Sales and marketing (5 cr)
Code: KH00BS42-3012
General information
- Enrollment
- 02.12.2024 - 23.02.2025
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 24.02.2025 - 30.04.2025
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Engineering and Business
- Campus
- Kupittaa Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Business
- Degree Programme in Professional Sales
- Teachers
- Anne-Marie Jünger
- Maria Välivirta Havia
- Ella Jalo
- Course
- KH00BS42
Realization has 24 reservations. Total duration of reservations is 54 h 0 min.
Time | Topic | Location |
---|---|---|
Mon 24.02.2025 time 16:00 - 18:00 (2 h 0 min) |
Myynti- ja markkinointiosaaminen KH00BS42-3012 |
LEM_A173_Lemminkäinen
Lemminkäinen
|
Tue 04.03.2025 time 16:00 - 18:00 (2 h 0 min) |
Myynti- ja markkinointiosaaminen KH00BS42-3012 |
LEM_A173_Lemminkäinen
Lemminkäinen
|
Thu 06.03.2025 time 12:00 - 14:00 (2 h 0 min) |
Myynti- ja markkinointiosaaminen KH00BS42-3012 |
ICT_A1038b
Oppimistila
|
Fri 07.03.2025 time 10:00 - 12:00 (2 h 0 min) |
Myynti- ja markkinointiosaaminen KH00BS42-3012 |
LEM_A311
Oppimistila BYOD
|
Fri 07.03.2025 time 12:00 - 14:00 (2 h 0 min) |
Myynti- ja markkinointiosaaminen KH00BS42-3012 |
LEM_A313
Oppimistila BYOD
|
Mon 10.03.2025 time 12:00 - 14:00 (2 h 0 min) |
Myynti- ja markkinointiosaaminen KH00BS42-3012 |
LEM_A311
Oppimistila BYOD
|
Wed 12.03.2025 time 16:00 - 18:00 (2 h 0 min) |
Myynti- ja markkinointiosaaminen KH00BS42-3012 |
LEM_A173_Lemminkäinen
Lemminkäinen
|
Thu 13.03.2025 time 10:00 - 12:00 (2 h 0 min) |
Myynti- ja markkinointiosaaminen KH00BS42-3012 |
LEM_A308
Oppimistila BYOD
|
Mon 17.03.2025 time 12:00 - 14:00 (2 h 0 min) |
Myynti- ja markkinointiosaaminen KH00BS42-3012 |
LEM_B166
Kullervo
|
Mon 17.03.2025 time 14:00 - 16:00 (2 h 0 min) |
Myynti- ja markkinointiosaaminen KH00BS42-3012 |
LEM_B166
Kullervo
|
Tue 18.03.2025 time 12:00 - 14:00 (2 h 0 min) |
Myynti- ja markkinointiosaaminen KH00BS42-3012 |
LEM_A314
Oppimistila BYOD
|
Tue 18.03.2025 time 14:00 - 16:00 (2 h 0 min) |
Myynti- ja markkinointiosaaminen KH00BS42-3012 |
LEM_A314
Oppimistila BYOD
|
Wed 19.03.2025 time 14:00 - 16:00 (2 h 0 min) |
Myynti- ja markkinointiosaaminen KH00BS42-3012 |
LEM_A173_Lemminkäinen
Lemminkäinen
|
Fri 21.03.2025 time 12:00 - 14:00 (2 h 0 min) |
Myynti- ja markkinointiosaaminen KH00BS42-3012 |
LEM_A312
Oppimistila BYOD
|
Tue 25.03.2025 time 16:00 - 18:00 (2 h 0 min) |
Myynti- ja markkinointiosaaminen KH00BS42-3012 |
LEM_A173_Lemminkäinen
Lemminkäinen
|
Tue 01.04.2025 time 16:00 - 18:00 (2 h 0 min) |
Myynti- ja markkinointiosaaminen KH00BS42-3012 |
LEM_A173_Lemminkäinen
Lemminkäinen
|
Fri 11.04.2025 time 12:00 - 14:00 (2 h 0 min) |
Myynti- ja markkinointiosaaminen KH00BS42-3012 |
LEM_A173_Lemminkäinen
Lemminkäinen
|
Mon 14.04.2025 time 12:00 - 14:00 (2 h 0 min) |
Myynti- ja markkinointiosaaminen KH00BS42-3012 |
LEM_B166
Kullervo
|
Mon 14.04.2025 time 14:00 - 16:00 (2 h 0 min) |
Myynti- ja markkinointiosaaminen KH00BS42-3012 |
LEM_A308
Oppimistila BYOD
|
Tue 15.04.2025 time 10:00 - 12:00 (2 h 0 min) |
Myynti- ja markkinointiosaaminen KH00BS42-3012 |
LEM_A317
Oppimistila
|
Tue 15.04.2025 time 12:00 - 14:00 (2 h 0 min) |
Myynti- ja markkinointiosaaminen KH00BS42-3012 |
LEM_B163
Vellamo muunto
|
Wed 16.04.2025 time 09:00 - 11:00 (2 h 0 min) |
Myynti- ja markkinointiosaaminen KH00BS42-3012 |
LEM_B163
Vellamo muunto
|
Thu 24.04.2025 time 12:00 - 18:00 (6 h 0 min) |
Myynti- ja markkinointiosaaminen KH00BS42-3012 |
LEM_B164
Tapio muunto
|
Fri 25.04.2025 time 12:00 - 16:00 (4 h 0 min) |
Myynti- ja markkinointiosaaminen KH00BS42-3012 |
LEM_B164
Tapio muunto
|
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
Student is able to
- use basic terminology related to sales and marketing
- define the factors behind the customer´s buying behavior and offer additional value to the customer
- describe the phases of the sales process and use customer-oriented practices
- understand role of sales and marketing for the business
Objective
Student is able to
- use basic terminology related to sales and marketing
- define the factors behind the customer´s buying behavior and offer additional value to the customer
- describe the phases of the sales process and use customer-oriented practices
- understand role of sales and marketing for the business
Materials
Bergström S., Leppänen A. 2015. Yrityksen asiakasmarkkinointi. Edita
Kotler, P. & Armstrong G. 2014. Principles of Marketing. Boston [Mass.] : Pearson cop. (myös muita painoksia)
Teaching methods
Independent study
Familiarity with literature and other material
Contact teaching
small group working
Exam schedules
Its:issä tehtävä välitentti
Pedagogic approaches and sustainable development
Independent studies, lectures, group work, and project based learning.
