Siirry suoraan sisältöön

Myynti- ja markkinointiosaaminen (5 op)

Toteutuksen tunnus: KH00BS42-3012

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
02.12.2024 - 23.02.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
24.02.2025 - 30.04.2025
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Tekniikka ja liiketoiminta
Toimipiste
Kupittaan kampus
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Liiketalouden koulutus
Myyntityön koulutus
Opettajat
Anne-Marie Jünger
Maria Välivirta Havia
Ella Jalo
Ryhmät
LTOPS24A
LTOPS24A
LTOPS24B
LTOPS24B
LTOPS24C
LTOPS24C
LTOPS24D
LTOPS24D
LTOPS24E
LTOPS24E
Opintojakso
KH00BS42

Toteutuksella on 24 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 54 t 0 min.

Aika Aihe Tila
Ma 24.02.2025 klo 16:00 - 18:00
(2 t 0 min)
Myynti- ja markkinointiosaaminen KH00BS42-3012
LEM_A173_Lemminkäinen Lemminkäinen
Ti 04.03.2025 klo 16:00 - 18:00
(2 t 0 min)
Myynti- ja markkinointiosaaminen KH00BS42-3012
LEM_A173_Lemminkäinen Lemminkäinen
To 06.03.2025 klo 12:00 - 14:00
(2 t 0 min)
Myynti- ja markkinointiosaaminen KH00BS42-3012
ICT_A1038b Teoriatila
Pe 07.03.2025 klo 10:00 - 12:00
(2 t 0 min)
Myynti- ja markkinointiosaaminen KH00BS42-3012
LEM_A311 Oppimistila BYOD
Pe 07.03.2025 klo 12:00 - 14:00
(2 t 0 min)
Myynti- ja markkinointiosaaminen KH00BS42-3012
LEM_A313 Oppimistila BYOD
Ma 10.03.2025 klo 12:00 - 14:00
(2 t 0 min)
Myynti- ja markkinointiosaaminen KH00BS42-3012
LEM_A311 Oppimistila BYOD
Ke 12.03.2025 klo 16:00 - 18:00
(2 t 0 min)
Myynti- ja markkinointiosaaminen KH00BS42-3012
LEM_A173_Lemminkäinen Lemminkäinen
To 13.03.2025 klo 10:00 - 12:00
(2 t 0 min)
Myynti- ja markkinointiosaaminen KH00BS42-3012
LEM_A308 Oppimistila BYOD
Ma 17.03.2025 klo 12:00 - 14:00
(2 t 0 min)
Myynti- ja markkinointiosaaminen KH00BS42-3012
LEM_B166 Kullervo
Ma 17.03.2025 klo 14:00 - 16:00
(2 t 0 min)
Myynti- ja markkinointiosaaminen KH00BS42-3012
LEM_B166 Kullervo
Ti 18.03.2025 klo 12:00 - 14:00
(2 t 0 min)
Myynti- ja markkinointiosaaminen KH00BS42-3012
LEM_A314 Oppimistila BYOD
Ti 18.03.2025 klo 14:00 - 16:00
(2 t 0 min)
Myynti- ja markkinointiosaaminen KH00BS42-3012
LEM_A314 Oppimistila BYOD
Ke 19.03.2025 klo 14:00 - 16:00
(2 t 0 min)
Myynti- ja markkinointiosaaminen KH00BS42-3012
LEM_A173_Lemminkäinen Lemminkäinen
Pe 21.03.2025 klo 12:00 - 14:00
(2 t 0 min)
Myynti- ja markkinointiosaaminen KH00BS42-3012
LEM_A312 Oppimistila BYOD
Ti 25.03.2025 klo 16:00 - 18:00
(2 t 0 min)
Myynti- ja markkinointiosaaminen KH00BS42-3012
LEM_A173_Lemminkäinen Lemminkäinen
Ti 01.04.2025 klo 16:00 - 18:00
(2 t 0 min)
Myynti- ja markkinointiosaaminen KH00BS42-3012
LEM_A173_Lemminkäinen Lemminkäinen
Pe 11.04.2025 klo 12:00 - 14:00
(2 t 0 min)
Myynti- ja markkinointiosaaminen KH00BS42-3012
LEM_A173_Lemminkäinen Lemminkäinen
Ma 14.04.2025 klo 12:00 - 14:00
(2 t 0 min)
Myynti- ja markkinointiosaaminen KH00BS42-3012
LEM_B166 Kullervo
Ma 14.04.2025 klo 14:00 - 16:00
(2 t 0 min)
Myynti- ja markkinointiosaaminen KH00BS42-3012
LEM_A308 Oppimistila BYOD
Ti 15.04.2025 klo 10:00 - 12:00
(2 t 0 min)
Myynti- ja markkinointiosaaminen KH00BS42-3012
LEM_A317 Oppimistila
Ti 15.04.2025 klo 12:00 - 14:00
(2 t 0 min)
Myynti- ja markkinointiosaaminen KH00BS42-3012
LEM_B163 Vellamo muunto
Ke 16.04.2025 klo 09:00 - 11:00
(2 t 0 min)
Myynti- ja markkinointiosaaminen KH00BS42-3012
LEM_B163 Vellamo muunto
To 24.04.2025 klo 12:00 - 18:00
(6 t 0 min)
Myynti- ja markkinointiosaaminen KH00BS42-3012
LEM_B164 Tapio muunto
Pe 25.04.2025 klo 12:00 - 16:00
(4 t 0 min)
Myynti- ja markkinointiosaaminen KH00BS42-3012
LEM_B164 Tapio muunto
Muutokset varauksiin voivat olla mahdollisia.

