Jazz Dance Ib (3 cr)
Code: 2011493-3007
General information
- Enrollment
- 02.12.2024 - 31.01.2025
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 07.01.2025 - 23.05.2025
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 3 cr
- Local portion
- 3 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Arts Academy
- Campus
- Linnankatu Arts Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 8 - 12
- Degree programmes
- Degree Programme in Performing Arts, Dance Teacher
- Teachers
- Katja Korpi
- Course
- 2011493
Realization has 34 reservations. Total duration of reservations is 51 h 0 min.
Time | Topic | Location |
---|---|---|
Mon 13.01.2025 time 13:15 - 15:45 (2 h 30 min) |
Jazz oma työ / Jazztanssi Ib 2011493-3007 |
|
Tue 14.01.2025 time 09:00 - 10:30 (1 h 30 min) |
Jazztanssi Ib 2011493-3007 |
LIN_Tanssi 2
Tanssi 2 esityssali (Joen puoli)
|
Wed 15.01.2025 time 09:00 - 10:30 (1 h 30 min) |
Jazztanssi Ib 2011493-3007 |
LIN_Tanssi 2
Tanssi 2 esityssali (Joen puoli)
|
Wed 22.01.2025 time 09:00 - 10:30 (1 h 30 min) |
Jazztanssi Ib 2011493-3007 |
LIN_Tanssi 2
Tanssi 2 esityssali (Joen puoli)
|
Tue 28.01.2025 time 09:00 - 10:30 (1 h 30 min) |
Jazztanssi Ib 2011493-3007 |
LIN_Tanssi 2
Tanssi 2 esityssali (Joen puoli)
|
Wed 29.01.2025 time 09:00 - 10:30 (1 h 30 min) |
Jazztanssi Ib 2011493-3007 |
LIN_Tanssi 2
Tanssi 2 esityssali (Joen puoli)
|
Tue 04.02.2025 time 09:00 - 10:30 (1 h 30 min) |
Jazztanssi Ib 2011493-3007 |
LIN_Tanssi 1
Tanssi 1 harjoitussali (Linnankadun puoli)
|
Wed 05.02.2025 time 09:00 - 10:30 (1 h 30 min) |
Jazztanssi Ib 2011493-3007 |
LIN_Tanssi 2
Tanssi 2 esityssali (Joen puoli)
|
Tue 11.02.2025 time 09:00 - 10:30 (1 h 30 min) |
Jazztanssi Ib 2011493-3007 |
LIN_Tanssi 2
Tanssi 2 esityssali (Joen puoli)
|
Wed 12.02.2025 time 09:00 - 10:30 (1 h 30 min) |
Jazztanssi Ib 2011493-3007 |
LIN_Tanssi 2
Tanssi 2 esityssali (Joen puoli)
|
Tue 25.02.2025 time 09:00 - 10:30 (1 h 30 min) |
Jazztanssi Ib 2011493-3007 |
LIN_Tanssi 2
Tanssi 2 esityssali (Joen puoli)
|
Wed 26.02.2025 time 10:45 - 12:15 (1 h 30 min) |
Jazztanssi Ib 2011493-3007 |
LIN_Tanssi 2
Tanssi 2 esityssali (Joen puoli)
|
Tue 04.03.2025 time 09:00 - 10:30 (1 h 30 min) |
Jazztanssi Ib 2011493-3007 |
LIN_Tanssi 2
Tanssi 2 esityssali (Joen puoli)
|
Tue 11.03.2025 time 09:00 - 10:30 (1 h 30 min) |
Jazztanssi Ib 2011493-3007 |
LIN_Tanssi 2
Tanssi 2 esityssali (Joen puoli)
|
Wed 12.03.2025 time 10:45 - 12:15 (1 h 30 min) |
Jazztanssi Ib 2011493-3007 |
LIN_Tanssi 2
Tanssi 2 esityssali (Joen puoli)
|
Tue 25.03.2025 time 09:00 - 10:30 (1 h 30 min) |
Jazztanssi Ib 2011493-3007 |
LIN_Tanssi 2
Tanssi 2 esityssali (Joen puoli)
