Kulttuurinen moninaisuus ja kotoutumisen tukeminen (5 op)
Toteutuksen tunnus: TH00CA43-3009
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
02.12.2024 - 17.01.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
01.01.2025 - 31.07.2025
Toteutus on käynnissä.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 4 op
- Virtuaaliosuus
- 1 op
- Toteutustapa
- Monimuoto-opetus
- Yksikkö
- Terveys ja hyvinvointi
- Opetuskielet
- englanti
- Paikat
- 36 - 45
- Koulutus
- Sosionomikoulutus
- Opettajat
- Emmi Brunel
- Laura Närvi
- Ryhmät
-
PSOSTS22Sosionomi (AMK), Turku, S22
-
PSOSS22ENDegree Programme in Social Services, Early Childhood Education, S22
- Opintojakso
- TH00CA43
Toteutuksella on 5 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 23 t 0 min.
Aika | Aihe | Tila |
---|---|---|
To 16.01.2025 klo 09:30 - 15:00 (5 t 30 min) |
Cultural Diversity and Supporting Immigrant Integration TH00CA43-3009 |
SAL_1170_Phi
Phi
|
To 23.01.2025 klo 09:30 - 15:00 (5 t 30 min) |
Cultural Diversity and Supporting Immigrant Integration TH00CA43-3009 |
SAL_1166
Debriefing
|
To 30.01.2025 klo 09:00 - 14:00 (5 t 0 min) |
Cultural Diversity and Supporting Immigrant Integration TH00CA43-3009 |
SAL_1166
Debriefing
|
To 06.02.2025 klo 09:00 - 14:00 (5 t 0 min) |
Cultural Diversity and Supporting Immigrant Integration TH00CA43-3009 |
SAL_1056d_Demi
Demi avo muunto
|
To 13.02.2025 klo 09:30 - 11:30 (2 t 0 min) |
Cultural Diversity and Supporting Immigrant Integration TH00CA43-3009 |
SAL_1170_Phi
Phi
|
Arviointiasteikko
H-5
Sisällön jaksotus
Opetus torstaisin, viikot 3-9
16.1. kello 9.30 -15Jakson aloitus ja tehtävät. Peruskäsitteet maahanmuutosta. (LN)
23.1. kello 9.30 -15 Maahanmuuttopolitiikan linjaukset, turvapaikkaprosessi ja kotoutumista tukeva palvelujärjestelmä (LN)
30.1. Kello 9.30-13.30 Kulttuurinen kompetenssi ja monikulttuurinen ohjausosaaminen (EB)
6.2. Kello 9.30-13.30 Sukupuolen moninaisuus ja sukupuolisensitiivinen työote. (EB)
Oppimispäiväkirjan palautus 28.2.2025
Opintojakson hyväksytty suoritus edellyttää 100 % läsnäoloa opetuksessa, josta 50 % tulee osallistua opetukseen ja 50 % voi tehdä korvaavana tehtävänä. Opetuksesta poissaolon korvaavana tehtävänä opiskelija kirjoittaa reflektiivisen esseen ko. opetuksen aiheesta esseemuodossa.
Ennakkotehtävät ja poissaolon korvaavat tehtävät tulee palauttaa kaksi viikkoa jakson viimeisen lähiopetuskerran jälkeen. Tämän jälkeen korvaavia tehtäviä ei oteta vastaan. Poissaolo korvataan osallistumalla syksyn 2025 toteutuksen vastaavaan opetukseen.
Tavoitteet
• tunnistat kansainvälisen muuttoliikkeen, pakolaisuuden ja siirtolaisuuden taustalla olevia yhteiskunnallisia, ekologisia ja kulttuurisia tekijöitä
• osaat reflektoida omia arvojasi, asenteitasi ja ennakkoluulojasi
• kykenet yhteistyöhön kulttuuriltaan erilaisten ihmisten kanssa
• osaat edistää ihmisten yhdenvertaista kohtelua ja toimia rasismin ja syrjinnän vähentämiseksi
• osaat tukea maahan muuttaneiden yksilöiden, perheiden ja ryhmien kotoutumista ja toimijuutta
• ymmärrät sukupuolen moninaisuutta ja sukupuolisensitiivisen työotteen merkityksen
Sisältö
• kulttuurin käsite, sen tasot ja ulottuvuudet
• kulttuurinen kompetenssi ja monikulttuurinen ohjausosaaminen
• globaali vastuu ja ihmisoikeudet
• suomalaisen maahanmuuttopolitiikan linjaukset, turvapaikkaprosessi ja kotoutumista tukeva palvelujärjestelmä
• maahanmuuttoon, syrjintään ja tasa-arvoon liittyvä lainsäädäntö
Hylätty (0)
• The student has not returned the tasks of the independent work section or the learning diary in an acceptable manner by the end of the course.
Assessment criteria for the learning diary:
- The student does not identify/does not highlight or reflect on his/her own values, attitudes and prejudices. Subjective and theoretical knowledge are not connected to each other.
- The student identifies/does not highlight situations requiring equal treatment of people and actions that can reduce racism and discrimination.
• The student does not identify/weakly identifies the principles that support the integration and agency of individuals, families and groups who have immigrated to the country.
• The student does not identify/weakly identifies the importance of gender diversity and a gender-sensitive approach to work
• The student covers the topics he/she has chosen for the learning diary in a narrow way. and too few topics have been chosen.
- The writing instructions given have not been followed in the learning diary.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
The student has returned the tasks of the independent work section and the learning diary with approval by the end of the course.
Assessment criteria for the learning diary:
- The student identifies his/her own values, attitudes and prejudices, but their reflection is weak, and subjective and theoretical knowledge are not connected to each other.
- The student identifies situations requiring equal treatment of people and actions that can reduce racism and discrimination.
• The student identifies principles that can support the integration and agency of individuals, families and groups who have immigrated to the country.
• The student identifies the importance of gender diversity and a gender-sensitive approach to work
• The student covers the topics he/she has chosen for the learning diary in a concise manner.
- The learning diary has poorly followed the given writing instructions.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
The student has returned the tasks of the independent work section and the learning diary with approval by the end of the course.
Assessment criteria for the learning diary:
- The student identifies his/her own values, attitudes and prejudices and their reflection is good. The student's subjective and theoretical knowledge are well integrated.
- The student knows situations requiring equal treatment of people and actions that can reduce racism and discrimination.
• The student knows the principles that support the integration and agency of individuals, families and groups who have immigrated to the country.
• The student knows the importance of gender diversity and a gender-sensitive approach to work
• The student covers the topics he/she has chosen for the learning diary well.
- The learning diary has followed the given writing instructions mainly well.
• The student has mastered the contents of the section and has become familiar with the instructed material well.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
The student has returned the tasks of the independent work section and the learning diary with approval by the end of the course.
Assessment criteria for the learning diary:
- The student identifies his/her own values, attitudes and prejudices and his/her reflection on them is commendable. The student's subjective and theoretical knowledge are combined commendably.
- The student highlights situations requiring equal treatment of people and presents examples that can reduce racism and discrimination.
• The student mentions principles, knows how to apply them in practice, and takes actions to support the integration and agency of individuals, families and groups who have immigrated to the country.
• The student knows how to apply gender diversity and a gender-sensitive approach to work in his/her learning diary.
• The student covers the topics he/she has chosen for the learning diary in a broad manner.
- The writing instructions given have been followed in the learning diary.
• The student has mastered the course content and has become familiar with the instructed material to a commendable degree.