Vaativan asiakastyön / lähijohtamisen harjoittelu (10 op)
Toteutuksen tunnus: TH00CO43-3004
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
02.12.2024 - 24.01.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
29.01.2025 - 23.05.2025
Toteutus on käynnissä.
- Opintopistemäärä
- 10 op
- Lähiosuus
- 9 op
- Virtuaaliosuus
- 1 op
- Toteutustapa
- Monimuoto-opetus
- Yksikkö
- Terveys ja hyvinvointi
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 26 - 35
- Koulutus
- Sosionomikoulutus
- Opettajat
- Katri Viippo
- Tiina Laakso
- Ryhmät
-
PSOSLS24ESosionomi (AMK), Loimaa, erillishaku, S24
- Opintojakso
- TH00CO43
Arviointiasteikko
H-5
Sisällön jaksotus
Harjoittelu ajoitettu ryhmälle keväälle 2025, 29.1.2025- 23.5.2025
13.1.2025 Harjoitteluun lähettäminen
8.4.2025 Harjoittelun väliohjaus
Yksilöohjaukset kerran harjoittelun aikana (verkossa). Opiskelija sopii ajankohdan opettajan ja harjoittelun ohjaajan kanssa.
25.5.2025 Harjoittelun purku pienryhmissä
Tavoitteet
• sosionomiopiskelijana ymmärrät harjoittelupaikan perustehtävän ja merkityksen osana palvelujärjestelmää
• osaat toimia vastuullisesti ja asiakaslähtöisesti sosiaali- ja kasvatusalan ohjaus-, neuvonta- tai johtamistehtävissä
• ymmärrät yhteyden asiakasryhmän erityisten tarpeiden ja työyhteisön osaamisen kehittämisen välillä
• hahmotat moniammatillisen työskentelyn kokonaisuuden ja osallistut moniammatilliseen ja monialaiseen yhteistyöhön
• perehdyt työyhteisön johtamiseen, työskentelet harjoittelupaikan työhyvinvointia ja työturvallisuutta edistäen
• osaat soveltaa vaativaan asiakastyöhön, työyhteisön toimintaan ja johtamiseen liittyvää teoriatietoa
• osaat edistää eettisten ja kestävän kehityksen periaatteiden toteutumista ja soveltaa niitä omassa toiminnassasi
Sisältö
· harjoittelu vaativassa asiakastyössä tai lähijohtajan työssä mm. sosiaali- ja terveysalan, kasvatusalan, nuoriso- tai maahanmuuttajatyön eri toimintayksikössä (julkinen, yksityinen tai kolmas sektori)
· omien oppimistavoitteiden asettaminen, harjoittelutehtävien työstäminen ja oman oppimisen reflektointi
· aktiivinen osallistuminen ja perehtyminen asiakkaiden toimintaympäristöön, palveluihin ja moniammatilliseen työskentelyyn
· alan erilaisten tietojärjestelmien käyttäminen työtilanteissa ja asiakastyön dokumentoinnissa
Esitietovaatimukset
Vaativan asiakastyön / lähijohtamisen harjoittelun voi aloittaa, kun edellisestä harjoittelujaksosta eli asiakastyön harjoittelusta on suoritusmerkintä.