Green marketing in Finnish (5 cr)
Code: EV00CY59-3001
General information
- Enrollment
-
02.09.2024 - 02.10.2024
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
09.10.2024 - 21.11.2024
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Distance learning
- Unit
- Engineering and Business
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- EKOVIRTA -sustainable practices
- Teachers
- Kaisa Sorsa
- Sari Airenne
- Heidi Salokangas
- Scheduling groups
- Avoimen AMK:n kiintiöpaikat. Ilmoittaudu ilman tätä pienryhmää. (Size: 51 . Open UAS : 51.)
- Small groups
- Open UAS quota. Please enroll without selecting this group.
- Course
- EV00CY59
Realization has 4 reservations. Total duration of reservations is 12 h 0 min.
Time | Topic | Location |
---|---|---|
Wed 09.10.2024 time 16:00 - 19:00 (3 h 0 min) |
Green marketing – Markkinointioikeutta suomeksi EV00CY59-3001 |
|
Thu 24.10.2024 time 16:00 - 19:00 (3 h 0 min) |
Green marketing – Markkinointioikeutta suomeksi EV00CY59-3001 |
|
Thu 31.10.2024 time 16:00 - 19:00 (3 h 0 min) |
Green marketing – Markkinointioikeutta suomeksi EV00CY59-3001 |
|
Thu 07.11.2024 time 16:00 - 19:00 (3 h 0 min) |
Green marketing – Markkinointioikeutta suomeksi EV00CY59-3001 |
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
Markkinointioikeuden kokonaiskuva:
- Business to business -markkinoinnin lainsäädäntö (esim. Laki sopimattomasta menettelystä elinkeinotoiminnassa) ja viherpesu vs. markkinointi lain säännösten mukaisesti.
- Kuluttajamarkkinoinnin lainsäädäntö (Kuluttajansuojalaki) ja viherpesu vs. markkinointi lain säännösten mukaisesti.
- Alan itsesääntelyohjeet, hyvän liiketavan mukainen markkinointi (Kansainvälisen kauppakamarin markkinointisäännöt 2018, Kuluttaja-asiamiehen ohjeet)
- Markkinointisäännösten riidanratkaisujärjestelmä: oikeusistuimet (Markkinaoikeus, käräjä/hovi/korkein oikeus) ja suosituksia antavat toimijat (kuluttaja-asiamies, Keskuskauppakamarin liiketapalautakunta)
- Markkinointioikeuden ratkaisukäytäntöjä harhaanjohtavasta, vertailevasta, sopimattomasta markkinoinnista tekstiili-, pakkaus- ja muilla toimialoilla.
- Esimerkkejä alakohtaisista pakkausmerkinnöistä
9.10.2024. 16.00 – 19.00
Verkkotapaaminen: Aloitus ja markkinointioikeus.
24.10.2024. 16.00 – 19.00
31.10.2024. 16.00 – 19.00
7.11.2024. 16.00 – 19.00
Objective
• Knows the differences between business-to-business and consumer marketing legislation.
• Can identify marketing self-regulatory guidelines.
• Can search for relevant information on legislation, e.g. in Finlex.
• Is able to identify problems in marketing practices from marketing law point of view.
• Be familiar with the dispute resolution system of marketing law.
Content
• Responsible marketing communication
• Avoiding green washing
• Communicating trustworthy information as part of a company's brand, including in international trade
• Green claims
• Comparative marketing: comparing textile and packaging materials
• Sustainability reporting and communication
Materials
Opettajan tarjoama oppimismateriaali itselearning -oppimisalustalla.
Teaching methods
Etäluentoja, itsenäistä opiskelua, vertaisoppimista ryhmätyöskentelyn kautta
Pedagogic approaches and sustainable development
käänteinen oppiminen, tekemällä oppiminen, käänteinen oppiminen, innovaatiopedagogiikka
Student workload
Oppimistehtävät (ryhmätyöskentely ja yksilötehtävät)
Kohtaktikertoja 4 x 4 h (16 h) etänä verkossa, 119 h itsenäinen työskentely (tunneille valmistavaa perehtymistä, oppimistehtäviä)
Evaluation methods and criteria
Oppimistehtävien arvioinnissa tietopohjan lisäksi kiinnitetään huomiota akateemisten konventioiden osaamiseen (kuten kirjoittamisen tyyli ja sen sävy, tekstin jäsentely, oikea viittaustekniikka ml. tekstin sisäiset viittaukset ja lähdeluettelo), asian käsittelyn syvyys.
Failed (0)
Tehtäviä ei ole palautettu.
Assessment criteria, satisfactory (1-2)
Käytäntö
- toteuttaa työn ohjeiden mukaisesti
- toimii yhteistyökykyisesti
- tarvitsee joissakin tilanteissa lisäohjeita
- hyödyntää työssä tarvittavaa perustietoa
- muuttaa toimintaansa saamansa palautteen mukaisesti.
Jonkin verran aiheeseen kuuluvan tiedon tarkastelua ja valintojen perustelua (jaetut ja omat materiaalivalinnat).
Asioiden ymmärtäminen ja soveltaminen.
Tyydyttävä valittujen asioiden, johtopäätösten ja oman pohdinnan esittäminen.
Assessment criteria, good (3-4)
Suomeksi
Käytäntö
- suunnittelee ja toteuttaa työn itsenäisesti
- toimii yhteistyökykyisesti ja rakentavasti vuorovaikutustilanteissa
- selviytyy tavanomaisista ongelmanratkaisutilanteista itsenäisesti
- hyödyntää ja soveltaa työssä tarvittavaa tietoa monipuolisesti ja perustellusti
- tunnistaa vahvuuksiaan ja kehittämisen kohteita
Raportointi
Kattava aiheeseen kuuluvan tiedon tarkastelu ja valintojen perustelu.(jaetut ja omat materiaalivalinnat)
Asioiden ymmärtäminen ja monipuolinen soveltaminen.
Selkeä ja looginen valittujen asioiden, johtopäätösten ja oman pohdinnan esittäminen. Teorian soveltaminen käytäntöön ja käytännön esimerkkien esittäminen.
Assessment criteria, excellent (5)
Käytäntö
- sunnittelee ja toteuttaa työn itsenäisesti ottaen huomioon muut toimijat
- toimii yhteistyökykyisesti ja rakentavasti haastavissa vuorovaikutustilanteissa
- soveltaa työssä tarvittavaa tietoa ongelmanratkaisutilanteissa monipuolisesti ja kriittisesti
- esittää työhön ja toimintaympäristöön liittvyiä perusteltuja kehittämisehdotuksia
- ymmärtää oman työnsä merkityksen osana laajempaa kokonaisuutta
Raportointi
Laaja ja kattava aiheeseen kuuluvan tiedon tarkastelu ja valintojen perustelu (jaetut ja omat materiaalivalinnat).
Asioiden ymmärtäminen ja monipuolinen sekä kriittinen soveltaminen:
Selkeä ja looginen keskeisten asioiden esittäminen, monipuolinen johtopäätösten ja oman pohdinnan esittäminen. Teorian soveltaminen käytäntöön ja käytännön esimerkkien selkeä esittäminen.
Further information
itslearning -alusta pääasiallinen viestintäkanava
Vastuuopettaja: kaisa.sorsa@turkuamk.fi