Skip to main content

Development of Public Health Nursing (5 cr)

Code: TH00BW59-3002

General information


Enrollment
02.12.2024 - 31.12.2024
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.01.2025 - 31.05.2025
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Health and Well-being
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Public Health Nursing
Teachers
Elina Santala
Hanna Ollikkala
Course
TH00BW59

Realization has 28 reservations. Total duration of reservations is 224 h 0 min.

Time Topic Location
Mon 24.03.2025 time 08:00 - 16:00
(8 h 0 min)
Ohjattu harjoittelu, Terveydenhoitotyön kehittäminen TH00BW59-3002
Tue 25.03.2025 time 08:00 - 16:00
(8 h 0 min)
Ohjattu harjoittelu, Terveydenhoitotyön kehittäminen TH00BW59-3002
Wed 26.03.2025 time 08:00 - 16:00
(8 h 0 min)
Ohjattu harjoittelu, Terveydenhoitotyön kehittäminen TH00BW59-3002
Thu 27.03.2025 time 08:00 - 16:00
(8 h 0 min)
Ohjattu harjoittelu, Terveydenhoitotyön kehittäminen TH00BW59-3002
Fri 28.03.2025 time 08:00 - 16:00
(8 h 0 min)
Ohjattu harjoittelu, Terveydenhoitotyön kehittäminen TH00BW59-3002
Sat 29.03.2025 time 08:00 - 16:00
(8 h 0 min)
Ohjattu harjoittelu, Terveydenhoitotyön kehittäminen TH00BW59-3002
Sun 30.03.2025 time 08:00 - 16:00
(8 h 0 min)
Ohjattu harjoittelu, Terveydenhoitotyön kehittäminen TH00BW59-3002
Mon 31.03.2025 time 08:00 - 16:00
(8 h 0 min)
Ohjattu harjoittelu, Terveydenhoitotyön kehittäminen TH00BW59-3002
Tue 01.04.2025 time 08:00 - 16:00
(8 h 0 min)
Ohjattu harjoittelu, Terveydenhoitotyön kehittäminen TH00BW59-3002
Wed 02.04.2025 time 08:00 - 16:00
(8 h 0 min)
Ohjattu harjoittelu, Terveydenhoitotyön kehittäminen TH00BW59-3002
Thu 03.04.2025 time 08:00 - 16:00
(8 h 0 min)
Ohjattu harjoittelu, Terveydenhoitotyön kehittäminen TH00BW59-3002
Fri 04.04.2025 time 08:00 - 16:00
(8 h 0 min)
Ohjattu harjoittelu, Terveydenhoitotyön kehittäminen TH00BW59-3002
Sat 05.04.2025 time 08:00 - 16:00
(8 h 0 min)
Ohjattu harjoittelu, Terveydenhoitotyön kehittäminen TH00BW59-3002
Sun 06.04.2025 time 08:00 - 16:00
(8 h 0 min)
Ohjattu harjoittelu, Terveydenhoitotyön kehittäminen TH00BW59-3002
Mon 07.04.2025 time 08:00 - 16:00
(8 h 0 min)
Ohjattu harjoittelu, Terveydenhoitotyön kehittäminen TH00BW59-3002
Tue 08.04.2025 time 08:00 - 16:00
(8 h 0 min)
Ohjattu harjoittelu, Terveydenhoitotyön kehittäminen TH00BW59-3002
Wed 09.04.2025 time 08:00 - 16:00
(8 h 0 min)
Ohjattu harjoittelu, Terveydenhoitotyön kehittäminen TH00BW59-3002
Thu 10.04.2025 time 08:00 - 16:00
(8 h 0 min)
Ohjattu harjoittelu, Terveydenhoitotyön kehittäminen TH00BW59-3002
Fri 11.04.2025 time 08:00 - 16:00
(8 h 0 min)
Ohjattu harjoittelu, Terveydenhoitotyön kehittäminen TH00BW59-3002
Sat 12.04.2025 time 08:00 - 16:00
(8 h 0 min)
Ohjattu harjoittelu, Terveydenhoitotyön kehittäminen TH00BW59-3002
Sun 13.04.2025 time 08:00 - 16:00
(8 h 0 min)
Ohjattu harjoittelu, Terveydenhoitotyön kehittäminen TH00BW59-3002
Mon 14.04.2025 time 08:00 - 16:00
(8 h 0 min)
Ohjattu harjoittelu, Terveydenhoitotyön kehittäminen TH00BW59-3002
Tue 15.04.2025 time 08:00 - 16:00
(8 h 0 min)
Ohjattu harjoittelu, Terveydenhoitotyön kehittäminen TH00BW59-3002
Wed 16.04.2025 time 08:00 - 16:00
(8 h 0 min)
Ohjattu harjoittelu, Terveydenhoitotyön kehittäminen TH00BW59-3002
Thu 17.04.2025 time 08:00 - 16:00
(8 h 0 min)
Ohjattu harjoittelu, Terveydenhoitotyön kehittäminen TH00BW59-3002
Fri 18.04.2025 time 08:00 - 16:00
(8 h 0 min)
Ohjattu harjoittelu, Terveydenhoitotyön kehittäminen TH00BW59-3002
Sat 19.04.2025 time 08:00 - 16:00
(8 h 0 min)
Ohjattu harjoittelu, Terveydenhoitotyön kehittäminen TH00BW59-3002
Sun 20.04.2025 time 08:00 - 16:00
(8 h 0 min)
Ohjattu harjoittelu, Terveydenhoitotyön kehittäminen TH00BW59-3002
Changes to reservations may be possible.

