Research and Development Methods (5 cr)
Code: MS00BP42-3035
General information
- Enrollment
- 02.12.2024 - 31.01.2025
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 31.01.2025 - 26.05.2025
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 1 cr
- Virtual portion
- 4 cr
- RDI portion
- 3 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 10 - 35
- Degree programmes
- Master of Business Administration, Business Management
- Teachers
- Ulla Seppälä-Kaven
- Riku Mattila
- Course
- MS00BP42
Realization has 4 reservations. Total duration of reservations is 19 h 30 min.
Time | Topic | Location |
---|---|---|
Fri 07.02.2025 time 09:00 - 16:00 (7 h 0 min) |
Tutkimus- ja kehittämismenetelmät MS00BP42-3035 |
EDU_2027
Frans muunto byod
|
Fri 07.02.2025 time 13:00 - 16:00 (3 h 0 min) |
Tutkimus- ja kehittämismenetelmät MS00BP42-3035 |
Frans muunto byod EDU_2027
|
Fri 25.04.2025 time 09:00 - 16:00 (7 h 0 min) |
Tutkimus- ja kehittämismenetelmät MS00BP42-3035 |
EDU_3004
Josef muunto byod
|
Fri 25.04.2025 time 13:30 - 16:00 (2 h 30 min) |
Tutkimus- ja kehittämismenetelmät MS00BP42-3035 |
EDU_3004
|
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
- tutkimuskäsitteet
• erilaiset lähestymistavat
• tutkimus- ja kehittämissuunnittelu
• tiedonkeruu - määrällinen / laadullinen; tietojen analysointi
• tutkimuksen laatu ja eettisyys
• tutkimusraportin kirjoittaminen
- lähdemerkinnät
Lähipäivät ovat helmikuussa 7.2.2025 sekä huhtikuussa 25.4. 2025. Tilatiedot julkaistaan Tuudossa.
Objective
After completing the course, the student is able to:
-approach the complex development challenges of organization, economy, and technology by systems thinking
-formulate research problem and research questions for developmental challenges
-search, summarize, and refer to the previous relevant research of the discipline
-apply the methods and tools for acquiring qualitative and quantitative information required in development
-analyse, refine and present the collected information to support decision-making
-evaluate the validity, reliability, and ethics of the information and research
-plan, initiate, and execute the necessary development procedures (thesis project)
-apply the methods and tools on continuous development
Content
-Description of complexity, Cynefin framework
-Technical, social, and economic systems
-Systems analysis and description
-Triangulation
-Knowledge based development: data collection methods
-Knowledge based development: analysing data and presenting knowledge
-Research ethics
-Modelling and developing operations as a system
Materials
Kirjallisuutta ja materiaalja (muut oheismateriaalit annetaan lähiopetuksessa ja/tai itsLearning alustalla),
• Tutkimusmenetelmien verkkokäsikirja (kvalitatiivinen ja kvantitatiivinen) https://www.fsd.tuni.fi/fi/palvelut/menetelmaopetus/
• Alasuutari P. 2013 Laadullinen tutkimus 2.0. Vastapaino. Tampere
• Heikkilä Tarja, 2014, Tilastollinen tutkimus, 9. painos, Helsinki, Edita, 295 s
• Holopainen Martti & Pulkkinen Pekka, 2013, Tilastolliset menetelmät, 8. painos, Helsinki, WSOY, 360 s.
• Hanna Vilkki, 2014, Tutki ja mittaa. Määrällisen tutkimuksen perusteet, http://hanna.vilkka.fi/wp-content/uploads/2014/02/Tutki-ja-mittaa.pdf
• Tarja Heikkilä, Tilastollinen tutkimus, http://www.tilastollinentutkimus.fi/1.TUTKIMUSTUKI/KvantitatiivinenTutkimus.pdf
Teaching methods
Yksilöoppimistehtävät, ryhmätehtävät ja vertaisarvioinnit. Palautteesta oppiminen ja palautteen antaminen. Opittujen tutkimusmenetelmien soveltaminen oman opinnäytetyön suunnitteluun ja oman suunnitelman esittely.
Exam schedules
Ei tenttiä.
Pedagogic approaches and sustainable development
Opiskelu on monimuoto-opiskelua sisältäen sekä lähi- että etäjaksoja.
Verkkopedagogiikka, monialaiset toimintaympäristöt
Itsenäinen työskentely
Yhteisölliset tiimit
Kestävän kehityksen periaatteet läpäisynä
Completion alternatives
Aikaisemin hankitun osaamisen todentaminen keskustellaan tarvittaessa tutor-opettajan kanssa HOPS-keskustelussa tai tämän opintojakson opettajan kanssa ennen opintojakson alkua.
Student workload
135h
Ennakkotehtävä 20h
Lähiopetus 16h
Oppimistehtävät 99
Evaluation methods and criteria
Ennakkotehtävät ja itsearviointi sekä tuntitehtävät: Hyväksytty/Täydennettävä/Hylätty.
Menetelmätehtävä: 30%
Opinnäytesuunnitelman laatiminen ja esittäminen sekä opponointitehtävät: 70%
Failed (0)
Ei osallistumista kontkatitunneille, tehtäviä ei ole palautettu.
Assessment criteria, satisfactory (1-2)
Opiskelija osoittaa omaksuneensa kunkin osa-alueen (kts. opintojakson sisältö) perusteet, mutta oppimistehtävät ovat suppeita eikä asioihin ole paneuduttu tehtävän annon edellyttämällä tavalla.
Molemmille lähipäiville ei ole osallistuttu.
Assessment criteria, good (3-4)
Opiskelija osoittaa hallitsevansa kunkin osa-alueen (kts. opintojakson sisältö) oppimistehtävien sisällön ja laajuuden perusteella. Molemmille Opiskelu on monimuoto-opiskelua sisältäen sekä lähi- että etäjaksoja.
Molemmille lähipäiville ei ole osallistuttu.
.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija osoittaa hallitsevansa erinomaisesti kunkin osa-alueen (kts. opintojakson sisältö) sisällön. Oppimistehtävien palautukset osoittavat syventymistä annettuun kirjallisuuteen ja tehtäväraportit ovat laadultaan ja laajuudeltaan sellaisia, että toiminnan kehittämisen ja tutkimisen menetelmiä on sovellettu tarkoituksenmukaisesti ja oikein.
Molemmille lähipäiville on osallistuttu aktiivisesti.