Siirry suoraan sisältöön

Asiakaskokemuksen kehittäminen (5 op)

Toteutuksen tunnus: MS00CR94-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
02.12.2024 - 15.02.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
11.03.2025 - 30.06.2025
Toteutus on käynnissä.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Toimipiste
Kupittaan kampus
Opetuskielet
suomi
englanti
Paikat
10 - 40
Koulutus
Tradenomi (ylempi AMK), liiketoiminnan kehittäminen
Opettajat
Mervi Varhelahti
Ryhmät
YLIKES24
Tradenomi (ylempi AMK), Liiketoiminnan kehittäminen
Opintojakso
MS00CR94

Toteutuksella on 2 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 14 t 30 min.

Aika Aihe Tila
Ti 11.03.2025 klo 09:00 - 16:15
(7 t 15 min)
Asiakaskokemuksen kehittäminen MS00CR94-3001
EDU_3029 Lovisa muunto byod
Ti 13.05.2025 klo 09:00 - 16:15
(7 t 15 min)
Asiakaskokemuksen kehittäminen MS00CR94-3001
EDU_3029 Lovisa muunto byod
Muutokset varauksiin voivat olla mahdollisia.

Arviointiasteikko

H-5

Sisällön jaksotus

Tapaamiset Kupittaan kampuksella
Ti 11.3. 9.00-16.15
ja Ti 13.5. 9.00-16.15

1. Asiakaskokemuksen teoria
- Asiakaskokemuksen peruskäsitteet ja merkitys liiketoiminnassa.
- Asiakaskokemuksen strateginen rooli yrityksen kilpailuedun luomisessa.
- Customer Journey

2. Tunteet osana asiakaskokemusta
- Tunteiden ja emotionaalisen sitoutumisen vaikutus asiakaskokemukseen.
- Tunteiden mittaamisen menetelmät ja niiden hyödyntäminen asiakaskokemuksen kehittämisessä.


3. Arvonluonti asiakaskokemuksessa
- Arvon luominen asiakkaalle: asiakkaan odotukset, tarpeet ja kokemukset.
- Asiakasarvon mittaaminen ja analysointi.

4. Digitaalisten kanavien rooli asiakaskokemuksessa
- Digitaaliset palvelut asiakaskokemuksen osana.
- Digitaalisten kanavien suunnittelu ja kehittäminen asiakaskokemuksen parantamiseksi.


5. Asiakaslähtöisen liiketoiminnan kehittäminen
- Asiakaskeskeisen kulttuurin luominen ja ylläpitäminen organisaatiossa.
- Asiakaspolkujen ja -profiilien luominen liiketoiminnan kehittämiseksi.

6. Asiakaskokemuksen johtaminen ja mittaaminen
- Asiakaskokemuksen mittarit ja analysointimenetelmät.
- Asiakaskokemuksen johtamisen työkalut ja niiden soveltaminen käytäntöön.

Tavoitteet

Opintojakso on suunnattu ylemmän ammattikorkeakoulun opiskelijoille, jotka ovat kiinnostuneita liiketoiminnan, markkinoinnin, ja asiakaspalvelun kehittämisestä.

Opintojakson suoritettuaan opiskelija
• ymmärtää asiakaskokemuksen merkityksen liiketoiminnan menestykselle
• tuntee erilaisia asiakaskokemuksen kehittämisen trendejä ja parhaita käytänteitä
• osaa analysoida arvojen ja tunteiden merkitystä asiakaskokemuksessa (myös digitaalisessa kokemuksessa)
• hallitsee asiakaskokemuksen johtamisen ja mittaamisen menetelmiä ja työkaluja

Sisältö

• Asiakaskokemuksen teoria
• Tunteet osana asiakaskokemusta
• Arvonluonti asiakaskokemuksessa
• Digitaalisten kanavien rooli asiakaskokemuksessa
• Asiakaslähtöisen liiketoiminnan kehittäminen
• Asiakaskokemuksen johtaminen ja mittaaminen

Oppimateriaalit

Materiaali avautuu Itsissä viikkoa ennen lähipäivää

Opetusmenetelmät

Ennakkotehtävä (yksilötyö julkaistaan viikkoa ennen 1. lähipäivää)
Lähipäivä 11.3. 9.00-16.15
Välitehtävä, parityö
Lähipäivä 13.5. 9.00-16.15
Lopputehtävä, itsenäinen testi ja reflektio

Opintojaksolla on myös vierailu asiakaskokemuslaboratorioon (EDU)

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

ei tenttiä

Kansainvälisyys

- tiedon jakaminen ja rakentelu yksin ja yhteisöllisesti (SECI-mallin mukaan)
- oppimista on mahdollista suunnata oman kiinnostuksen mukaan (kestävä johtaminen/ekologinen vastuullisuus/sosiaalinen vastuullisuus/ taloudellinen vastuullisuus), vahva itseohjautuvuus on edellytyksenä opintojaksolla menestymiselle

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

ei valinnaisia tapoja

Siirry alkuun