Siirry suoraan sisältöön

Myynti- ja markkinointiosaaminen (5 op)

Toteutuksen tunnus: KH00BS42-3013

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
01.12.2024 - 24.02.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
24.02.2025 - 30.04.2025
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Tekniikka ja liiketoiminta
Toimipiste
Kupittaan kampus
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Liiketalouden koulutus
Myyntityön koulutus
Opettajat
Anne-Marie Jünger
Maria Välivirta Havia
Ryhmät
LTOPS24F
LTOPS24F
LTOPS24G
LTOPS24G
LTOPS24H
LTOPS24H
LTOPS24I
LTOPS24I
LTOPS24J
LTOPS24J
LTOPS24K
LTOPS24K
Opintojakso
KH00BS42

Toteutuksella on 27 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 62 t 0 min.

Aika Aihe Tila
Ma 24.02.2025 klo 10:00 - 12:00
(2 t 0 min)
Myynti- ja markkinointiosaaminen KH00BS42-3013
LEM_A173_Lemminkäinen Lemminkäinen
Ke 26.02.2025 klo 08:00 - 10:00
(2 t 0 min)
Myynti- ja markkinointiosaaminen KH00BS42-3013
LEM_A314 Oppimistila BYOD
Ke 26.02.2025 klo 10:00 - 12:00
(2 t 0 min)
Myynti- ja markkinointiosaaminen KH00BS42-3013
LEM_A314 Oppimistila BYOD
Ke 26.02.2025 klo 14:00 - 16:00
(2 t 0 min)
Myynti- ja markkinointiosaaminen KH00BS42-3013
LEM_B166 Kullervo
Ma 03.03.2025 klo 16:00 - 18:00
(2 t 0 min)
Myynti- ja markkinointiosaaminen KH00BS42-3013
LEM_A173_Lemminkäinen Lemminkäinen
Ke 05.03.2025 klo 10:00 - 12:00
(2 t 0 min)
Myynti- ja markkinointiosaaminen KH00BS42-3013
LEM_B166 Kullervo
Pe 07.03.2025 klo 08:00 - 10:00
(2 t 0 min)
Myynti- ja markkinointiosaaminen KH00BS42-3013
LEM_A313 Oppimistila BYOD
Pe 07.03.2025 klo 14:00 - 16:00
(2 t 0 min)
Myynti- ja markkinointiosaaminen KH00BS42-3013
LEM_B166 Kullervo
Pe 14.03.2025 klo 08:00 - 10:00
(2 t 0 min)
Myynti- ja markkinointiosaaminen KH00BS42-3013
LEM_A173_Lemminkäinen Lemminkäinen
Ti 18.03.2025 klo 08:00 - 10:00
(2 t 0 min)
Myynti- ja markkinointiosaaminen KH00BS42-3013
LEM_A173_Lemminkäinen Lemminkäinen
Ke 19.03.2025 klo 08:00 - 10:00
(2 t 0 min)
Myynti- ja markkinointiosaaminen KH00BS42-3013
LEM_B166 Kullervo
Ke 19.03.2025 klo 10:00 - 12:00
(2 t 0 min)
Myynti- ja markkinointiosaaminen KH00BS42-3013
LEM_B166 Kullervo
Ke 19.03.2025 klo 13:00 - 15:00
(2 t 0 min)
Myynti- ja markkinointiosaaminen KH00BS42-3013
LEM_B166 Kullervo
To 20.03.2025 klo 10:00 - 12:00
(2 t 0 min)
Myynti- ja markkinointiosaaminen KH00BS42-3013
LEM_B166 Kullervo
To 20.03.2025 klo 14:00 - 16:00
(2 t 0 min)
Myynti- ja markkinointiosaaminen KH00BS42-3013
LEM_B166 Kullervo
To 20.03.2025 klo 16:00 - 18:00
(2 t 0 min)
Myynti- ja markkinointiosaaminen KH00BS42-3013
LEM_B166 Kullervo
Ti 25.03.2025 klo 16:00 - 18:00
(2 t 0 min)
Myynti- ja markkinointiosaaminen KH00BS42-3013
Tentti
Ma 31.03.2025 klo 10:00 - 12:00
(2 t 0 min)
Myynti- ja markkinointiosaaminen KH00BS42-3013
LEM_A173_Lemminkäinen Lemminkäinen
Ma 07.04.2025 klo 08:00 - 10:00
(2 t 0 min)
Myynti- ja markkinointiosaaminen KH00BS42-3013
LEM_A173_Lemminkäinen Lemminkäinen
Ti 08.04.2025 klo 08:00 - 10:00
(2 t 0 min)
Myynti- ja markkinointiosaaminen KH00BS42-3013
LEM_B166 Kullervo
Ti 08.04.2025 klo 10:00 - 12:00
(2 t 0 min)
Myynti- ja markkinointiosaaminen KH00BS42-3013
LEM_B166 Kullervo
Ti 08.04.2025 klo 13:00 - 15:00
(2 t 0 min)
Myynti- ja markkinointiosaaminen KH00BS42-3013
LEM_B166 Kullervo
Ke 09.04.2025 klo 08:00 - 10:00
(2 t 0 min)
Myynti- ja markkinointiosaaminen KH00BS42-3013
LEM_B163 Vellamo muunto
Ke 09.04.2025 klo 10:00 - 12:00
(2 t 0 min)
Myynti- ja markkinointiosaaminen KH00BS42-3013
ICT_C2025 Kieliluokka
Ke 09.04.2025 klo 13:00 - 15:00
(2 t 0 min)
Myynti- ja markkinointiosaaminen KH00BS42-3013
ICT_C2025 Kieliluokka
Ke 23.04.2025 klo 08:00 - 14:00
(6 t 0 min)
Myynti- ja markkinointiosaaminen KH00BS42-3013
LEM_B164 Tapio muunto
Ma 28.04.2025 klo 08:00 - 14:00
(6 t 0 min)
Myynti- ja markkinointiosaaminen KH00BS42-3013
LEM_B164 Tapio muunto
Muutokset varauksiin voivat olla mahdollisia.

