Skip to main content

Green marketing in Finnish (5 cr)

Code: EV00CY59-3001

General information


Enrollment
02.09.2024 - 02.10.2024
Registration for the implementation has ended.
Timing
09.10.2024 - 21.11.2024
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
0 cr
Virtual portion
5 cr
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Engineering and Business
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
EKOVIRTA -sustainable practices
Teachers
Kaisa Sorsa
Sari Airenne
Heidi Salokangas
Scheduling groups
Avoimen AMK:n kiintiöpaikat. Ilmoittaudu ilman tätä pienryhmää. (Size: 51 . Open UAS : 51.)
Small groups
Open UAS quota. Please enroll without selecting this group.
Course
EV00CY59

Realization has 4 reservations. Total duration of reservations is 12 h 0 min.

Time Topic Location
Wed 09.10.2024 time 16:00 - 19:00
(3 h 0 min)
Green marketing – Markkinointioikeutta suomeksi EV00CY59-3001

Thu 24.10.2024 time 16:00 - 19:00
(3 h 0 min)
Green marketing – Markkinointioikeutta suomeksi EV00CY59-3001
Thu 31.10.2024 time 16:00 - 19:00
(3 h 0 min)
Green marketing – Markkinointioikeutta suomeksi EV00CY59-3001
Thu 07.11.2024 time 16:00 - 19:00
(3 h 0 min)
Green marketing – Markkinointioikeutta suomeksi EV00CY59-3001
Changes to reservations may be possible.

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

Markkinointioikeuden kokonaiskuva:
- Business to business -markkinoinnin lainsäädäntö (esim. Laki sopimattomasta menettelystä elinkeinotoiminnassa) ja viherpesu vs. markkinointi lain säännösten mukaisesti.
- Kuluttajamarkkinoinnin lainsäädäntö (Kuluttajansuojalaki) ja viherpesu vs. markkinointi lain säännösten mukaisesti.
- Alan itsesääntelyohjeet, hyvän liiketavan mukainen markkinointi (Kansainvälisen kauppakamarin markkinointisäännöt 2018, Kuluttaja-asiamiehen ohjeet)
- Markkinointisäännösten riidanratkaisujärjestelmä: oikeusistuimet (Markkinaoikeus, käräjä/hovi/korkein oikeus) ja suosituksia antavat toimijat (kuluttaja-asiamies, Keskuskauppakamarin liiketapalautakunta)
- Markkinointioikeuden ratkaisukäytäntöjä harhaanjohtavasta, vertailevasta, sopimattomasta markkinoinnista tekstiili-, pakkaus- ja muilla toimialoilla.
- Esimerkkejä alakohtaisista pakkausmerkinnöistä

9.10.2024. 16.00 – 19.00
Verkkotapaaminen: Aloitus ja markkinointioikeus.

24.10.2024. 16.00 – 19.00
31.10.2024. 16.00 – 19.00
7.11.2024. 16.00 – 19.00

Objective

• Knows the differences between business-to-business and consumer marketing legislation.
• Can identify marketing self-regulatory guidelines.
• Can search for relevant information on legislation, e.g. in Finlex.
• Is able to identify problems in marketing practices from marketing law point of view.
• Be familiar with the dispute resolution system of marketing law.

Content

• Responsible marketing communication
• Avoiding green washing
• Communicating trustworthy information as part of a company's brand, including in international trade
• Green claims
• Comparative marketing: comparing textile and packaging materials
• Sustainability reporting and communication

Materials

Opettajan tarjoama oppimismateriaali itselearning -oppimisalustalla.

Teaching methods

Etäluentoja, itsenäistä opiskelua, vertaisoppimista ryhmätyöskentelyn kautta

Pedagogic approaches and sustainable development

käänteinen oppiminen, tekemällä oppiminen, käänteinen oppiminen, innovaatiopedagogiikka

Student workload

Oppimistehtävät (ryhmätyöskentely ja yksilötehtävät)

Kohtaktikertoja 4 x 4 h (16 h) etänä verkossa, 119 h itsenäinen työskentely (tunneille valmistavaa perehtymistä, oppimistehtäviä)

Evaluation methods and criteria

Oppimistehtävien arvioinnissa tietopohjan lisäksi kiinnitetään huomiota akateemisten konventioiden osaamiseen (kuten kirjoittamisen tyyli ja sen sävy, tekstin jäsentely, oikea viittaustekniikka ml. tekstin sisäiset viittaukset ja lähdeluettelo), asian käsittelyn syvyys.

Failed (0)

Tehtäviä ei ole palautettu.

Assessment criteria, satisfactory (1-2)

Käytäntö
- toteuttaa työn ohjeiden mukaisesti
- toimii yhteistyökykyisesti
- tarvitsee joissakin tilanteissa lisäohjeita
- hyödyntää työssä tarvittavaa perustietoa
- muuttaa toimintaansa saamansa palautteen mukaisesti.

Jonkin verran aiheeseen kuuluvan tiedon tarkastelua ja valintojen perustelua (jaetut ja omat materiaalivalinnat).

Asioiden ymmärtäminen ja soveltaminen.
Tyydyttävä valittujen asioiden, johtopäätösten ja oman pohdinnan esittäminen.

Assessment criteria, good (3-4)

Suomeksi
Käytäntö
- suunnittelee ja toteuttaa työn itsenäisesti
- toimii yhteistyökykyisesti ja rakentavasti vuorovaikutustilanteissa
- selviytyy tavanomaisista ongelmanratkaisutilanteista itsenäisesti
- hyödyntää ja soveltaa työssä tarvittavaa tietoa monipuolisesti ja perustellusti
- tunnistaa vahvuuksiaan ja kehittämisen kohteita

Raportointi
Kattava aiheeseen kuuluvan tiedon tarkastelu ja valintojen perustelu.(jaetut ja omat materiaalivalinnat)
Asioiden ymmärtäminen ja monipuolinen soveltaminen.
Selkeä ja looginen valittujen asioiden, johtopäätösten ja oman pohdinnan esittäminen. Teorian soveltaminen käytäntöön ja käytännön esimerkkien esittäminen.

Assessment criteria, excellent (5)

Käytäntö
- sunnittelee ja toteuttaa työn itsenäisesti ottaen huomioon muut toimijat
- toimii yhteistyökykyisesti ja rakentavasti haastavissa vuorovaikutustilanteissa
- soveltaa työssä tarvittavaa tietoa ongelmanratkaisutilanteissa monipuolisesti ja kriittisesti
- esittää työhön ja toimintaympäristöön liittvyiä perusteltuja kehittämisehdotuksia
- ymmärtää oman työnsä merkityksen osana laajempaa kokonaisuutta

Raportointi
Laaja ja kattava aiheeseen kuuluvan tiedon tarkastelu ja valintojen perustelu (jaetut ja omat materiaalivalinnat).
Asioiden ymmärtäminen ja monipuolinen sekä kriittinen soveltaminen:
Selkeä ja looginen keskeisten asioiden esittäminen, monipuolinen johtopäätösten ja oman pohdinnan esittäminen. Teorian soveltaminen käytäntöön ja käytännön esimerkkien selkeä esittäminen.

Further information

itslearning -alusta pääasiallinen viestintäkanava

Vastuuopettaja: kaisa.sorsa@turkuamk.fi

Go back to top of page