Completion alternatives
Itslearning
Student workload
Yhteisluentojen ja ryhmätapaamisten tehtävät
Pienryhmien tehtävät ja esitykset
Välitentti
Tuotteen Markkinointi -tehtävän tekeminen sekä kampanjan suunnittelu ja esittäminen
Yhteensä 135 h
Evaluation methods and criteria
Each group work is assessed on a scale of 0, 1-5 or H
Arviointiasteikko H-5
Failed (0)
Markkinointisuunnitelma tai kampanjan suunnittelu -tehtävä on tekemättä, tenttiä ei ole suoritettu hyväksyttävästi tai vaadittuja tehtäviä ei ole palautettu.
Opintojakson suorittamisessa saa käyttää tekoälytyökaluja, kuten kielimalleja, esimerkiksi tiedon hakemiseen ja alustavien suuntaviivojen luomiseen ratkaisuille. Tekoälyn käytöstä on pyydettäessä osattava antaa selvitys. Tekoälyn tuottaman sisällön suora kopiointi ja sen esittäminen omana, johtaa tehtävän hylkäämiseen.
Assessment criteria, satisfactory (1-2)
Opiskelija tuntee kurssin teemojen peruskäsitteistöä ja osaa käyttää käsitteitä kurssitehtävissä. Hän osaa hyödyntää lähteitä tuotteen/palvelun markkinoinnissa.
Markkinointisuunnitelman eri osa-alueita on käsitelty ohjeistuksen mukaisesti. Työssä on hyödynnetty lähdemateriaalia ja omia havaintoja on tuotu esille. Kampanjasuunnitelma ja esitys ovat pääosin toteuttamiskelpoisia.
Opiskelija on suorittanut vaaditut kurssitehtävät ajoissa. Hän on ollut aktiivisesti mukana ryhmän jäsenenä ja on ollut mukana tehtävien tekemisessä.
Assessment criteria, good (3-4)
Opiskelija ymmärtää kurssin teemojen peruskäsitteistön ja osaa käyttää käsitteitä kurssitehtävissä. Hän osaa hyödyntää lähteitä tuotteen/palvelun markkinoinnissa. Opiskelija osaa esittää omia ajatuksia.
Markkinointisuunnitelma on looginen ja selkeä ja keskeisen asiasisällön käsittelyyn on panostettu. Työssä on hyödynnetty lähdemateriaalia ja kirjallisuutta on yhdistetty omiin havaintoihin. Kampanjasuunnitelma ja esitys ovat selkeitä ja toteuttamiskelpoisia.
Opiskelija on suorittanut kaikki kurssitehtävät ajoissa. Hän on toiminut aktiivisesti ryhmän jäsenenä ja on osallistunut hyvän lopputuloksen aikaansaamiseen.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija ymmärtää kurssin teemojen peruskäsitteistön ja osaa käyttää käsitteitä eri kurssitehtävissä. Hän osaa hyödyntää erilaisista lähteistä löytynyttä tietoa tuotteen/palvelun markkinoinnissa. Opiskelija osaa esittää omia ajatuksia ja johtopäätöksiä ja osaa perustella omia näkemyksiään.
Markkinointisuunnitelma on looginen ja selkeä ja asiasisältö on esitetty kattavasti. Lähdeaineistoa on löydetty ja hyödynnetty monipuolisesti. Kampanjasuunnitelma ja esitys ovat realistisia ja luovasti toteutettuja. Opiskelija on suorittanut kaikki kurssitehtävät ajoissa ja työskentelyssä näkyy ammattimainen ote.
Opiskelija on toiminut aktiivisesti ryhmän jäsenenä ja on edesauttanut tiimityön onnistumista ja hyvän lopputuloksen aikaansaamista.