Siirry suoraan sisältöön

Asiakaskeskeinen markkinointi (5 op)

Toteutuksen tunnus: MS00CJ96-3005

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
02.12.2024 - 19.01.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
20.01.2025 - 30.04.2025
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Tekniikka ja liiketoiminta / Master School
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Ammattikorkeakoulun yhteiset vapaasti valittavat (YAMK)
Opettajat
Sirpa Hänti
Ajoitusryhmät
Avoimen AMK:n kiintiöpaikat. Ilmoittaudu ilman tätä pienryhmää. (Koko: 5 . Avoin AMK : 5.)
Ryhmät
VAVY2425
Ammattikorkeakoulun yhteiset vapaasti valittavat (YAMK)
Pienryhmät
Avoimen AMK:n kiintiöpaikat. Ilmoittaudu ilman tätä pienryhmää.
Opintojakso
MS00CJ96

realization.id

38046

realization.code

MS00CJ96-3005

realization.startDate

20.01.2525

realization.endDate

30.04.2525

realization.enrollmentStart

02.12.2424

realization.enrollmentEnd

19.01.2525

realization.currentStatus

PUBLISHED

Opetuskieli

fi

realization.name

Asiakaskeskeinen markkinointi

Sisältö

- asiakaskeskeinen markkinointi menestystekijänä
- asiakaskeskeisyys markkinoinnin malleissa
- kestävä asiakaskeskeinen markkinointi
- asiakaskeskeinen digitaalinen markkinointi
- asiakaskeskeisen markkinoinnin suunnittelu ja arviointi.

Lisätietoja opiskelijoille

sirpa.hanti@turkuamk.fi

Lisätiedot

sirpa.hanti@turkuamk.fi

Tavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija
- tuntee modernin asiakaskeskeisen markkinoinnin periaatteet
- osaa arvioida kriittisesti markkinoinnin malleja ja niiden soveltuvuutta 2020-luvun markkinointiin
- osaa soveltaa asiakaskeskeisyyden periaatteita organisaation markkinointiin
- osaa laatia asiakaskeskeisen markkinoinnin suunnitelman sekä arvioida sen toimivuutta.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Ennakkotehtävät: hyväksytty/hylätty.
Välitehtävät: hyväksytty/hylätty
Lopputehtävä: 100 % (vertaisarviointi 50 %).

Kaikki tehtävät on tehtävä hyväksyttävästi.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

-

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

-

Arviointiasteikko

H-5

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Ennakkotehtävät (16 h)
Ennakkokyselyyn vastaaminen (DL 27.1.2025).
Ennakkomateriaalin lukeminen (DL 29.1.2025): Hänti, S. (2021). Asiakkaista ansaintaan. Asiakaskeskeinen liiketoimintamalli. AlmaTalent. Sivut 5 - 140, paneudu erityisen syvällisesti kuvioon 17 sekä sitä avaaviin teksteihin ko. luvussa.

Välitehtävät (16 h)
Tutustu kahteen markkinoinnin teoreettiseen malliin ja tarkastele niitä kriittisesti asiakaskeskeisen markkinoinnin näkökulmasta (DL 26.2.2025). Tarkempi ohjeistus lähipäivässä 29.1.2025. (16 h)

Lopputehtävä (noin 90 h)
Laadi asiakaskeskeisen markkinoinnin kehittämissuunnitelma (yksilö, pari- tai ryhmätehtävä oman toiveen mukaan) (DL 23.3.2025). Toimiminen toisen opiskelijan/ryhmän suunnitelman vertaisarvioijana (DL 9.4.2025). Tarkempi ohjeistus lähipäivässä 29.1.2025.

Lähipäivät 15 h.

Opetusmenetelmät

Kirjallisuus, teoreettisten mallien soveltaminen, reflektointi, raportti.

