Skip to main content

Ensuring a Child’s Well-Being in Foster Care (5 cr)

Code: TH00CA75-3003

General information


Enrollment
02.06.2025 - 27.10.2025
Registration for the implementation has begun.
Timing
01.08.2025 - 31.12.2025
The implementation has not yet started.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Health and Well-being
Teaching languages
Finnish
Seats
36 - 45
Degree programmes
Degree Programme in Social Services
Teachers
Niina Vuoristo
Noora Kumpulainen
Laura Närvi
Susanna Virta
Course
TH00CA75

Realization has 7 reservations. Total duration of reservations is 42 h 0 min.

Time Topic Location
Mon 27.10.2025 time 08:00 - 14:00
(6 h 0 min)
Lähiopetus, Lapsen hyvinvoinnin turvaaminen sijaishuollossa / päivä TH00CA75-3003
ICT_C3044 Teoriatila muunto
Mon 03.11.2025 time 08:00 - 14:00
(6 h 0 min)
Lähiopetus, Lapsen hyvinvoinnin turvaaminen sijaishuollossa / päivä TH00CA75-3003
ICT_C3044 Teoriatila muunto
Mon 10.11.2025 time 08:00 - 14:00
(6 h 0 min)
Lähiopetus, Lapsen hyvinvoinnin turvaaminen sijaishuollossa / päivä TH00CA75-3003
ICT_C3044 Teoriatila muunto
Mon 17.11.2025 time 08:00 - 14:00
(6 h 0 min)
Lähiopetus, Lapsen hyvinvoinnin turvaaminen sijaishuollossa / päivä TH00CA75-3003
ICT_C3044 Teoriatila muunto
Mon 24.11.2025 time 08:00 - 14:00
(6 h 0 min)
Tiimityö, Lapsen hyvinvoinnin turvaaminen sijaishuollossa / päivä TH00CA75-3003
ICT_B2026 Teoriatila muunto
Mon 01.12.2025 time 08:00 - 14:00
(6 h 0 min)
Lähiopetus, Lapsen hyvinvoinnin turvaaminen sijaishuollossa / päivä TH00CA75-3003
ICT_C3044 Teoriatila muunto
Mon 08.12.2025 time 08:00 - 14:00
(6 h 0 min)
Lähiopetus, Lapsen hyvinvoinnin turvaaminen sijaishuollossa / päivä TH00CA75-3003
ICT_C3044 Teoriatila muunto
Changes to reservations may be possible.

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

Opetus maanantaisin

Vastuuopettaja: Laura Närvi

27.10 klo 8.15 - 14.00 Kirjallisuustehtävän purku ja kokemusasiantuntija vanhemman näkemyksiä (Kokemuskumppani hanke) / LN
3.11. kello 8.15 - 14.00 Lapsen kasvu ja kehitys /NK
10.11. kello 8.15 - 14.00 Arki lastenkodissa, terapeuttinen laitoskasvatus / LN
17.11. kello 8.15 -14.00 Omaohjaajatyö /LN
24.11 kello 8.15 -14.00 Tiimityö
1.12. kello 8.15 -14.00 Lapsen tunne-elämän ja neuropsykiatriset erityishaasteet /NK
8.12. kello 8.15-14.00 Menetelmät lastensuojelun sijaishuollossa/ LN, NV, NK

Objective

• you are able to identify the special needs of children in foster care
• you learn ways to work with traumatised children
• you understand the therapeutic benefits of everyday routines in the life of children in foster care
• you know how to work with children using different working methods

Content

• the well-being of children in foster care, children’s needs, parent-infant bonding disorders and traumas
• therapeutic foster care
• neuropsychiatric challenges

Teaching methods

Opetus 1op
Ennakko- ja tiimitehtävät 3op
Blogin kirjoittaminen parityönä 1 op

Pedagogic approaches and sustainable development

Kaunokirjallisuustehtävän palautus 27.10.2025 mennessä.

Blogin yhteenvedon palautuspäivät: Ensimmäinen palautuspäivä . 15.12.2025 , toinen palautus 15.1.2026. Mikäli opiskelija ei palauta viimeiseen annettuun ajankohtaan mennessä, siirtyy palautus seuraavaan toteutukseen.

Failed (0)

Opiskelija ei palauta tehtäviä määräaikaan mennessä.
Opiskelija ei suorita arviointikohdetta kriteerien mukaisesti vähintään T1 tasolla.

Blogi-tehtävän arviointikriteerit kuvataan tehtävän ohjeistuksessa.

osaat tunnistaa sijoitettujen lasten erityistarpeita
• tunnistat keinoja kohdata traumatisoituja lapsia
• tunnistat arjen terapeuttisen merkityksen sijoitettujen lasten elämässä
• tunnistat erilaisia työmenetelmiä, joita voit käyttää lasten kanssa työskentelyssä

Assessment criteria, satisfactory (1-2)

Olet palauttanut kaikki yksilötehtävät, osallistunut verkko-ohjaukseen sekä tiimityöskentelyyn annetun ohjeen mukaisesti

osaat tunnistaa sijoitettujen lasten erityistarpeita
osaat kohdata traumatisoituja lapsia
ymmärrät arjen terapeuttisen merkityksen sijoitettujen lasten elämässä
osaat työskennellä lasten kanssa eri työmenetelmiä käyttäen

Blogi-tehtävän arviointikriteerit kuvataan tehtävän ohjeistuksessa.

Assessment criteria, good (3-4)

Olet palauttanut kaikki yksilötehtävät, osallistunut verkko-ohjaukseen sekä tiimityöskentelyyn annetun ohjeen mukaisesti

osaat tunnistaa hyvin sijoitettujen lasten erityistarpeita
osaat kuvata hyvin, miten kohdata traumatisoituja lapsia
Tuot esiin ymmärryksesi arjen terapeuttisen merkityksen sijoitettujen lasten elämässä
osaat työskennellä soveltaen lasten kanssa eri työmenetelmiä käyttäen

Blogi-tehtävän arviointikriteerit kuvataan tehtävän ohjeistuksessa.

Assessment criteria, excellent (5)

Olet palauttanut kaikki yksilötehtävät, osallistunut verkko-ohjaukseen sekä tiimityöskentelyyn annetun ohjeen mukaisesti

osaat tunnistaa kiitettävästi sijoitettujen lasten erityistarpeita
osaat kuvata kiitettävästi, miten kohdata traumatisoituja lapsia
Tuot esiin ymmärryksesi terapeuttisen arjen merkityksestä sijoitettujen lasten elämässä
osaat työskennellä soveltaen lasten kanssa eri työmenetelmiä käyttäen

Blogi-tehtävän arviointikriteerit kuvataan tehtävän ohjeistuksessa.

Qualifications

Students can start optional customer group-specific studies when they have completed at least 60 credits.

Go back to top of page