Skip to main content

Team Leadership and Management (5 cr)

Code: 3011540-3007

General information


Enrollment
01.12.2024 - 26.01.2025
Registration for the implementation has ended.
Timing
20.01.2025 - 29.04.2025
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Engineering and Business
Campus
Loimaa
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Business
Teachers
Janne Granfors
Minna Björkberg-Suominen
Course
3011540

Realization has 14 reservations. Total duration of reservations is 42 h 0 min.

Time Topic Location
Mon 20.01.2025 time 09:00 - 12:00
(3 h 0 min)
Tiimijohtaminen ja -viestintä 3011540-3007
Loimaa
Tue 21.01.2025 time 09:00 - 12:00
(3 h 0 min)
Tiimijohtaminen ja -viestintä 3011540-3007
Loimaalla
Mon 03.02.2025 time 09:00 - 12:00
(3 h 0 min)
Tiimijohtaminen ja -viestintä 3011540-3007
Loimaalla
Tue 04.02.2025 time 09:00 - 12:00
(3 h 0 min)
Tiimijohtaminen ja -viestintä 3011540-3007
Loimaalla
Mon 03.03.2025 time 09:00 - 12:00
(3 h 0 min)
Tiimijohtaminen ja -viestintä 3011540-3007
Loimaalla
Tue 04.03.2025 time 09:00 - 12:00
(3 h 0 min)
Tiimijohtaminen ja -viestintä 3011540-3007
Loimaalla
Mon 17.03.2025 time 09:00 - 12:00
(3 h 0 min)
Tiimijohtaminen ja -viestintä 3011540-3007
Loimaalla
Tue 18.03.2025 time 09:00 - 12:00
(3 h 0 min)
Tiimijohtaminen ja -viestintä 3011540-3007
Loimaalla
Mon 31.03.2025 time 09:00 - 12:00
(3 h 0 min)
Tiimijohtaminen ja -viestintä 3011540-3007
Loimaalla
Tue 01.04.2025 time 09:00 - 12:00
(3 h 0 min)
Tiimijohtaminen ja -viestintä 3011540-3007
Loimaalla
Mon 14.04.2025 time 09:00 - 12:00
(3 h 0 min)
Tiimijohtaminen ja -viestintä 3011540-3007
Loimaalla
Tue 15.04.2025 time 09:00 - 12:00
(3 h 0 min)
Tiimijohtaminen ja -viestintä 3011540-3007
Loimaalla
Mon 28.04.2025 time 09:00 - 12:00
(3 h 0 min)
Tiimijohtaminen ja -viestintä 3011540-3007
Loimaalla
Tue 29.04.2025 time 09:00 - 12:00
(3 h 0 min)
Tiimijohtaminen ja -viestintä 3011540-3007
Loimaalla
Changes to reservations may be possible.

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

Tavoitteet:

- tunnistaa toimivan tiimin dynamiikkaa ja kehitysvaiheita
- osaa omalla toiminnallaan vaikuttaa sellaisen syntymiseen
- osaa soveltaa viestintää eri tilanteissa ja eri kehitysvaiheissa
- toimii tuloshakuisesti tiimissä

Objective

Student can together with others develop a functional organisation for his/her team and manage the co-operative towards the vision according to the set goals. Student realizes the meaning and requirements of self-managing. Student can apply the latest management theories into various sitiations.

Content

- goal-oriented managment toward the visio
- acknowledging personal strengths and challenges as a leader/manager, developing personal managershio/leadership
- management theories and applying them in the team

Materials

Opettajien omaa materiaalia.

https://pellervo.fi/wp-content/uploads/2013/11/kaverijohtamisen-visuaalinen-innostuskirj.pdf

Lisäksi opiskelijat voivat hakea itsenäisesti lukumateriaalia opintojakson aikana, lähteeksi voi hakea esimerkiksi Johannes Partanen ”1000 Maailman Parasta kirjaa”.

https://tiimiakatemia.com/wp-content/uploads/2017/06/Tiimiyrittäjän-ja-tiimivalmentajan-parhaat-kirjat-valintaopas-2019-20.pdf

