Myyntivalmennus (3 op)
Toteutuksen tunnus: KH00CX44-3001
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
14.12.2024 - 12.01.2025
Ajoitus
13.01.2025 - 13.05.2025
Opintopistemäärä
3 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Tekniikka ja liiketoiminta
Toimipiste
Kupittaan kampus
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Myyntityön koulutus
Opettaja
- Babi Lyrintzis
Ryhmät
-
PMYYFS23Finanssipalvelut 2023
-
LEMMODLIPASyventavaFinanssialanOsaaminenSyventävä finanssialan osaaminen
- 13.01.2025 10:00 - 13:00, Myyntivalmennus KH00CX44-3001
- 23.01.2025 10:00 - 13:00, Myyntivalmennus KH00CX44-3001
- 27.01.2025 10:00 - 13:00, Myyntivalmennus KH00CX44-3001
- 06.02.2025 10:00 - 13:00, Myyntivalmennus KH00CX44-3001
- 10.02.2025 10:00 - 13:00, Myyntivalmennus KH00CX44-3001
- 03.03.2025 10:00 - 13:00, Myyntivalmennus KH00CX44-3001
- 10.03.2025 10:00 - 13:00, Myyntivalmennus KH00CX44-3001
- 17.03.2025 10:00 - 13:00, Myyntivalmennus KH00CX44-3001
- 20.03.2025 10:00 - 13:00, Myyntivalmennus KH00CX44-3001
Tavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa:
- soveltaa myyntiosaamisen ja myyntiprosessin teorioita käytännön myyntikeskustelussa
- toteuttaa myyntikeskustelun eri vaiheet keskustelun avauksesta aina sitoumuksen saamiseen asiakkaalta
- ehdottaa asiakkaalle tarvekartoitukseen perustuvaa ratkaisua
- käyttää myyntitilanteen edellyttämiä vuorovaikutustaitoja
- suunnitella myyntikeskustelun käsikirjoituksen ja toteuttaa sen
Sisältö
- Tuote- ja asiakasosaaminen
- Myyntikeskustelun vaiheiden käytännön harjoittelu
- Myyjä-ostaja rooliharjoitukset
- Myyntikeskustelut
- Valmennus ja sparraus
Oppimateriaalit
Kurssimateriaalin osalta opiskelija itse vastaa muistiinpanoista. Itslearning alustalle tulee tukimateriaalit ja tehtävänannot.
- Luentojen aikana on tärkeää tehdä omia muistiinpanoja, sillä ne ovat olennaisia kurssin suoriutumisen kannalta.
- Kurssin lopussa jaetaan luentomateriaali
- Kurssin arviointiin kuulu yksilötehtäviä ja ryhmätehtävä, jotka perustuvat luennoilla käsiteltyyn aineistoon.
- Tuomariksi osallistumisen myyntikilpailuun.
Opetusmenetelmät
Opintojakso perustuu itsenäiseen työskentelyyn ja ryhmätyöskentelyyn.
Työskentely on sekä itsenäistä etätyöskentelyä että lähiopetusta, jolloin syvennytään tiettyyn aihepiirin teemaan keskustellen ja esitellään ryhmätyön tuloksia.
Osallistumalla myyntikilpailuun tuomariksi
Ensimmäisellä luentokerralla kysytään opiskelijoilta lupaa kurssin luentojen läsnäololistalla.
Kurssi voidaan myös hoitaa työelämäprojektina.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Arviointi perustuu oppimistehtäviin.
Yksittäisten oppimistehtävien (yksilö- ja ryhmätyön) palautusten ajankohdat mainittu Itslearningissä.
Kurssin läpäisy vaatii ryhmätehtävä osion suorittamista, läsnäolon tunneilla vähintään 50 % sekä myyntikilpailuun tuomariksi osallistumista.
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Opintojakso toteutetaan innovaatiopedagogiikan mukaisesti, jossa opiskelu perustuu työelämälähtöiselle oppimiselle sekä innovaatiokykyjen kehittämiseen. Opintojaksolla opiskelijalla tulee olla aktiivinen rooli ja hänen täytyy ottaa itsenäisesti vastuuta omasta oppimisestaan sekä oppimistehtävien toteuttamisesta. Opintojakso perustuu yksilö- ja ryhmätyöskentelyyn, jossa ohjaajien rooli on tukea ja ohjata työskentelyä.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei ole.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Kurssi koostuu lähikerroilla tehtävistä oppimistehtävistä, laajasta yksilöesseestä sekä ryhmätyönä tehtävistä yrityksen myynnin analyysista. Oman yrityksen myynnin analyysi esitellään muille pienryhmille.
Tarkemmat oppimistehtävien kuvaukset ja ohjeet kurssin omalla Itslearning-alustalla.
1op vastaa 27h opiskelijan työtä eli 3 op = 81 h.
Kurssilla on läsnäolovelvoite.
Toteutustavan seurauksena läsnäolo luennoilla on välttämätön. Kurssinläpäisy vaatii leunnoille osallistumista vähintään 50 %.
