Skip to main content

Basics of Therapy Interventions (5 cr)

Code: TH00CL64-3004

General information


Enrollment
07.12.2024 - 05.01.2025
Registration for the implementation has ended.
Timing
06.01.2025 - 28.02.2025
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Health and Well-being
Campus
Kupittaa Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
20 - 30
Degree programmes
Degree Programme in Occupational Therapy
Teachers
Henri Aho
Heli Arokki
Pirjo Pennanen
Heidi Hämäläinen
Course
TH00CL64

Realization has 7 reservations. Total duration of reservations is 28 h 30 min.

Time Topic Location
Tue 07.01.2025 time 14:00 - 16:00
(2 h 0 min)
Info, Terapian toteutuksen perusteet TH00CL64-3004
etänä
Fri 10.01.2025 time 10:00 - 16:00
(6 h 0 min)
CPPF ja MOHO_Terapian toteutuksen perusteet TH00CL64-3004
ICT_C2046 Teoriatila muunto
Wed 15.01.2025 time 10:00 - 16:00
(6 h 0 min)
Rakenteinen kirjaaminen_Terapian toteutuksen perusteet TH00CL64-3004
EDU_2027 Frans muunto byod
Thu 23.01.2025 time 09:00 - 10:00
(1 h 0 min)
alkuinfo 9.15: tiedonhaku, Terapian toteutuksen perusteet
ICT_C3044 Teoriatila muunto
Thu 23.01.2025 time 10:00 - 16:00
(6 h 0 min)
GAS_Terapian toteutuksen perusteet TH00CL64-3004
ICT_B2026 Teoriatila muunto
Mon 27.01.2025 time 10:00 - 16:00
(6 h 0 min)
Näyttöpäivä_Terapian toteutuksen perusteet TH00CL64-3004
EDU_2027 Frans muunto byod
EDU_2035 Ryhmätyö (6 hlö)
Wed 05.02.2025 time 14:00 - 15:30
(1 h 30 min)
ohjaus klo 14.15: tiedonhaku,Terapian toteutuksen perusteet
Etäyhteys
Changes to reservations may be possible.

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

2t Info, etänä

6t Teema 1: Toimintaterapiaprosessi CPPF:n mukaan
6t Teema 2: Terapeuttinen harkintaprosessi MOHO:n mukaan
6t Teema 3: Toimintaterapiaprosessin dokumentaatio
6t Teema 4: Tavoitteen asettaminen GAS:n avulla

Teema: Näytönhaun perusteet 1op, Kirjasto / informaatikko Henri Aho
0,5h info 23.1.
1h ohjaus 5.2.

Objective

Opiskelija osaa
• selittää asiakaslähtöisen toimintaterapiaprosessin sisältöjä ja terapeuttista harkintaa prosessin eri vaiheissa
• kuvata tavoitteiden asettamista asiakkaan kanssa toiminnallisuuden edistämiseksi tai ylläpitämiseksi
• ymmärtää tiedonhaun osana näyttöön perustuvaa työskentelyä
• tunnistaa näyttöön perustuvan työskentelyn periaatteita osana toimintaterapiaprosessia,
• selittää terapiaprosessin dokumentoinnin periaatteita.

Content

Asiakaslähtöinen toimintaterapiaprosessi
Terapeuttinen harkintaprosessi
Tavoitteiden asettaminen
Tiedonhaku
Näyttöön perustuvan käytännön perusteet
Terapiaprosessin dokumentointi

Materials

Tieto oppimateriaaliesta löytyy Itsistä.

Teaching methods

Opintojakso sisältää itsenäistä opiskelua verkkoympäristössä ja tiimityöskentelyä lähipäivinä. Poissaolot tiimipäivistä osoitetaan osaamisen näyttöinä.

Exam schedules

Näyttökoe 27.1.

Pedagogic approaches and sustainable development

Opiskelu tapahtuu tiimioppimisen periaattein ja käänteisen oppisen menetelmin. Ohjeistus löytyy tiimioppijan käsikirjasta.

Completion alternatives

Ei valinnaisia suoritustapoja

Student workload

27h opiskelijan työtä vastaa 1op
5opx27t= 135t, josta lähi-/etäpäivät on 36t sekä itsenäistä työskentelyä 99t.
Itsenäinen työskentely käsittää esseet/muistiinpanot ennen lähipäiviä ja videoreflektion tekemisen.

Evaluation methods and criteria

Hyväksytty suoritus edellyttää opintojakson tehtävien suoritusta hyväksytysti ja osallistumista tiimityöskentelyyn.
Arvioinnin kohteet:
Muistiinpanot ennen tiimipäiviä
Reflektiopaperi
Aktiivisuus tiimipäivissä +/- 1 numero
Itse- ja vertaisarviointi +/- 1 numero

Näyttö +/- 1 numero

Failed (0)

Opiskelija ei ole saavuttanut arviointikriteerien tyydyttävää tasoa.