Arviointiasteikko

H-5

Sisällön jaksotus

Opiskelija
- osaa käyttää myynnin ja markkinoinnin peruskäsitteistöä
- osaa tunnistaa ostokäyttäytymisen taustalla olevia tekijöitä ja asiakkaalle arvoa tuottavia tekijöitä
- osaa kuvailla myyntiprosessin vaiheet ja toimia asiakaslähtöisesti
- hahmottaa myynnin ja markkinoinnin roolin organisaation liiketoiminnassa

Tavoitteet

Opiskelija
- osaa käyttää myynnin ja markkinoinnin peruskäsitteistöä
- osaa tunnistaa ostokäyttäytymisen taustalla olevia tekijöitä ja asiakkaalle arvoa tuottavia tekijöitä
- osaa kuvailla myyntiprosessin vaiheet ja toimia asiakaslähtöisesti
- hahmottaa myynnin ja markkinoinnin roolin organisaation liiketoiminnassa

Oppimateriaalit

Bergström S., Leppänen A. 2015. Yrityksen asiakasmarkkinointi. Edita
Kotler, P. & Armstrong G. 2014. Principles of Marketing. Boston [Mass.] : Pearson cop. (myös muita painoksia)

Opetusmenetelmät

Itsenäinen opiskelu
Perehtyminen kirjallisuuteen ja muuhun materiaaliin
Kontakti-opetus
Pienryhmätyöskentely

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Its:issä tehtävä välitentti

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Itsenäisiä opintoja, luentoja, ryhmätöitä ja projektioppimista.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Itslearning

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Yhteisluentojen ja ryhmätapaamisten tehtävät
Pienryhmien tehtävät ja esitykset
Välitentti
Tuotteen Markkinointi -tehtävän tekeminen sekä kampanjan suunnittelu ja esittäminen
Yhteensä 135 h

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Ryhmien tehtävät arvioidaan asteikolla 1-5. Arvosanojen keskiarvo muodostaa 20% kurssin arvosanasta
Esitykset arvioidaan asteikolla hyväksytty/hylätty.

Välitentti, 20 %
Tuotteen Markkinointi -tehtävän tekeminen sekä kampanjan suunnittelu ja esittäminen, 60 % kurssin arvosanasta

Kurssin lopussa toteutetaan itse- ja vertaisarviointi

Opiskelijan aktiivisuuden taso voi vaikuttaa arvosanaan (esim. ryhmätyöskentelyyn osallistuminen tai yhteisluentojen ja ryhmätapaamisten tehtävien tekeminen).

Hylätty (0)

Markkinointisuunnitelma tai kampanjan suunnittelu -tehtävä on tekemättä, tenttiä ei ole suoritettu hyväksyttävästi tai vaadittuja tehtäviä ei ole palautettu.

Opintojakson suorittamisessa saa käyttää tekoälytyökaluja, kuten kielimalleja, esimerkiksi tiedon hakemiseen ja alustavien suuntaviivojen luomiseen ratkaisuille. Tekoälyn käytöstä on pyydettäessä osattava antaa selvitys. Tekoälyn tuottaman sisällön suora kopiointi ja sen esittäminen omana, johtaa tehtävän hylkäämiseen.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Opiskelija tuntee kurssin teemojen peruskäsitteistöä ja osaa käyttää käsitteitä kurssitehtävissä. Hän osaa hyödyntää lähteitä tuotteen/palvelun markkinoinnissa.

Markkinointisuunnitelman eri osa-alueita on käsitelty ohjeistuksen mukaisesti. Työssä on hyödynnetty lähdemateriaalia ja omia havaintoja on tuotu esille. Kampanjasuunnitelma ja esitys ovat pääosin toteuttamiskelpoisia.

Opiskelija on suorittanut vaaditut kurssitehtävät ajoissa. Hän on ollut aktiivisesti mukana ryhmän jäsenenä ja on ollut mukana tehtävien tekemisessä.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Opiskelija ymmärtää kurssin teemojen peruskäsitteistön ja osaa käyttää käsitteitä kurssitehtävissä. Hän osaa hyödyntää lähteitä tuotteen/palvelun markkinoinnissa. Opiskelija osaa esittää omia ajatuksia.

Markkinointisuunnitelma on looginen ja selkeä ja keskeisen asiasisällön käsittelyyn on panostettu. Työssä on hyödynnetty lähdemateriaalia ja kirjallisuutta on yhdistetty omiin havaintoihin. Kampanjasuunnitelma ja esitys ovat selkeitä ja toteuttamiskelpoisia.

Opiskelija on suorittanut kaikki kurssitehtävät ajoissa. Hän on toiminut aktiivisesti ryhmän jäsenenä ja on osallistunut hyvän lopputuloksen aikaansaamiseen.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija ymmärtää kurssin teemojen peruskäsitteistön ja osaa käyttää käsitteitä eri kurssitehtävissä. Hän osaa hyödyntää erilaisista lähteistä löytynyttä tietoa tuotteen/palvelun markkinoinnissa. Opiskelija osaa esittää omia ajatuksia ja johtopäätöksiä ja osaa perustella omia näkemyksiään.

Markkinointisuunnitelma on looginen ja selkeä ja asiasisältö on esitetty kattavasti. Lähdeaineistoa on löydetty ja hyödynnetty monipuolisesti. Kampanjasuunnitelma ja esitys ovat realistisia ja luovasti toteutettuja. Opiskelija on suorittanut kaikki kurssitehtävät ajoissa ja työskentelyssä näkyy ammattimainen ote.

Opiskelija on toiminut aktiivisesti ryhmän jäsenenä ja on edesauttanut tiimityön onnistumista ja hyvän lopputuloksen aikaansaamista.

Siirry alkuun