Siirry suoraan sisältöön

Vaativan asiakastyön / lähijohtamisen harjoittelu (10 op)

Toteutuksen tunnus: TH00CO43-3004

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
02.12.2024 - 24.01.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
29.01.2025 - 23.05.2025
Toteutus on käynnissä.
Opintopistemäärä
10 op
Lähiosuus
9 op
Virtuaaliosuus
1 op
Toteutustapa
Monimuoto-opetus
Yksikkö
Terveys ja hyvinvointi
Opetuskielet
suomi
Paikat
26 - 35
Koulutus
Sosionomikoulutus
Opettajat
Katri Viippo
Tiina Laakso
Ryhmät
PSOSLS24E
Sosionomi (AMK), Loimaa, erillishaku, S24
Opintojakso
TH00CO43
Toteutukselle TH00CO43-3004 ei löytynyt varauksia!

Arviointiasteikko

H-5

Sisällön jaksotus

Harjoittelu ajoitettu ryhmälle keväälle 2025, 29.1.2025- 23.5.2025



13.1.2025 Harjoitteluun lähettäminen
8.4.2025 Harjoittelun väliohjaus
Yksilöohjaukset kerran harjoittelun aikana (verkossa). Opiskelija sopii ajankohdan opettajan ja harjoittelun ohjaajan kanssa.
25.5.2025 Harjoittelun purku pienryhmissä

Tavoitteet

• sosionomiopiskelijana ymmärrät harjoittelupaikan perustehtävän ja merkityksen osana palvelujärjestelmää
• osaat toimia vastuullisesti ja asiakaslähtöisesti sosiaali- ja kasvatusalan ohjaus-, neuvonta- tai johtamistehtävissä
• ymmärrät yhteyden asiakasryhmän erityisten tarpeiden ja työyhteisön osaamisen kehittämisen välillä
• hahmotat moniammatillisen työskentelyn kokonaisuuden ja osallistut moniammatilliseen ja monialaiseen yhteistyöhön
• perehdyt työyhteisön johtamiseen, työskentelet harjoittelupaikan työhyvinvointia ja työturvallisuutta edistäen
• osaat soveltaa vaativaan asiakastyöhön, työyhteisön toimintaan ja johtamiseen liittyvää teoriatietoa
• osaat edistää eettisten ja kestävän kehityksen periaatteiden toteutumista ja soveltaa niitä omassa toiminnassasi

Sisältö

· harjoittelu vaativassa asiakastyössä tai lähijohtajan työssä mm. sosiaali- ja terveysalan, kasvatusalan, nuoriso- tai maahanmuuttajatyön eri toimintayksikössä (julkinen, yksityinen tai kolmas sektori)
· omien oppimistavoitteiden asettaminen, harjoittelutehtävien työstäminen ja oman oppimisen reflektointi
· aktiivinen osallistuminen ja perehtyminen asiakkaiden toimintaympäristöön, palveluihin ja moniammatilliseen työskentelyyn
· alan erilaisten tietojärjestelmien käyttäminen työtilanteissa ja asiakastyön dokumentoinnissa

Esitietovaatimukset

Vaativan asiakastyön / lähijohtamisen harjoittelun voi aloittaa, kun edellisestä harjoittelujaksosta eli asiakastyön harjoittelusta on suoritusmerkintä.

Siirry alkuun