Skip to main content

Sales and marketing (5 cr)

Code: KH00BS42-3012

General information


Enrollment
02.12.2024 - 23.02.2025
Registration for the implementation has ended.
Timing
24.02.2025 - 30.04.2025
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Engineering and Business
Campus
Kupittaa Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Business
Degree Programme in Professional Sales
Teachers
Anne-Marie Jünger
Maria Välivirta Havia
Ella Jalo
Course
KH00BS42

Realization has 24 reservations. Total duration of reservations is 54 h 0 min.

Time Topic Location
Mon 24.02.2025 time 16:00 - 18:00
(2 h 0 min)
Myynti- ja markkinointiosaaminen KH00BS42-3012
LEM_A173_Lemminkäinen Lemminkäinen
Tue 04.03.2025 time 16:00 - 18:00
(2 h 0 min)
Myynti- ja markkinointiosaaminen KH00BS42-3012
LEM_A173_Lemminkäinen Lemminkäinen
Thu 06.03.2025 time 12:00 - 14:00
(2 h 0 min)
Myynti- ja markkinointiosaaminen KH00BS42-3012
ICT_A1038b Oppimistila
Fri 07.03.2025 time 10:00 - 12:00
(2 h 0 min)
Myynti- ja markkinointiosaaminen KH00BS42-3012
LEM_A311 Oppimistila BYOD
Fri 07.03.2025 time 12:00 - 14:00
(2 h 0 min)
Myynti- ja markkinointiosaaminen KH00BS42-3012
LEM_A313 Oppimistila BYOD
Mon 10.03.2025 time 12:00 - 14:00
(2 h 0 min)
Myynti- ja markkinointiosaaminen KH00BS42-3012
LEM_A311 Oppimistila BYOD
Wed 12.03.2025 time 16:00 - 18:00
(2 h 0 min)
Myynti- ja markkinointiosaaminen KH00BS42-3012
LEM_A173_Lemminkäinen Lemminkäinen
Thu 13.03.2025 time 10:00 - 12:00
(2 h 0 min)
Myynti- ja markkinointiosaaminen KH00BS42-3012
LEM_A308 Oppimistila BYOD
Mon 17.03.2025 time 12:00 - 14:00
(2 h 0 min)
Myynti- ja markkinointiosaaminen KH00BS42-3012
LEM_B166 Kullervo
Mon 17.03.2025 time 14:00 - 16:00
(2 h 0 min)
Myynti- ja markkinointiosaaminen KH00BS42-3012
LEM_B166 Kullervo
Tue 18.03.2025 time 12:00 - 14:00
(2 h 0 min)
Myynti- ja markkinointiosaaminen KH00BS42-3012
LEM_A314 Oppimistila BYOD
Tue 18.03.2025 time 14:00 - 16:00
(2 h 0 min)
Myynti- ja markkinointiosaaminen KH00BS42-3012
LEM_A314 Oppimistila BYOD
Wed 19.03.2025 time 14:00 - 16:00
(2 h 0 min)
Myynti- ja markkinointiosaaminen KH00BS42-3012
LEM_A173_Lemminkäinen Lemminkäinen
Fri 21.03.2025 time 12:00 - 14:00
(2 h 0 min)
Myynti- ja markkinointiosaaminen KH00BS42-3012
LEM_A312 Oppimistila BYOD
Tue 25.03.2025 time 16:00 - 18:00
(2 h 0 min)
Myynti- ja markkinointiosaaminen KH00BS42-3012
LEM_A173_Lemminkäinen Lemminkäinen
Tue 01.04.2025 time 16:00 - 18:00
(2 h 0 min)
Myynti- ja markkinointiosaaminen KH00BS42-3012
LEM_A173_Lemminkäinen Lemminkäinen
Fri 11.04.2025 time 12:00 - 14:00
(2 h 0 min)
Myynti- ja markkinointiosaaminen KH00BS42-3012
LEM_A173_Lemminkäinen Lemminkäinen
Mon 14.04.2025 time 12:00 - 14:00
(2 h 0 min)
Myynti- ja markkinointiosaaminen KH00BS42-3012
LEM_B166 Kullervo
Mon 14.04.2025 time 14:00 - 16:00
(2 h 0 min)
Myynti- ja markkinointiosaaminen KH00BS42-3012
LEM_A308 Oppimistila BYOD
Tue 15.04.2025 time 10:00 - 12:00
(2 h 0 min)
Myynti- ja markkinointiosaaminen KH00BS42-3012
LEM_A317 Oppimistila
Tue 15.04.2025 time 12:00 - 14:00
(2 h 0 min)
Myynti- ja markkinointiosaaminen KH00BS42-3012
LEM_B163 Vellamo muunto
Wed 16.04.2025 time 09:00 - 11:00
(2 h 0 min)
Myynti- ja markkinointiosaaminen KH00BS42-3012
LEM_B163 Vellamo muunto
Thu 24.04.2025 time 12:00 - 18:00
(6 h 0 min)
Myynti- ja markkinointiosaaminen KH00BS42-3012
LEM_B164 Tapio muunto
Fri 25.04.2025 time 12:00 - 16:00
(4 h 0 min)
Myynti- ja markkinointiosaaminen KH00BS42-3012
LEM_B164 Tapio muunto
Changes to reservations may be possible.

