Skip to main content

Research and Development Methods (5 cr)

Code: MS00BP42-3035

General information


Enrollment
02.12.2024 - 31.01.2025
Registration for the implementation has ended.
Timing
31.01.2025 - 26.05.2025
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
1 cr
Virtual portion
4 cr
RDI portion
3 cr
Mode of delivery
Blended learning
Teaching languages
Finnish
Seats
10 - 35
Degree programmes
Master of Business Administration, Business Management
Teachers
Ulla Seppälä-Kaven
Riku Mattila
Course
MS00BP42

Realization has 4 reservations. Total duration of reservations is 19 h 30 min.

Time Topic Location
Fri 07.02.2025 time 09:00 - 16:00
(7 h 0 min)
Tutkimus- ja kehittämismenetelmät MS00BP42-3035
EDU_2027 Frans muunto byod
Fri 07.02.2025 time 13:00 - 16:00
(3 h 0 min)
Tutkimus- ja kehittämismenetelmät MS00BP42-3035
Frans muunto byod EDU_2027
Fri 25.04.2025 time 09:00 - 16:00
(7 h 0 min)
Tutkimus- ja kehittämismenetelmät MS00BP42-3035
EDU_3004 Josef muunto byod
Fri 25.04.2025 time 13:30 - 16:00
(2 h 30 min)
Tutkimus- ja kehittämismenetelmät MS00BP42-3035
EDU_3004
Changes to reservations may be possible.

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

- tutkimuskäsitteet
• erilaiset lähestymistavat
• tutkimus- ja kehittämissuunnittelu
• tiedonkeruu - määrällinen / laadullinen; tietojen analysointi
• tutkimuksen laatu ja eettisyys
• tutkimusraportin kirjoittaminen
- lähdemerkinnät

Lähipäivät ovat helmikuussa 7.2.2025 sekä huhtikuussa 25.4. 2025. Tilatiedot julkaistaan Tuudossa.

Objective

After completing the course, the student is able to:
-approach the complex development challenges of organization, economy, and technology by systems thinking
-formulate research problem and research questions for developmental challenges
-search, summarize, and refer to the previous relevant research of the discipline
-apply the methods and tools for acquiring qualitative and quantitative information required in development
-analyse, refine and present the collected information to support decision-making
-evaluate the validity, reliability, and ethics of the information and research
-plan, initiate, and execute the necessary development procedures (thesis project)
-apply the methods and tools on continuous development

Content

-Description of complexity, Cynefin framework
-Technical, social, and economic systems
-Systems analysis and description
-Triangulation
-Knowledge based development: data collection methods
-Knowledge based development: analysing data and presenting knowledge
-Research ethics
-Modelling and developing operations as a system

Materials

Kirjallisuutta ja materiaalja (muut oheismateriaalit annetaan lähiopetuksessa ja/tai itsLearning alustalla),

• Tutkimusmenetelmien verkkokäsikirja (kvalitatiivinen ja kvantitatiivinen) https://www.fsd.tuni.fi/fi/palvelut/menetelmaopetus/
• Alasuutari P. 2013 Laadullinen tutkimus 2.0. Vastapaino. Tampere
• Heikkilä Tarja, 2014, Tilastollinen tutkimus, 9. painos, Helsinki, Edita, 295 s
• Holopainen Martti & Pulkkinen Pekka, 2013, Tilastolliset menetelmät, 8. painos, Helsinki, WSOY, 360 s.
• Hanna Vilkki, 2014, Tutki ja mittaa. Määrällisen tutkimuksen perusteet, http://hanna.vilkka.fi/wp-content/uploads/2014/02/Tutki-ja-mittaa.pdf
• Tarja Heikkilä, Tilastollinen tutkimus, http://www.tilastollinentutkimus.fi/1.TUTKIMUSTUKI/KvantitatiivinenTutkimus.pdf

Teaching methods

Yksilöoppimistehtävät, ryhmätehtävät ja vertaisarvioinnit. Palautteesta oppiminen ja palautteen antaminen. Opittujen tutkimusmenetelmien soveltaminen oman opinnäytetyön suunnitteluun ja oman suunnitelman esittely.

Exam schedules

Ei tenttiä.

Pedagogic approaches and sustainable development

Opiskelu on monimuoto-opiskelua sisältäen sekä lähi- että etäjaksoja.
Verkkopedagogiikka, monialaiset toimintaympäristöt
Itsenäinen työskentely
Yhteisölliset tiimit

Kestävän kehityksen periaatteet läpäisynä

Completion alternatives

Aikaisemin hankitun osaamisen todentaminen keskustellaan tarvittaessa tutor-opettajan kanssa HOPS-keskustelussa tai tämän opintojakson opettajan kanssa ennen opintojakson alkua.

Student workload

135h
Ennakkotehtävä 20h
Lähiopetus 16h
Oppimistehtävät 99

Evaluation methods and criteria

Ennakkotehtävät ja itsearviointi sekä tuntitehtävät: Hyväksytty/Täydennettävä/Hylätty.
Menetelmätehtävä: 30%
Opinnäytesuunnitelman laatiminen ja esittäminen sekä opponointitehtävät: 70%

Failed (0)

Ei osallistumista kontkatitunneille, tehtäviä ei ole palautettu.

Assessment criteria, satisfactory (1-2)

Opiskelija osoittaa omaksuneensa kunkin osa-alueen (kts. opintojakson sisältö) perusteet, mutta oppimistehtävät ovat suppeita eikä asioihin ole paneuduttu tehtävän annon edellyttämällä tavalla.

Molemmille lähipäiville ei ole osallistuttu.

Assessment criteria, good (3-4)

Opiskelija osoittaa hallitsevansa kunkin osa-alueen (kts. opintojakson sisältö) oppimistehtävien sisällön ja laajuuden perusteella. Molemmille Opiskelu on monimuoto-opiskelua sisältäen sekä lähi- että etäjaksoja.

Molemmille lähipäiville ei ole osallistuttu.
.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija osoittaa hallitsevansa erinomaisesti kunkin osa-alueen (kts. opintojakson sisältö) sisällön. Oppimistehtävien palautukset osoittavat syventymistä annettuun kirjallisuuteen ja tehtäväraportit ovat laadultaan ja laajuudeltaan sellaisia, että toiminnan kehittämisen ja tutkimisen menetelmiä on sovellettu tarkoituksenmukaisesti ja oikein.

Molemmille lähipäiville on osallistuttu aktiivisesti.

Go back to top of page