Skip to main content

Current issues in management and work life development (5 cr)

Code: MS00CZ31-3001

General information


Enrollment
01.08.2024 - 30.04.2025
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.08.2024 - 30.12.2025
Implementation is running.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Teaching languages
Finnish
English
Seats
0 - 40
Degree programmes
Master of Business Administration, Arts and Culture Management
Teachers
Maarit Laiho
Mervi Varhelahti
Course
MS00CZ31
No reservations found for realization MS00CZ31-3001!

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa:
- tunnistaa ajankohtaisia henkilöstöjohtamiseen ja työelämän kehittämiseen liittyviä teemoja ja kehittämiskohteita
- arvioida ja pohtia näiden teemojen merkitystä omalle alalle tai työlle
- analysoida ja jäsentää valittua kehittämiskohdetta asiantuntijatietoa ja tutkimuskirjallisuutta hyväksi käyttäen

Opintojaksolla voit oman valintasi mukaan keskittyä joko
a) henkilöstöjohtamiseen,
b) työyhteisön kehittämiseen tai
c) oman johtajuuden kehittämiseen.

Opintojakso suoritetaan itsenäisesti oman aikataulun mukaan.

Objective

Upon completion of the course, the student will be able to:
- identify current themes and development areas related to human resource management and work-life development
- assess and reflect on the relevance of these issues for their own field or work
- analyze and structure the selected topic using expert knowledge and research literature

Content

During the course you can choose to focus on either
a) human resource management,
b) workplace development, or
c) leadership development.

Materials

Ilmoitetaan Itslearningissa.

Teaching methods

Itsenäinen opiskelu, verkko-opiskelu

Exam schedules

Toteutusta ei suoriteta tentillä.

Pedagogic approaches and sustainable development

Opintojakso edellyttää vahvaa itseohjautuvuutta, sillä opintojakso on itsenäinen ja sen sisältö luodaan itse.

Oppimista tukevat Henry ry:n moniteemaiset ja monimuotoiset oppimissisällöt. Henryn sisältöjen lisäksi oppimista tukee Turku AMK:n ohjeistama reflektiopäiväkirja, jossa opiskelija ilmentää oppimaansa ja peilaa sitä käytäntöön ja pohtii tulevaisuutta kriittistenkin lasien läpi.

Student workload

Henryn tilaisuuksiin osallistuminen 5 h

Itsenäinen työskentely 130 h

Evaluation methods and criteria

Opintojakson arvosana muodostuu henkilökohtaisen oppimispäiväkirjan perusteella.
Opettaja arvioi oppimispäiväkirjan asteikolla 1-5/H.

Failed (0)

Oppimispäiväkirjasta käy ilmi, että opiskelija
- ei ole panostanut tehtävään ja oppimispäiväkirjassa on huomattavia puutteita

Assessment criteria, satisfactory (1-2)

Oppimispäiväkirjasta käy ilmi, että opiskelija
- on oppinut käsitteitä ja määritelmiä, mutta ei kykene soveltamaan oppimaansa käytäntöön
- ei ole muodostanut kokonaiskuvaa opintojakson teemasta
- asioiden käytäntöön soveltaminen on puutteellista

Assessment criteria, good (3-4)

Oppimispäiväkirjasta käy ilmi, että opiskelija
- esittää asiasta yhtenäisen kokonaiskuvan
- osoittaa pystyvänsä soveltamaan opintojakson asioita käytäntöön

Assessment criteria, excellent (5)

Oppimispäiväkirjasta käy ilmi, että opiskelija
- sijoittaa opintojakson asiat laajempaan yhteyteen ja aikaisempien tietojensa viitekehykseen
- osoittaa pystyvänsä soveltamaan tietoa ja arvioimaan sen merkitystä
- on muodostanut oman käsityksensä opintojakson teemasta ja tarkastelee asioita analyyttisesti useista eri näkökulmista

Go back to top of page