Skip to main content

Bachelor´s Thesis (15 cr)

Code: 3101009-3003

General information


Enrollment
16.12.2024 - 17.01.2025
Registration for the implementation has ended.
Timing
15.01.2025 - 30.04.2025
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
15 cr
Local portion
15 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Engineering and Business
Campus
Location-independent
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Business Logistics
Teachers
Paula Kullanmäki
Harri Kankaanpää
Annamari Heikkilä
Harri Heikkinen
Course
3101009

Realization has 6 reservations. Total duration of reservations is 18 h 0 min.

Time Topic Location
Wed 15.01.2025 time 17:00 - 20:00
(3 h 0 min)
Opinnäytetyö 3101009-3003
Teams
Wed 12.02.2025 time 17:00 - 20:00
(3 h 0 min)
Opinnäytetyö 3101009-3003
Teams
Wed 12.03.2025 time 17:00 - 20:00
(3 h 0 min)
Opinnäytetyö 3101009-3003
Teams
Wed 16.04.2025 time 17:00 - 20:00
(3 h 0 min)
Opinnäytetyö 3101009-3003
Teams
Wed 23.04.2025 time 17:00 - 20:00
(3 h 0 min)
Opinnäytetyö 3101009-3003
Teams
Wed 30.04.2025 time 17:00 - 20:00
(3 h 0 min)
Opinnäytetyö 3101009-3003
Teams
Changes to reservations may be possible.

Evaluation scale

Hyväksytty/Hylätty

Content scheduling

Kevät 2025
15 opintopistettä
Opinnäytetyön tekeminen ohjatusti
Osallistuminen seminaareihin
Mahdollinen opponointi

- Oman opinnäytetyön suunnitelman ja aikataulun esittely eli Aloitusseminaari
- Opiskelijan tunnistaman oman opinnäytetyön ohjaustarpeen mukaisesti ajan varaaminen nimetyltä AMK-opinnäytetyöohjaajalta
- Opinnäytetyöseminaarikäytäntöjen läpikäynti ja ohjeistus
- Raportointiin liittyvien käytäntöjen läpikäynti ja ohjeistus
-Oman valmiin opinnäytetyön esittely eli Loppuseminaari
- Mahdollisesti vertaispalautteen ja opponoinnin hyödyntäminen

Objective

 
The students learn critical use of theoretical and methodological sources in their own field of study and get used to write about their own field of study. The students prepare, under professional guidance, company-commissioned Graduation Thesis related to their major subject.

Content

thesis
seminars

Materials

Messin ja It´sin kansio
Ammatilliset, laadukkaat lähteet opinnäytetyöhön, jotka opiskelija itseohjautuvasti hyväksyttää AMK-ohjaajalla.

Teaching methods

Luennot ja keskustelut ohjaajien ja muiden opiskelijoiden kanssa

Exam schedules

ei tenttiä, ei uusintamahdollisuutta
Opinnäytetyötä ei voi uusia.

Pedagogic approaches and sustainable development

työelämälähtöisyys, yhteisopettajuus, tiimioppiminen

Completion alternatives

ei valinnaisia suoritustapoja.
Opinnäytetyötä ei voi uusia.

Student workload

Opinnäytetyön tekeminen valmiiksi
15 opintopistettä

- Aloitusseminaari eli oman aikataulun ja suunnitelman esitys
- Opinnäytetyön raportoinnin loppuunsaattaminen
- Raportoinnin esittäminen loppuseminaarissa
- Artikkelin laadinta tehdyn opinnäytetyöraportin pohjalta, joka toimii kypsyysnäytteenä
- AMK-ohjaajan luvalla, AMK-ohjaajan hyväksymän opinnäytetyön julkaisu Theseuksessa

Kypsyysnäyte arvioidaan erikseen hyväksytty / hylätty

Assessment criteria, approved/failed

Kurssi on hyväksytty kun toteutuksen oppimistehtävät on hyväksytysti suoritettu:
- Opinnäytetyön raportoinnin loppuunsaattaminen
- Raportoinnin esittäminen loppuseminaarissa
- Artikkelin laadinta tehdyn opinnäytetyöraportin pohjalta, joka toimii kypsyysnäytteenä.
- Ohjaajan luvalla, AMK-ohjaajan hyväksymän opinnäytetyön julkaisu Theseuksessa.

Evaluation methods and criteria

Arviointi tapahtuu koko opinnäytetyöprosessin ajan.

Jokaiselle opiskelijalle nimetään oma AMK-ohjaaja opinnäytetyölle.

Kurssin luentojen opettaja voi olla eri henkilö kuin opiskelijalle nimetty oma AMK-opinnäytetyöohjaaja.
Opinnäytetyön arvioinnin toteuttaa vain opiskelijalle nimetty oma AMK-ohjaaja.