Arviointiasteikko

H-5

Sisällön jaksotus

Opiskelija
- osaa käyttää myynnin ja markkinoinnin peruskäsitteistöä
- osaa tunnistaa ostokäyttäytymisen taustalla olevia tekijöitä ja asiakkaalle arvoa tuottavia tekijöitä
- osaa kuvailla myyntiprosessin vaiheet ja toimia asiakaslähtöisesti
- hahmottaa myynnin ja markkinoinnin roolin organisaation liiketoiminnassa

Tavoitteet

Opiskelija
- osaa käyttää myynnin ja markkinoinnin peruskäsitteistöä
- osaa tunnistaa ostokäyttäytymisen taustalla olevia tekijöitä ja asiakkaalle arvoa tuottavia tekijöitä
- osaa kuvailla myyntiprosessin vaiheet ja toimia asiakaslähtöisesti
- hahmottaa myynnin ja markkinoinnin roolin organisaation liiketoiminnassa

Oppimateriaalit

Bergström S., Leppänen A. 2015. Yrityksen asiakasmarkkinointi. Edita
Kotler, P. & Armstrong G. 2014. Principles of Marketing. Boston [Mass.] : Pearson cop. (myös muita painoksia)

Opetusmenetelmät

Itsenäinen opiskelu
Perehtyminen kirjallisuuteen ja muuhun materiaaliin
Kontaktiopetus
Pienryhmätyöskentely

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Its:issä tehtävä välitentti

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Itsenäisiä opintoja, luentoja, ryhmätöitä ja projektioppimista.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Itslearning

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Yhteisluentojen ja ryhmätapaamisten tehtävät
Pienryhmien tehtävät ja esitykset
Välitentti
Tuotteen markkinointi -tehtävän tekeminen sekä kampanjan suunnittelu ja esittäminen
Yhteensä 135 h

