Skip to main content

Development of the Competitiveness of a Tourist Destination (5 cr)

Code: KH00BY81-3004

General information


Enrollment
01.12.2024 - 13.01.2025
Registration for the implementation has ended.
Timing
13.01.2025 - 16.05.2025
Implementation is running.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
4 cr
Virtual portion
1 cr
RDI portion
3 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Engineering and Business
Campus
Kupittaa Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
20 - 45
Teachers
Susanna Saari
Telle Tuominen
Course
KH00BY81

Realization has 14 reservations. Total duration of reservations is 64 h 0 min.

Time Topic Location
Mon 13.01.2025 time 12:00 - 16:00
(4 h 0 min)
Matkailukohteen kilpailukyvyn kehittäminen KH00BY81-3004
LEM_B166 Kullervo
Mon 20.01.2025 time 12:00 - 16:00
(4 h 0 min)
Matkailukohteen kilpailukyvyn kehittäminen KH00BY81-3004
EDU_3003 Matias muunto byod
Mon 27.01.2025 time 12:00 - 16:00
(4 h 0 min)
Matkailukohteen kilpailukyvyn kehittäminen KH00BY81-3004
EDU_3003 Matias muunto byod
Mon 03.02.2025 time 12:00 - 16:00
(4 h 0 min)
Matkailukohteen kilpailukyvyn kehittäminen KH00BY81-3004
EDU_1089 Maskulin esitystila byod
Mon 10.02.2025 time 12:00 - 16:00
(4 h 0 min)
Matkailukohteen kilpailukyvyn kehittäminen KH00BY81-3004
LEM_A308 Oppimistila BYOD
Mon 24.02.2025 time 12:00 - 16:00
(4 h 0 min)
Matkailukohteen kilpailukyvyn kehittäminen KH00BY81-3004
LEM_B166 Kullervo
Mon 03.03.2025 time 12:00 - 16:00
(4 h 0 min)
Matkailukohteen kilpailukyvyn kehittäminen KH00BY81-3004
LEM_B166 Kullervo
Mon 10.03.2025 time 12:00 - 16:00
(4 h 0 min)
Matkailukohteen kilpailukyvyn kehittäminen KH00BY81-3004
LEM_A317 Oppimistila
Mon 17.03.2025 time 12:00 - 16:00
(4 h 0 min)
Matkailukohteen kilpailukyvyn kehittäminen KH00BY81-3004
EDU_3034 Helena muunto byod
Fri 21.03.2025 time 08:00 - 18:00
(10 h 0 min)
Matkailukohteen kilpailukyvyn kehittäminen KH00BY81-3004
PAIMIO
Mon 24.03.2025 time 11:00 - 13:00
(2 h 0 min)
Matkailukohteen kilpailukyvyn kehittäminen KH00BY81-3004
EDU_1089 Maskulin esitystila byod
Mon 31.03.2025 time 12:00 - 16:00
(4 h 0 min)
Matkailukohteen kilpailukyvyn kehittäminen KH00BY81-3004
EDU_1089 Maskulin esitystila byod
Mon 07.04.2025 time 08:00 - 16:00
(8 h 0 min)
Matkailukohteen kilpailukyvyn kehittäminen KH00BY81-3004
EDU_1090 Ringsberg esitystila byod
Wed 23.04.2025 time 08:00 - 12:00
(4 h 0 min)
Matkailukohteen kilpailukyvyn kehittäminen KH00BY81-3004
EDU_1001 Dromberg Esitystila byod
Changes to reservations may be possible.

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

Alla lähiopetuskerrat sisältöineen - muutokset todennäköisiä Paimio-projektin tarkentuessa:

ma 13.1. klo 12.30 – 16: toteutussuunnitelma, keskeisiä käsitteitä, matkailun kehittämislinjauksia sekä nykytila, ohjeistus lukutehtävään 1

ma 20.1. klo 12.30 - 16 : lukutehtävän 1 kertauskysymykset sekä keskustelu, matkailumarkkinoinnin peruskäsitteet, matkailukohteen vahvuudet, kohderyhmät ja sisältömarkkinointi, lukutehtävän 2 ohjeistus (tehtävän tyyppi tarkennetaan ohjeistuksessa).

ma 27.1. klo 12.30 - 16: lukutehtävän 2 purku, matkailukohteen kilpailukyvyn kehittämismalleja, yksilötehtävän A (Benchmarking: Paimio +valitut benchmarking-kohteet) ohjeistus sekä ohjeistus seuraavaan lukutehtävään 3.

ma 3.2. klo 12.30 - 16: lukutehtävän kertauskysymykset sekä purku, matkailukohteen johtaminen ja yhteistyö, matkailukohteen brändi, lukutehtävän ohjeistus + 10.2. tutoriaalin ohjeistus. Benchmarking-tehtävän (A) Q&A

ma 10.2. klo 12.30 - 16 Paimio-projektin tavoitteet, tutoriaalit neljässä ryhmässä liittyen Paimio-projektin tietoperustan koontiin ja soveltamiseen, seuraavan lukutehtävän ohjeistus

etäviikko (viikko 8)

Ma 24.2. klo 12.30 - 16 Lukutehtävän kertauskysymykset ja purku, yksilötehtävän A ohjaus, Paimio-projektin projektisuunnitelma

Ma 3.3. klo 12.30 - 16 Tutoriaalit neljässä ryhmässä, Paimio-projektin ehdotusten/ratkaisujen ideointi ja työstö.

