Skip to main content

Development of the Competitiveness of a Tourist Destination (5 cr)

Code: KH00BY81-3004

General information


Enrollment

01.12.2024 - 13.01.2025

Timing

13.01.2025 - 16.05.2025

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

1 op

RDI portion

3 op

Mode of delivery

80 % Contact teaching, 20 % Distance learning

Unit

Engineering and Business

Campus

Kupittaa Campus

Teaching languages

  • Finnish

Seats

20 - 45

Teachers

  • Susanna Saari
  • Telle Tuominen

Groups

  • PLMWES23
  • 13.01.2025 12:00 - 16:00, Matkailukohteen kilpailukyvyn kehittäminen KH00BY81-3004
  • 20.01.2025 12:00 - 16:00, Matkailukohteen kilpailukyvyn kehittäminen KH00BY81-3004
  • 27.01.2025 12:00 - 16:00, Matkailukohteen kilpailukyvyn kehittäminen KH00BY81-3004
  • 03.02.2025 12:00 - 16:00, Matkailukohteen kilpailukyvyn kehittäminen KH00BY81-3004
  • 10.02.2025 12:00 - 16:00, Matkailukohteen kilpailukyvyn kehittäminen KH00BY81-3004
  • 24.02.2025 12:00 - 16:00, Matkailukohteen kilpailukyvyn kehittäminen KH00BY81-3004
  • 03.03.2025 12:00 - 16:00, Matkailukohteen kilpailukyvyn kehittäminen KH00BY81-3004
  • 10.03.2025 12:00 - 16:00, Matkailukohteen kilpailukyvyn kehittäminen KH00BY81-3004
  • 17.03.2025 12:00 - 16:00, Matkailukohteen kilpailukyvyn kehittäminen KH00BY81-3004
  • 24.03.2025 12:00 - 16:00, Matkailukohteen kilpailukyvyn kehittäminen KH00BY81-3004
  • 31.03.2025 12:00 - 16:00, Matkailukohteen kilpailukyvyn kehittäminen KH00BY81-3004
  • 07.04.2025 12:00 - 16:00, Matkailukohteen kilpailukyvyn kehittäminen KH00BY81-3004

Objective

Upon completion of this course, the students will be able to:
• evaluate macro-level factors as well as competitive supply in terms of the competitiveness of the company and the tourist destination
• develop the competitiveness of the tourist destination as well as the destination supply
• interpret and promote the development opportunities of the company in relation to the tourist destination and the development of the tourist area

Content

• Competitiveness models of the tourist destination
• Company's networking and role in cooperation at the tourist destination level
• Tourist destination and company-level brand management and marketing communication

Evaluation scale

H-5