|
Tue 01.04.2025 time 09:00 - 10:30 (1 h 30 min) |
Jazztanssi Ib 2011493-3007 |
LIN_Tanssi 1
Tanssi 1 harjoitussali (Linnankadun puoli)
|
Tue 08.04.2025 time 09:00 - 10:30 (1 h 30 min) |
Jazztanssi Ib 2011493-3007 |
LIN_Tanssi 1
Tanssi 1 harjoitussali (Linnankadun puoli)
|
Thu 10.04.2025 time 09:00 - 10:30 (1 h 30 min) |
Jazztanssi Ib 2011493-3007 |
LIN_Tanssi 2
Tanssi 2 esityssali (Joen puoli)
|
Tue 15.04.2025 time 09:00 - 10:30 (1 h 30 min) |
Jazztanssi Ib 2011493-3007 |
LIN_Tanssi 2
Tanssi 2 esityssali (Joen puoli)
|
Thu 17.04.2025 time 09:00 - 10:30 (1 h 30 min) |
Jazztanssi Ib 2011493-3007 |
LIN_Tanssi 2
Tanssi 2 esityssali (Joen puoli)
|
Tue 22.04.2025 time 09:00 - 10:30 (1 h 30 min) |
Jazztanssi Ib 2011493-3007 |
LIN_Tanssi 2
Tanssi 2 esityssali (Joen puoli)
|
Thu 24.04.2025 time 09:00 - 10:30 (1 h 30 min) |
Jazztanssi Ib 2011493-3007 |
LIN_Tanssi 2
Tanssi 2 esityssali (Joen puoli)
|
Tue 29.04.2025 time 09:00 - 10:30 (1 h 30 min) |
Jazztanssi Ib 2011493-3007 |
LIN_Tanssi 2
Tanssi 2 esityssali (Joen puoli)
|
Mon 12.05.2025 time 10:45 - 12:15 (1 h 30 min) |
Jazztanssi Ib 2011493-3007, Jazztanssin opettaminen 2011373-3007 |
LIN_Tanssi 2
Tanssi 2 esityssali (Joen puoli)
|
Tue 13.05.2025 time 09:00 - 10:30 (1 h 30 min) |
Jazztanssi Ib 2011493-3007, Jazztanssin opettaminen 2011373-3007 |
LIN_Tanssi 2
Tanssi 2 esityssali (Joen puoli)
|
Fri 16.05.2025 time 09:00 - 10:30 (1 h 30 min) |
Jazztanssi Ib 2011493-3007, Jazztanssin opettaminen 2011373-3007 |
LIN_Tanssi 2
Tanssi 2 esityssali (Joen puoli)
|
Mon 19.05.2025 time 10:45 - 12:15 (1 h 30 min) |
Jazztanssi Ib 2011493-3007, Jazztanssin opettaminen 2011373-3007 |
LIN_Tanssi 2
Tanssi 2 esityssali (Joen puoli)
|
Tue 20.05.2025 time 09:00 - 10:30 (1 h 30 min) |
Jazztanssi Ib 2011493-3007, Jazztanssin opettaminen 2011373-3007 |
LIN_Tanssi 2
Tanssi 2 esityssali (Joen puoli)
|
Tue 20.05.2025 time 13:15 - 14:45 (1 h 30 min) |
Palautteet / Jazztanssi Ib 2011493-3007 |
LIN_Tanssi 1
Tanssi 1 harjoitussali (Linnankadun puoli)
|
Wed 21.05.2025 time 09:00 - 10:30 (1 h 30 min) |
Jazztanssi Ib 2011493-3007, Jazztanssin opettaminen 2011373-3007 |
LIN_Tanssi 2
Tanssi 2 esityssali (Joen puoli)
|
Wed 21.05.2025 time 15:00 - 15:30 (0 h 30 min) |
Palautteet / Jazztanssi Ib 2011493-3007 |
LIN_Tanssi 1
Tanssi 1 harjoitussali (Linnankadun puoli)
|
Thu 22.05.2025 time 09:00 - 10:30 (1 h 30 min) |
Jazztanssi Ib 2011493-3007, Jazztanssin opettaminen 2011373-3007 |
LIN_Tanssi 2
Tanssi 2 esityssali (Joen puoli)
|
Fri 23.05.2025 time 09:00 - 10:30 (1 h 30 min) |
Jazztanssin opettaminen 2011373-3007, Jazztanssi Ib 2011493-3007 |
LIN_Tanssi 2
Tanssi 2 esityssali (Joen puoli)
