Sosionomin ammatillinen kehittyminen 3 (1 op)
Toteutuksen tunnus: TH00CA35-3006
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
02.12.2024 - 31.01.2025
Ajoitus
01.01.2025 - 31.07.2026
Opintopistemäärä
1 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Terveys ja hyvinvointi
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
56 - 65
Koulutus
- Sosionomikoulutus
Opettaja
- Niina Vuoristo
- Heidi Ristseppä
- Emmi Brunel
- Noora Kumpulainen
Ryhmät
-
PSOSTK23Sosionomi (AMK), Turku, K23
- 12.02.2025 08:00 - 10:00, Sosionomin ammatillinen kehittyminen 3 TH00CA35-3006
- 30.04.2025 10:00 - 11:00, Sosionomin ammatillinen kehittyminen 3 TH00CA35-3006
- 28.05.2025 08:00 - 10:00, Sosionomin ammatillinen kehittyminen 3 TH00CA35-3006
Tavoitteet
• opintojen loppuun saattaminen
• tunnet omat vahvuutesi, osaamisesi ja kehittymistarpeet
• osaat edistää työllistymisvalmiuksiasi ja markkinoida omaa osaamistasi
• tunnet työelämän pelisäännöt ja osaat toimia niiden mukaan
• tunnet jatko- ja täydennyskoulutusmahdollisuuksia
Sisältö
• kehityskeskustelut opettajatuutorin kanssa
• valmistumisen prosessi
• reflektiivinen portfolio -työskentely
• innovaatiokompetenssit ja itsearviointi
• urasuunnittelu ja työnhaku
Sisällön jaksotus
Ryhmän Sake-tapaamiset
Kevät 2025
12.2.2025 klo 8.15-10 Portfolion purku pienryhmissä, harjoittelun ohjeistus kaikki yhdessä, kampuksella
HARJOITTELUN DOKUMENTTIEN PALAUTUS ITSIIN VIIMEISTÄÄN 16.3.2025
30.4.2025 klo 10.00 -11 Harjoittelun väliohjaus / Zoom tai Teams
28.5.2025 klo 8.15-10 Harjoittelun purku ja lukukauden päättäminen / syksyyn orientoituminen kampuksella
Syksy 2025
x.x.2025 klo 9.00 - 11.00 Omissa tutorryhmissä laajentavan harjoittelun suunnittelua (jokainen täyttää oman pohdintalomakkeen ja palauttaa tutoropettajan palautuslaatikkoon ennen tapaamista)
Kevät 2026
x.x.2025 klo 9.00 - 11.00 Omissa tutorryhmissä portfolioiden esittely
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Sake -tehtävien palauttaminen ja läsnäolo tapaamisilla.
*** Läsnäolovelvoite edistää yhteisöllisyyden kehittymistä ryhmässä, mikä tukee yksittäistä opiskelijaa hänen opiskelupolullaan. Se edistää opiskelijan yleisten työelämätaitojen kehittymistä (mm. tiimityötaidot, itsensä johtaminen, verkostoitumistaidot, palautteen antaminen ja vastaanottaminen). Se edistää myös sosionomin ammatissa tarvittavien taitojen kehittymistä, joita ei voida omaksua pelkästään itsenäisen opiskelun avulla vaan vuorovaikutuksessa (kuten ammatillinen vuorovaikutus, dialogisuus). ***