Skip to main content

Team Management (5 cr)

Code: KU00BT17-3004

General information


Enrollment
15.11.2024 - 04.03.2025
Registration for the implementation has ended.
Timing
11.03.2025 - 15.04.2025
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Media
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 20
Degree programmes
Degree Programme in Media Arts
Teachers
Henni Syrjänen
Taru Lehtinen
Teacher in charge
Henni Syrjänen
Scheduling groups
Avoimen AMK:n kiintiöpaikat. Ilmoittaudu ilman tätä pienryhmää. (Size: 5 . Open UAS : 5.)
Small groups
Open UAS quota. Please enroll without selecting this group.
Course
KU00BT17

Realization has 5 reservations. Total duration of reservations is 16 h 0 min.

Time Topic Location
Tue 11.03.2025 time 10:00 - 14:00
(4 h 0 min)
Tiimijohtaminen KU00BT17-3004
LIN_H319 Teoriatila
Tue 18.03.2025 time 10:00 - 12:00
(2 h 0 min)
Tiimijohtaminen KU00BT17-3004
EDU_3003 Matias muunto byod
Tue 18.03.2025 time 12:00 - 14:00
(2 h 0 min)
Tiimijohtaminen KU00BT17-3004
EDU_2027 Frans muunto byod
Tue 25.03.2025 time 10:00 - 14:00
(4 h 0 min)
Tiimijohtaminen KU00BT17-3004
LIN_H319 Teoriatila
Tue 15.04.2025 time 10:00 - 14:00
(4 h 0 min)
Tiimijohtaminen KU00BT17-3004
LIN_H319 Teoriatila
Changes to reservations may be possible.

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

Opintojakso alkaa 11.3.2025 ja päättyy 15.4.2025. Opintojaksolla on neljä lähitapaamista kampuksella, muutoin opiskelu tapahtuu itsenäisesti ja ryhmissä työskennellen Itslearning-alustaa hyödyntäen. Opintojaksoon ei sisälly verkko-opetusta.

Lähitapaamiset Linnankadun kampuksella:

11.03.2025 10.00 - 14.00 Tiimityötaidot, -toiminta ja -johtaminen, tiimimallit (Henni Syrjänen & Taru Lehtinen) LIN_H319
18.03.2025 10.00 - 14.00 Työhyvinvointi (Taru Lehtinen) LIN_H319
25.03.2025 10.00 - 14.00 Sidosryhmäviestintä ja vuorovaikutus (Henni Syrjänen) LIN_H319
15.04.2025 10.00 - 14.00 Ryhmäpresentaatiot ja loppuyhteenveto (Henni Syrjänen & Taru Lehtinen) LIN_H319

Objective

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
- suunnitella projektin toteuttamiseen sopivan tiimimallin
- tunnistaa tiimityötaitoja ja tiimin toimintaan ja johtamiseen vaikuttavia tekijöitä
- suunnitella projektin rekrytoinnin kriteerit ja vaiheet
- suunnitella ja toteuttaa projektin sisäisen viestinnän tukemaan projektin toteuttamista
- arvioida tiimin työhyvinvointiin vaikuttavia tekijöitä
- edistää tiimijohtamisella tiimin toimintaa projektin tavoitteiden saavuttamiseksi

Content

Tiimityöskentelytaidot, tiimin toiminta ja johtaminen, tiimin sisäinen viestintä sekä työhyvinvointi, rekrytoinnin suunnittelu ja asiakirjat.

Materials

Itslearning-alustan materiaalit, jotka saatavilla 11.3.2025.

Teaching methods

Luennot, keskustelut, harjoitukset pienryhmissä, yksilö- ja ryhmätehtävät, itsenäinen opiskelu, vertaisoppiminen ja -arviointi, itsearviointi.

Pedagogic approaches and sustainable development

Konstruktiivinen ote, eli tiedon rakentelu
Vertaisarvioinnit ja ryhmätyöskentely
Käänteinen luokkahuone (flipped class room) eli ongelmalähtöinen ja ratkaisukeskeinen oppiminen
Innovaatiopedagogiikka (INNOPEDA)

Kestävän kehityksen osa-aluepainopisteet tässä opintojaksossa:

Kulttuurinen kestävyysosaaminen:
- hyvinvointiosaaminen
- tasa-arvo-osaaminen
- ammattiasenneosaaminen

Sosiaalinen kestävyysosaaminen:

- moninaisuusosaaminen
- yhdenvertaisuusosaaminen

Completion alternatives

Neuvottele erikseen opettajien kanssa.

Student workload

Oppimistehtävät (2 kpl), DL 15.4.2025
Oppimistehtävä 1 (yksilötehtävä)
Oppimistehtävä 2 (ryhmätehtävä)

Lisäksi vertais- ja itsearviointitehtävät, DL 22.4.2025.

Kaikki tehtävät ja materiaalit julkaistaan itslearning-alustalla viimeistään, kun opintojakso alkaa 11.3.2025.

Yksi opintopiste vastaa 27 h työskentelyä.
Yhteensä 135 h (5 op).

Evaluation methods and criteria

Opintojakson hyväksytty suorittaminen edellyttää kaikkien tehtävien palauttamista/tekemistä.
Arvioinnin kohteena ovat oppimistehtävät 1 ja 2.
Opintojakso arvioidaan arvosanalla 1-5/hylätty.
Arvosana muodostuu arvioitavien tehtävien keskiarvosta, johon vaikuttaa myös vertaisarviointi.
Kaikki tehtävät arvioidaan numeraalisesti 1-5/hylätty.

Arviointiin vaikuttavat:

a) tehtävänannonmukainen suoritustapa
b) perusteellisuus
c) edellytetyn lähdemateriaalin (suppea-laaja) käyttö
d) analyyttisyys
e) monipuolisuus

Failed (0)

Opiskelija ei ole suorittanut oppimistehtäviä hyväksytysti tai tehtävä/yksittäinen tehtävä puuttuu kokonaan. Opiskelija on osallistunut ryhmän työskentelyyn vain vähän tai ei ollenkaan.

Assessment criteria, satisfactory (1-2)

Opiskelija on suorittanut kaikki oppimistehtävät, mutta saavuttanut oppimistavoitteet niukasti ja pintapuolisesti.

Assessment criteria, good (3-4)

Opiskelija on suorittanut kaikki oppimistehtävät ja saavuttanut oppimistavoitteet hyvin. Opiskelija on hankkinut ja hyödyntänyt ajankohtaista ja tarkoituksenmukaista tietoa tehtävissään. Opiskelija on työskennellyt aktiivisesti.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija on suorittanut kaikki oppimistehtävät, saavuttanut oppimistavoitteet ja osoittanut laajaa perehtyneisyyttä opintojakson teemoihin. Opiskelija on hyödyntänyt ajankohtaista ja tarkoituksenmukaista tietoa monipuolisesti ja luovasti. Opiskelija on sitoutunut työskentelyyn ja omalta osaltaan edistänyt tavoitteiden saavuttamista.

Further information

Avoimen AMK:n kiintiö 5 opiskelijapaikkaa
Taideakatemian media-alan muut erikoistumisalat 3 opiskelijapaikkaa, esittävän taiteen ja musiikin opiskelijat 2 opiskelijapaikkaa.

Go back to top of page