Oppimateriaalit

Hänti, S. (2021). Asiakkaista ansaintaan – asiakaskeskeinen liiketoimintamalli.
Lillberg, P. & Mattila, R. (2020). Kestävä markkinointi.
Hyötyläinen, M. (2021) Markkinoinnin uusi sielu.
Lahtinen, N., Pulkka, K., Karjaluoto, H., Mero, J. & Mäkelä, T. (2022). Digimarkkinointi.

realization.grade0Description

Kaikkia tehtäviä ei ole palautettu määräaikaan mennessä. Palautetut tehtävät ovat ylimalkaisia/eivät vastaa tehtävänantoon. Tehtävissä on havaittavissa plagiointia.

realization.grade1Description

On palauttanut kaikki tehtävät määräaikaan mennessä. Osoittaa oppimistehtävissään hallitsevansa kurssin sisällöt pintapuolisesti. Lähdemateriaalien käyttö on niukkaa eikä APA-ohjetta ole noudatettu, tekstissä on asia-/käsitevirheitä ja/tai työ on sisällöllisesti hajanainen/ulkoasultaan viimeistelemätön.

realization.grade3Description

On palauttanut kaikki tehtävät määräaikaan mennessä. Osoittaa oppimistehtävissään hallitsevansa kurssin sisällöt hyvin, sekä osaavansa myös soveltaa oppimaansa. Oppimistehtävät ovat huoliteltuja ja tehtävänantojen mukaisia, lähdemateriaalien käyttö on asianmukaista, pääasiassa APA-ohjeen mukaan tehtyjä, eikä tekstissä juurikaan ole havaittavissa käsite- tai asiavirheitä.

realization.grade5Description

On palauttanut kaikki tehtävät määräaikaan mennessä. Osoittaa oppimistehtävissään kurssin sisältöjen monipuolista hallintaa ja soveltamisosaamista. Oppimistehtävät ovat huoliteltuja ja tehtävänantojen mukaisia, lähdemateriaalien käyttö on monipuolista, eikä tekstissä ole käsite- tai asiavirheitä. Esitetyt näkökulmat ja väitteet perustellaan ja oppimistehtävistä välittyy kriittinen ja tutkiva ote.

Kansainvälisyys

Innovaatiopedagogiikaa sovelletaan yksilön, ryhmän ja verkoston tasoilla. Opintojakson yhtenä sisältönä on kestävä markkinointi.

Sisällön jaksotus

Lähipäivät
29.1.2025 klo 9-16
26.2.2025 klo 12-16
26.3.2025 klo 12-16

Opintojakson osaamistavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija
- tuntee modernin asiakaskeskeisen markkinoinnin periaatteet
- osaa arvioida kriittisesti markkinoinnin malleja ja niiden soveltuvuutta 2020-luvun markkinointiin
- osaa soveltaa asiakaskeskeisyyden periaatteita organisaation markkinointiin
- osaa laatia asiakaskeskeisen markkinoinnin suunnitelman sekä arvioida sen toimivuutta.

Opintojakson sisältö
- asiakaskeskeinen markkinointi menestystekijänä
- asiakaskeskeisyys markkinoinnin malleissa
- kestävä asiakaskeskeinen markkinointi
- asiakaskeskeinen digitaalinen markkinointi
- asiakaskeskeisen markkinoinnin suunnittelu ja arviointi.

Opintojaksolla on kaksi ennakkotehtävää, joista toinen (lyhyt kysely) on palautettava 27.1.2025 aikana Itslearning-oppimisalustalle ja ennakkomateriaali luetaan ennen ensimmäistä lähipäivää.

realization.isTypeOther

boolean

realization.isTypeOpen

boolean

realization.composite

boolean

Opintopistemäärä

5

realization.minCredits

5

realization.maxCredits

5

courseUnit.toTranslate

boolean

courseUnit.languageValidated

boolean

courseUnit.toContentValidation

boolean

courseUnit.contentValidated

boolean

courseUnit.learningUnitId

21987

courseUnit.type

COURSE_UNIT

courseUnit.state

ACTIVE

courseUnit.levelId

21987

courseUnit.learningUnitGroupCode

21987

courseUnit.educationPay

boolean

courseUnit.minOptionalityCredits

5

courseUnit.maxOptionalityCredits

5

courseUnit.modifiedBy

22628

courseUnit.organization

peppi

courseUnit.thesisBelongs

boolean

Siirry alkuun