Sales and marketing (5 cr)
Code: KH00BS42-3013
General information
- Enrollment
-
01.12.2024 - 24.02.2025
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
24.02.2025 - 30.04.2025
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Engineering and Business
- Campus
- Kupittaa Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Business
- Degree Programme in Professional Sales
- Teachers
- Anne-Marie Jünger
- Maria Välivirta Havia
- Course
- KH00BS42
Realization has 27 reservations. Total duration of reservations is 62 h 0 min.
Time | Topic | Location |
---|---|---|
Mon 24.02.2025 time 10:00 - 12:00 (2 h 0 min) |
Myynti- ja markkinointiosaaminen KH00BS42-3013 |
LEM_A173_Lemminkäinen
Lemminkäinen
|
Wed 26.02.2025 time 08:00 - 10:00 (2 h 0 min) |
Myynti- ja markkinointiosaaminen KH00BS42-3013 |
LEM_A314
Oppimistila BYOD
|
Wed 26.02.2025 time 10:00 - 12:00 (2 h 0 min) |
Myynti- ja markkinointiosaaminen KH00BS42-3013 |
LEM_A314
Oppimistila BYOD
|
Wed 26.02.2025 time 14:00 - 16:00 (2 h 0 min) |
Myynti- ja markkinointiosaaminen KH00BS42-3013 |
LEM_B166
Kullervo
|
Mon 03.03.2025 time 16:00 - 18:00 (2 h 0 min) |
Myynti- ja markkinointiosaaminen KH00BS42-3013 |
LEM_A173_Lemminkäinen
Lemminkäinen
|
Wed 05.03.2025 time 10:00 - 12:00 (2 h 0 min) |
Myynti- ja markkinointiosaaminen KH00BS42-3013 |
LEM_B166
Kullervo
|
Fri 07.03.2025 time 08:00 - 10:00 (2 h 0 min) |
Myynti- ja markkinointiosaaminen KH00BS42-3013 |
LEM_A313
Oppimistila BYOD
|
Fri 07.03.2025 time 14:00 - 16:00 (2 h 0 min) |
Myynti- ja markkinointiosaaminen KH00BS42-3013 |
LEM_B166
Kullervo
|
Fri 14.03.2025 time 08:00 - 10:00 (2 h 0 min) |
Myynti- ja markkinointiosaaminen KH00BS42-3013 |
LEM_A173_Lemminkäinen
Lemminkäinen
|
Tue 18.03.2025 time 08:00 - 10:00 (2 h 0 min) |
Myynti- ja markkinointiosaaminen KH00BS42-3013 |
LEM_A173_Lemminkäinen
Lemminkäinen
|
Wed 19.03.2025 time 08:00 - 10:00 (2 h 0 min) |
Myynti- ja markkinointiosaaminen KH00BS42-3013 |
LEM_B166
Kullervo
|
Wed 19.03.2025 time 10:00 - 12:00 (2 h 0 min) |
Myynti- ja markkinointiosaaminen KH00BS42-3013 |
LEM_B166
Kullervo
|
Wed 19.03.2025 time 13:00 - 15:00 (2 h 0 min) |
Myynti- ja markkinointiosaaminen KH00BS42-3013 |
LEM_B166
Kullervo
|
Thu 20.03.2025 time 10:00 - 12:00 (2 h 0 min) |
Myynti- ja markkinointiosaaminen KH00BS42-3013 |
LEM_B166
Kullervo
|
Thu 20.03.2025 time 14:00 - 16:00 (2 h 0 min) |
Myynti- ja markkinointiosaaminen KH00BS42-3013 |
LEM_B166
Kullervo
|
Thu 20.03.2025 time 16:00 - 18:00 (2 h 0 min) |
Myynti- ja markkinointiosaaminen KH00BS42-3013 |
LEM_B166
Kullervo
|
Tue 25.03.2025 time 16:00 - 18:00 (2 h 0 min) |
Myynti- ja markkinointiosaaminen KH00BS42-3013 |
Tentti
|
Mon 31.03.2025 time 10:00 - 12:00 (2 h 0 min) |
Myynti- ja markkinointiosaaminen KH00BS42-3013 |
LEM_A173_Lemminkäinen
Lemminkäinen
|
Mon 07.04.2025 time 08:00 - 10:00 (2 h 0 min) |
Myynti- ja markkinointiosaaminen KH00BS42-3013 |
LEM_A173_Lemminkäinen
Lemminkäinen
|
Tue 08.04.2025 time 08:00 - 10:00 (2 h 0 min) |
Myynti- ja markkinointiosaaminen KH00BS42-3013 |
LEM_B166
Kullervo
|
Tue 08.04.2025 time 10:00 - 12:00 (2 h 0 min) |
Myynti- ja markkinointiosaaminen KH00BS42-3013 |
LEM_B166
Kullervo
|
Tue 08.04.2025 time 13:00 - 15:00 (2 h 0 min) |
Myynti- ja markkinointiosaaminen KH00BS42-3013 |
LEM_B166
Kullervo
|
Wed 09.04.2025 time 08:00 - 10:00 (2 h 0 min) |
Myynti- ja markkinointiosaaminen KH00BS42-3013 |
LEM_B163
Vellamo muunto
|
Wed 09.04.2025 time 10:00 - 12:00 (2 h 0 min) |
Myynti- ja markkinointiosaaminen KH00BS42-3013 |
ICT_C2025
Kieliluokka
|
Wed 09.04.2025 time 13:00 - 15:00 (2 h 0 min) |
Myynti- ja markkinointiosaaminen KH00BS42-3013 |
ICT_C2025
Kieliluokka
|
Wed 23.04.2025 time 08:00 - 14:00 (6 h 0 min) |
Myynti- ja markkinointiosaaminen KH00BS42-3013 |
LEM_B164
Tapio muunto
|
Mon 28.04.2025 time 08:00 - 14:00 (6 h 0 min) |
Myynti- ja markkinointiosaaminen KH00BS42-3013 |
LEM_B164
Tapio muunto
|
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
Student is able to
- use basic terminology related to sales and marketing
- define the factors behind the customer´s buying behavior and offer additional value to the customer
- describe the phases of the sales process and use customer-oriented practices
- understand role of sales and marketing for the business
Objective
Student is able to
- use basic terminology related to sales and marketing
- define the factors behind the customer´s buying behavior and offer additional value to the customer
- describe the phases of the sales process and use customer-oriented practices
- understand role of sales and marketing for the business
Materials
Bergström S., Leppänen A. 2015. Yrityksen asiakasmarkkinointi. Edita
Kotler, P. & Armstrong G. 2014. Principles of Marketing. Boston [Mass.] : Pearson cop. (myös muita painoksia)
Teaching methods
Independent study
Familiarity with literature and other material
Contact teaching
small group working
Exam schedules
Its:issä tehtävä välitentti
Pedagogic approaches and sustainable development
Independent studies, lectures, group works, and project based learning.
