Siirry suoraan sisältöön

Customer Behaviour Management (5 op)

Toteutuksen tunnus: MS00CQ98-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

02.12.2024 - 31.12.2024

Ajoitus

01.01.2025 - 31.07.2025

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Tekniikka ja liiketoiminta / Master School

Opetuskielet

  • Englanti

Paikat

0 - 35

Koulutus

  • Master of Business Administration, Sales Management

Opettaja

  • Katariina Pajuranta
  • Jarmo Ahonen

Ryhmät

  • YSMANK24
    Master of Business Administration, Sales Management
  • 09.01.2025 09:00 - 16:00, Customer Behaviour Management MS00CQ98-3001
  • 09.05.2025 09:00 - 16:00, Customer Behaviour Management MS00CQ98-3001

Oppimateriaalit

Oppimateriaali muodostuu myöhemmin ilmoitettavista tutkimusartikkeleista ja muusta kirjallisesta materiaalista.

Opetusmenetelmät

Oppimismenetelminä sovelletaan kirjallisuuden analyysiä, käytännön koetilanteiden suunnittelua ja kirjallisuuskatsauksia. Lisäksi toteutetaan pienimuotoinen tutkimus sekä tutustutaan Customer Behaviour Labin toimintaan. Aktiivinen osallistuminen lähiopetukseen.

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Kurssilla on vain vähän henkilökohtaisia kontakteja, ja siinä keskitytään aihepiirin kirjallisuuteen ja pieneen kokeeseen. Pedagogiset lähestymistavat ovat seuraavat:
1. Lähiopetuskertoja edeltävä valmistelu (Flipped Classroom -lähestymistapa)
2. Verkkokeskustelut ja yhteistyö
3. Aktiivinen oppiminen strukturoitujen tehtävien avulla
4. Kokeiden suunnittelu ja toteutus
5. Itsearviointi ja pohdinta
7. Arvioinnit

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Valinnaisia suoritustapoja ei ole.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opiskelijan kokonaistyömäärä vastaa viittä opintopistettä.
Oppimistehtävinä ovat:
1) Ennakkotehtävä myöhemmin ilmoitettavan materiaalin pohjalta.
2) Annettavien artikkeleiden analyysi ja niiden pohjalta kirjoitettava essee.
3) Pienimuotoisen kirjallisuuskatsauksen toteuttaminen.
4) Pienimuotoisen asiakaskäyttäytymistutkimuksen laadinta ja toteutus.
5) Tentti

Sisällön jaksotus

Kurssin sisältö muodostuu asiakaskäyttäytymiseen liittyvien käsitteiden ja mekanismien läpikäynnistä, katsauksesta uusiin tutkimustuloksiin ja tulosten hyödyntämiseen. Lisäksi kurssilla käydään lävitse asiakaskäyttäytymisen tutkimuksessa käydyt menetelmät, joita sovelletaan sekä laboratoriotutkimuksissa että kenttätutkimuksissa. Erityisesti painotetaan niitä tuloksia ja menetelmiä, jotka ovat sovellettavissa käytännön tilanteisiin. Lähiopetus järjestetään 10.1.2025 ja 9.5.2025 klo 9-16.

Viestintäkanava ja lisätietoja

Viestintäkanavana käytetään itselearning-järjestelmää.

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Arvioinnin kohteena ovat peruskäsitteiden ymmärtäminen ja niiden soveltaminen. Arvioinnissa huomioidaan kyky soveltaa käsitteitä ja niiden pohjautuvia tutkimustuloksia sekä vastaaviin että alkuperäisestä poikkeaviin tilanteisiin. Myös kyky etsiä aikaisempia tutkimustuloksia ja soveltaa niitä on arvioinnin kohteena. Vaativimpana arviointikohteena on kyky laatia tiettyä asiakaskäyttäytymiseen liittyviä pienimuotoisia tutkimuksia ja soveltaa niiden tuloksia. Kirjallisten tuotosten osalta asiasisällön lisäksi arvioidaan niiden ammattimainen esitystapa ja kielenkäyttö. Aktiivinen osallistuminen opetukseen.

Hylätty (0)

Opiskelija ei ole sisäistänyt asiakaskäyttäytymisen peruskäsitteitä eikä sitä kuinka niitä hyödynnetään. Palautetut kirjalliset tuotokset eivät ole muodoltaan ja sisällöltään ammattimaisia. Pakollisia suorituksia ei palauteta määräaikaan mennessä. Pakollisia suorituksia ei suoriteta hyväksytysti.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Opiskelija on sisäistänyt asiakaskäyttäytymisen peruskäsitteet ja osaa hyödyntää aikaisempia tutkimustuloksia vastaavissa tapauksissa. Palautetut kirjalliset tuotokset ovat ammattimaista tasoa sekä sisältönsä että muotonsa puolesta.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Opiskelija osaa soveltaa asiakaskäyttäytymisen tutkimustuloksia alkuperäisestä tilanteesta poikkeavissa tilanteissa. Opiskelija osaa etsiä uusiin tilanteisiin liittyviä tutkimustuloksia ja soveltaa niitä. Palautetut kirjalliset tuotokset ovat hyvää ammatillista tasoa sekä sisällön että muotonsa puolesta.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osaa soveltaa asiakaskäyttäytymisen tutkimustuloksia alkuperäisestä tilanteesta poikkeavissa tilanteissa. Opiskelija osaa etsiä uusiin tilanteisiin liittyviä tutkimustuloksia ja soveltaa niitä. Palautetut kirjalliset tuotokset ovat hyvää ammatillista tasoa sekä sisällön että muotonsa puolesta. Lisäksi opiskelija on osoittanut olevansa kykenevä suunnittelemaan pienimuotoisen asiakaskäyttäytymistutkimuksen ja soveltamaan sen tuloksia.