Vaativan asiakastyön / lähijohtamisen harjoittelu (10op)
Toteutuksen tunnus: TH00CO43-3004
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
 - 02.12.2024 - 24.01.2025
 - Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
 
- Ajoitus
 - 29.01.2025 - 23.05.2025
 - Toteutus on päättynyt.
 
- Opintopistemäärä
 - 10 op
 
- Lähiosuus
 - 9 op
 
- Virtuaaliosuus
 - 1 op
 
- Toteutustapa
 - Monimuoto-opetus
 
- Yksikkö
 - Terveys ja hyvinvointi
 
- Opetuskielet
 - suomi
 
- Paikat
 - 26 - 35
 
- Koulutus
 - Sosionomikoulutus
 
- Opettajat
 - Katri Viippo
 - Tiina Laakso
 
- Ryhmät
 - 
                        PSOSLS24ESosionomi (AMK), Loimaa, erillishaku, S24
 
- Opintojakso
 - TH00CO43
 
Toteutukselle Vaativan asiakastyön / lähijohtamisen harjoittelu TH00CO43-3004 ei valitettavasti löytynyt varauksia. Varauksia ei ole mahdollisesti vielä julkaistu tai toteutus on itsenäisesti suoritettava.
Arviointiasteikko
H-5
                    
Sisällön jaksotus
Harjoittelu ajoitettu ryhmälle keväälle 2025, 29.1.2025- 23.5.2025
13.1.2025 Harjoitteluun lähettäminen
8.4.2025 Harjoittelun väliohjaus
Yksilöohjaukset kerran harjoittelun aikana (verkossa). Opiskelija sopii ajankohdan opettajan ja harjoittelun ohjaajan kanssa.
25.5.2025 Harjoittelun purku pienryhmissä
                    
Tavoitteet
•	sosionomiopiskelijana ymmärrät harjoittelupaikan perustehtävän ja merkityksen osana palvelujärjestelmää  
•	osaat toimia vastuullisesti ja asiakaslähtöisesti sosiaali- ja kasvatusalan ohjaus-, neuvonta- tai johtamistehtävissä 
•	ymmärrät yhteyden asiakasryhmän erityisten tarpeiden ja työyhteisön osaamisen kehittämisen välillä 
•	hahmotat moniammatillisen työskentelyn kokonaisuuden ja osallistut moniammatilliseen ja monialaiseen yhteistyöhön  
•	perehdyt työyhteisön johtamiseen, työskentelet harjoittelupaikan työhyvinvointia ja työturvallisuutta edistäen 
•	osaat soveltaa vaativaan asiakastyöhön, työyhteisön toimintaan ja johtamiseen liittyvää teoriatietoa 
•	osaat edistää eettisten ja kestävän kehityksen periaatteiden toteutumista ja soveltaa niitä omassa toiminnassasi
                    
Sisältö
·	harjoittelu vaativassa asiakastyössä tai lähijohtajan työssä mm. sosiaali- ja terveysalan, kasvatusalan, nuoriso- tai maahanmuuttajatyön eri toimintayksikössä (julkinen, yksityinen tai kolmas sektori)   
·	omien oppimistavoitteiden asettaminen, harjoittelutehtävien työstäminen ja oman oppimisen reflektointi  
·	aktiivinen osallistuminen ja perehtyminen asiakkaiden toimintaympäristöön, palveluihin ja moniammatilliseen työskentelyyn   
·	alan erilaisten tietojärjestelmien käyttäminen työtilanteissa ja asiakastyön dokumentoinnissa
                    
Esitietovaatimukset
Vaativan asiakastyön / lähijohtamisen harjoittelun voi aloittaa, kun edellisestä harjoittelujaksosta eli asiakastyön harjoittelusta on suoritusmerkintä.