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

Student is able to
- use basic terminology related to sales and marketing
- define the factors behind the customer´s buying behavior and offer additional value to the customer
- describe the phases of the sales process and use customer-oriented practices
- understand role of sales and marketing for the business

Objective

Student is able to
- use basic terminology related to sales and marketing
- define the factors behind the customer´s buying behavior and offer additional value to the customer
- describe the phases of the sales process and use customer-oriented practices
- understand role of sales and marketing for the business

Materials

Bergström S., Leppänen A. 2015. Yrityksen asiakasmarkkinointi. Edita
Kotler, P. & Armstrong G. 2014. Principles of Marketing. Boston [Mass.] : Pearson cop. (myös muita painoksia)

Teaching methods

Independent study
Familiarity with literature and other material
Contact teaching
small group working

Exam schedules

Its:issä tehtävä välitentti

Pedagogic approaches and sustainable development

Independent studies, lectures, group work, and project based learning.

Completion alternatives

Itslearning

Student workload

Yhteisluentojen ja ryhmätapaamisten tehtävät
Pienryhmien tehtävät ja esitykset
Välitentti
Tuotteen Markkinointi -tehtävän tekeminen sekä kampanjan suunnittelu ja esittäminen
Yhteensä 135 h

Evaluation methods and criteria

Each group work is assessed on a scale of 0, 1-5 or H
Arviointiasteikko H-5

Failed (0)

Markkinointisuunnitelma tai kampanjan suunnittelu -tehtävä on tekemättä, tenttiä ei ole suoritettu hyväksyttävästi tai vaadittuja tehtäviä ei ole palautettu.

Opintojakson suorittamisessa saa käyttää tekoälytyökaluja, kuten kielimalleja, esimerkiksi tiedon hakemiseen ja alustavien suuntaviivojen luomiseen ratkaisuille. Tekoälyn käytöstä on pyydettäessä osattava antaa selvitys. Tekoälyn tuottaman sisällön suora kopiointi ja sen esittäminen omana, johtaa tehtävän hylkäämiseen.

Assessment criteria, satisfactory (1-2)

Opiskelija tuntee kurssin teemojen peruskäsitteistöä ja osaa käyttää käsitteitä kurssitehtävissä. Hän osaa hyödyntää lähteitä tuotteen/palvelun markkinoinnissa.

Markkinointisuunnitelman eri osa-alueita on käsitelty ohjeistuksen mukaisesti. Työssä on hyödynnetty lähdemateriaalia ja omia havaintoja on tuotu esille. Kampanjasuunnitelma ja esitys ovat pääosin toteuttamiskelpoisia.

Opiskelija on suorittanut vaaditut kurssitehtävät ajoissa. Hän on ollut aktiivisesti mukana ryhmän jäsenenä ja on ollut mukana tehtävien tekemisessä.

Assessment criteria, good (3-4)

Opiskelija ymmärtää kurssin teemojen peruskäsitteistön ja osaa käyttää käsitteitä kurssitehtävissä. Hän osaa hyödyntää lähteitä tuotteen/palvelun markkinoinnissa. Opiskelija osaa esittää omia ajatuksia.

Markkinointisuunnitelma on looginen ja selkeä ja keskeisen asiasisällön käsittelyyn on panostettu. Työssä on hyödynnetty lähdemateriaalia ja kirjallisuutta on yhdistetty omiin havaintoihin. Kampanjasuunnitelma ja esitys ovat selkeitä ja toteuttamiskelpoisia.

Opiskelija on suorittanut kaikki kurssitehtävät ajoissa. Hän on toiminut aktiivisesti ryhmän jäsenenä ja on osallistunut hyvän lopputuloksen aikaansaamiseen.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija ymmärtää kurssin teemojen peruskäsitteistön ja osaa käyttää käsitteitä eri kurssitehtävissä. Hän osaa hyödyntää erilaisista lähteistä löytynyttä tietoa tuotteen/palvelun markkinoinnissa. Opiskelija osaa esittää omia ajatuksia ja johtopäätöksiä ja osaa perustella omia näkemyksiään.

Markkinointisuunnitelma on looginen ja selkeä ja asiasisältö on esitetty kattavasti. Lähdeaineistoa on löydetty ja hyödynnetty monipuolisesti. Kampanjasuunnitelma ja esitys ovat realistisia ja luovasti toteutettuja. Opiskelija on suorittanut kaikki kurssitehtävät ajoissa ja työskentelyssä näkyy ammattimainen ote.

Opiskelija on toiminut aktiivisesti ryhmän jäsenenä ja on edesauttanut tiimityön onnistumista ja hyvän lopputuloksen aikaansaamista.

Go back to top of page