Development of the Competitiveness of a Tourist Destination (5 cr)
Code: KH00BY81-3004
General information
- Enrollment
-
01.12.2024 - 13.01.2025
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
13.01.2025 - 16.05.2025
Implementation is running.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 4 cr
- Virtual portion
- 1 cr
- RDI portion
- 3 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Engineering and Business
- Campus
- Kupittaa Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 45
- Teachers
- Susanna Saari
- Telle Tuominen
- Course
- KH00BY81
Realization has 14 reservations. Total duration of reservations is 64 h 0 min.
Time | Topic | Location |
---|---|---|
Mon 13.01.2025 time 12:00 - 16:00 (4 h 0 min) |
Matkailukohteen kilpailukyvyn kehittäminen KH00BY81-3004 |
LEM_B166
Kullervo
|
Mon 20.01.2025 time 12:00 - 16:00 (4 h 0 min) |
Matkailukohteen kilpailukyvyn kehittäminen KH00BY81-3004 |
EDU_3003
Matias muunto byod
|
Mon 27.01.2025 time 12:00 - 16:00 (4 h 0 min) |
Matkailukohteen kilpailukyvyn kehittäminen KH00BY81-3004 |
EDU_3003
Matias muunto byod
|
Mon 03.02.2025 time 12:00 - 16:00 (4 h 0 min) |
Matkailukohteen kilpailukyvyn kehittäminen KH00BY81-3004 |
EDU_1089
Maskulin esitystila byod
|
Mon 10.02.2025 time 12:00 - 16:00 (4 h 0 min) |
Matkailukohteen kilpailukyvyn kehittäminen KH00BY81-3004 |
LEM_A308
Oppimistila BYOD
|
Mon 24.02.2025 time 12:00 - 16:00 (4 h 0 min) |
Matkailukohteen kilpailukyvyn kehittäminen KH00BY81-3004 |
LEM_B166
Kullervo
|
Mon 03.03.2025 time 12:00 - 16:00 (4 h 0 min) |
Matkailukohteen kilpailukyvyn kehittäminen KH00BY81-3004 |
LEM_B166
Kullervo
|
Mon 10.03.2025 time 12:00 - 16:00 (4 h 0 min) |
Matkailukohteen kilpailukyvyn kehittäminen KH00BY81-3004 |
LEM_A317
Oppimistila
|
Mon 17.03.2025 time 12:00 - 16:00 (4 h 0 min) |
Matkailukohteen kilpailukyvyn kehittäminen KH00BY81-3004 |
EDU_3034
Helena muunto byod
|
Fri 21.03.2025 time 08:00 - 18:00 (10 h 0 min) |
Matkailukohteen kilpailukyvyn kehittäminen KH00BY81-3004 |
PAIMIO
|
Mon 24.03.2025 time 11:00 - 13:00 (2 h 0 min) |
Matkailukohteen kilpailukyvyn kehittäminen KH00BY81-3004 |
EDU_1089
Maskulin esitystila byod
|
Mon 31.03.2025 time 12:00 - 16:00 (4 h 0 min) |
Matkailukohteen kilpailukyvyn kehittäminen KH00BY81-3004 |
EDU_1089
Maskulin esitystila byod
|
Mon 07.04.2025 time 08:00 - 16:00 (8 h 0 min) |
Matkailukohteen kilpailukyvyn kehittäminen KH00BY81-3004 |
EDU_1090
Ringsberg esitystila byod
|
Wed 23.04.2025 time 08:00 - 12:00 (4 h 0 min) |
Matkailukohteen kilpailukyvyn kehittäminen KH00BY81-3004 |
EDU_1001
Dromberg Esitystila byod
|
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
Alla lähiopetuskerrat sisältöineen - muutokset todennäköisiä Paimio-projektin tarkentuessa:
ma 13.1. klo 12.30 – 16: toteutussuunnitelma, keskeisiä käsitteitä, matkailun kehittämislinjauksia sekä nykytila, ohjeistus lukutehtävään 1
ma 20.1. klo 12.30 - 16 : lukutehtävän 1 kertauskysymykset sekä keskustelu, matkailumarkkinoinnin peruskäsitteet, matkailukohteen vahvuudet, kohderyhmät ja sisältömarkkinointi, lukutehtävän 2 ohjeistus (tehtävän tyyppi tarkennetaan ohjeistuksessa).
ma 27.1. klo 12.30 - 16: lukutehtävän 2 purku, matkailukohteen kilpailukyvyn kehittämismalleja, yksilötehtävän A (Benchmarking: Paimio +valitut benchmarking-kohteet) ohjeistus sekä ohjeistus seuraavaan lukutehtävään 3.
ma 3.2. klo 12.30 - 16: lukutehtävän kertauskysymykset sekä purku, matkailukohteen johtaminen ja yhteistyö, matkailukohteen brändi, lukutehtävän ohjeistus + 10.2. tutoriaalin ohjeistus. Benchmarking-tehtävän (A) Q&A
ma 10.2. klo 12.30 - 16 Paimio-projektin tavoitteet, tutoriaalit neljässä ryhmässä liittyen Paimio-projektin tietoperustan koontiin ja soveltamiseen, seuraavan lukutehtävän ohjeistus
etäviikko (viikko 8)
Ma 24.2. klo 12.30 - 16 Lukutehtävän kertauskysymykset ja purku, yksilötehtävän A ohjaus, Paimio-projektin projektisuunnitelma
Ma 3.3. klo 12.30 - 16 Tutoriaalit neljässä ryhmässä, Paimio-projektin ehdotusten/ratkaisujen ideointi ja työstö.