Teaching methods

Opiskelija osallistuu projektin tavoitteisiin ja sen toteuttamiseen tiimissä. Opiskelija organisoi ja kehittää yhteisesti sovittavia kokouksia, keskusteluita ja muita aktiviteetteja. Opiskelija soveltaa teoriaa käytäntöön tietoisesti ja tavoitteellisesti sekä niin, että pystyy todentamaan oppimansa ja tekemänsä portfoliossaan. Opiskelijan tulee aktiivisesti työskennellä projektissa ja edistää sen tavoitteita. Projektissa toimiminen tukee hänen omaa ammatillista kehittymistä. Opiskelija lukee sovitut materiaalit. Opiskelija etsii aktiivisesti tarvitsemaansa tietoa. Opiskelija lukee ja reflektoi oppimaansa (artikkelit, TED Talkit, ym.). Reflektio laaditaan omaan portfolioon.

Exam schedules

ei tenttiä opintojaksolla

Pedagogic approaches and sustainable development

Opintojakso toteutetaan yhdessä opintojakson "Projektijohtaminen ja -viestintä" kanssa samanaikaisesti. Opintojaksolla opiskelija toimii tiimissä ja hänellä on tietty vastuutehtävä liittyen projektiin. Opiskelija oppii tiimissä ja työelämälähtöisten tehtävien avulla työyhteisön toimintatapoja ja käsitteitä.

Student workload

Kokonaistyömäärä on noin 135 tuntia. Työmäärä koostuu lähiopetuksesta sekä tapaamisista, omasta tiedonhausta sekä raportoinnista portfolion muodossa. Oppimistehtävät suoritetaan soveltaen opintojakson "Projektijohtaminen ja -viestintä" yhteydessä.

Evaluation methods and criteria

Opiskelija saa palautetta toiminnastaan opettajilta, projektin toimeksiantajalta sekä muilta ryhmäläisiltä. Opiskelija tekee myös jatkuvaa itsearviointia ja reflektoi toimintaa. Arviointi kohdistuu opiskelijan toimintaan tiimissä ja projekteissa. Opiskelija laatii portfolion toiminnastaan ja tuotoksistaan. Opiskelija osoittaa portfoliollaan ja osaamisensa ja oppimisensa.

Failed (0)

Opintojakson tavoitteet eivät täyty. Opiskelija ei osallistu lähiopetukseen riittävästi eikä tee tehtäviään.

Assessment criteria, satisfactory (1-2)

Opiskelija toimii itsenäisesti ja pystyy toimimaan ryhmässä. Opiskelija ei ole kovin aktiivinen eikä oma-aloitteinen ryhmässä. Hän käyttää vain vähän lähdemateriaalia tehtävissä. Opittujen asioiden reflektointi on vaikeaa. Tuotoksissa ei juurikaan näy kriittistä ajattelua eikä asioiden loogista yhdistämistä.

Assessment criteria, good (3-4)

Opiskelija on aloitteellinen ja hyödyntää oman ryhmänsä osaamista ja sen tarjoamia mahdollisuuksia. Monipuolinen, aiheeseen sopivan lähdemateriaalin valinta ja käyttö. Johtopäätösten esittäminen on loogista ja selkeää sekä sisältää omaa pohdintaa. Tuotoksissa on kriittistä ajattelua ja tekeminen on ollut aktiivista. Opiskelija luo positiivisen ilmapiirin työyhteisöönsä. Opiskelija toimii tuloshakuisesti.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija hyödyntää muiden opiskelijoiden osaamista. Opiskelija osaa analysoida kriittisesti erilaisia ratkaisumalleja sekä osaa jäsentää tuotokset ehjäksi kokonaisuudeksi eri näkökulmia huomioiden. Opiskelija on vastaanottanut palautetta rakentavasti ja hyödyntänyt palautetta. Työskentely on ollut dialogista ja kaikkien osaamista kehittävää. Työskentely on ollut esimerkillistä ja tavoitteellista. Opiskelija luo positiivisen ilmapiirin työyhteisöönsä sekä auttaa ja kannustaa muita. Opiskelija saavuttaa hyviä tuloksia.

Further information

sähköpostitse sekä Its Learning

Go back to top of page