Asiakaskeskeinen markkinointi (5 op)
Toteutuksen tunnus: MS00CJ96-3005
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
02.12.2024 - 19.01.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
20.01.2025 - 30.04.2025
Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Tekniikka ja liiketoiminta / Master School
- Opetuskielet
- suomi
- Koulutus
- Ammattikorkeakoulun yhteiset vapaasti valittavat (YAMK)
- Opettajat
- Sirpa Hänti
- Ajoitusryhmät
- Avoimen AMK:n kiintiöpaikat. Ilmoittaudu ilman tätä pienryhmää. (Koko: 5 . Avoin AMK : 5.)
- Ryhmät
-
VAVY2425Ammattikorkeakoulun yhteiset vapaasti valittavat (YAMK)
- Pienryhmät
- Avoimen AMK:n kiintiöpaikat. Ilmoittaudu ilman tätä pienryhmää.
- Opintojakso
- MS00CJ96
realization.id
38046
realization.code
MS00CJ96-3005
realization.startDate
20.01.2525
realization.endDate
30.04.2525
realization.enrollmentStart
02.12.2424
realization.enrollmentEnd
19.01.2525
realization.currentStatus
PUBLISHED
Opetuskieli
fi
realization.name
Asiakaskeskeinen markkinointi
Sisältö
- asiakaskeskeinen markkinointi menestystekijänä
- asiakaskeskeisyys markkinoinnin malleissa
- kestävä asiakaskeskeinen markkinointi
- asiakaskeskeinen digitaalinen markkinointi
- asiakaskeskeisen markkinoinnin suunnittelu ja arviointi.
Lisätietoja opiskelijoille
sirpa.hanti@turkuamk.fi
Lisätiedot
sirpa.hanti@turkuamk.fi
Tavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija
- tuntee modernin asiakaskeskeisen markkinoinnin periaatteet
- osaa arvioida kriittisesti markkinoinnin malleja ja niiden soveltuvuutta 2020-luvun markkinointiin
- osaa soveltaa asiakaskeskeisyyden periaatteita organisaation markkinointiin
- osaa laatia asiakaskeskeisen markkinoinnin suunnitelman sekä arvioida sen toimivuutta.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Ennakkotehtävät: hyväksytty/hylätty.
Välitehtävät: hyväksytty/hylätty
Lopputehtävä: 100 % (vertaisarviointi 50 %).
Kaikki tehtävät on tehtävä hyväksyttävästi.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
-
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
-
Arviointiasteikko
H-5
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Ennakkotehtävät (16 h)
Ennakkokyselyyn vastaaminen (DL 27.1.2025).
Ennakkomateriaalin lukeminen (DL 29.1.2025): Hänti, S. (2021). Asiakkaista ansaintaan. Asiakaskeskeinen liiketoimintamalli. AlmaTalent. Sivut 5 - 140, paneudu erityisen syvällisesti kuvioon 17 sekä sitä avaaviin teksteihin ko. luvussa.
Välitehtävät (16 h)
Tutustu kahteen markkinoinnin teoreettiseen malliin ja tarkastele niitä kriittisesti asiakaskeskeisen markkinoinnin näkökulmasta (DL 26.2.2025). Tarkempi ohjeistus lähipäivässä 29.1.2025. (16 h)
Lopputehtävä (noin 90 h)
Laadi asiakaskeskeisen markkinoinnin kehittämissuunnitelma (yksilö, pari- tai ryhmätehtävä oman toiveen mukaan) (DL 23.3.2025). Toimiminen toisen opiskelijan/ryhmän suunnitelman vertaisarvioijana (DL 9.4.2025). Tarkempi ohjeistus lähipäivässä 29.1.2025.
Lähipäivät 15 h.
Opetusmenetelmät
Kirjallisuus, teoreettisten mallien soveltaminen, reflektointi, raportti.
Oppimateriaalit
Hänti, S. (2021). Asiakkaista ansaintaan – asiakaskeskeinen liiketoimintamalli.
Lillberg, P. & Mattila, R. (2020). Kestävä markkinointi.
Hyötyläinen, M. (2021) Markkinoinnin uusi sielu.