|
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
Ensimmäisenä ja toisena vuotena, eli perusvaiheen opinnoissa, ryhmäytetään ja yhtenäistetään opiskelijoiden osaamista, sekä opitaan ammattimaista työskentelyä. Jazztanssin tekniikkaa, tyylilajia ja oppisisältöä lähestytään jazztanssille tyypillisten tanssitekniikka- ja tuntiharjoitteiden, improvisaation ja repertuaarin kautta opettajan ohjauksessa.
Opintojakson teemoja ovat mm.:
- jazztanssin perusteiden, tanssitekniikan ja sanaston opiskelu
- itsenäinen työskentely, keskittyminen, liikemuistin kehittäminen
- vastuunottaminen omasta oppimisprosessista sekä kehittymisestä
- vastuunottaminen yhteisestä työilmapiiristä, positiivisen ja kannustavan työilmapiirin luominen ja ylläpito
- ryhmätyöskentelytaidot, aktiivinen osallistuminen ryhmätyöskentelyyn
- oma ilmaisu, tanssillisuus ja heittäytyminen
- musiikin ja tanssin yhteyden hahmottaminen, musikaalisuus ja rytmitaju
- erilaiset liikelaadut ja aksentit
- kehon oikeaoppisten linjauksien hahmottaminen ja työstäminen
- maneerien karsiminen ja liikekielen puhdistaminen
- voiman ja liikkuvuuden suhde ja merkitys jazztanssille
- kannatus vs. maadoittuminen ja painon tiputtaminen
- tilan ja tasojen monipuolinen käyttäminen
- improvisaatio ja kompositio
- oppimistehtävien/harjoitteiden suunnittelu ja toteuttaminen
- opetuskokeilut
Analyyttinen työskentely ja itsereflektio läpi leikkaavat koko neljän vuoden opintokokonaisuudeen. Kaikkien opintojen tavoitteena on kehittää taidetanssijuutta ja opettajuutta sekä omaa ammatti-identiteettiä.
Jazztanssin Ib -opintojakso toteutetaan ensimmäisen vuoden keväällä lähiopetuksena. Opintojaksolle osallistuminen edellyttää hyväksyttyä suoritusta Jazztanssi Ia -opintojaksosta. Kontaktiopetus järjestetään työohjelmassa merkittyjen tuntien puitteissa.
Objective
Opiskelija saavuttaa jazztanssille ominaiset tanssin tekniset ja ilmaisulliset ammatilliset perusvalmiudet.
Opiskelija pystyy ammatillisella perustasolla kehollisesti ilmaisemaan ja analyyttisesti selvittämään jazztanssin treenauksen liittyvät peruskäsitteet ja terminologian.
Content
Sisältö rakentuu ryhmäopetuksesta tanssistudiossa tekniikkaopettajan ja muusikon johdolla sekä itsenäisistä oppimistehtävistä.
Tekniikkatunnit etenevät läpi opintojen yhteensä kuutena opintojaksona (I-III opintovuosi) syys- (a) ja kevätlukukausittain (b): I a + b; II a + b; III a + b.
Materials
Opintojakson oppimateriaali koostuu opettajan antamasta liikemateriaalista, opiskelijoiden tuottamasta liikemateriaalista, sekä improvisaatio- ja kompositioharjoitteista, opetuskokeiluiden suunnittelusta ja toteuttamisesta.
