Siirry suoraan sisältöön

Sosionomin ammatillinen kehittyminen 2 (1op)

Toteutuksen tunnus: TH00CA34-3013

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
02.06.2025 - 24.09.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
01.08.2025 - 31.07.2026
Toteutus on käynnissä.
Opintopistemäärä
1 op
Lähiosuus
1 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Terveys ja hyvinvointi
Opetuskielet
suomi
Paikat
46 - 55
Koulutus
Sosionomikoulutus
Opettajat
Niina Vuoristo
Katri Viippo
Tiina Laakso
Ryhmät
PSOSTS24
Sosionomi (AMK), Turku, S24
Opintojakso
TH00CA34

Toteutuksella on 4 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 5 t 15 min.

Aika Aihe Tila
Ke 03.09.2025 klo 10:00 - 12:00
(2 t 0 min)
Lähiopetus, Sosionomin ammatillinen kehittyminen 2 TH00CA34-3013
ICT_C2033_2034 Oppimistila muunto
Pe 21.11.2025 klo 08:30 - 10:00
(1 t 30 min)
Sosionomin ammatillinen kehittyminen 2 TH00CA34-3013
Verkko-opetus
Ke 17.12.2025 klo 14:15 - 15:00
(0 t 45 min)
Lähiopetus, Sosionomin ammatillinen kehittyminen 2 TH00CA34-3013
ICT_C2025 Kieliluokka
ICT_C2032 Oppimistila muunto
ICT_C3043 Oppimistila muunto
Ke 17.12.2025 klo 15:00 - 16:00
(1 t 0 min)
Lähiopetus, Sosionomin ammatillinen kehittyminen 2 TH00CA34-3013
ICT_C2033_2034 Oppimistila muunto
Muutokset varauksiin voivat olla mahdollisia.

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Sisällön jaksotus

Ryhmätapaamiset ja tehtävät:

SYKSY 2025 Sake-tapaamiset:
3.9 klo 10.00 -12.00 : Kevät 2026 harjoittelupaikan haku, harjoitteluun lähettäminen, ajankäytön hallinta -tehtävän ohjeistus, yhteiset säännöt (työrauha, ryhmätöiden tekeminen, kiusaaminen, juoruilu) kaikki yhdessä /
21.11 klo 8.30 - 10.00: Harjoittelun väliohjaus, tuutorryhmissä / Zoom
17.12 klo 14.15-16.00 harjoittelun purku klo 14.15-15, klo 15-16 lukuvuoden päättäminen, kevääseen orientoituminen

HOPS-keskustelut: jokainen varaa omalta tuutorilta ajan tuutorin ilmoittamalla tavalla. Valmistaudu tapaamiseen tarkastelemalla omien opintojesi etenemistä, tekemällä ajankäytön hallinta -tehtävän ja palauttamalla se Itsiin sekä täyttämällä kehityskeskustelulomake Itsissä.

KEVÄT 2026

4.2.2026 klo 8.15-10.00 mediatehtävän ohjeistus, vaativan asiakastyön / lähijohtamisen harjoittelupaikan harjoitteluinfo. Mediatehtävän palautus 4.3.2026.

16.3 harjoitteludokumenttien palautus Itsiin

6.5 klo 8.15-10.00 harjoittelun väliohjaus tuutorryhmissä Zoom / Teams

27.5 klo 14.15-16.00 harjoittelun purku, lukuvuoden päättäminen, syksy 2026 opintojaksot

HOPS-keskustelut: jokainen varaa omalta tuutorilta ajan tuutorin ilmoittamalla tavalla. Valmistaudu tapaamiseen tarkastelemalla omien opintojesi etenemistä.

Tavoitteet

• sosiaali- ja kasvatusalan ammatti-identiteettisi vahvistuu, itsetuntemuksesi, ajattelutaitosi ja itsereflektiotaitosi kehittyvät sekä tunnistat omia vahvuuksiasi, osaamisesi ja kehittymistarpeesi
• pidät huolta omasta ja opiskeluyhteisösi hyvinvoinnista
• osaat päivittää henkilökohtaista oppimissuunnitelmaasi

Sisältö

• itsetuntemuksen vahvistuminen
• elämänhallintataidot ja opiskeluhyvinvointi
• henkilökohtaisen oppimissuunnitelman päivittäminen ja kehityskeskustelut yhdessä opettajatuutorin kanssa

Oppimateriaalit

Itslearningissä

Opetusmenetelmät

keskusteleva oppiminen, opiskelun tukeminen

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Opintojaksolla ei ole tenttiä.

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Pienryhmäopiskelu
Yksilöohjaus

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Mediatehtävä, tekoälyn käyttäminen kielletty

Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty

Hyväksytty suoritus edellyttää:
- 100% länsäolo tapaamisissa (korvaava tehtävä)
- opintojakson tehtävien suorittaminen hyväksytysti
- HOPS-keskustelu oman opettaja tuutorin kanssa, kehityskeskustelutehtävien tekeminen.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Opiskelijalla on velvoite osallistua Sake-tapaamisiin ja työstää annetut tehtävät
*** Läsnäolovelvoite edistää yhteisöllisyyden kehittymistä ryhmässä, mikä tukee yksittäistä opiskelijaa hänen opiskelupolullaan. Se edistää opiskelijan yleisten työelämätaitojen kehittymistä (mm. tiimityötaidot, itsensä johtaminen, verkostoitumistaidot, palautteen antaminen ja vastaanottaminen). Se edistää myös sosionomin ammatissa tarvittavien taitojen kehittymistä, joita ei voida omaksua pelkästään itsenäisen opiskelun avulla vaan vuorovaikutuksessa (kuten ammatillinen vuorovaikutus, dialogisuus).***

Lisätiedot

Itselearning

Siirry alkuun