Ma 10.3. klo 12.30 - 16 projektityöskentely pienryhmissä, valmistautuminen vierailuun Paimiossa, ohjausta
Ma 17.3. klo 12.30 - 16 Alustavat ehdotukset Paimiolle: matkailukohteen brändi ja markkinointiviestintä, ohjausta
Pe 21.3. klo 8 - 18 (aikataulu tarkentuu): vierailu Paimioon
Ma 24.3. muuttunut aikataulu klo 10.45 - 12.15: Pienryhmäkohtainen ohjaus (21.3. vierailupäivän annin hyödyntäminen & kysymykset), sen jälkeen pienryhmien itsenäistä työskentelyä.
Ma 31.3. klo 12.30 - 16 projektityöskentely pienryhmissä
Ma 7.4. klo 12.30 - 16 Vierailijana Heidi Sanevuori Euroopan komissiosta aiheena Matkailun kehittäminen EU:n tuella; projektityöskentely pienryhmissä & ohjaus liittyen lopputuotoksiin
Ke 23.4. klo 9 - 12 (?) loppuesitykset, itse- ja vertaisarviointi sekä kurssipalaute
Objective
Upon completion of this course, the students will be able to:
• evaluate macro-level factors as well as competitive supply in terms of the competitiveness of the company and the tourist destination
• develop the competitiveness of the tourist destination as well as the destination supply
• interpret and promote the development opportunities of the company in relation to the tourist destination and the development of the tourist area
Content
• Competitiveness models of the tourist destination
• Company's networking and role in cooperation at the tourist destination level
• Tourist destination and company-level brand management and marketing communication
Materials
Oppimateriaalit ilmoitetaan lähiopetuksessa ja ne ovat saatavissa sähköisessä muodossa. Avainluentomateriaalit sekä tehtäväohjeistukset ovat itsissä. Oppimateriaaleja on suomeksi ja englanniksi. Lisäksi opiskelijoiden tulee itse etsiä projektin sekä tehtävän A/benchmarking tavoitteiden saavuttamista palvelevia materiaaleja.
Teaching methods
Opintojaksolla käytetään Innovaatiopedagogiikan mukaisesti aktivoivia, yhteistoiminnallisia oppimismenetelmiä (käänteinen oppiminen eli flipped learning + tutoriaalit + projektityöskentely) siten, että oppimista tapahtuu itsenäisesti, lähiopetuksessa, projektitiimissä, tutoriaaleissa, projektiohjauksissa sekä projektin toimeksiantajatapaamisissa vahvistaen näin opiskelijan yksilö-, yhteisö- ja verkosto-osaamista. Keskeinen tavoite on omaksua ja soveltaa opintojakson tietoperustaa käytännön projektissa uutta luovalla ja toimeksiantajaa hyödyttävällä tavalla.
Exam schedules
Ei tenttiä
Pedagogic approaches and sustainable development
Opintojakso toteutetaan Innopedan mukaisesti hyödyntäen työelämäyhteistyötä. Arviointi koostuu itse-, vertais-, opettaja- ja mahdolisuuksien mukaan toimeksiantaja-arvioinnista. Opintojaksolla hyödynnetään itse- ja vertaisarvioinnissa innovaatiokompetensseja. Kestävä kehitys huomioidaan opintojaksolla läpileikkaavana taustateemana ja sen huomioiminen projektissa on oleellista.
Completion alternatives
Ei valinnaisia suoritustapoja
Student workload
5 lukutehtävää ja niihin liittyvät kertauskysymykset, hyväksytty - hylätty
yksilötehtävä A (benchmarking), hyväksytty - hylätty (arvosanaa korottava vaikutus)
TUTORIAALIT 1 ja 2: Paimioprojektin tietoperusta sekä ehdotusten ideointi, hyväksytty - hylätty
Paimio-projekti: suunnitelma, lopputuotokset (esitys, havainnollinen raportti yms. sovittava tuotos)
Opintojakson laajuus 5 op tarkoittaa keskimäärin 135 h opiskelijan työnä jakautuen seuraavasti:
Lukujärjestykseen merkitty työskentely n. 50 h, itsenäinen ja pienryhmissä tapahtuva työskentely n. 85 h. Keskimäärin opiskelijan työmäärä on n. 9 h per viikko sisältäen lukujärjestykseen merkityn työskentelyn sekä etätyöskentelyn.