Completion alternatives
Itslearning
Student workload
Yhteisluentojen ja ryhmätapaamisten tehtävät
Pienryhmien tehtävät ja esitykset
Välitentti
Tuotteen markkinointi -tehtävän tekeminen sekä kampanjan suunnittelu ja esittäminen
Yhteensä 135 h
Evaluation methods and criteria
Ryhmien tehtävät arvioidaan asteikolla 1-5. Arvosanojen keskiarvo muodostaa 20% kurssin arvosanasta.
Esitykset arvioidaan asteikolla hyväksytty/hylätty.
Välitentti, 20 %
Tuotteen markkinointi -tehtävä sekä kampanjan suunnittelu ja esittäminen, 60 % kurssin arvosanasta
Kurssin lopussa toteutetaan itse- ja vertaisarviointi
Opiskelijan aktiivisuuden taso voi vaikuttaa arvosanaan (esim. ryhmätyöskentelyyn osallistuminen tai yhteisluentojen ja ryhmätapaamisten tehtävien tekeminen).
Failed (0)
Tuotteen markkinointi tai kampanjan suunnittelu -tehtävä on tekemättä, tenttiä ei ole suoritettu hyväksyttävästi tai vaadittuja tehtäviä ei ole palautettu.
Opintojakson suorittamisessa saa käyttää tekoälytyökaluja, kuten kielimalleja, esimerkiksi tiedon hakemiseen ja alustavien suuntaviivojen luomiseen ratkaisuille. Tekoälyn käytöstä on pyydettäessä osattava antaa selvitys. Tekoälyn tuottaman sisällön suora kopiointi ja sen esittäminen omana, johtaa tehtävän hylkäämiseen.
Assessment criteria, satisfactory (1-2)
Opiskelija tuntee kurssin teemojen peruskäsitteistöä ja osaa käyttää käsitteitä kurssitehtävissä. Hän osaa hyödyntää lähteitä tuotteen/palvelun markkinoinnissa.
Tuotteen Markkinointi -tehtävän eri osa-alueita on käsitelty ohjeistuksen mukaisesti. Työssä on hyödynnetty lähdemateriaalia ja omia havaintoja on tuotu esille. Kampanjasuunnitelma ja esitys ovat pääosin toteuttamiskelpoisia.
Opiskelija on suorittanut vaaditut kurssitehtävät ajoissa. Hän on ollut aktiivisesti mukana ryhmän jäsenenä ja on ollut mukana tehtävien tekemisessä.
Assessment criteria, good (3-4)
Opiskelija ymmärtää kurssin teemojen peruskäsitteistön ja osaa käyttää käsitteitä kurssitehtävissä. Hän osaa hyödyntää lähteitä tuotteen/palvelun markkinoinnissa. Opiskelija osaa esittää omia ajatuksia.
Tuotteen Markkinointi -tehtävä on looginen ja selkeä ja keskeisen asiasisällön käsittelyyn on panostettu. Työssä on hyödynnetty lähdemateriaalia ja kirjallisuutta on yhdistetty omiin havaintoihin. Kampanjasuunnitelma ja esitys ovat selkeitä ja toteuttamiskelpoisia.
Opiskelija on suorittanut kaikki kurssitehtävät ajoissa. Hän on toiminut aktiivisesti ryhmän jäsenenä ja on osallistunut hyvän lopputuloksen aikaansaamiseen.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija ymmärtää kurssin teemojen peruskäsitteistön ja osaa käyttää käsitteitä eri kurssitehtävissä. Hän osaa hyödyntää erilaisista lähteistä löytynyttä tietoa tuotteen/palvelun markkinoinnissa. Opiskelija osaa esittää omia ajatuksia ja johtopäätöksiä ja osaa perustella omia näkemyksiään.
Tuotteen Markkinointi -tehtävä on looginen ja selkeä ja asiasisältö on esitetty kattavasti. Lähdeaineistoa on löydetty ja hyödynnetty monipuolisesti. Kampanjasuunnitelma ja esitys ovat realistisia ja luovasti toteutettuja. Opiskelija on suorittanut kaikki kurssitehtävät ajoissa ja työskentelyssä näkyy ammattimainen ote.
Opiskelija on toiminut aktiivisesti ryhmän jäsenenä ja on edesauttanut tiimityön onnistumista ja hyvän lopputuloksen aikaansaamista.