Arvosanan muodostavat arviointikohteet ja arviointiperusteet, erillinen arviointitaulukko esitetään opiskelijalle kurssin alussa. Lisäksi oma AMK-ohjaaja käy yksilöllisesti läpi arvioitavaksi jätetyn opinnäytetyön arvioinnin arviointilomakkeen avulla.

Opinnäytetyön arviointi on numeerinen 0-5.

Failed (0)

Kurssi on hylätty kunnes toteutuksen oppimistehtävät on hyväksytysti suoritettu:
- Opinnäytetyön raportoinnin loppuunsaattaminen
- Raportoinnin esittäminen loppuseminaarissa
- Artikkelin laadinta tehdyn opinnäytetyöraportin pohjalta, joka toimii kypsyysnäytteenä.
- Ohjaajan luvalla, AMK-ohjaajan hyväksymän opinnäytetyön julkaisu Theseuksessa.

Assessment criteria, satisfactory (1-2)

Opinnäytetyön arviointi perustuu opinnäytetyön arviointilomakkeen arvioitaviin elementteihin.

Arviointivaikutus opinnäytetyölomakkeella tehtyyn arviointiin on -0,5 arvosanayksikköä alentavasti, mikäli opiskelija ei ole suorittanut opintojakson päättymispäivään mennessä opintojaksolle määritettyjä oppimistehtäviä ja tavoitteita hyväksytysti.

Arviointielementit opinnäytetyön arviointilomakkeella on eritelty alla.
Kaikki arviointikohdat arvioidaan erikseen asteikolla 0-5. Arvioitavat kohdat muodostavat keskiarvon kautta arvosanan. Tästä arvosanasta vähennetään em. -0,5 arvosanayksikköä, mikäli opiskelija ei noudata opintojaksolle määritettyä aikataulua.

1. AIHEEN AJANKOHTAISUUS
ajankohtainen, työelämälähtöinen, haasteellinen ja perusteltu aihe
selkeästi määritelty ja rajattu tavoite, tavoite tähtää kehittämiseen

2. VIITEKEHYS (TIETOPERUSTA, MENETELMÄT, TAUSTA-AINESITO JA LÄHTEIDEN KÄYTTÖ)
tiedonhankinnan kohdentuminen, rajaus ja riittävyys
ilmiön hahmotus / viitekehys
olemassa olevaan tietoon perehtyminen
aineiston ja menetelmien perusteltu valinta ja asianmukainen käyttö

3. EMPIIRINEN OSA (TUOTOKSET/ TULOKSET)
tarkoituksen ja tavoitteen mukainen
hyödynnettävyys
innovatiivisuus

tiedonhankinnalla ja sen analyysilla perustellut kehittämisratkaisut
luotettavuuden tarkastelu ja kriittisyys

4. PROSESSI
itsenäinen ja vastuullinen prosessin hallinta, aikataulussa pysyminen
ammatillinen kasvu ja kehittämismenetelmien ymmärtäminen
analyyttisyys ja kriittisyys

5. RAPORTOINTI: KIRJALLINEN JA SUULLINEN
selkeys ja havainnollisuus
opinnäytteen tekstin rakenne, oikeakielisyys, ulkoasu sekä luettavuus
looginen, perusteltu ja yhtenäinen kokonaisuus, teorian ja käytännön vuoropuhelu
Kirjallisen raportin havainnollisuus ja kirjoitustyyli
Esityksen havainnollisuus ja esitystapa. Esityksessä tulee esille opiskelijan osaaminen.

Assessment criteria, good (3-4)

Opinnäytetyön arviointikriteerit - hyvä (3-4)
Arviointi perustuu opinnäytetyön arviointilomakkeen arvioitaviin elementteihin.

Tämän lisäksi arvioinnissa huomioidaan erityisesti aikataulussa pysyminen.
Arviointivaikutus opinnäytetyölomakkeella tehtyyn arviointiin on -0,5 arvosanayksikköä alentavasti, mikäli opiskelija ei ole suorittanut opintojakson päättymispäivään mennessä opintojaksolle määritettyjä oppimistehtäviä ja tavoitteita hyväksytysti.

Arviointielementit opinnäytetyön arviointilomakkeella on eritelty alla.
Kaikki arviointikohdat arvioidaan erikseen asteikolla 0-5. Arvioitavat kohdat muodostavat keskiarvon kautta arvosanan. Tästä arvosanasta vähennetään em. -0,5 arvosanayksikköä, mikäli opiskelija ei noudata opintojaksolle määritettyä aikataulua.