Ma 10.3. klo 12.30 - 16 projektityöskentely pienryhmissä, valmistautuminen vierailuun Paimiossa, ohjausta

Ma 17.3. klo 12.30 - 16 Alustavat ehdotukset Paimiolle: matkailukohteen brändi ja markkinointiviestintä, ohjausta

Pe 21.3. klo 8 - 18 (aikataulu tarkentuu): vierailu Paimioon

Ma 24.3. muuttunut aikataulu klo 10.45 - 12.15: Pienryhmäkohtainen ohjaus (21.3. vierailupäivän annin hyödyntäminen & kysymykset), sen jälkeen pienryhmien itsenäistä työskentelyä.

Ma 31.3. klo 12.30 - 16 projektityöskentely pienryhmissä

Ma 7.4. klo 12.30 - 16 Vierailijana Heidi Sanevuori Euroopan komissiosta aiheena Matkailun kehittäminen EU:n tuella; projektityöskentely pienryhmissä & ohjaus liittyen lopputuotoksiin

Ke 23.4. klo 9 - 12 (?) loppuesitykset, itse- ja vertaisarviointi sekä kurssipalaute

Objective

Upon completion of this course, the students will be able to:
• evaluate macro-level factors as well as competitive supply in terms of the competitiveness of the company and the tourist destination
• develop the competitiveness of the tourist destination as well as the destination supply
• interpret and promote the development opportunities of the company in relation to the tourist destination and the development of the tourist area

Content

• Competitiveness models of the tourist destination
• Company's networking and role in cooperation at the tourist destination level
• Tourist destination and company-level brand management and marketing communication

Materials

Oppimateriaalit ilmoitetaan lähiopetuksessa ja ne ovat saatavissa sähköisessä muodossa. Avainluentomateriaalit sekä tehtäväohjeistukset ovat itsissä. Oppimateriaaleja on suomeksi ja englanniksi. Lisäksi opiskelijoiden tulee itse etsiä projektin sekä tehtävän A/benchmarking tavoitteiden saavuttamista palvelevia materiaaleja.

Teaching methods

Opintojaksolla käytetään Innovaatiopedagogiikan mukaisesti aktivoivia, yhteistoiminnallisia oppimismenetelmiä (käänteinen oppiminen eli flipped learning + tutoriaalit + projektityöskentely) siten, että oppimista tapahtuu itsenäisesti, lähiopetuksessa, projektitiimissä, tutoriaaleissa, projektiohjauksissa sekä projektin toimeksiantajatapaamisissa vahvistaen näin opiskelijan yksilö-, yhteisö- ja verkosto-osaamista. Keskeinen tavoite on omaksua ja soveltaa opintojakson tietoperustaa käytännön projektissa uutta luovalla ja toimeksiantajaa hyödyttävällä tavalla.

Exam schedules

Ei tenttiä

Pedagogic approaches and sustainable development

Opintojakso toteutetaan Innopedan mukaisesti hyödyntäen työelämäyhteistyötä. Arviointi koostuu itse-, vertais-, opettaja- ja mahdolisuuksien mukaan toimeksiantaja-arvioinnista. Opintojaksolla hyödynnetään itse- ja vertaisarvioinnissa innovaatiokompetensseja. Kestävä kehitys huomioidaan opintojaksolla läpileikkaavana taustateemana ja sen huomioiminen projektissa on oleellista.

Completion alternatives

Ei valinnaisia suoritustapoja

Student workload

5 lukutehtävää ja niihin liittyvät kertauskysymykset, hyväksytty - hylätty
yksilötehtävä A (benchmarking), hyväksytty - hylätty (arvosanaa korottava vaikutus)

TUTORIAALIT 1 ja 2: Paimioprojektin tietoperusta sekä ehdotusten ideointi, hyväksytty - hylätty
Paimio-projekti: suunnitelma, lopputuotokset (esitys, havainnollinen raportti yms. sovittava tuotos)

Opintojakson laajuus 5 op tarkoittaa keskimäärin 135 h opiskelijan työnä jakautuen seuraavasti:
Lukujärjestykseen merkitty työskentely n. 50 h, itsenäinen ja pienryhmissä tapahtuva työskentely n. 85 h. Keskimäärin opiskelijan työmäärä on n. 9 h per viikko sisältäen lukujärjestykseen merkityn työskentelyn sekä etätyöskentelyn.