Assessment criteria, satisfactory (1-2)

Ammatillinen tieto ja tiedonhankinta
osoittaa tietämystä opintojakson tavoitteiden mukaisista sisällöistä, mutta se jää suppeaksi
etsii ja käyttää sattumanvaraisesti annettuja tietolähteitä
käyttää lähdeviitemerkintöjä puutteellisesti

Toimintaterapeutin ammattitaito, luova ongelmanratkaisukyky
käyttää joitain toimintaterapian ammattikäsitteitä suppeasti
osoittaa kykyä ymmärtää opintojakson tietoperustaa, mutta tarkastelee asioita yksipuolisesti ja asioiden perustelut jäävät puutteelliseksi

Aloitteellisuus, kriittinen ajattelu, yhteistyötaidot
toimii ryhmän jäsenenä, mutta toiminta ei ole aina itseohjautuvaa
ymmärtää tiimiopiskelun perusfilosofian ja johtavat ajatukset, mutta se ei vielä näy toiminnassa
opintojakson tehtävät ovat tiedossa, mutta palauttaa ne usein myöhässä ja/tai odottaa / kysyy lisäohjeita
ymmärtää dialogin perusperiaatteita, mutta toiminta ei aina vastaa sitä
arvioi omaa osaamistaan vähäisessä määrin ja/ tai epärealistisesti

Assessment criteria, good (3-4)

Ammatillinen tieto ja tiedonhankinta
osoittaa monipuolista tietämystä useimmista opintojakson tavoitteiden mukaisista sisällöistä
tarkastelee asioita eri näkökulmista
etsii ja käyttää keskeisiä tiedonlähteitä
tunnistaa arkitiedon ja tutkitun tiedon eron
lähdeviitemerkinnät ovat pääsääntöisesti asianmukaisesti merkitty

Toimintaterapeutin ammattitaito, luova ongelmanratkaisukyky
käyttää keskeisiä toimintaterapian ammattikäsitteitä satunnaisesti oikein
hyödyntää toiminnassaan tarkoituksenmukaista eri tietolähteistä hankittua tietoa, mutta asioiden perustelut ovat osittain puutteellisia

Aloitteellisuus, kriittinen ajattelu, yhteistyötaidot
sitoutuu ryhmään, toimii tavoitteellisesti ryhmässä ja noudattaa pääasiassa sovittuja aikatauluja
edistää ryhmän tavoitteiden saavuttamista
ymmärtää tiimiopiskelun perusfilosofian ja johtavat ajatukset ja pyrkii osoittamaan sen toiminnallaan
jakaa dialogissa ajatuksiaan muille ryhmässä ja jakaa osaamistaan yhteiseen käyttöön
ehdottaa tekemistä ja tarvittaessa hakee hyväksyntää tekemiselleen
arvioi omaa osaamistaan kriittisesti
opintojakson tehtävät palautettu ajallaan

Assessment criteria, excellent (5)

Ammatillinen tieto ja tiedonhankinta
osoittaa monipuolista tietämystä kaikista opintojakson tavoitteiden mukaisista sisällöistä
tarkastelee asioita useista näkökulmista
etsii ja käyttää keskeisten tietolähteiden lisäksi itse löytämiään näytöltään vahvoja tietolähteitä
tekee asianmukaiset lähdeviitemerkinnät

Toimintaterapeutin ammattitaito, luova ongelmanratkaisukyky
käyttää keskeisiä toimintaterapian ammattikäsitteitä systemaattisesti oikein
perustelee toimintaansa asianmukaisella tiedolla ja kykenee soveltamaan ja tekemään yhteenvetoja tiedoista

Aloitteellisuus, kriittinen ajattelu, yhteistyötaidot
organisoi ryhmän toimintaa ja johtaa usein omaa ja ryhmän toimintaa
edistää omalla toiminnallaan ryhmän tavoitteita
ymmärtää tiimiopiskelun perusfilosofian ja johtavat ajatukset ja osoittaa sen toiminnallaan
rakentaa ryhmän yhteistä dialogia ja jakaa asiantuntevaa osaamistaan yhteiseen käyttöön
palauttaa opintojakson tehtävät ajallaan
arvioi omaa osaamistaan realistisesti

Qualifications

Toiminta toimintaterapian kiinnostuksen kohteena -moduuli

Further information

Kysymys&vastauspalasta Itslearning alustalla

Go back to top of page