Current issues in management and work life development (5 cr)
Code: MS00CZ31-3001
General information
- Enrollment
-
01.08.2024 - 30.04.2025
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
01.08.2024 - 30.12.2025
Implementation is running.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Teaching languages
- Finnish
- English
- Seats
- 0 - 40
- Degree programmes
- Master of Business Administration, Arts and Culture Management
- Teachers
- Maarit Laiho
- Mervi Varhelahti
- Course
- MS00CZ31
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa:
- tunnistaa ajankohtaisia henkilöstöjohtamiseen ja työelämän kehittämiseen liittyviä teemoja ja kehittämiskohteita
- arvioida ja pohtia näiden teemojen merkitystä omalle alalle tai työlle
- analysoida ja jäsentää valittua kehittämiskohdetta asiantuntijatietoa ja tutkimuskirjallisuutta hyväksi käyttäen
Opintojaksolla voit oman valintasi mukaan keskittyä joko
a) henkilöstöjohtamiseen,
b) työyhteisön kehittämiseen tai
c) oman johtajuuden kehittämiseen.
Opintojakso suoritetaan itsenäisesti oman aikataulun mukaan.
Objective
Upon completion of the course, the student will be able to:
- identify current themes and development areas related to human resource management and work-life development
- assess and reflect on the relevance of these issues for their own field or work
- analyze and structure the selected topic using expert knowledge and research literature
Content
During the course you can choose to focus on either
a) human resource management,
b) workplace development, or
c) leadership development.
Materials
Ilmoitetaan Itslearningissa.
Teaching methods
Itsenäinen opiskelu, verkko-opiskelu
Exam schedules
Toteutusta ei suoriteta tentillä.
Pedagogic approaches and sustainable development
Opintojakso edellyttää vahvaa itseohjautuvuutta, sillä opintojakso on itsenäinen ja sen sisältö luodaan itse.
Oppimista tukevat Henry ry:n moniteemaiset ja monimuotoiset oppimissisällöt. Henryn sisältöjen lisäksi oppimista tukee Turku AMK:n ohjeistama reflektiopäiväkirja, jossa opiskelija ilmentää oppimaansa ja peilaa sitä käytäntöön ja pohtii tulevaisuutta kriittistenkin lasien läpi.
Student workload
Henryn tilaisuuksiin osallistuminen 5 h
Itsenäinen työskentely 130 h
Evaluation methods and criteria
Opintojakson arvosana muodostuu henkilökohtaisen oppimispäiväkirjan perusteella.
Opettaja arvioi oppimispäiväkirjan asteikolla 1-5/H.
Failed (0)
Oppimispäiväkirjasta käy ilmi, että opiskelija
- ei ole panostanut tehtävään ja oppimispäiväkirjassa on huomattavia puutteita
Assessment criteria, satisfactory (1-2)
Oppimispäiväkirjasta käy ilmi, että opiskelija
- on oppinut käsitteitä ja määritelmiä, mutta ei kykene soveltamaan oppimaansa käytäntöön
- ei ole muodostanut kokonaiskuvaa opintojakson teemasta
- asioiden käytäntöön soveltaminen on puutteellista
Assessment criteria, good (3-4)
Oppimispäiväkirjasta käy ilmi, että opiskelija
- esittää asiasta yhtenäisen kokonaiskuvan
- osoittaa pystyvänsä soveltamaan opintojakson asioita käytäntöön
Assessment criteria, excellent (5)
Oppimispäiväkirjasta käy ilmi, että opiskelija
- sijoittaa opintojakson asiat laajempaan yhteyteen ja aikaisempien tietojensa viitekehykseen
- osoittaa pystyvänsä soveltamaan tietoa ja arvioimaan sen merkitystä
- on muodostanut oman käsityksensä opintojakson teemasta ja tarkastelee asioita analyyttisesti useista eri näkökulmista