Green marketing – Markkinointioikeutta suomeksi (5 op)
Toteutuksen tunnus: EV00CY59-3001
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
02.09.2024 - 02.10.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
09.10.2024 - 21.11.2024
Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 0 op
- Virtuaaliosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Etäopetus
- Yksikkö
- Tekniikka ja liiketoiminta
- Opetuskielet
- suomi
- Koulutus
- EKOVIRTA -kestävät käytännöt
- Opettajat
- Kaisa Sorsa
- Sari Airenne
- Heidi Salokangas
- Ajoitusryhmät
- Avoimen AMK:n kiintiöpaikat. Ilmoittaudu ilman tätä pienryhmää. (Koko: 51 . Avoin AMK : 51.)
- Ryhmät
-
JOTEKOVS24EKOVIRTA -kestävät käytännöt
- Pienryhmät
- Avoimen AMK:n kiintiöpaikat. Ilmoittaudu ilman tätä pienryhmää.
- Opintojakso
- EV00CY59
Toteutuksella on 4 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 12 t 0 min.
Aika | Aihe | Tila |
---|---|---|
Ke 09.10.2024 klo 16:00 - 19:00 (3 t 0 min) |
Green marketing – Markkinointioikeutta suomeksi EV00CY59-3001 |
|
To 24.10.2024 klo 16:00 - 19:00 (3 t 0 min) |
Green marketing – Markkinointioikeutta suomeksi EV00CY59-3001 |
|
To 31.10.2024 klo 16:00 - 19:00 (3 t 0 min) |
Green marketing – Markkinointioikeutta suomeksi EV00CY59-3001 |
|
To 07.11.2024 klo 16:00 - 19:00 (3 t 0 min) |
Green marketing – Markkinointioikeutta suomeksi EV00CY59-3001 |
Arviointiasteikko
H-5
Sisällön jaksotus
Markkinointioikeuden kokonaiskuva:
- Business to business -markkinoinnin lainsäädäntö (esim. Laki sopimattomasta menettelystä elinkeinotoiminnassa) ja viherpesu vs. markkinointi lain säännösten mukaisesti.
- Kuluttajamarkkinoinnin lainsäädäntö (Kuluttajansuojalaki) ja viherpesu vs. markkinointi lain säännösten mukaisesti.
- Alan itsesääntelyohjeet, hyvän liiketavan mukainen markkinointi (Kansainvälisen kauppakamarin markkinointisäännöt 2018, Kuluttaja-asiamiehen ohjeet)
- Markkinointisäännösten riidanratkaisujärjestelmä: oikeusistuimet (Markkinaoikeus, käräjä/hovi/korkein oikeus) ja suosituksia antavat toimijat (kuluttaja-asiamies, Keskuskauppakamarin liiketapalautakunta)
- Markkinointioikeuden ratkaisukäytäntöjä harhaanjohtavasta, vertailevasta, sopimattomasta markkinoinnista tekstiili-, pakkaus- ja muilla toimialoilla.
- Esimerkkejä alakohtaisista pakkausmerkinnöistä
9.10.2024. 16.00 – 19.00
Verkkotapaaminen: Aloitus ja markkinointioikeus.
24.10.2024. 16.00 – 19.00
31.10.2024. 16.00 – 19.00
7.11.2024. 16.00 – 19.00
Tavoitteet
• Tuntee business to business- ja kuluttajamarkkinoinnin lainsäädännön eroja.
• Tunnistaa markkinoinnin itsesääntelyohjeita.
• Osaa hakea lainsäädäntöä koskevaa tietoa esim. finlexistä.
• Tunnistaa markkinointioikeudellisia ongelmia.
• Tutustuu markkinointioikeuden riidanratkaisujärjestelmään pääpirteittäin.
Sisältö
• Vastuullinen markkinointiviestintä
• Viherpesun välttäminen
• Luotettavan tiedon välittäminen osana yrityksen brändiä, mm. kansainvälisessä kaupassa
• Viherväittämät
• Vertaileva markkinointi: tekstiili- ja pakkausmateriaalien vertailu
• Vastuullisuusraportointi ja - viestintä
Oppimateriaalit
Opettajan tarjoama oppimismateriaali itselearning -oppimisalustalla.
Opetusmenetelmät
Etäluentoja, itsenäistä opiskelua, vertaisoppimista ryhmätyöskentelyn kautta
Kansainvälisyys
käänteinen oppiminen, tekemällä oppiminen, käänteinen oppiminen, innovaatiopedagogiikka
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Oppimistehtävät (ryhmätyöskentely ja yksilötehtävät)
Kohtaktikertoja 4 x 4 h (16 h) etänä verkossa, 119 h itsenäinen työskentely (tunneille valmistavaa perehtymistä, oppimistehtäviä)
Lisätiedot
itslearning -alusta pääasiallinen viestintäkanava
Vastuuopettaja: kaisa.sorsa@turkuamk.fi