Evaluation scale

Hyväksytty/Hylätty

Content scheduling

Näyttöön perustuvan tiedon hyödyntäminen eri-ikäisten asiakkaiden ja heidän perheidensä sekä ryhmien terveydenhoitotyössä
• Eri-ikäisten asiakkaiden ja heidän perheidensä sekä ryhmien terveydenhoidon ja terveysneuvonnan suunnittelu, toteutus, kirjaaminen ja arviointi
• Terveydenhoitotyön asiantuntijuus
• Eri-ikäisten ihmisten lääkehoito ja rokotukset

viikot 13-16

Objective

Students will
• Deepen their competence in public health nursing
• Develop their ability to independently plan, administer and evaluate the comprehensive care of customers
• Learn to assume overall responsibility for customer care in their working group
• Learn to work in the role of a nursing professional for the development of public health nursing and its preconditions
in their unit
• Deepen their pharmacotherapy competence in different fields of public health nursing
• Deepen their skills and knowledge in the special features of public health nursing and related documentation, as well as understand the role of documentation in the development of nursing

Content

Contents

• Using evidence-based information in the public health nursing care of customers of different ages, their families and various demographic groups
• Planning, implementation, documentation and assessment of the public health nursing care of customers of different ages, their families and various demographic groups
• Expertise in public health nursing
• Pharmacotherapy and vaccinations of people of different ages

Materials

Ei erillistä oppimateriaalia

Teaching methods

Käytännön harjoittelu työelämässä

Exam schedules

Ei ole

Pedagogic approaches and sustainable development

Ohjattu harjoittelu

Completion alternatives

Harjoittelun hyväksiluvusta työkokemuksella, tulee keskustella oman tuutoropettajan kanssa.

Student workload

Ei ole

Assessment criteria, approved/failed

HYVÄKSYTYN harjoittelun kriteerit:

ASIAKASLÄHTÖINEN, EETTINEN JA AMMATILLINEN OSAAMINEN
Opiskelija tunnistaa vastuunsa terveydenhoitotyön laadusta ja toimii vastuullisesti työryhmän jäsenenä. Toiminta on ammatillista ja eettistä. Opiskelija noudattaa salassapito- ja tietosuojasäädöksiä ja huomioi, että harjoitteluun liittyvät asiat eivät kuulu henkilökohtaisille some-tileille.

NÄYTTÖÖN PERUSTUVA KLIININEN OSAAMINEN
Opiskelija kykenee kokonaistilanteiden hallintaan ja hallitsee terveydenhoitotyön keskeiset menetelmät. Opiskelija osaa toimia itsenäisesti ja suunnitelmallisesti. Opiskelija osaa arvioida omaa osaamistaan asiakkaan ja hänen perheensä terveydenhoitotyössä.

OPETUS- JA OHJAUSOSAAMINEN
Opiskelija on omaksunut ohjaustehtävän osaksi terveydenhoitotyön toimintaa ja sen kehittämistä. Hän tunnistaa ohjaustarpeet itsenäisesti eri yhteyksissä ja toteuttaa ohjauksen suunnitellusti, tavoitteellisesti ja asiakaslähtöisesti. Opiskelija osaa havaita ja tukea erityisen tuen tarpeessa ja syrjäytymisvaarassa olevia asiakkaita, perheitä ja yhteisöjä. Opiskelija osaa perustella ohjauksen toteutuksen ja sisällön luotettavaan näyttöön perustuen. Opiskelija osaa arvioida ohjaustoimintaansa kriittisesti.

