Siirry suoraan sisältöön

Myynti- ja markkinointiosaaminen (5 op)

Toteutuksen tunnus: KH00BS42-3013

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

01.12.2024 - 24.02.2025

Ajoitus

24.02.2025 - 30.04.2025

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Tekniikka ja liiketoiminta

Toimipiste

Kupittaan kampus

Opetuskielet

  • Suomi

Koulutus

  • Myyntityön koulutus
  • Liiketalouden koulutus

Opettaja

  • TELI7 Virtuaalihenkilö YRMY
  • Maria Välivirta Havia

Ryhmät

  • LTOPS24F
    LTOPS24F
  • LTOPS24G
    LTOPS24G
  • LTOPS24H
    LTOPS24H
  • LTOPS24I
    LTOPS24I
  • LTOPS24J
    LTOPS24J
  • LTOPS24K
    LTOPS24K
  • 25.02.2025 08:00 - 10:00, Myynti- ja markkinointiosaaminen KH00BS42-3013
  • 27.02.2025 10:00 - 12:00, Myynti- ja markkinointiosaaminen KH00BS42-3013
  • 28.02.2025 10:00 - 12:00, Myynti- ja markkinointiosaaminen KH00BS42-3013
  • 04.03.2025 08:00 - 10:00, Myynti- ja markkinointiosaaminen KH00BS42-3013
  • 14.03.2025 08:00 - 10:00, Myynti- ja markkinointiosaaminen KH00BS42-3013
  • 14.03.2025 10:00 - 12:00, Myynti- ja markkinointiosaaminen KH00BS42-3013

Tavoitteet

Opiskelija
- osaa käyttää myynnin ja markkinoinnin peruskäsitteistöä
- osaa tunnistaa ostokäyttäytymisen taustalla olevia tekijöitä ja asiakkaalle arvoa tuottavia tekijöitä
- osaa kuvailla myyntiprosessin vaiheet ja toimia asiakaslähtöisesti
- hahmottaa myynnin ja markkinoinnin roolin organisaation liiketoiminnassa

Oppimateriaalit

Bergström S., Leppänen A.: "Yrityksen asiakasmarkkinointi".
Kotler P., Armstrong G.: Principles of marketing

Opetusmenetelmät

Itsenäinen opiskelu
Perehtyminen kirjallisuuteen ja muuhun materiaaliin
Verkko-opetus
Kontakti-opetus
Pienryhmätyöskentely

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Ei tenttiä

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Itsenäisiä opintoja, luentoja, ryhmätöitä, verkkoharjoituksia ja projektioppimista.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Itslearning

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Reflektio
Esitykset
Pienryhmäarvioinnit
Markkinointisuunnitelma
Yhteensä 133 h per nuppi.

Sisällön jaksotus

Opiskelija
- osaa käyttää myynnin ja markkinoinnin peruskäsitteistöä
- osaa tunnistaa ostokäyttäytymisen taustalla olevia tekijöitä ja asiakkaalle arvoa tuottavia tekijöitä
- osaa kuvailla myyntiprosessin vaiheet ja toimia asiakaslähtöisesti
- hahmottaa myynnin ja markkinoinnin roolin organisaation liiketoiminnassa

Ajoitus varmistuu lukujärjestyksen valmistuttua, mutta alustavasti
- 2h luento koko ryhmälle kerran viikossa 9 viikon ajan
- 2h pienryhmien tulosten tarkastelua 4-5 kertaa opintojakson aikana

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Kukin ryhmätyö arvioidaan asteikolla 0, 1-5 tai H
Ryhmätyöt 1-4 arvosanojen keskiarvo muodostaa 50% koko kurssin arvosanasta
Koko suunnitelman arvosana muodostaa 50 % koko kurssin arvosanasta

Hylätty (0)

Työ täysin puutteellinen tai virheellinen

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Asiat käsitelty suppeasti, luettelomaisesti eivätkä välity täysin tehtävästä
Ristiriitaisuutta ja epäjohdonmukaisuutta
Perustelut täysin puutteellisia

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Tuotu esille keskeinen asiasisältö jokseenkin hyvin
Epäolennaista ainesta vain vähän tai ei ollenkaan
Ei havaittavissa asioiden omakohtaista reflektiota
Esitetty perusteluja vähäisessä määrin
Kirjallinen työ selkeä

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Tuotu esille keskeisin asiasisältö erittäin kattavasti
Asiaa kuvattu ja arvioitu useasta eri näkökulmasta, hyödynnetty erittäin monipuolisesti olemassa olevaa lähdeaineistoa
Esitetty pohdintoja, perusteluja, omia näkemyksiä ja johtopäätöksiä erittäin runsaasti, kattavasti ja johdonmukaisesti
Kirjallinen työ erittäin selkeä ja looginen