Evaluation methods and criteria

Täydennetään Paimion projektitoimeksiannon tarkennuttua.

5 LUKUTEHTÄVÄÄ ja niihin liittyvät kertauskysymykset, hyväksytty - hylätty
YKSILÖTEHTÄVÄ A (benchmarking: Paimio + 2 valittua kohdetta), arviointi 1 - 5, itse- ja opettaja-arviointi, painoarvo 20 %

TUTORIAALIT 1 ja 2: Paimioprojektin tietoperusta sekä ehdotusten ideointi, hyväksytty - hylätty
PAIMIO-PROJEKTI: suunnitelma, projektityöskentely, lopputuotokset (esitys, havainnollinen raportti yms.), arviointi 1 - 5, itse-, vertais-, opettaja- ja toimeksiantaja-arviointi, painoarvo 60 % (huom. projektin osalta pienryhmien jäsenet voivat saada eri arvosanat)

AKTIIVINEN LÄSNÄOLO LÄHIOPETUSKERROILLA SEKÄ VIERAILULLA PAIMIOSSA, arviointi 0 - 5 ( 11 tai 12 osallistumiskertaa = 5, 10 osallistumiskertaa = 4, 9 osallistumiskertaa = 3, 8 osallistumiskertaa = 2 ja 7 osallistumiskertaa = 1), painoarvo 20 % loppuarvosanasta.

Failed (0)

Opintojakson suoritus on hylätty, mikäli yksi tai useampi arvioinnin kohteena oleva osio on hylätty/suorittamatta.

Assessment criteria, satisfactory (1-2)

Arvosana 1:
Kehittämisehdotukset (Paimio-projekti): opiskelija/projektiryhmä on määritellyt tavoitteet toimeksiannon sekä opetussuunnitelman suuntaisiksi, mutta saavuttaa ne vain pieneltä osin. Opiskelija/projektiryhmä hyödyntää tietoperustaa, ohjaaja-, vertaispalautetta niukahkosti ja ryhmän työskentely on hajanaista. Tuotos perustuu pääosin hajanaiseen, suorittavaan tekemiseen, ei suunnitelmalliseen kehittämistyöhön ja relevantin tietoperustan perusteltuun soveltamiseen ja innovatiivisuuteen. Lopputuotos on niukahko, sekava ja viimeistelemätön ja sen arvo toimeksiantajalle on vähäinen. Tehtävän A (benchmarking) tuotos on niukka, hajanainen ja/tai benchmarking-kohteiden valinta vastaa heikosti tehtäväohjeistuksen tavoitteita, minkä vuoksi tehtävä A tukee heikosti Paimio-projektia.

Assessment criteria, good (3-4)

Arvosana 3:
Kehittämisehdotukset (Paimio-projekti): opiskelija/projektiryhmä toimii varsin oma-aloitteisesti ja koordinoidusti kohti toimeksiannon ja opintojakson tavoitteita sekä kykenee kohtalaisesti jakamaan tietoa ryhmän sisällä, hyödyntämään ohjaaja- ja vertaispalautetta sekä tehtävän A havaintoja. Ryhmä hyödyntää osittain perustellusti relevanttia tietoperustaa ja työskentely on ajoittain systemaattista, kriittistä ja joitakin uusia ideoita tuottavaa. Lopputuotos on pääosin perusteltu joko tietoperustan tai oman tiedonkeruun avulla ja se sisältää joitakin oivalluksia. Se sisältää hyödyntämiskelpoisia osia toimeksiantajalle. Tuotoksen kokonaisrakenne ja -ilme ovat varsin loogisia, ymmärrettäviä ja ilmeeltään selkeitä. Tehtävän A (benchmarking) tuotos vastaa varsin hyvin tehtävän tavoitteisiin, se tukee Paimio-projektia ja tuotos on ymmärrettävä ja varsin selkeä.

Assessment criteria, excellent (5)

Arvosana 5:
Kehittämisehdotukset (Paimio-projekti): opiskelija/projektiryhmä toimii aktiivisesti ja koordinoidusti, dialogisesti toistensa osaamista, ohjaaja- ja vertaispalautetta sekä tehtävän A (benchmarking) havaintoja hyödyntäen. Ryhmä yhdistää tietoperustaa ja omaa systemaattista innovointia onnistuneesti ja perustellen koko kehittämisprosessin aikana. Lopputulos on innovatiivinen ja helposti toimeksiantajan hyödynnettävissä. Tuotokset ovat ammattimaisen viimeisteltyjä. Tehtävään A (benchmarking) on löydetty erinomaiset benchmarking-kohteet, jotka tukevat hyvin Paimio-projektia ja tuotos on monipuolinen, selkeä ja nostaa esiin uusia ideoita.

Further information

Lähiopetus, Itslearning, tarvittaessa ryhmäsähköpostit.

Go back to top of page