Development of the Competitiveness of a Tourist Destination (5 cr)
Code: KH00BY81-3004
General information
Enrollment
01.12.2024 - 13.01.2025
Timing
13.01.2025 - 16.05.2025
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
1 op
RDI portion
3 op
Mode of delivery
80 % Contact teaching, 20 % Distance learning
Unit
Engineering and Business
Campus
Kupittaa Campus
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 45
Teachers
- Susanna Saari
- Telle Tuominen
Groups
-
PLMWES23
- 13.01.2025 12:00 - 16:00, Matkailukohteen kilpailukyvyn kehittäminen KH00BY81-3004
- 20.01.2025 12:00 - 16:00, Matkailukohteen kilpailukyvyn kehittäminen KH00BY81-3004
- 27.01.2025 12:00 - 16:00, Matkailukohteen kilpailukyvyn kehittäminen KH00BY81-3004
- 03.02.2025 12:00 - 16:00, Matkailukohteen kilpailukyvyn kehittäminen KH00BY81-3004
- 10.02.2025 12:00 - 16:00, Matkailukohteen kilpailukyvyn kehittäminen KH00BY81-3004
- 24.02.2025 12:00 - 16:00, Matkailukohteen kilpailukyvyn kehittäminen KH00BY81-3004
- 03.03.2025 12:00 - 16:00, Matkailukohteen kilpailukyvyn kehittäminen KH00BY81-3004
- 10.03.2025 12:00 - 16:00, Matkailukohteen kilpailukyvyn kehittäminen KH00BY81-3004
- 17.03.2025 12:00 - 16:00, Matkailukohteen kilpailukyvyn kehittäminen KH00BY81-3004
- 24.03.2025 12:00 - 16:00, Matkailukohteen kilpailukyvyn kehittäminen KH00BY81-3004
- 31.03.2025 12:00 - 16:00, Matkailukohteen kilpailukyvyn kehittäminen KH00BY81-3004
- 07.04.2025 12:00 - 16:00, Matkailukohteen kilpailukyvyn kehittäminen KH00BY81-3004
Objective
Upon completion of this course, the students will be able to:
• evaluate macro-level factors as well as competitive supply in terms of the competitiveness of the company and the tourist destination
• develop the competitiveness of the tourist destination as well as the destination supply
• interpret and promote the development opportunities of the company in relation to the tourist destination and the development of the tourist area
Content
• Competitiveness models of the tourist destination
• Company's networking and role in cooperation at the tourist destination level
• Tourist destination and company-level brand management and marketing communication
Evaluation scale
H-5