1. AIHEEN AJANKOHTAISUUS
ajankohtainen, työelämälähtöinen, haasteellinen ja perusteltu aihe
selkeästi määritelty ja rajattu tavoite, tavoite tähtää kehittämiseen

2. VIITEKEHYS (TIETOPERUSTA, MENETELMÄT, TAUSTA-AINESITO JA LÄHTEIDEN KÄYTTÖ)
tiedonhankinnan kohdentuminen, rajaus ja riittävyys
ilmiön hahmotus / viitekehys
olemassa olevaan tietoon perehtyminen
aineiston ja menetelmien perusteltu valinta ja asianmukainen käyttö

3. EMPIIRINEN OSA (TUOTOKSET/ TULOKSET)
tarkoituksen ja tavoitteen mukainen
hyödynnettävyys
innovatiivisuus
tiedonhankinnalla ja sen analyysilla perustellut kehittämisratkaisut
luotettavuuden tarkastelu ja kriittisyys

4. PROSESSI
itsenäinen ja vastuullinen prosessin hallinta, aikataulussa pysyminen
ammatillinen kasvu ja kehittämismenetelmien ymmärtäminen
analyyttisyys ja kriittisyys

5. RAPORTOINTI: KIRJALLINEN JA SUULLINEN
selkeys ja havainnollisuus
opinnäytteen tekstin rakenne, oikeakielisyys, ulkoasu sekä luettavuus
looginen, perusteltu ja yhtenäinen kokonaisuus, teorian ja käytännön vuoropuhelu
Kirjallisen raportin havainnollisuus ja kirjoitustyyli
Esityksen havainnollisuus ja esitystapa. Esityksessä tulee esille opiskelijan osaaminen

Assessment criteria, excellent (5)

Opinnäytetyön arviointi perustuu opinnäytetyön arviointilomakkeen arvioitaviin elementteihin.

Tämän lisäksi arvioinnissa huomioidaan erityisesti aikataulussa pysyminen.
Arviointivaikutus opinnäytetyölomakkeella tehtyyn arviointiin on -0,5 arvosanayksikköä alentavasti, mikäli opiskelija ei ole suorittanut opintojakson päättymispäivään mennessä opintojaksolle määritettyjä oppimistehtäviä ja tavoitteita hyväksytysti.

Arviointielementit opinnäytetyön arviointilomakkeella on eritelty alla.
Kaikki arviointikohdat arvioidaan erikseen asteikolla 0-5. Arvioitavat kohdat muodostavat keskiarvon kautta arvosanan. Tästä arvosanasta vähennetään em. -0,5 arvosanayksikköä, mikäli opiskelija ei noudata opintojaksolle määritettyä aikataulua.

1. AIHEEN AJANKOHTAISUUS
ajankohtainen, työelämälähtöinen, haasteellinen ja perusteltu aihe
selkeästi määritelty ja rajattu tavoite, tavoite tähtää kehittämiseen

2. VIITEKEHYS (TIETOPERUSTA, MENETELMÄT, TAUSTA-AINESITO JA LÄHTEIDEN KÄYTTÖ)
tiedonhankinnan kohdentuminen, rajaus ja riittävyys
ilmiön hahmotus / viitekehys
olemassa olevaan tietoon perehtyminen
aineiston ja menetelmien perusteltu valinta ja asianmukainen käyttö

3. EMPIIRINEN OSA (TUOTOKSET/ TULOKSET)
tarkoituksen ja tavoitteen mukainen
hyödynnettävyys
innovatiivisuus
tiedonhankinnalla ja sen analyysilla perustellut kehittämisratkaisut
luotettavuuden tarkastelu ja kriittisyys

4. PROSESSI
itsenäinen ja vastuullinen prosessin hallinta, aikataulussa pysyminen
ammatillinen kasvu ja kehittämismenetelmien ymmärtäminen
analyyttisyys ja kriittisyys

5. RAPORTOINTI: KIRJALLINEN JA SUULLINEN
selkeys ja havainnollisuus
opinnäytteen tekstin rakenne, oikeakielisyys, ulkoasu sekä luettavuus
looginen, perusteltu ja yhtenäinen kokonaisuus, teorian ja käytännön vuoropuhelu
Kirjallisen raportin havainnollisuus ja kirjoitustyyli
Esityksen havainnollisuus ja esitystapa. Esityksessä tulee esille opiskelijan osaaminen.

Further information

Kurssin aikainen viestintäkanava on Teams-ohjauksen läsnäolokerrat, sekä näiden aikana tapahtuva keskustelu.

Varmista omalta AMK-ohjaajaltasi mahdollinen poikkeava viestintäkanava!

Ensimmäisellä luentokerralla kysytään opiskelijoilta lupa kurssin luentojen läsnäololistaoille.

Go back to top of page