Customer-centered Sales and Marketing Projects (10 cr)
Code: KH00CN66-3004
General information
- Enrollment
-
01.06.2024 - 11.09.2024
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
04.09.2024 - 18.12.2024
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 2 - 10
- Local portion
- 10 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Engineering and Business
- Campus
- Kupittaa Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 15
- Degree programmes
- Degree Programme in Professional Sales
- Teachers
- Marianne Renvall
- Arto Kuuluvainen
- Course
- KH00CN66
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
Opiskelija ymmärtää asiakkaan liiketoiminnan ja ansaintalogiikan. Hän osaa kuunnella asiakasta ja tuottaa tämän kanssa yhteistyössä kannattavia markkinoinnin ja myynnin ratkaisuja projektien muodossa. Dialoginen vuorovaikutus ja asiakaspalaute ohjaavat toimintaa.
Opintojakso on jatkokurssi MyyntiAkatemian kurssille Myynnin ja markkinoinnin kehittämisprojektit. Opiskelija suorittaa vähintään 10 op per lukukausi.
Objective
Having completed the course the student is able to:
-understand the business model of the client company
-listen to the customer and suggest solutions that create value in sales and marketing
-develop and improve sales and marketing together with the client.
Materials
Treeni- ja kirjareflektiolähteet. Yritysprojektien vaativat materiaalit.
Teaching methods
Tiimioppiminen ja oppiminen yritysten kehittämisprojektien tekemisen kautta. Teoriakehystä syvennetään treenien, kirjapiirien ja yritysprojektien avulla. Portfoliotyöskentely.
Exam schedules
Ei tenttejä.
Pedagogic approaches and sustainable development
Opintojakso toteutetaan MyyntiAkatemiassa. MyyntiAkatemiassa käytetään tiimioppimista ja portfoliotyöskentelyä, johon kuuluvat yritysten kehittämisprojektien tekeminen, treenien pitäminen, tiedonhankintaa ja kirjallisuuden lukemista ja reflektointia kirjapiirissa sekä oman oppimisen reflektointia oppimissopimuksen avulla. Tiimioppiminen on osa innovaatiopedagogiikkaa. Kaikessa toiminnassa noudatetaan kestävän kehityksen periaatteita.
Completion alternatives
Ei valinnaisia suoritustapoja.
Student workload
Opiskelija tekee yritysten ja organisaatioiden projektitoimeksiantoja ja hän näyttää osaamistaan portfolion muodossa. Hän pitää tuntikirjaa työtunneistaan. Opintopisteet annetaan tehdyn tuntimäärän ja portfoliotuotosten perusteella (treenit, kirjareflektiot, oppimissopimus ja tuntikertymä). Opiskelija suorittaa vähintään 10 op per lukukausi.
Evaluation methods and criteria
Opiskelija saa palautetta toiminnastaan asiakkailta, vertaisiltaan sekä valmentajilta. Hän tekee myös jatkuvaa itsearviointia ja reflektointia toiminnastaan. Arviointi kohdistuu opiskelijan toimintaan tiimissä ja projekteissa. Opiskelija laatii portfolion toiminnastaan ja tuotoksistaan. Portfolio pitää sisällään hänen tuntikirjanpitonsa, kirjareflektionsa, oppimisopimuksensa sekä hänen tuotoksiaan projektitoiminnasta. Portfolio esitellään ja arvoidaan lukukauden lopussa.
Failed (0)
Tuotokset eivät täytä hyväksytyn kriteerejä (ks. 1-2 arviointikriteerejä).
Assessment criteria, satisfactory (1-2)
Arvosana hyväksytty (1 - 2), opiskelija
•selvittää asiakasyrityksen liiketoiminnan ja ansaintalogiikan
• suunnittelee, toteuttaa, seuraa ja raportoi myynti/markkinointiprojektin
• kommunikoi asiakkaan kanssa läpi projektin
• arvioi projektissa omaa tekemistään
• toimii osana MyyntiAkatemian myynti-, markkinointi- tai viestintätiimiä
•osallistuu MyyntiAkatemian treeneihin ja viikkopalavereihin
• käyttää työkaluja esim. Teams, Trello
• tekee ja esittelee omaa portfoliota arviointia varten.
Assessment criteria, good (3-4)
Arvosana hyvä 3-4, opiskelija:
•selvittää asiakasyrityksen liiketoiminnan ja ansaintalogiikan ja suunnittelee ja toteuttaa asiakkaalle analyysin pohjalta kannattavia myynnin ja markkinoinnin ratkaisuja
• ymmärtää asiakasta ja asiakastoimintamallin mahdolliset ongelmat ja ehdottaa näihin ratkaisuja
• kommunikoi asiakkaan kanssa dialogisesti läpi projektin
• arvioi projektissa omaa ja tiimin tekemistä asiakaspalautteen pohjalta
• toimii aktiivisesti osana MyyntiAkatemian myynti-, markkinointi- tai viestintätiimiä
• osallistuu aktiivisesti MyyntiAkatemian viikkopalavereihin ja treeneihin
• käyttää työkaluja esim. Teams, Trello, Pipedrive, Instagram, LinkedIn
• kerää ja esittelee vaikuttavasti omaa osaamista kuvaavaa portfoliota arviointia varten.
Assessment criteria, excellent (5)
Arvosana erinomainen (5), opiskelija:
•selvittää asiakasyrityksen liiketoiminnan ja ansaintalogiikan ja suunnitella ja toteuttaa asiakkaalle analyysin pohjalta kannattavia ja kehitettäviä myynnin ja markkinoinnin ratkaisuja
• ymmärtää asiakasta ja asiakastoimintamallin mahdolliset ongelmat ja tuoda näihin luovat ratkaisut
• kommunikoi asiakkaan kanssa dialogisesti läpi projektin ja nopeasti selvittää mahdollisia viestintähaasteita
• pitää asiakasta keskiössä ja ehdottaa hänelle lisäansaintaa tuottavia jatkotoimenpiteitä
• toimii dialogisesti ja aktiivisesti osana MyyntiAkatemian myynti-, markkinointi- tai viestintätiimiä
• osallistuu aktiivisesti ja dialogisesti MyyntiAkatemian viikkopalavereihin ja treeneihin
• käyttää ja kehittää työkaluja esim. Teams, Trello, Pipedrive, Instagram, LinkedIn
• tekee ja esittelee myyvästi omaa osaamista kuvaavaa portfoliota arviointia varten.
Further information
MyyntiAkatemiassa käytetään omaa Teams-kanavaa. Yritysprojekteissa käytetään Trelloa ja myynnissä Pipedrivea. Markkinoinnissa Instagramia ja LinkeIniä.