Johtamisen ja työelämän kehittämisen ajankohtaisia kysymyksiä (5 op)
Toteutuksen tunnus: MS00CZ31-3001
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
01.08.2024 - 30.04.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
01.08.2024 - 30.12.2025
Toteutus on käynnissä.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Opetuskielet
- suomi
- englanti
- Paikat
- 0 - 40
- Koulutus
- Tradenomi (ylempi AMK), taide- ja kulttuurialan johtaminen
- Opettajat
- Maarit Laiho
- Mervi Varhelahti
- Ryhmät
-
VAVY2425Ammattikorkeakoulun yhteiset vapaasti valittavat (YAMK)
- Opintojakso
- MS00CZ31
Arviointiasteikko
H-5
Sisällön jaksotus
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa:
- tunnistaa ajankohtaisia henkilöstöjohtamiseen ja työelämän kehittämiseen liittyviä teemoja ja kehittämiskohteita
- arvioida ja pohtia näiden teemojen merkitystä omalle alalle tai työlle
- analysoida ja jäsentää valittua kehittämiskohdetta asiantuntijatietoa ja tutkimuskirjallisuutta hyväksi käyttäen
Opintojaksolla voit oman valintasi mukaan keskittyä joko
a) henkilöstöjohtamiseen,
b) työyhteisön kehittämiseen tai
c) oman johtajuuden kehittämiseen.
Opintojakso suoritetaan itsenäisesti oman aikataulun mukaan.
Tavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa:
- tunnistaa ajankohtaisia henkilöstöjohtamiseen ja työelämän kehittämiseen liittyviä teemoja ja kehittämiskohteita
- arvioida ja pohtia näiden teemojen merkitystä omalle alalle tai työlle
- analysoida ja jäsentää valittua kehittämiskohdetta asiantuntijatietoa ja tutkimuskirjallisuutta hyväksi käyttäen
Sisältö
Opintojaksolla voit oman valintasi mukaan keskittyä joko
a) henkilöstöjohtamiseen,
b) työyhteisön kehittämiseen tai
c) oman johtajuuden kehittämiseen.
Oppimateriaalit
Ilmoitetaan Itslearningissa.
Opetusmenetelmät
Itsenäinen opiskelu, verkko-opiskelu
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Toteutusta ei suoriteta tentillä.
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Opintojakso edellyttää vahvaa itseohjautuvuutta, sillä opintojakso on itsenäinen ja sen sisältö luodaan itse.
Oppimista tukevat Henry ry:n moniteemaiset ja monimuotoiset oppimissisällöt. Henryn sisältöjen lisäksi oppimista tukee Turku AMK:n ohjeistama reflektiopäiväkirja, jossa opiskelija ilmentää oppimaansa ja peilaa sitä käytäntöön ja pohtii tulevaisuutta kriittistenkin lasien läpi.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Henryn tilaisuuksiin osallistuminen 5 h
Itsenäinen työskentely 130 h
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Opintojakson arvosana muodostuu henkilökohtaisen oppimispäiväkirjan perusteella.
Opettaja arvioi oppimispäiväkirjan asteikolla 1-5/H.
Hylätty (0)
Oppimispäiväkirjasta käy ilmi, että opiskelija
- ei ole panostanut tehtävään ja oppimispäiväkirjassa on huomattavia puutteita
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Oppimispäiväkirjasta käy ilmi, että opiskelija
- on oppinut käsitteitä ja määritelmiä, mutta ei kykene soveltamaan oppimaansa käytäntöön
- ei ole muodostanut kokonaiskuvaa opintojakson teemasta
- asioiden käytäntöön soveltaminen on puutteellista
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Oppimispäiväkirjasta käy ilmi, että opiskelija
- esittää asiasta yhtenäisen kokonaiskuvan
- osoittaa pystyvänsä soveltamaan opintojakson asioita käytäntöön
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Oppimispäiväkirjasta käy ilmi, että opiskelija
- sijoittaa opintojakson asiat laajempaan yhteyteen ja aikaisempien tietojensa viitekehykseen
- osoittaa pystyvänsä soveltamaan tietoa ja arvioimaan sen merkitystä
- on muodostanut oman käsityksensä opintojakson teemasta ja tarkastelee asioita analyyttisesti useista eri näkökulmista