Arts-based Activities 1 (5 cr)
Code: TH00CY27-3001
General information
- Enrollment
-
02.12.2024 - 14.02.2025
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
17.01.2025 - 06.06.2025
Implementation is running.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- RDI portion
- 2 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Master School
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 15 - 30
- Degree programmes
- Master`s Degree Programme in Social Services and Health Care, Creative Well-being
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
Pe 17.1. 2025 klo 13-16 Opintojakson aloitus. Tavoitteet ja oppimistehtävät. Taidelähtöisten menetelmien käyttämisen lähtökohdat ja mahdollisuudet. Oheismateriaali taidelähtöisistä menetelmistä. Ennakkotehtävä 14.2. varten.
Pe 14.2. 2025 klo 13-16 Omien taidelähtöisiin menetelmiin liittyvien kokemusten reflektointi/ ennakkotehtävän purku. Tutkimustietoa ja perusteluja taidelähtöisten menetelmien käyttämiseksi asiakkaiden hyvinvoinnin edistämisessä. Menetelmänä Journal club- jossa toiminnallisesti ja keskustellen käydään läpi artikkeli- ja menetelmäkirjoja.
Pe 14.3. 2025 klo 13-16 Soveltava draama vuorovaikutuksen välineenä sosiaali- ja terveysalalla ja erilaisissa toimintaympäristöissä. Oppimistehtävien ohjauksia ryhmässä.
Pe 11.4. 2025 klo 13- 16 Oppimistehtävien ohjauksia ryhmässä. Toteutuksen täsmentyminen mahdollinen.
Pe 9.5. 2025 klo 13- 16 Oppimistehtävien ohjauksia ryhmässä. Toteutuksen täsmentyminen mahdollinen.
Pe 6.6. 2025 klo 13- 16 Opintojakson lopopuseminaari.
Objective
Upon completion of the course, students will be able to:
- reflect on their own experiences of participating in arts-based activities, as well as their strengths and development needs as a facilitator of creative activities
- justify the use of arts-based methods for enhancing the well-being of clients
- assess the suitability of different arts-based methods and activities for their own work, for different customer groups and for different purposes
- plan an implementation of a arts-based workshop/session suitable for the selected client group, taking into account the needs of the target group, the objectives of the activities and ethical aspects
Content
- Different uses and contexts of arts-based methods
- Examples of visual, drama and literary art activities
- Guiding and supporting the client in individual counselling contexts using arts-based methods
- Facilitating a group process in arts-based workshops
- Customer-oriented design of arts-based activities
- Ethics and sustainable development in arts-based activities
Pedagogic approaches and sustainable development
Toiminnalliset opetusmenetelmät. Yhteistoiminnallinen oppiminen. Pari- ja ryhmätehtävät.
Student workload
Ennakkotehtävät ennen lähiopetuskertoja helmikuussa ja maaliskuussa. Arvioitavan oppimistehtävän toteutukset omassa opiskelijaryhmässä maalis- huhti- ja toukokuussa.
Oppimistehtävä: taidelähtöisen harjoitteen suunnittelu ja ohjaaminen ryhmässä.
Kirjallinen suunnitelma, toteuttaminen ja sen perusteella tehty raportti, joka sisältää ryhmän antaman palautteen.
Oppimistehtävän toteutukset maalis- huhti-toukokuussa lähiopetuskerroilla ja raportin palautus Itslearning alustalle 19.5.2025 mennessä.
Evaluation methods and criteria
Oppimistehtävä ( paritehtävä ) : omavalintaisen taidelähtöisen harjoitteen suunnittelu ja ohjaaminen ryhmässä. Suunnittelu, toteutus ja palaute kootaan raporttiin, joka ohjeistetaan ensimmäisellä opetuskerralla.
Assessment criteria, satisfactory (1-2)
On palauttanut kaikki tehtävät ja osallistunut lähiopetukseen. Osoittaa oppimistehtävissään hallitsevansa opintojakson sisällöt pääpiirteittäin.
Assessment criteria, good (3-4)
On palauttanut kaikki tehtävät ja osallistunut lähiopetukseen aktiivisesti. Osoittaa oppimistehtävissään hallitsevansa opintojakson sisällöt hyvin sekä osaavansa myös soveltaa oppimaansa.
Assessment criteria, excellent (5)
On palauttanut kaikki tehtävät ja osallistunut lähiopetukseen aktiivisesti. Osoittaa oppimistehtävissään opintojakson sisältöjen monipuolista hallintaa ja soveltamista.