiskelu, vertaisoppiminen ja -arviointi, itsearviointi.

Pedagogic approaches and sustainable development

Konstruktiivinen ote eli tiedon rakentelu
Vertaisarvioinnit ja ryhmätyöskentely
Käänteinen luokkahuone (flipped class room) eli ongelmalähtöinen ja ratkaisukeskeinen oppiminen
Innovaatiopedagogiikka

Completion alternatives

Neuvottele erikseen opettajan kanssa.

Student workload

Opintojakson tehtävät:

Ennakkotehtävä (ei arviointia)
Oppimistehtävä 1 arviointi 1-5/hyl
Oppimistehtävä 2 arviointi 1-5/hyl
Oppimistehtävä 3 arviointi hyv/hyl
Oppimistehtävä 4 (oppimispäiväkirja) arviointi hyv/hyl

Kaikki tehtävät ja materiaalit julkaistaan itslearning-alustalla viimeistään, kun opintojakso alkaa 29.10.2024.

Yksi opintopiste vastaa 27 h työskentelyä.
Yhteensä 135 h (5 op).

Oppimistehtävissä on tarkoitus soveltaa teoriaa esimerkiksi omaan työhön liittyen. Excelillä voi tehdä budjetointia, kustannus- ja kannattavuuslaskentaa.

Koska kurssi on laaja, 5 opintopistettä, työmäärä omalla ajalla on yli 100 tuntia.

Evaluation methods and criteria

Opintojakson hyväksytty suorittaminen edellyttää kaikkien tehtävien palauttamista/tekemistä.
Arvioinnin kohteena ovat oppimistehtävät 1-4.
Opintojakso arvioidaan arvosanalla 1-5/hylätty.
Arvosana muodostuu numeraalisesti arvioitavien tehtävien keskiarvosta, johon vaikuttaa myös mahdollinen vertaisarviointi.
Kaikki tehtävät arvioidaan joko numeraalisesti 1-5/hylätty tai hyv/hyl.

Arviointiin vaikuttavat:

a) tehtävänannonmukainen suoritustapa
b) perusteellisuus
c) edellytetyn lähdemateriaalin (suppea-laaja) käyttö
d) analyyttisyys
e) monipuolisuus

Failed (0)

Opiskelija ei ole suorittanut oppimistehtäviä hyväksytysti tai tehtävä/yksittäinen tehtävä puuttuu kokonaan. Opiskelija on osallistunut ryhmän työskentelyyn vain vähän tai ei ollenkaan.

Assessment criteria, satisfactory (1-2)

Opiskelija on suorittanut kaikki oppimistehtävät, mutta saavuttanut oppimistavoitteet niukasti ja pintapuolisesti. Harjoitustehtävien vastaukset vastaavat tekoälyn tuottamaa tasoa, eikä omaa pohdintaa ja oivalluksia esitetä.

Assessment criteria, good (3-4)

Opiskelija on suorittanut kaikki oppimistehtävät ja saavuttanut oppimistavoitteet hyvin. Opiskelija on hankkinut ja hyödyntänyt ajankohtaista ja tarkoituksenmukaista tietoa tehtävissään.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija on suorittanut kaikki oppimistehtävät, saavuttanut oppimistavoitteet ja osoittanut laajaa perehtyneisyyttä jakson teemoihin. Opiskelija on hyödyntänyt ajankohtaista ja tarkoituksenmukaista tietoa monipuolisesti ja luovasti. Opiskelija on sitoutunut työskentelyyn ja omalta osaltaan edistänyt tavoitteiden saavuttamista.

Go back to top of page