Projektijohtaminen (5 op)
Toteutuksen tunnus: KH00CZ72-3001
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
01.12.2024 - 19.01.2025
Ajoitus
13.01.2025 - 30.04.2025
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Yrittäjyys ja myynti
Toimipiste
Loimaa
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Liiketalouden koulutus
Opettaja
- Minna Björkberg-Suominen
- Janne Granfors
Ryhmät
-
PLIILS24ELiiketalous, erillishaku, Loimaa, S24
- 13.01.2025 09:00 - 12:00, Projektijohtaminen KH00CZ72-3001
- 14.01.2025 09:00 - 12:00, Projektijohtaminen KH00CZ72-3001
- 27.01.2025 09:00 - 12:00, Projektijohtaminen KH00CZ72-3001
- 28.01.2025 09:00 - 12:00, Projektijohtaminen KH00CZ72-3001
- 10.02.2025 09:00 - 12:00, Projektijohtaminen KH00CZ72-3001
- 11.02.2025 09:00 - 12:00, Projektijohtaminen KH00CZ72-3001
- 24.02.2025 09:00 - 12:00, Projektijohtaminen KH00CZ72-3001
- 25.02.2025 09:00 - 12:00, Projektijohtaminen KH00CZ72-3001
- 10.03.2025 09:00 - 12:00, Projektijohtaminen KH00CZ72-3001
- 11.03.2025 09:00 - 12:00, Projektijohtaminen KH00CZ72-3001
- 24.03.2025 09:00 - 12:00, Projektijohtaminen KH00CZ72-3001
- 25.03.2025 09:00 - 12:00, Projektijohtaminen KH00CZ72-3001
- 07.04.2025 09:00 - 12:00, Projektijohtaminen KH00CZ72-3001
- 08.04.2025 09:00 - 12:00, Projektijohtaminen KH00CZ72-3001
- 22.04.2025 09:00 - 12:00, Projektijohtaminen KH00CZ72-3001
Tavoitteet
Opiskelija hallitsee projektisuunnittelun käytännössä eli hän osaa suunnitella, budjetoida ja allokoida resursseja sekä johtaa pienehköä projektia. Lisäksi opiskelija osaa asettaa tiimille motivoivan tavoitteen ja ohjata tiimin toimintaa tavoitteen saavuttamiseksi. Opiskelija osaa vaatia tiimiltään asianmukaista raportointia ja osaa hyödyntää sitä toimintaa ohjaavalla tavalla.
Sisältö
Käytännön projektin suunnittelu ja johtaminen/tärkeässä vastuuroolissa toimiminen. Osallistuminen teoriaopetukseen. Henkilökohtaisen oppimisportfolion tekeminen. Kirjojen ja muiden materiaalien lukeminen.
Oppimateriaalit
Itslearning
Sähköposti
Opetusmenetelmät
Lähiopetus, pienryhmätyöskentely, yksilötyöskentely
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Ei tenttiä
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Konstruktiivinen pedagogiikka, projektioppiminen (työelämäprojekti)
Kestävän kehityksen näkökulma sisällytetään jokaiseen projektiin
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
- Alustusten / luentojen materiaalit
- Projektijohtamisen kirjoja ja artikkeleita (tarkennetaan myöhemmin)
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Kurssi sisältää seuraavat kokonaisuudet:
- alustuksia / luentoja projektijohtamisen eri teemoista (ks. sisällöt yllä)
- projektisuunnitelman laatiminen (ryhmässä)
- projektin toteutus (ryhmässä)
- oppimisportfolion teko (yksilötyö)
Kurssin mitoitus on n. 135 tuntia opiskelijan aikaa.
Sisällön jaksotus
Projektijohtamisen opinnot sisältävät seuraavia kokonaisuuksia:
- projektin ja projektityöskentelyn lähtökohdat projektijohtamisen näkökulmasta
- projektisuunnitelman laadinta (käydään läpi keskeiset elementit havainnollistavien esimerkkien kautta)
- projektin organisointi ja käynnistäminen
- projektin johtamisessa hyödynnettävät perustyökalut
- projektisopimukset
- riskien hallinta projekteissa
- tiedonhallinta
- projektin päättäminen.
Arviointiasteikko
H-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arvioitavat kohteet:
- läsnäolo alustuksissa / luennoilla / projektityöskentelyssä
- projektisuunnitelma
- projektin toteutus
- oppimisportfolio
Hylätty (0)
Ryhmätehtävät ja oppimisportfolio joko kokonaan tai osittain tekemättä
Ei riittävä määrä läsnäoloja lähiopetuskerroilla, poissaoloja enemmän kuin kaksi lähiopetuskertaa ilman painavaa syytä, (esim. sairaus)
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Ryhmätehtävät ja oppimisportfolio tehty ohjeistuksen mukaan ja sisältävät minimissään kaikki tarvittavat osa-alueet, jotka on mainittu tehtävänannossa.
Riittävä määrä läsnäoloja lähiopetuskerroilla.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Ryhmätehtävät ja oppimisportfolio tehty ohjeistuksen mukaan ja sisältävät kaikki tarvittavat osa-alueet, jotka on mainittu tehtävänannossa, sekä mukana on omaa, kriittistä, pohdintaa. Portfoliossa näkyy osaamisen kehittyminen ja se sisältää projektityöskentelystä syntynyttä evidenssiä (tuotoksia).
Riittävä määrä läsnäoloja lähiopetuskerroilla.
Aktiivinen työskentelyote em. työtehtävissä ja tuntiosallistumisessa.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Ryhmätehtävät ja oppimisportfolio tehty ohjeistuksen mukaan ja sisältävät kaikki tarvittavat osa-alueet, jotka on mainittu tehtävänannossa, sekä mukana on omaa, kriittistä, pohdintaa. Portfolio on kattava ja se tekee projektiosaamisen sekä kertyneen kokemuksen näkyväksi erinomaisella tavalla.
Riittävä määrä läsnäoloja lähiopetuskerroilla.
Aktiivinen ja ammattimainen työskentelyote em. työtehtävissä ja tuntiosallistumisessa.