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Ryhmien tehtävät arvioidaan asteikolla 1-5. Arvosanojen keskiarvo muodostaa 20% kurssin arvosanasta.
Esitykset arvioidaan asteikolla hyväksytty/hylätty.
Välitentti, 20 %
Tuotteen markkinointi -tehtävä sekä kampanjan suunnittelu ja esittäminen, 60 % kurssin arvosanasta

Kurssin lopussa toteutetaan itse- ja vertaisarviointi

Opiskelijan aktiivisuuden taso voi vaikuttaa arvosanaan (esim. ryhmätyöskentelyyn osallistuminen tai yhteisluentojen ja ryhmätapaamisten tehtävien tekeminen).

Hylätty (0)

Tuotteen markkinointi tai kampanjan suunnittelu -tehtävä on tekemättä, tenttiä ei ole suoritettu hyväksyttävästi tai vaadittuja tehtäviä ei ole palautettu.

Opintojakson suorittamisessa saa käyttää tekoälytyökaluja, kuten kielimalleja, esimerkiksi tiedon hakemiseen ja alustavien suuntaviivojen luomiseen ratkaisuille. Tekoälyn käytöstä on pyydettäessä osattava antaa selvitys. Tekoälyn tuottaman sisällön suora kopiointi ja sen esittäminen omana, johtaa tehtävän hylkäämiseen.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Opiskelija tuntee kurssin teemojen peruskäsitteistöä ja osaa käyttää käsitteitä kurssitehtävissä. Hän osaa hyödyntää lähteitä tuotteen/palvelun markkinoinnissa.

Tuotteen Markkinointi -tehtävän eri osa-alueita on käsitelty ohjeistuksen mukaisesti. Työssä on hyödynnetty lähdemateriaalia ja omia havaintoja on tuotu esille. Kampanjasuunnitelma ja esitys ovat pääosin toteuttamiskelpoisia.

Opiskelija on suorittanut vaaditut kurssitehtävät ajoissa. Hän on ollut aktiivisesti mukana ryhmän jäsenenä ja on ollut mukana tehtävien tekemisessä.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Opiskelija ymmärtää kurssin teemojen peruskäsitteistön ja osaa käyttää käsitteitä kurssitehtävissä. Hän osaa hyödyntää lähteitä tuotteen/palvelun markkinoinnissa. Opiskelija osaa esittää omia ajatuksia.

Tuotteen Markkinointi -tehtävä on looginen ja selkeä ja keskeisen asiasisällön käsittelyyn on panostettu. Työssä on hyödynnetty lähdemateriaalia ja kirjallisuutta on yhdistetty omiin havaintoihin. Kampanjasuunnitelma ja esitys ovat selkeitä ja toteuttamiskelpoisia.

Opiskelija on suorittanut kaikki kurssitehtävät ajoissa. Hän on toiminut aktiivisesti ryhmän jäsenenä ja on osallistunut hyvän lopputuloksen aikaansaamiseen.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija ymmärtää kurssin teemojen peruskäsitteistön ja osaa käyttää käsitteitä eri kurssitehtävissä. Hän osaa hyödyntää erilaisista lähteistä löytynyttä tietoa tuotteen/palvelun markkinoinnissa. Opiskelija osaa esittää omia ajatuksia ja johtopäätöksiä ja osaa perustella omia näkemyksiään.

Tuotteen Markkinointi -tehtävä on looginen ja selkeä ja asiasisältö on esitetty kattavasti. Lähdeaineistoa on löydetty ja hyödynnetty monipuolisesti. Kampanjasuunnitelma ja esitys ovat realistisia ja luovasti toteutettuja. Opiskelija on suorittanut kaikki kurssitehtävät ajoissa ja työskentelyssä näkyy ammattimainen ote.

Opiskelija on toiminut aktiivisesti ryhmän jäsenenä ja on edesauttanut tiimityön onnistumista ja hyvän lopputuloksen aikaansaamista.

Siirry alkuun