Sisällön jaksotus
Kurssin aikana opiskelija saa monipuolisen katsauksen myyntiin erityisesti johtamisen näkökulmasta. Kurssin aikana käsitellään mm. seuraavia aihe-alueita/teemoja:
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa:
- soveltaa myyntiosaamisen ja myyntiprosessin teorioita käytännön myyntikeskustelussa
- toteuttaa myyntikeskustelun eri vaiheet keskustelun avauksesta aina sitoumuksen saamiseen asiakkaalta
- ehdottaa asiakkaalle tarvekartoitukseen perustuvaa ratkaisua
- käyttää myyntitilanteen edellyttämiä vuorovaikutustaitoja
- Osallistumalla myyntikilpailuun tuomariksi
Kurssin kesto, 1.1..-28.5.2024 (yhteensä 9 lähikertaa)
Kurssin tarkempi aikataulu ja lähikertojen teemat/aiheet kuvattu kurssin Itslearning-alustalla.
Viestintäkanava ja lisätietoja
Viestiminen opettajalle itslearning-alustan viesti toiminnan kautta.
Arviointiasteikko
H-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Kurssilla on käytössä numeerinen arviointi.
Hyväksytysti suoritetuista opinnoista käytetään arvosanoja (5-portainen numeerinen asteikko):
5 = kiitettävä
4 ja 3 = hyvä
2 ja 1 = tyydyttävä
0 = hylätty
Arvosana muodostuu:
- Osallistumalla luentokertojen myyntitilanne harjoituksiin 40 %
- Laajaan ryhmätehtävän osallistumiseen 40 %
- Osallistuminen myyntikilpailun tuomariksi
- Osallistuminen luennoille ja opiskelijan aktiivisuus luennoilla 20 % (Luennoille pitää osallistua vähintään 50 % jotta kurssin voi läpäistä
Kaikki osa-alueet pitää suorittaa hyväksytyksi.
Hylätty (0)
Ei suoritusta.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Opiskelija hallitsee tyydyttävästi myynnin peruskäsitteen ja ymmärtää sen periaatteet. Opiskelija pystyy tyydyttävästi tunnistamaan myynnin mahdollisuuksia ja haasteita ja osaa nimetä vain vähän aiheeseen liittyviä toimijoita ja tietolähteitä. Opiskelija osaa tyydyttävästi tunnistaa, kuinka myynti liittyy omaan opintoalaansa. Opiskelija osaa tyydyttävästi hallita omaa työskentelyään, jakaa resurssin suoritettaviin tehtäviin, toimia ryhmässä sekä ottaa tyydyttävästi huomioon opettajan/toimeksiannon asettamat tavoitteet. Opiskelija pystyy tyydyttävästi rakentamaan ytimekkään ja informatiivisen esityksen ja ilmaisemaan itseään kirjallisesti. Osallistumalla Sales Competition tuomariksi.
Luennoille osallistuminen vähintään 50-60 % mukaisesti. Aktiivisuus luennoilla tyydyttävällä tasolla.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Opiskelija hallitsee hyvin myynnin peruskäsitteet ja ymmärtää sen periaatteen. Opiskelija pystyy hyvin tunnistamaan myynnin mahdollisuuksia ja haasteita ja osaa nimetä hyvin aiheeseen liittyy toimijoita ja tietolähteitä. Opiskelija osaa hyvin tunnistaa, kuinka myynti liittyvät omaan opintoalaansa. Opiskelija osaa hyvin hallita omaa työskentelyään, jakaa resurssin suoritettaviin tehtäviin ja toimia ryhmässä sekä ottaa hyvin huomioon opettajan/toimeksiannon asettamat tavoitteet. Opiskelija pystyy hyvin rakentamaan ytimekkään ja informatiivisen esityksen ja ilmaisemaan itseään selkeästi kirjallisesti.
Luennoille osallistuminen vähintään 70-80 % mukaisesti. Aktiivisuus luennoilla hyvällä tasolla. Osallistumalla Sales Competition tuomariksi.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija hallitsee erinomaisesti myynnin peruskäsitteet ja ymmärtää sen periaatteen. Opiskelija pystyy erinomaisesti ja laajemmin tunnistamaan myynnin mahdollisuuksia ja haasteita ja osaa nimetä aiheeseen liittyviä toimijoita ja tietolähteitä. Opiskelija osaa erinomaisesti kuvata, kuinka myynti liittyy omaan opintoalaansa. Opiskelija osaa erinomaisesti hallita omaa työskentelyään, jakaa resurssin suoritettaviin tehtäviin ja toimii ryhmässä aktiivisesti sekä ottaa erinomaisesti huomioon opettajan/toimeksiannon asettamat tavoitteet. Opiskelija pystyy erinomaisesti rakentamaan ytimekkään ja informatiivisen esityksen ja ilmaisemaan itseään selkeästi kirjallisesti. Osallistumalla Sales Competition tuomariksi.
Luennoille osallistuminen vähintään 90 % mukaisesti. Aktiivisuus luennoilla erinomaisella tasolla.