Siirry suoraan sisältöön

Tiimijohtaminen (5 op)

Toteutuksen tunnus: KU00BT17-3004

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

15.11.2024 - 04.03.2025

Ajoitus

11.03.2025 - 15.04.2025

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Media-ala

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

0 - 20

Koulutus

  • Media-alan koulutus

Opettaja

  • Henni Syrjänen
  • Taru Lehtinen

Vastuuopettaja

Henni Syrjänen

Ajoitusryhmät

  • Avoimen AMK:n kiintiöpaikat. Ilmoittaudu ilman tätä pienryhmää. (Koko: 5. Avoin AMK: 5.)

Ryhmät

  • PMEDIS23tupr
    PMEDIS23 Tuotannon ja projektinhallinta

Pienryhmät

  • Avoimen AMK:n kiintiöpaikat. Ilmoittaudu ilman tätä pienryhmää.
  • 11.03.2025 10:00 - 14:00, Tiimijohtaminen KU00BT17-3004
  • 18.03.2025 10:00 - 12:00, Tiimijohtaminen KU00BT17-3004
  • 18.03.2025 12:00 - 14:00, Tiimijohtaminen KU00BT17-3004
  • 25.03.2025 10:00 - 14:00, Tiimijohtaminen KU00BT17-3004
  • 15.04.2025 10:00 - 14:00, Tiimijohtaminen KU00BT17-3004

Tavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
- suunnitella projektin toteuttamiseen sopivan tiimimallin
- tunnistaa tiimityötaitoja ja tiimin toimintaan ja johtamiseen vaikuttavia tekijöitä
- suunnitella projektin rekrytoinnin kriteerit ja vaiheet
- suunnitella ja toteuttaa projektin sisäisen viestinnän tukemaan projektin toteuttamista
- arvioida tiimin työhyvinvointiin vaikuttavia tekijöitä
- edistää tiimijohtamisella tiimin toimintaa projektin tavoitteiden saavuttamiseksi

Sisältö

Tiimityöskentelytaidot, tiimin toiminta ja johtaminen, tiimin sisäinen viestintä sekä työhyvinvointi, rekrytoinnin suunnittelu ja asiakirjat.

Oppimateriaalit

Itslearning-alustan materiaalit, jotka saatavilla 11.3.2025.

Opetusmenetelmät

Luennot, keskustelut, harjoitukset pienryhmissä, yksilö- ja ryhmätehtävät, itsenäinen opiskelu, vertaisoppiminen ja -arviointi, itsearviointi.

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Konstruktiivinen ote, eli tiedon rakentelu
Vertaisarvioinnit ja ryhmätyöskentely
Käänteinen luokkahuone (flipped class room) eli ongelmalähtöinen ja ratkaisukeskeinen oppiminen
Innovaatiopedagogiikka (INNOPEDA)

Kestävän kehityksen osa-aluepainopisteet tässä opintojaksossa:

Kulttuurinen kestävyysosaaminen:
- hyvinvointiosaaminen
- tasa-arvo-osaaminen
- ammattiasenneosaaminen

Sosiaalinen kestävyysosaaminen:

- moninaisuusosaaminen
- yhdenvertaisuusosaaminen

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Neuvottele erikseen opettajien kanssa.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Oppimistehtävät (2 kpl), DL 15.4.2025
Oppimistehtävä 1 (yksilötehtävä)
Oppimistehtävä 2 (ryhmätehtävä)

Lisäksi vertais- ja itsearviointitehtävät, DL 22.4.2025.

Kaikki tehtävät ja materiaalit julkaistaan itslearning-alustalla viimeistään, kun opintojakso alkaa 11.3.2025.

Yksi opintopiste vastaa 27 h työskentelyä.
Yhteensä 135 h (5 op).

Sisällön jaksotus

Opintojakso alkaa 11.3.2025 ja päättyy 15.4.2025. Opintojaksolla on neljä lähitapaamista kampuksella, muutoin opiskelu tapahtuu itsenäisesti ja ryhmissä työskennellen Itslearning-alustaa hyödyntäen. Opintojaksoon ei sisälly verkko-opetusta.

Lähitapaamiset Linnankadun kampuksella:

11.03.2025 10.00 - 14.00 Tiimityötaidot, -toiminta ja -johtaminen, tiimimallit (Henni Syrjänen & Taru Lehtinen) LIN_H319
18.03.2025 10.00 - 14.00 Työhyvinvointi (Taru Lehtinen) LIN_H319
25.03.2025 10.00 - 14.00 Sidosryhmäviestintä ja vuorovaikutus (Henni Syrjänen) LIN_H319
15.04.2025 10.00 - 14.00 Ryhmäpresentaatiot ja loppuyhteenveto (Henni Syrjänen & Taru Lehtinen) LIN_H319

Viestintäkanava ja lisätietoja

Avoimen AMK:n kiintiö 5 opiskelijapaikkaa
Taideakatemian media-alan muut erikoistumisalat 3 opiskelijapaikkaa, esittävän taiteen ja musiikin opiskelijat 2 opiskelijapaikkaa.

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Opintojakson hyväksytty suorittaminen edellyttää kaikkien tehtävien palauttamista/tekemistä.
Arvioinnin kohteena ovat oppimistehtävät 1 ja 2.
Opintojakso arvioidaan arvosanalla 1-5/hylätty.
Arvosana muodostuu arvioitavien tehtävien keskiarvosta, johon vaikuttaa myös vertaisarviointi.
Kaikki tehtävät arvioidaan numeraalisesti 1-5/hylätty.

Arviointiin vaikuttavat:

a) tehtävänannonmukainen suoritustapa
b) perusteellisuus
c) edellytetyn lähdemateriaalin (suppea-laaja) käyttö
d) analyyttisyys
e) monipuolisuus

Hylätty (0)

Opiskelija ei ole suorittanut oppimistehtäviä hyväksytysti tai tehtävä/yksittäinen tehtävä puuttuu kokonaan. Opiskelija on osallistunut ryhmän työskentelyyn vain vähän tai ei ollenkaan.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Opiskelija on suorittanut kaikki oppimistehtävät, mutta saavuttanut oppimistavoitteet niukasti ja pintapuolisesti.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Opiskelija on suorittanut kaikki oppimistehtävät ja saavuttanut oppimistavoitteet hyvin. Opiskelija on hankkinut ja hyödyntänyt ajankohtaista ja tarkoituksenmukaista tietoa tehtävissään. Opiskelija on työskennellyt aktiivisesti.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija on suorittanut kaikki oppimistehtävät, saavuttanut oppimistavoitteet ja osoittanut laajaa perehtyneisyyttä opintojakson teemoihin. Opiskelija on hyödyntänyt ajankohtaista ja tarkoituksenmukaista tietoa monipuolisesti ja luovasti. Opiskelija on sitoutunut työskentelyyn ja omalta osaltaan edistänyt tavoitteiden saavuttamista.