Finnish in basic care (6 cr)
Code: TH00CX72-3001
General information
- Enrollment
-
02.07.2024 - 26.08.2024
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
26.08.2024 - 12.12.2024
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 6 cr
- Local portion
- 6 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Health and Well-being
- Campus
- Kupittaa Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 25
- Degree programmes
- Degree Programme in Nursing
- Teachers
- Riia Lamminmäki
- Sirpa Rajala
- Groups
-
PSHTS24MDegree Programme in Nursing with Support for Finnish Language, Turku, Autumn 24
- Course
- TH00CX72
realization.id
35806
realization.code
TH00CX72-3001
realization.startDate
26.08.2424
realization.endDate
12.12.2424
realization.enrollmentStart
02.07.2424
realization.enrollmentEnd
26.08.2424
realization.currentStatus
PUBLISHED
Teaching language
fi
realization.name
Finnish in basic care
Content
- requesting and recording information
- explaining what you are doing
- expressing courtesy
- guidance and instruction
- key Finnish language structures related to basic care
- basic care terminology
- email communication
- numbers and units of measurement in the care sector
- referencing system
- spoken language and professional jargon
- non-verbal communication
- assessment of one's own language skills
Further information
Itslearning ja sähköposti
Further information
Itslearning ja sähköposti
Objective
Students can speak and write in study and nursing related communication and interaction situations. Students can instruct and guide patients in care situations.
Students can consider the needs of the patient and the situation in their communication. Students can express courtesy. Students recognise features of formal and informal language.
Students understand spoken language and their pronunciation is understandable. Students are able to ensure that they understand by asking questions, when necessary.
Students know the key structures used in the care sector and recognise other grammatical structures.
Students develop their Finnish language and communication competence as part of their professional skills. Students are able to send appropriate email messages, understand the basics of using sources and use feedback they receive.
Evaluation methods and criteria
Arviointi perustuu tehtäviin. Tehtävien arviointikriteerit esitetään tehtävänannon yhteydessä Itslearningissa.
Arvioitavat tehtävät:
- viikkotehtävät
- sanastotehtävä
- videoitu paritehtävä (oman toiminnan selostaminen ja ohjaaminen)
- äänitetty tehtävä (neuvonta sovitusta hoitotyön aiheesta)
Exam schedules
Opintojaksolla ei ole tenttiä.
Completion alternatives
-
Evaluation scale
H-5
Student workload
Opintojakson laajuus on 6 op eli 162 tuntia opiskelijan työtä. Viikossa on 2 h lähiopetusta ja noin 8 h itsenäistä opiskelua.
Aika voi jakautua esim. seuraavasti:
- lähiopetustunnit: 32 h
- suulliset tehtävät
- kirjalliset tehtävät
- videotehtävät
- audiotehtävät
- pari- ja ryhmätehtävät.
Teaching methods
Lähiopetus, oppimistehtävät, itsenäinen opiskelu, ryhmä- ja parityöskentely.
Materials
Oppimateriaalina on opettajien materiaalit Itslearning-oppimisalustalla.
realization.grade0Description
Opiskelija ei ole suorittanut oppimistehtäviä hyväksytysti tai tehtäviä puuttuu kokonaan. Opiskelija on osallistunut ryhmän työskentelyyn vain vähän tai ei ollenkaan.
realization.grade1Description
Opiskelija on suorittanut kaikki oppimistehtävät mutta saavuttanut oppimistavoitteet niukasti ja pintapuolisesti. Opiskelija on hyödyntänyt ajankohtaista ja tarkoituksenmukaista lähdemateriaalia vain vähän ja yksipuolisesti. Opiskelija on osallistunut ryhmän työskentelyyn vähän.
realization.grade3Description
Opiskelija on suorittanut kaikki oppimistehtävät ja saavuttanut oppimistavoitteet hyvin. Opiskelija on hankkinut ja hyödyntänyt ajankohtaista ja tarkoituksenmukaista tietoa tehtävissään. Opiskelija on osallistunut ryhmän työskentelyyn aktiivisesti.
realization.grade5Description
Opiskelija on suorittanut kaikki oppimistehtävät, saavuttanut oppimistavoitteet ja osoittanut laajaa perehtyneisyyttä. Opiskelija on hyödyntänyt ajankohtaista ja tarkoituksenmukaista tietoa monipuolisesti ja luovasti. Opiskelija on sitoutunut ryhmän työskentelyyn ja omalta osaltaan edistänyt tavoitteiden saavuttamista.
International connections
Opintojakson sisällöt integroituvat syyslukukauden ammattiaineiden opintoihin.
Content scheduling
Opintojakso alkaa viikolla 35 ja päättyy viikolla 50.
Sisältö:
- tietojen kysyminen ja kirjaaminen
- oman toiminnan selostaminen
- kohteliaisuuden ilmaiseminen
- ohjaaminen ja kehottaminen
- keskeiset perushoitoon liittyvät suomen kielen rakenteet
- perushoitotyön sanasto
- sähköpostiviestintä
- numerot ja mittayksiköt hoitoalalla
- lähdeviitesysteemi
- puhekieli ja hoitoalan ammattislangi
- sanaton viestintä
- oman kielitaidon arviointi
realization.isTypeOther
boolean
realization.composite
boolean
realization.minSeats
20
realization.maxSeats
25
Number of ECTS credits allocated
6
realization.minCredits
6
realization.maxCredits
6
courseUnit.toTranslate
boolean
courseUnit.languageValidated
boolean
courseUnit.toContentValidation
boolean
courseUnit.contentValidated
boolean
courseUnit.learningUnitId
28205
courseUnit.type
COURSE_UNIT
courseUnit.state
ACTIVE
courseUnit.levelId
28205
courseUnit.learningUnitGroupCode
28205
courseUnit.educationPay
boolean
courseUnit.minOptionalityCredits
6
courseUnit.maxOptionalityCredits
6
courseUnit.modifiedBy
22535
courseUnit.organization
peppi
courseUnit.thesisBelongs
boolean