Lahtinen, N., Pulkka, K., Karjaluoto, H., Mero, J. & Mäkelä, T. (2022). Digimarkkinointi.
realization.grade0Description
Kaikkia tehtäviä ei ole palautettu määräaikaan mennessä. Palautetut tehtävät ovat ylimalkaisia/eivät vastaa tehtävänantoon. Tehtävissä on havaittavissa plagiointia.
realization.grade1Description
On palauttanut kaikki tehtävät määräaikaan mennessä. Osoittaa oppimistehtävissään hallitsevansa kurssin sisällöt pintapuolisesti. Lähdemateriaalien käyttö on niukkaa eikä APA-ohjetta ole noudatettu, tekstissä on asia-/käsitevirheitä ja/tai työ on sisällöllisesti hajanainen/ulkoasultaan viimeistelemätön.
realization.grade3Description
On palauttanut kaikki tehtävät määräaikaan mennessä. Osoittaa oppimistehtävissään hallitsevansa kurssin sisällöt hyvin, sekä osaavansa myös soveltaa oppimaansa. Oppimistehtävät ovat huoliteltuja ja tehtävänantojen mukaisia, lähdemateriaalien käyttö on asianmukaista, pääasiassa APA-ohjeen mukaan tehtyjä, eikä tekstissä juurikaan ole havaittavissa käsite- tai asiavirheitä.
realization.grade5Description
On palauttanut kaikki tehtävät määräaikaan mennessä. Osoittaa oppimistehtävissään kurssin sisältöjen monipuolista hallintaa ja soveltamisosaamista. Oppimistehtävät ovat huoliteltuja ja tehtävänantojen mukaisia, lähdemateriaalien käyttö on monipuolista, eikä tekstissä ole käsite- tai asiavirheitä. Esitetyt näkökulmat ja väitteet perustellaan ja oppimistehtävistä välittyy kriittinen ja tutkiva ote.
Kansainvälisyys
Innovaatiopedagogiikaa sovelletaan yksilön, ryhmän ja verkoston tasoilla. Opintojakson yhtenä sisältönä on kestävä markkinointi.
Sisällön jaksotus
Lähipäivät
29.1.2025 klo 9-16
26.2.2025 klo 12-16
26.3.2025 klo 12-16
Opintojakson osaamistavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija
- tuntee modernin asiakaskeskeisen markkinoinnin periaatteet
- osaa arvioida kriittisesti markkinoinnin malleja ja niiden soveltuvuutta 2020-luvun markkinointiin
- osaa soveltaa asiakaskeskeisyyden periaatteita organisaation markkinointiin
- osaa laatia asiakaskeskeisen markkinoinnin suunnitelman sekä arvioida sen toimivuutta.
Opintojakson sisältö
- asiakaskeskeinen markkinointi menestystekijänä
- asiakaskeskeisyys markkinoinnin malleissa
- kestävä asiakaskeskeinen markkinointi
- asiakaskeskeinen digitaalinen markkinointi
- asiakaskeskeisen markkinoinnin suunnittelu ja arviointi.
Opintojaksolla on kaksi ennakkotehtävää, joista toinen (lyhyt kysely) on palautettava 27.1.2025 aikana Itslearning-oppimisalustalle ja ennakkomateriaali luetaan ennen ensimmäistä lähipäivää.
realization.isTypeOther
boolean
realization.isTypeOpen
boolean
realization.composite
boolean
Opintopistemäärä
5
realization.minCredits
5
realization.maxCredits
5
courseUnit.toTranslate
boolean
courseUnit.languageValidated
boolean
courseUnit.toContentValidation
boolean
courseUnit.contentValidated
boolean
courseUnit.learningUnitId
21987
courseUnit.type
COURSE_UNIT
courseUnit.state
ACTIVE
courseUnit.levelId
21987
courseUnit.learningUnitGroupCode
21987
courseUnit.educationPay
boolean
courseUnit.minOptionalityCredits
5
courseUnit.maxOptionalityCredits
5
courseUnit.modifiedBy
22628
courseUnit.organization
peppi
courseUnit.thesisBelongs
boolean