Siirry suoraan sisältöön

Sisältömarkkinoinnin menestystekijät: sisällöntuotanto (5 op)

Toteutuksen tunnus: KH00CO77-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

01.12.2024 - 20.03.2025

Ajoitus

13.03.2025 - 08.05.2025

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Tekniikka ja liiketoiminta

Toimipiste

Kupittaan kampus

Opetuskielet

  • Suomi

Koulutus

  • Liiketalouden koulutus

Opettaja

  • Janne Granfors

Ryhmät

  • PLIITS23MAR
    PLIITS23MAR
  • 13.03.2025 13:00 - 16:00, Sisältömarkkinoinnin menestystekijät: sisällöntuotanto KH00CO77-3002
  • 20.03.2025 13:00 - 16:00, Sisältömarkkinoinnin menestystekijät: sisällöntuotanto KH00CO77-3002
  • 28.03.2025 08:00 - 11:00, Sisältömarkkinoinnin menestystekijät: sisällöntuotanto KH00CO77-3002
  • 03.04.2025 14:00 - 17:00, Sisältömarkkinoinnin menestystekijät: sisällöntuotanto KH00CO77-3002
  • 10.04.2025 14:00 - 17:00, Sisältömarkkinoinnin menestystekijät: sisällöntuotanto KH00CO77-3002
  • 16.04.2025 08:00 - 11:00, Sisältömarkkinoinnin menestystekijät: sisällöntuotanto KH00CO77-3002
  • 23.04.2025 08:00 - 11:00, Sisältömarkkinoinnin menestystekijät: sisällöntuotanto KH00CO77-3002
  • 08.05.2025 12:00 - 15:00, Sisältömarkkinoinnin menestystekijät: sisällöntuotanto KH00CO77-3002

Tavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija
- osaa hyödyntää sosiaalista mediaa ja uutiskirjeitä sisältöjen jaossa.
- ymmärtää visuaalisuuden merkityksen sisällöntuotannossa.
- tietää videomarkkinoinnin perusteet ja osaa tuottaa tarkoituksenmukaista videosisältöä.
- tuntee sisältömarkkinoinnin trendejä

Sisältö

- sosiaalisen median ja uutiskirjeen hyödyntäminen sisältöjen jaossa
- visuaalisuus sisällöntuotannossa
- videomarkkinoinnin perusteet ja videosisällön tuottaminen

Oppimateriaalit

- Luentomateriaalit
- Artikkelit, verkkosivustot
- Omat muistiinpanot

Opetusmenetelmät

- Lähiopetus
- Yksilötehtävät
- Ryhmätyöt
- Työelämäprojekti
- Vierailijaluento

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Ei tenttiä.

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Innovaatiopedagogiikka:
- tiimioppiminen
- työelämäprojekti/case-oppiminen
- digitaalisten työvälineiden käyttö

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

-

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

- Lähiopetuskerrat 8x3 h = 24 h
- Ryhmätyöt 70 h
- Yksilötyöt ja itsenäinen opiskelu 41 h

Yhteensä 135 tuntia.

Sisällön jaksotus

Opetuksen teemat
- Sisällön generointi tekoälyn avulla
- Somen käyttö sisältömarkkinoinnissa
- Uutiskirje
- Visuaalisuuden merkitys: kuvamaailma
- Videomarkkinointi ja -tuotanto
- Työelämä-case: sisällöntuotanto käytännössä

Lähiopetuskertoja on yhteensä kahdeksan ja niiden pituus on 3 h.

Viestintäkanava ja lisätietoja

Itslearning ja sähköposti.

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Arvosanan muodostuminen:

Yksilötehtävät
yksilötehtävä 1: uutiskirje (asteikko 0-5, painoarvo 25 %)
yksilötehtävä 2: some (asteikko 0-5, painoarvo 25 %)
itse- ja vertaisarviointi (osana aktiivisuuden arviointia)

Ryhmätehtävät
ryhmätehtävä 1: tarinallistaminen (asteikko 0-5, painoarvo 25 %)
ryhmätehtävä 2: video (asteikko 0-5, painoarvo 25 %)

Ryhmätyössä käytössä opettajan arvioinnin lisäksi ryhmän sisäinen vertaisarviointi, jolla on vaikutusta opiskelijan henkilökohtaiseen ryhmätyöarvosanaan. Esim. vaikka ryhmä saisi tehtävästä arvosanaksi 4, passiivinen opiskelija saattaa saada arvosanan 3.

Opiskelijan aktiivisuuden taso kurssilla voi nostaa tai laskea arvosanaa. Ei vain arvosanan, vaan myös oppimisen kannalta,osallistuminen opetukseen on tärkeää.

Hylätty (0)

Kurssin läpäiseminen edellyttää läsnäoloa vähintään 50 % lähiopetuskerroista.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Tehtävien arvosanojen keskiarvo 1 - 2,4. Lisäksi huomioidaan aktiivisuus. Ks. kriteerit yllä "Arvioinnin kohteet, ajoitus ja menetelmät".

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Tehtävien arvosanojen keskiarvo 2,5 - 4,4. Lisäksi huomioidaan aktiivisuus. Ks. kriteerit yllä "Arvioinnin kohteet, ajoitus ja menetelmät".

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Tehtävien arvosanojen keskiarvo 4,5 tai enemmän. Lisäksi huomioidaan aktiivisuus. Ks. kriteerit yllä "Arvioinnin kohteet, ajoitus ja menetelmät".