Siirry suoraan sisältöön

Projektijohtaminen (5 op)

Toteutuksen tunnus: KH00CZ72-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

01.12.2024 - 19.01.2025

Ajoitus

13.01.2025 - 30.04.2025

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Yrittäjyys ja myynti

Toimipiste

Loimaa

Opetuskielet

  • Suomi

Koulutus

  • Liiketalouden koulutus

Opettaja

  • Minna Björkberg-Suominen
  • Janne Granfors

Ryhmät

  • PLIILS24E
    Liiketalous, erillishaku, Loimaa, S24
  • 13.01.2025 09:00 - 12:00, Projektijohtaminen KH00CZ72-3001
  • 14.01.2025 09:00 - 12:00, Projektijohtaminen KH00CZ72-3001
  • 27.01.2025 09:00 - 12:00, Projektijohtaminen KH00CZ72-3001
  • 28.01.2025 09:00 - 12:00, Projektijohtaminen KH00CZ72-3001
  • 10.02.2025 09:00 - 12:00, Projektijohtaminen KH00CZ72-3001
  • 11.02.2025 09:00 - 12:00, Projektijohtaminen KH00CZ72-3001
  • 24.02.2025 09:00 - 12:00, Projektijohtaminen KH00CZ72-3001
  • 25.02.2025 09:00 - 12:00, Projektijohtaminen KH00CZ72-3001
  • 10.03.2025 09:00 - 12:00, Projektijohtaminen KH00CZ72-3001
  • 11.03.2025 09:00 - 12:00, Projektijohtaminen KH00CZ72-3001
  • 24.03.2025 09:00 - 12:00, Projektijohtaminen KH00CZ72-3001
  • 25.03.2025 09:00 - 12:00, Projektijohtaminen KH00CZ72-3001
  • 07.04.2025 09:00 - 12:00, Projektijohtaminen KH00CZ72-3001
  • 08.04.2025 09:00 - 12:00, Projektijohtaminen KH00CZ72-3001
  • 22.04.2025 09:00 - 12:00, Projektijohtaminen KH00CZ72-3001

Tavoitteet

Opiskelija hallitsee projektisuunnittelun käytännössä eli hän osaa suunnitella, budjetoida ja allokoida resursseja sekä johtaa pienehköä projektia. Lisäksi opiskelija osaa asettaa tiimille motivoivan tavoitteen ja ohjata tiimin toimintaa tavoitteen saavuttamiseksi. Opiskelija osaa vaatia tiimiltään asianmukaista raportointia ja osaa hyödyntää sitä toimintaa ohjaavalla tavalla.

Sisältö

Käytännön projektin suunnittelu ja johtaminen/tärkeässä vastuuroolissa toimiminen. Osallistuminen teoriaopetukseen. Henkilökohtaisen oppimisportfolion tekeminen. Kirjojen ja muiden materiaalien lukeminen.

Oppimateriaalit

Itslearning
Sähköposti

Opetusmenetelmät

Lähiopetus, pienryhmätyöskentely, yksilötyöskentely

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Ei tenttiä

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Konstruktiivinen pedagogiikka, projektioppiminen (työelämäprojekti)
Kestävän kehityksen näkökulma sisällytetään jokaiseen projektiin

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

- Alustusten / luentojen materiaalit
- Projektijohtamisen kirjoja ja artikkeleita (tarkennetaan myöhemmin)

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Kurssi sisältää seuraavat kokonaisuudet:
- alustuksia / luentoja projektijohtamisen eri teemoista (ks. sisällöt yllä)
- projektisuunnitelman laatiminen (ryhmässä)
- projektin toteutus (ryhmässä)
- oppimisportfolion teko (yksilötyö)

Kurssin mitoitus on n. 135 tuntia opiskelijan aikaa.

Sisällön jaksotus

Projektijohtamisen opinnot sisältävät seuraavia kokonaisuuksia:
- projektin ja projektityöskentelyn lähtökohdat projektijohtamisen näkökulmasta
- projektisuunnitelman laadinta (käydään läpi keskeiset elementit havainnollistavien esimerkkien kautta)
- projektin organisointi ja käynnistäminen
- projektin johtamisessa hyödynnettävät perustyökalut
- projektisopimukset
- riskien hallinta projekteissa
- tiedonhallinta
- projektin päättäminen.

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Arvioitavat kohteet:
- läsnäolo alustuksissa / luennoilla / projektityöskentelyssä
- projektisuunnitelma
- projektin toteutus
- oppimisportfolio

Hylätty (0)

Ryhmätehtävät ja oppimisportfolio joko kokonaan tai osittain tekemättä
Ei riittävä määrä läsnäoloja lähiopetuskerroilla, poissaoloja enemmän kuin kaksi lähiopetuskertaa ilman painavaa syytä, (esim. sairaus)

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Ryhmätehtävät ja oppimisportfolio tehty ohjeistuksen mukaan ja sisältävät minimissään kaikki tarvittavat osa-alueet, jotka on mainittu tehtävänannossa.
Riittävä määrä läsnäoloja lähiopetuskerroilla.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Ryhmätehtävät ja oppimisportfolio tehty ohjeistuksen mukaan ja sisältävät kaikki tarvittavat osa-alueet, jotka on mainittu tehtävänannossa, sekä mukana on omaa, kriittistä, pohdintaa. Portfoliossa näkyy osaamisen kehittyminen ja se sisältää projektityöskentelystä syntynyttä evidenssiä (tuotoksia).
Riittävä määrä läsnäoloja lähiopetuskerroilla.
Aktiivinen työskentelyote em. työtehtävissä ja tuntiosallistumisessa.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Ryhmätehtävät ja oppimisportfolio tehty ohjeistuksen mukaan ja sisältävät kaikki tarvittavat osa-alueet, jotka on mainittu tehtävänannossa, sekä mukana on omaa, kriittistä, pohdintaa. Portfolio on kattava ja se tekee projektiosaamisen sekä kertyneen kokemuksen näkyväksi erinomaisella tavalla.
Riittävä määrä läsnäoloja lähiopetuskerroilla.
Aktiivinen ja ammattimainen työskentelyote em. työtehtävissä ja tuntiosallistumisessa.