Ensuring a Child’s Well-Being in Foster Care (5 cr)
Code: TH00CA75-3003
General information
- Enrollment
- 02.06.2025 - 27.10.2025
- Registration for the implementation has begun.
- Timing
- 01.08.2025 - 31.12.2025
- The implementation has not yet started.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Health and Well-being
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 36 - 45
- Degree programmes
- Degree Programme in Social Services
- Teachers
- Niina Vuoristo
- Noora Kumpulainen
- Laura Närvi
- Susanna Virta
- Course
- TH00CA75
Realization has 7 reservations. Total duration of reservations is 42 h 0 min.
Time | Topic | Location |
---|---|---|
Mon 27.10.2025 time 08:00 - 14:00 (6 h 0 min) |
Lähiopetus, Lapsen hyvinvoinnin turvaaminen sijaishuollossa / päivä TH00CA75-3003 |
ICT_C3044
Teoriatila muunto
|
Mon 03.11.2025 time 08:00 - 14:00 (6 h 0 min) |
Lähiopetus, Lapsen hyvinvoinnin turvaaminen sijaishuollossa / päivä TH00CA75-3003 |
ICT_C3044
Teoriatila muunto
|
Mon 10.11.2025 time 08:00 - 14:00 (6 h 0 min) |
Lähiopetus, Lapsen hyvinvoinnin turvaaminen sijaishuollossa / päivä TH00CA75-3003 |
ICT_C3044
Teoriatila muunto
|
Mon 17.11.2025 time 08:00 - 14:00 (6 h 0 min) |
Lähiopetus, Lapsen hyvinvoinnin turvaaminen sijaishuollossa / päivä TH00CA75-3003 |
ICT_C3044
Teoriatila muunto
|
Mon 24.11.2025 time 08:00 - 14:00 (6 h 0 min) |
Tiimityö, Lapsen hyvinvoinnin turvaaminen sijaishuollossa / päivä TH00CA75-3003 |
ICT_B2026
Teoriatila muunto
|
Mon 01.12.2025 time 08:00 - 14:00 (6 h 0 min) |
Lähiopetus, Lapsen hyvinvoinnin turvaaminen sijaishuollossa / päivä TH00CA75-3003 |
ICT_C3044
Teoriatila muunto
|
Mon 08.12.2025 time 08:00 - 14:00 (6 h 0 min) |
Lähiopetus, Lapsen hyvinvoinnin turvaaminen sijaishuollossa / päivä TH00CA75-3003 |
ICT_C3044
Teoriatila muunto
|
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
Opetus maanantaisin
Vastuuopettaja: Laura Närvi
27.10 klo 8.15 - 14.00 Kirjallisuustehtävän purku ja kokemusasiantuntija vanhemman näkemyksiä (Kokemuskumppani hanke) / LN
3.11. kello 8.15 - 14.00 Lapsen kasvu ja kehitys /NK
10.11. kello 8.15 - 14.00 Arki lastenkodissa, terapeuttinen laitoskasvatus / LN
17.11. kello 8.15 -14.00 Omaohjaajatyö /LN
24.11 kello 8.15 -14.00 Tiimityö
1.12. kello 8.15 -14.00 Lapsen tunne-elämän ja neuropsykiatriset erityishaasteet /NK
8.12. kello 8.15-14.00 Menetelmät lastensuojelun sijaishuollossa/ LN, NV, NK
Objective
• you are able to identify the special needs of children in foster care
• you learn ways to work with traumatised children
• you understand the therapeutic benefits of everyday routines in the life of children in foster care
• you know how to work with children using different working methods
Content
• the well-being of children in foster care, children’s needs, parent-infant bonding disorders and traumas
• therapeutic foster care
• neuropsychiatric challenges
Teaching methods
Opetus 1op
Ennakko- ja tiimitehtävät 3op
Blogin kirjoittaminen parityönä 1 op
Pedagogic approaches and sustainable development
Kaunokirjallisuustehtävän palautus 27.10.2025 mennessä.
Blogin yhteenvedon palautuspäivät: Ensimmäinen palautuspäivä . 15.12.2025 , toinen palautus 15.1.2026. Mikäli opiskelija ei palauta viimeiseen annettuun ajankohtaan mennessä, siirtyy palautus seuraavaan toteutukseen.
Failed (0)
Opiskelija ei palauta tehtäviä määräaikaan mennessä.
Opiskelija ei suorita arviointikohdetta kriteerien mukaisesti vähintään T1 tasolla.
Blogi-tehtävän arviointikriteerit kuvataan tehtävän ohjeistuksessa.
osaat tunnistaa sijoitettujen lasten erityistarpeita
• tunnistat keinoja kohdata traumatisoituja lapsia
• tunnistat arjen terapeuttisen merkityksen sijoitettujen lasten elämässä
• tunnistat erilaisia työmenetelmiä, joita voit käyttää lasten kanssa työskentelyssä
Assessment criteria, satisfactory (1-2)
Olet palauttanut kaikki yksilötehtävät, osallistunut verkko-ohjaukseen sekä tiimityöskentelyyn annetun ohjeen mukaisesti
osaat tunnistaa sijoitettujen lasten erityistarpeita
osaat kohdata traumatisoituja lapsia
ymmärrät arjen terapeuttisen merkityksen sijoitettujen lasten elämässä
osaat työskennellä lasten kanssa eri työmenetelmiä käyttäen
Blogi-tehtävän arviointikriteerit kuvataan tehtävän ohjeistuksessa.
Assessment criteria, good (3-4)
Olet palauttanut kaikki yksilötehtävät, osallistunut verkko-ohjaukseen sekä tiimityöskentelyyn annetun ohjeen mukaisesti
osaat tunnistaa hyvin sijoitettujen lasten erityistarpeita
osaat kuvata hyvin, miten kohdata traumatisoituja lapsia
Tuot esiin ymmärryksesi arjen terapeuttisen merkityksen sijoitettujen lasten elämässä
osaat työskennellä soveltaen lasten kanssa eri työmenetelmiä käyttäen
Blogi-tehtävän arviointikriteerit kuvataan tehtävän ohjeistuksessa.
Assessment criteria, excellent (5)
Olet palauttanut kaikki yksilötehtävät, osallistunut verkko-ohjaukseen sekä tiimityöskentelyyn annetun ohjeen mukaisesti
osaat tunnistaa kiitettävästi sijoitettujen lasten erityistarpeita
osaat kuvata kiitettävästi, miten kohdata traumatisoituja lapsia
Tuot esiin ymmärryksesi terapeuttisen arjen merkityksestä sijoitettujen lasten elämässä
osaat työskennellä soveltaen lasten kanssa eri työmenetelmiä käyttäen
Blogi-tehtävän arviointikriteerit kuvataan tehtävän ohjeistuksessa.
Qualifications
Students can start optional customer group-specific studies when they have completed at least 60 credits.