Evaluation methods and criteria
Täydennetään Paimion projektitoimeksiannon tarkennuttua.
5 LUKUTEHTÄVÄÄ ja niihin liittyvät kertauskysymykset, hyväksytty - hylätty
YKSILÖTEHTÄVÄ A (benchmarking: Paimio + 2 valittua kohdetta), arviointi 1 - 5, itse- ja opettaja-arviointi, painoarvo 20 %
TUTORIAALIT 1 ja 2: Paimioprojektin tietoperusta sekä ehdotusten ideointi, hyväksytty - hylätty
PAIMIO-PROJEKTI: suunnitelma, projektityöskentely, lopputuotokset (esitys, havainnollinen raportti yms.), arviointi 1 - 5, itse-, vertais-, opettaja- ja toimeksiantaja-arviointi, painoarvo 60 % (huom. projektin osalta pienryhmien jäsenet voivat saada eri arvosanat)
AKTIIVINEN LÄSNÄOLO LÄHIOPETUSKERROILLA SEKÄ VIERAILULLA PAIMIOSSA, arviointi 0 - 5 ( 11 tai 12 osallistumiskertaa = 5, 10 osallistumiskertaa = 4, 9 osallistumiskertaa = 3, 8 osallistumiskertaa = 2 ja 7 osallistumiskertaa = 1), painoarvo 20 % loppuarvosanasta.
Failed (0)
Opintojakson suoritus on hylätty, mikäli yksi tai useampi arvioinnin kohteena oleva osio on hylätty/suorittamatta.
Assessment criteria, satisfactory (1-2)
Arvosana 1:
Kehittämisehdotukset (Paimio-projekti): opiskelija/projektiryhmä on määritellyt tavoitteet toimeksiannon sekä opetussuunnitelman suuntaisiksi, mutta saavuttaa ne vain pieneltä osin. Opiskelija/projektiryhmä hyödyntää tietoperustaa, ohjaaja-, vertaispalautetta niukahkosti ja ryhmän työskentely on hajanaista. Tuotos perustuu pääosin hajanaiseen, suorittavaan tekemiseen, ei suunnitelmalliseen kehittämistyöhön ja relevantin tietoperustan perusteltuun soveltamiseen ja innovatiivisuuteen. Lopputuotos on niukahko, sekava ja viimeistelemätön ja sen arvo toimeksiantajalle on vähäinen. Tehtävän A (benchmarking) tuotos on niukka, hajanainen ja/tai benchmarking-kohteiden valinta vastaa heikosti tehtäväohjeistuksen tavoitteita, minkä vuoksi tehtävä A tukee heikosti Paimio-projektia.
Assessment criteria, good (3-4)
Arvosana 3:
Kehittämisehdotukset (Paimio-projekti): opiskelija/projektiryhmä toimii varsin oma-aloitteisesti ja koordinoidusti kohti toimeksiannon ja opintojakson tavoitteita sekä kykenee kohtalaisesti jakamaan tietoa ryhmän sisällä, hyödyntämään ohjaaja- ja vertaispalautetta sekä tehtävän A havaintoja. Ryhmä hyödyntää osittain perustellusti relevanttia tietoperustaa ja työskentely on ajoittain systemaattista, kriittistä ja joitakin uusia ideoita tuottavaa. Lopputuotos on pääosin perusteltu joko tietoperustan tai oman tiedonkeruun avulla ja se sisältää joitakin oivalluksia. Se sisältää hyödyntämiskelpoisia osia toimeksiantajalle. Tuotoksen kokonaisrakenne ja -ilme ovat varsin loogisia, ymmärrettäviä ja ilmeeltään selkeitä. Tehtävän A (benchmarking) tuotos vastaa varsin hyvin tehtävän tavoitteisiin, se tukee Paimio-projektia ja tuotos on ymmärrettävä ja varsin selkeä.
Assessment criteria, excellent (5)
Arvosana 5:
Kehittämisehdotukset (Paimio-projekti): opiskelija/projektiryhmä toimii aktiivisesti ja koordinoidusti, dialogisesti toistensa osaamista, ohjaaja- ja vertaispalautetta sekä tehtävän A (benchmarking) havaintoja hyödyntäen. Ryhmä yhdistää tietoperustaa ja omaa systemaattista innovointia onnistuneesti ja perustellen koko kehittämisprosessin aikana. Lopputulos on innovatiivinen ja helposti toimeksiantajan hyödynnettävissä. Tuotokset ovat ammattimaisen viimeisteltyjä. Tehtävään A (benchmarking) on löydetty erinomaiset benchmarking-kohteet, jotka tukevat hyvin Paimio-projektia ja tuotos on monipuolinen, selkeä ja nostaa esiin uusia ideoita.
Further information
Lähiopetus, Itslearning, tarvittaessa ryhmäsähköpostit.