Motor Learning and Motor Development at Different Ages (4 cr)
Code: TH00CL21-3005
General information
Enrollment
07.12.2024 - 12.01.2025
Timing
13.01.2025 - 04.04.2025
Number of ECTS credits allocated
4 op
Mode of delivery
Contact teaching
Campus
Kupittaa Campus
Teaching languages
- Finnish
Seats
18 - 28
Degree programmes
- Degree Programme in Physiotherapy
Teachers
- Iida Laine
Scheduling groups
- Avoimen AMK:n kiintiöpaikat. Ilmoittaudu ilman tätä pienryhmää. (Size: 5. Open UAS: 5.)
Groups
-
MFYSIK25
Small groups
- Open UAS quota. Please enroll without selecting this group.
- 13.01.2025 10:00 - 12:00, Orientaatio opintojaksolle & Oppiminen tiedon rakentamisena, Motorinen oppiminen ja motorinen kehitys eri ikäkausina TH00CL21-3005
- 14.01.2025 10:00 - 12:00, Motorisen oppimisen tukeminen & motorinen kontrolli, Motorinen oppiminen ja motorinen kehitys eri ikäkausina TH00CL21-3005
- 27.01.2025 12:00 - 14:00, Motorinen oppiminen fysioterapiassa, mallintaminen ja feedback, Motorinen oppiminen ja motorinen kehitys eri ikäkausina TH00CL21-3005
- 28.01.2025 12:00 - 14:00, Ohjaaminen fysioterapiassa (käytäntö), Motorinen oppiminen ja motorinen kehitys eri ikäkausina TH00CL21-3005
- 03.02.2025 10:00 - 12:00, Yksilö-ympäristö-tehtävä & ryhmätyöskentely, Motorinen oppiminen ja motorinen kehitys eri ikäkausina TH00CL21-3005
- 03.02.2025 12:00 - 14:00, Harjoittelun suunnittelun seitsemän valintaa, Motorinen oppiminen ja motorinen kehitys eri ikäkausina TH00CL21-3005
- 10.02.2025 10:00 - 12:00, Videotehtävän opettajajohtoinen työstötunti, Motorinen oppiminen ja motorinen kehitys eri ikäkausina TH00CL21-3005
- 11.02.2025 12:00 - 14:00, Motorisen kehityksen näkökulmaa: vauvaikä, lapset ja nuoret, Motorinen oppiminen ja motorinen kehitys eri ikäkausina TH00CL21-3005
- 11.02.2025 14:00 - 16:00, Motorisen kehityksen näkökulmaa: työikäiset ja ikääntyneet, Motorinen oppiminen ja motorinen kehitys eri ikäkausina TH00CL21-3005
- 24.02.2025 10:00 - 12:00, Ohjaaminen käytännössä (käytäntö), Motorinen oppiminen ja motorinen kehitys eri ikäkausina TH00CL21-3005
- 03.03.2025 10:00 - 12:00, Motorisen oppimisen teorioiden yhteenveto & kertaus, Motorinen oppiminen ja motorinen kehitys eri ikäkausina TH00CL21-3005
- 04.03.2025 10:00 - 12:00, Motorisen taidon videoiden purkutunti, Motorinen oppiminen ja motorinen kehitys eri ikäkausina TH00CL21-3005
- 10.03.2025 08:00 - 10:00, Varsinainen tentti, Motorinen oppiminen ja motorinen kehitys eri ikäkausina TH00CL21-3005
- 25.03.2025 12:00 - 14:00, Opintojakson yhteenveto- ja palautetunti, Motorinen oppiminen ja motorinen kehitys eri ikäkausina TH00CL21-3005
- 31.03.2025 08:00 - 10:00, 1. uusintatentti, Motorinen oppiminen ja motorinen kehitys eri ikäkausina TH00CL21-3005
Objective
The student is able to
• describe different forms of learning and factors affecting on learning,
• explain basic concepts of constructive learning theory, motor learning and control,
• explain methods of the physiotherapeutic instruction and use them in promoting motor learning,
• combine the factors affecting on human learning and the principles of physiotherapeutic instruction when planning and implementing physiotherapeutic instruction
• utilize different environments when planning and implementing physiotherapeutic instruction.
Content
The basic principles and features of motor development
Perception of man, learning as a concept, different learning theories, different learners at different ages, motor control, learning motor skills and instructing learning ( visual, verbal, cognitive and manual instruction), different learning environments (digitalization) and utilizing technology in physiotherapeutic guidance.
Evaluation scale
H-5