Siirry suoraan sisältöön

Sosionomin ammatillinen kehittyminen 3 (1 op)

Toteutuksen tunnus: TH00CA35-3006

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

02.12.2024 - 31.01.2025

Ajoitus

01.01.2025 - 31.07.2026

Opintopistemäärä

1 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Terveys ja hyvinvointi

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

56 - 65

Koulutus

  • Sosionomikoulutus

Opettaja

  • Niina Vuoristo
  • Heidi Ristseppä
  • Emmi Brunel
  • Noora Kumpulainen

Ryhmät

  • PSOSTK23
    Sosionomi (AMK), Turku, K23
  • 12.02.2025 08:00 - 10:00, Sosionomin ammatillinen kehittyminen 3 TH00CA35-3006
  • 30.04.2025 10:00 - 11:00, Sosionomin ammatillinen kehittyminen 3 TH00CA35-3006
  • 28.05.2025 08:00 - 10:00, Sosionomin ammatillinen kehittyminen 3 TH00CA35-3006

Tavoitteet

• opintojen loppuun saattaminen
• tunnet omat vahvuutesi, osaamisesi ja kehittymistarpeet
• osaat edistää työllistymisvalmiuksiasi ja markkinoida omaa osaamistasi
• tunnet työelämän pelisäännöt ja osaat toimia niiden mukaan
• tunnet jatko- ja täydennyskoulutusmahdollisuuksia

Sisältö

• kehityskeskustelut opettajatuutorin kanssa
• valmistumisen prosessi
• reflektiivinen portfolio -työskentely
• innovaatiokompetenssit ja itsearviointi
• urasuunnittelu ja työnhaku

Sisällön jaksotus

Ryhmän Sake-tapaamiset

Kevät 2025
12.2.2025 klo 8.15-10 Portfolion purku pienryhmissä, harjoittelun ohjeistus kaikki yhdessä, kampuksella
HARJOITTELUN DOKUMENTTIEN PALAUTUS ITSIIN VIIMEISTÄÄN 16.3.2025
30.4.2025 klo 10.00 -11 Harjoittelun väliohjaus / Zoom tai Teams
28.5.2025 klo 8.15-10 Harjoittelun purku ja lukukauden päättäminen / syksyyn orientoituminen kampuksella


Syksy 2025
x.x.2025 klo 9.00 - 11.00 Omissa tutorryhmissä laajentavan harjoittelun suunnittelua (jokainen täyttää oman pohdintalomakkeen ja palauttaa tutoropettajan palautuslaatikkoon ennen tapaamista)

Kevät 2026
x.x.2025 klo 9.00 - 11.00 Omissa tutorryhmissä portfolioiden esittely

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Sake -tehtävien palauttaminen ja läsnäolo tapaamisilla.

*** Läsnäolovelvoite edistää yhteisöllisyyden kehittymistä ryhmässä, mikä tukee yksittäistä opiskelijaa hänen opiskelupolullaan. Se edistää opiskelijan yleisten työelämätaitojen kehittymistä (mm. tiimityötaidot, itsensä johtaminen, verkostoitumistaidot, palautteen antaminen ja vastaanottaminen). Se edistää myös sosionomin ammatissa tarvittavien taitojen kehittymistä, joita ei voida omaksua pelkästään itsenäisen opiskelun avulla vaan vuorovaikutuksessa (kuten ammatillinen vuorovaikutus, dialogisuus). ***