Teaching methods
Opetus on lähiopetusta.
Exam schedules
-
Pedagogic approaches and sustainable development
Jazztanssi Ib -opintojakso järjestetään lähiopetuksena tanssisalissa, työelämää vastaavissa olosuhteissa. Lähiopetus tapahtuu yhteistyössä ja yhteisopettajuudessa muusikon kanssa. Opetus sisältää demonstraatioita, ongelmanratkaisua, yksilöllistä työskentelyä, pari- ja ryhmätyötä, sekä vertaispalautetta ja itsearviointia. Kevätlukukauden päätteeksi jokainen opiskelija saa henkilökohtaisen palautteen.
Completion alternatives
-
Student workload
Opintojakso sisältää 81h opiskelijan työtä, joka koostuu kontaktiopetuksesta, omasta työskentelystä, oppimistehtävistä, itsereflektiosta ja henkilökohtaisesta palautteesta.
Evaluation methods and criteria
Arviointi asteikolla 1-5 mutta poikkeustapauksessa arviointi voidaan suorittaa asteikolla hyväksytty-hylätty. Arvioinnin tukena käytetään tanssinopettajakoulutuksen arviointikehikkoa, jossa on määritelty arvosanakriteerit arvosanoille 1, 3 ja 5.
Opettajan tekemä arviointi. Jatkuva arviointi.
Failed (0)
Poissaoloja lähiopetuksesta enemmän kuin 20%. Ei tavoitteiden suuntaista edistymistä tiedoissa ja taidoissa. Opiskelija osallistuu puutteellisesti tuntitilanteeseen ja ryhmän vuorovaikutustilanteisiin.
Assessment criteria, satisfactory (1-2)
Arviointikriteerit arvosanalle 1.
Opiskelija:
• toimii annettujen ohjeiden mukaisesti
• tunnistaa keskeiset ammattikäsitteet ja termistön
• käyttää oman taiteenalansa perustekniikkoja ja välineistöä
• osallistuu yhteisön vuorovaikutustilanteisiin
• ideoi toimintaa tavoitteelliseen suuntaan
Assessment criteria, good (3-4)
Arviointikriteerit arvosanalle 3.
Opiskelija:
• yhdistää aiemmin opittua työskentelyynsä
• käyttää keskeisiä ammattikäsitteitä tarkoituksenmukaisesti
• tiedostaa taiteellisen ja pedagogisen toimintansa perusteet
• osaa yhdistää teoreettisen tiedon osaksi omaa työskentelyään
• etsii alan tietoa eri lähteistä
• laajentaa osaamistaan hyödyntäen oppimisympäristöä
• tunnistaa työskentelynsä eettiset ja ekologiset lähtökohdat
• osaa antaa ja vastaanottaa palautetta yhteisön vuorovaikutustilanteissa
• kehittää omien ideoidensa lisäksi muiden ehdotuksia
Assessment criteria, excellent (5)
Arviointikriteerit arvosanalle 5.
Opiskelija:
• toimii itseohjautuvasti, tavoitteellisesti, ammattimaisesti ja vastuullisesti
• arvioi oppimaansa suhteessa aiempaan osaamiseensa
• kehittää ammatillista osaamistaan taiteellisessa ilmaisussaan ja pedagogiikassaan
• perustelee persoonallisen taidenäkemyksen selkeästi
• etsii uusia näkökulmia myös tuttuihin asioihin
• on ideoinnissa innovatiivinen ja luova
• seuraa aktiivisesti ammattialaansa, tunnistaa ammattialansa osaamistarpeita ja kehittää itsenäisesti osaamistaan
• toimii rakentavasti ryhmäprosesseissa ja kehittää toimintaa aktiivisesti kohti yhteistä päämäärää
Further information
Poikkeustapauksessa arviointi voidaan suorittaa asteikolla hyväksytty-hylätty.