YHTEISTYÖOSAAMINEN SOSIAALI- JA TERVEYDENHUOLLON TOIMINTAYMPÄRIS- TÖISSÄ
Opiskelija tietää terveydenhoitotyön tavoitteet ja tehtävän asiakkaiden, perheiden, yhteisöjen ja yhteiskunnan terveyden edistämisessä. Opiskelija osallistuu moniammatilliseen yhteistyöhön ja sen kehittämiseen sekä tunnistaa oman osaamisensa ja kehittymistarpeensa yhteistyössä. Opiskelija osaa käyttää sähköisiä palveluita osana asiakkaan kokonaishoitoa.

HOITOTYÖN KEHITTÄMISOSAAMINEN
Opiskelija ottaa vastuun osaamisestaan, tehtävistään ja omasta toiminnastaan. Opiskelija ottaa vastuun omalta osaltaan terveydenhoitotyön kehittämisestä. Opiskelija osaa ennakoida ja vastata yhteiskunnan terveydenhoitotyölle asettamiin haasteisiin ja toimia niiden edellyttämällä tavalla. Opiskelija tietää, miten kestävä kehityksen eri ulottuvuudet huomioidaan terveydenhoitotyössä.

Evaluation methods and criteria

Kirjatut ja ohjaajan hyväksymät harjoittelun tavoitteet
Kirjatut ja ohjaajan hyväksymät harjoittelun väliarviointi ja loppuarviointi
Hyväksytyt työvuorot

Failed (0)

ASIAKASLÄHTÖINEN, EETTINEN JA AMMATILLINEN OSAAMINEN
Opiskelija ei toimi ammatillisesti, eikä vastuullisesti. Opiskelija ei kykene arvioimaan omaa toimintaansa ammatillisesta ja eettisestä näkökulmasta. Opiskelija rikkoo salassapito- ja tietosuojasäädöksiä tai jakaa henkilökohtaisilla some-tileillään sinne kuulumatonta tietoa.

NÄYTTÖÖN PERUSTUVA KLIININEN OSAAMINEN
Opiskelija ei kykene kokonaistilanteiden hallintaan, eikä hallitse terveydenhoitotyön keskeisiä menetelmiä. Opiskelija ei osaa toimia itsenäisesti ja suunnitelmallisesti. Opiskelija ei osaa arvioida omaa osaamistaan asiakkaan ja hänen perheensä terveydenhoitotyössä.

OPETUS- JA OHJAUSOSAAMINEN
Opiskelija toteuttaa ohjausta kaavamaisesti, eikä pysty tunnistamaan yksilöllistä ohjaustarvetta. Opiskelija ei pysty perustelemaan antamaansa ohjausta näyttöön perustuen, eikä arvioimaan antamaansa ohjausta kriittisesti.

YHTEISTYÖOSAAMINEN SOSIAALI- JA TERVEYDENHUOLLON TOIMINTAYMPÄRIS- TÖISSÄ
Opiskelija ei tiedä terveydenhoitotyön tavoitteita, eikä tehtävää asiakkaiden, perheiden, yhteisöjen ja yhteiskunnan terveyden edistämisessä. Opiskelija ei kykene moniammatilliseen yhteistyöhön, eikä sen kehittämiseen, eikä tunnista omaa osaamistaan ja kehittymistarpeitaan yhteistyössä. Opiskelija ei osaa käyttää sähköisiä palveluita osana asiakkaan kokonaishoitoa,

HOITOTYÖN KEHITTÄMISOSAAMINEN
Opiskelijan käsitys omasta ammattitaidosta on epärealistinen. Opiskelija ei ota vastuuta osaamisestaan, tehtävistään, eikä omasta toiminnastaan. Opiskelija ei osoita mielenkiintoa terveydenhoitotyön kehittämistä kohtaan. Opiskelija ei osaa ennakoida ja vastata yhteiskunnan terveydenhoitotyölle asettamiin haasteisiin, eikä toimia niiden edellyttämällä tavalla. Opiskelija ei ymmärrä kestävän kehityksen merkitystä terveydenhoitotyössä.

Further information

SUNHarkka-sovellus

Go back to top of page