Customer Behaviour Management (5 op)
Toteutuksen tunnus: MS00CQ98-3001
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
02.12.2024 - 31.12.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
01.01.2025 - 31.07.2025
Toteutus on käynnissä.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Tekniikka ja liiketoiminta / Master School
- Opetuskielet
- englanti
- Paikat
- 0 - 35
- Koulutus
- Master of Business Administration, Sales Management
- Opettajat
- Pinja Palm
- Timo Holopainen
- Ryhmät
-
YSMANK24Master of Business Administration, Sales Management
- Opintojakso
- MS00CQ98
Toteutuksella on 2 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 14 t 0 min.
Aika | Aihe | Tila |
---|---|---|
To 09.01.2025 klo 09:00 - 16:00 (7 t 0 min) |
Customer Behaviour Management MS00CQ98-3001 |
EDU_2027
Frans muunto byod
|
Pe 09.05.2025 klo 09:00 - 16:00 (7 t 0 min) |
Customer Behaviour Management MS00CQ98-3001 |
EDU_3029
Lovisa muunto byod
|
Arviointiasteikko
H-5
Sisällön jaksotus
Kurssin sisältö muodostuu asiakaskäyttäytymiseen liittyvien käsitteiden ja mekanismien läpikäynnistä, katsauksesta uusiin tutkimustuloksiin ja tulosten hyödyntämiseen. Lisäksi kurssilla käydään lävitse asiakaskäyttäytymisen tutkimuksessa käydyt menetelmät, joita sovelletaan sekä laboratoriotutkimuksissa että kenttätutkimuksissa. Erityisesti painotetaan niitä tuloksia ja menetelmiä, jotka ovat sovellettavissa käytännön tilanteisiin. Lähiopetus järjestetään 9.1.2025 ja 9.5.2025 klo 9-16.
Tavoitteet
After completing the course, the student is able to:
- Understand and utilize customer behaviour management research and development
- Understand and utilize appropriate modern sales methods and tools
Sisältö
Content of study unit:
- Customer Behaviour Management research and development
-Experimental design, study set-up, execution and analysis
-Utilization of modern sales methods and tools, like biometrics and AI
Oppimateriaalit
Oppimateriaali muodostuu myöhemmin ilmoitettavista tutkimusartikkeleista ja muusta kirjallisesta materiaalista.
Opetusmenetelmät
Oppimismenetelminä sovelletaan kirjallisuuden analyysiä, käytännön koetilanteiden suunnittelua ja kirjallisuuskatsauksia. Lisäksi toteutetaan pienimuotoinen tutkimus sekä tutustutaan Customer Behaviour Labin toimintaan. Aktiivinen osallistuminen lähiopetukseen.
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Kurssilla on vain vähän henkilökohtaisia kontakteja, ja siinä keskitytään aihepiirin kirjallisuuteen ja pieneen kokeeseen. Pedagogiset lähestymistavat ovat seuraavat:
1. Lähiopetuskertoja edeltävä valmistelu (Flipped Classroom -lähestymistapa)
2. Verkkokeskustelut ja yhteistyö
3. Aktiivinen oppiminen strukturoitujen tehtävien avulla
4. Kokeiden suunnittelu ja toteutus
5. Itsearviointi ja pohdinta
7. Arvioinnit
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Valinnaisia suoritustapoja ei ole.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opiskelijan kokonaistyömäärä vastaa viittä opintopistettä.
Oppimistehtävinä ovat:
1) Ennakkotehtävä myöhemmin ilmoitettavan materiaalin pohjalta.
2) Annettavien artikkeleiden analyysi ja niiden pohjalta kirjoitettava essee.
3) Pienimuotoisen kirjallisuuskatsauksen toteuttaminen.
4) Pienimuotoisen asiakaskäyttäytymistutkimuksen laadinta ja toteutus.
5) Tentti
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arvioinnin kohteena ovat peruskäsitteiden ymmärtäminen ja niiden soveltaminen. Arvioinnissa huomioidaan kyky soveltaa käsitteitä ja niiden pohjautuvia tutkimustuloksia sekä vastaaviin että alkuperäisestä poikkeaviin tilanteisiin. Myös kyky etsiä aikaisempia tutkimustuloksia ja soveltaa niitä on arvioinnin kohteena. Vaativimpana arviointikohteena on kyky laatia tiettyä asiakaskäyttäytymiseen liittyviä pienimuotoisia tutkimuksia ja soveltaa niiden tuloksia. Kirjallisten tuotosten osalta asiasisällön lisäksi arvioidaan niiden ammattimainen esitystapa ja kielenkäyttö. Aktiivinen osallistuminen opetukseen.
Hylätty (0)
Opiskelija ei ole sisäistänyt asiakaskäyttäytymisen peruskäsitteitä eikä sitä kuinka niitä hyödynnetään. Palautetut kirjalliset tuotokset eivät ole muodoltaan ja sisällöltään ammattimaisia. Pakollisia suorituksia ei palauteta määräaikaan mennessä. Pakollisia suorituksia ei suoriteta hyväksytysti.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Opiskelija on sisäistänyt asiakaskäyttäytymisen peruskäsitteet ja osaa hyödyntää aikaisempia tutkimustuloksia vastaavissa tapauksissa. Palautetut kirjalliset tuotokset ovat ammattimaista tasoa sekä sisältönsä että muotonsa puolesta.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Opiskelija osaa soveltaa asiakaskäyttäytymisen tutkimustuloksia alkuperäisestä tilanteesta poikkeavissa tilanteissa. Opiskelija osaa etsiä uusiin tilanteisiin liittyviä tutkimustuloksia ja soveltaa niitä. Palautetut kirjalliset tuotokset ovat hyvää ammatillista tasoa sekä sisällön että muotonsa puolesta.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osaa soveltaa asiakaskäyttäytymisen tutkimustuloksia alkuperäisestä tilanteesta poikkeavissa tilanteissa. Opiskelija osaa etsiä uusiin tilanteisiin liittyviä tutkimustuloksia ja soveltaa niitä. Palautetut kirjalliset tuotokset ovat hyvää ammatillista tasoa sekä sisällön että muotonsa puolesta. Lisäksi opiskelija on osoittanut olevansa kykenevä suunnittelemaan pienimuotoisen asiakaskäyttäytymistutkimuksen ja soveltamaan sen tuloksia.
Lisätiedot
Viestintäkanavana käytetään itselearning-järjestelmää.