Sisältömarkkinoinnin menestystekijät: sisällöntuotanto (5 op)
Toteutuksen tunnus: KH00CO77-3002
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
01.12.2024 - 20.03.2025
Ajoitus
13.03.2025 - 08.05.2025
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Tekniikka ja liiketoiminta
Toimipiste
Kupittaan kampus
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Liiketalouden koulutus
Opettaja
- Janne Granfors
Ryhmät
-
PLIITS23MARPLIITS23MAR
- 13.03.2025 13:00 - 16:00, Sisältömarkkinoinnin menestystekijät: sisällöntuotanto KH00CO77-3002
- 20.03.2025 13:00 - 16:00, Sisältömarkkinoinnin menestystekijät: sisällöntuotanto KH00CO77-3002
- 28.03.2025 08:00 - 11:00, Sisältömarkkinoinnin menestystekijät: sisällöntuotanto KH00CO77-3002
- 03.04.2025 14:00 - 17:00, Sisältömarkkinoinnin menestystekijät: sisällöntuotanto KH00CO77-3002
- 10.04.2025 14:00 - 17:00, Sisältömarkkinoinnin menestystekijät: sisällöntuotanto KH00CO77-3002
- 16.04.2025 08:00 - 11:00, Sisältömarkkinoinnin menestystekijät: sisällöntuotanto KH00CO77-3002
- 23.04.2025 08:00 - 11:00, Sisältömarkkinoinnin menestystekijät: sisällöntuotanto KH00CO77-3002
- 08.05.2025 12:00 - 15:00, Sisältömarkkinoinnin menestystekijät: sisällöntuotanto KH00CO77-3002
Tavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija
- osaa hyödyntää sosiaalista mediaa ja uutiskirjeitä sisältöjen jaossa.
- ymmärtää visuaalisuuden merkityksen sisällöntuotannossa.
- tietää videomarkkinoinnin perusteet ja osaa tuottaa tarkoituksenmukaista videosisältöä.
- tuntee sisältömarkkinoinnin trendejä
Sisältö
- sosiaalisen median ja uutiskirjeen hyödyntäminen sisältöjen jaossa
- visuaalisuus sisällöntuotannossa
- videomarkkinoinnin perusteet ja videosisällön tuottaminen
Oppimateriaalit
- Luentomateriaalit
- Artikkelit, verkkosivustot
- Omat muistiinpanot
Opetusmenetelmät
- Lähiopetus
- Yksilötehtävät
- Ryhmätyöt
- Työelämäprojekti
- Vierailijaluento
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Ei tenttiä.
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Innovaatiopedagogiikka:
- tiimioppiminen
- työelämäprojekti/case-oppiminen
- digitaalisten työvälineiden käyttö
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
-
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
- Lähiopetuskerrat 8x3 h = 24 h
- Ryhmätyöt 70 h
- Yksilötyöt ja itsenäinen opiskelu 41 h
Yhteensä 135 tuntia.
Sisällön jaksotus
Opetuksen teemat
- Sisällön generointi tekoälyn avulla
- Somen käyttö sisältömarkkinoinnissa
- Uutiskirje
- Visuaalisuuden merkitys: kuvamaailma
- Videomarkkinointi ja -tuotanto
- Työelämä-case: sisällöntuotanto käytännössä
Lähiopetuskertoja on yhteensä kahdeksan ja niiden pituus on 3 h.
Viestintäkanava ja lisätietoja
Itslearning ja sähköposti.
Arviointiasteikko
H-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arvosanan muodostuminen:
Yksilötehtävät
yksilötehtävä 1: uutiskirje (asteikko 0-5, painoarvo 25 %)
yksilötehtävä 2: some (asteikko 0-5, painoarvo 25 %)
itse- ja vertaisarviointi (osana aktiivisuuden arviointia)
Ryhmätehtävät
ryhmätehtävä 1: tarinallistaminen (asteikko 0-5, painoarvo 25 %)
ryhmätehtävä 2: video (asteikko 0-5, painoarvo 25 %)
Ryhmätyössä käytössä opettajan arvioinnin lisäksi ryhmän sisäinen vertaisarviointi, jolla on vaikutusta opiskelijan henkilökohtaiseen ryhmätyöarvosanaan. Esim. vaikka ryhmä saisi tehtävästä arvosanaksi 4, passiivinen opiskelija saattaa saada arvosanan 3.
Opiskelijan aktiivisuuden taso kurssilla voi nostaa tai laskea arvosanaa. Ei vain arvosanan, vaan myös oppimisen kannalta,osallistuminen opetukseen on tärkeää.
Hylätty (0)
Kurssin läpäiseminen edellyttää läsnäoloa vähintään 50 % lähiopetuskerroista.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Tehtävien arvosanojen keskiarvo 1 - 2,4. Lisäksi huomioidaan aktiivisuus. Ks. kriteerit yllä "Arvioinnin kohteet, ajoitus ja menetelmät".
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Tehtävien arvosanojen keskiarvo 2,5 - 4,4. Lisäksi huomioidaan aktiivisuus. Ks. kriteerit yllä "Arvioinnin kohteet, ajoitus ja menetelmät".
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Tehtävien arvosanojen keskiarvo 4,5 tai enemmän. Lisäksi huomioidaan aktiivisuus. Ks. kriteerit yllä "Arvioinnin kohteet, ajoitus ja menetelmät".