Skip to main content

Professional Leadership (5 cr)

Code: TH00BQ66-3004

General information


Enrollment
02.12.2024 - 31.01.2025
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.01.2025 - 25.05.2025
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Master School
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Master's Degree Programme in Advanced Clinical Practice in Biomedical Laboratory Science
Teachers
Salla Grommi
Teija Franck
Course
TH00BQ66
No reservations found for realization TH00BQ66-3004!

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
· liittää syöpähoidon strategian tiimin osaamisen kehittämiseen
· tunnistaa asiantuntijan roolin syövän hoidon asiantuntijana, ja tiimin johtamisen keinoja syövän hoidon kehittämisessä
· hyödyntää osaamistaan koko työyhteisön osaamisen ja toiminnan edistämisessä
· arvioida työyhteisönsä osaamiseen liittyviä kehittämistarpeita, ja suunnitella työyhteisön osaamista pitkäjänteisen kehittämisen mallin mukaan
· toimia syöpähoidon ja kuntoutumisen tuen kouluttajana alueellisesti, kansallisesti ja kansainvälisesti
· hyödyntää työyhteisössä olevaa osaamista syövän hoidon ja hoitopolun eri vaiheissa tarkoituksenmukaisesti
· edistää yhteistoiminnallisen oppimisen ja dialogisen vuorovaikutuksen toimintakulttuurin kehittymistä työyhteisössä
· soveltaa oppivan organisaation teoriaa osaamisen kehittämissuunnitelmissa
· edistää työhyvinvointia ja työssäjaksamista syövän hoidon yksikössä hyödyntäen varhaisen puuttumisen menetelmiä

Opintojakson sisältö
· Oppiva yksilö ja organisaatio
· LEAN-toiminnan filosofia organisaation kehittämisessä
· Yhteistoiminnallisen oppimisen ja dialogisen vuorovaikutuksen toimintakulttuuri
· Työyhteisödynamiikka, työyhteisölähtöinen toiminta ja osaamisen kehittämisen interventiot Magneettisairaalamallissa
· Cancer Nursing Framework - henkilöstön osaamisen kehittäminen ja varmistaminen syövän hoidossa
· Strategialähtöinen henkilöstön osaamisen kehittäminen, menetelmät ja järjestelmät
· Osaamiskäsite ja sen yhteydet
· Osaamisen johtaminen

Objective

After completing the course, the student is able to:
· combine the cancer treatment strategy with the development of the team’s competence · recognize the role of an expert as a cancer treatment expert and identify team leading methods in cancer treatment development · utilize their competence in promoting the competence and operations of the entire work community
· evaluate competence-related development needs in the work community and plan the competence of the work community based on a long-term development model
· works as a cancer treatment and rehabilitation support educator locally, nationally and internationally
· utilizes the work community’s multi-professional expertise in different phases of the cancer treatment and treatment pathway in a suitable manner
· promote societal learning and the development of a dialogic communication culture in the work community
· implement the theory of the learning organisation in the competence development plan
· Promote occupational well-being in the cancer treatment unit using early intervention methods

Content

· A learning individual and organisation
· LEAN philosophy in the development of the organisation
· Working culture of cooperative learning and dialogic communication
· Work community dynamics, work community oriented operations and competence development interventions in the Magnet hospital model
· Cancer Nursing Framework - Developing and ensuring the competence of personnel in cancer care
· Strategy-oriented development of personnel competence, methods and systems
· The competence concept and its connections
· Management of competence capital

Materials

Löytyy Itslearning-oppimisalustalta

Teaching methods

Lähi-/etäopetus: 5.2.2025 6h, 3.3.2025 6h ja 8.5.2025 4h sekä itsenäinen opiskelu.


22.4.2024 Syöpä- teemapäivän suunnittelu, toteuttaminen ja arviointi SAILA- sairaanhoitajaryhmälle sekä palautteen keruu.
Toteutuu toisen Syöpää sairastavan hoidon kehittäminen- opintojakson kanssa yhteisesti.

Exam schedules

Ei ole

Completion alternatives

Ei ole

Student workload

Opiskelijan työmäärä 135h
Sisältää:
Luentoja
Syöpä-teemapäivän suunnitelma, toteuttaminen ja arviointi (itsenäinen / vertaisparityöskentely) sekä palautteen keruu

Evaluation methods and criteria

Osallistuminen (HKS/HYL)
Syöpä-teemapäivän suunnitelma ja toteuttaminen ( 0-K5)
Itse- ja vertaisarviointi (HKS/HYL)

Arviointikriteerit oppimistehtävän yhteydessä

Failed (0)

Oppimistehtäviä ei ole suoritettu ja/tai poissaolot opetuksesta.

22.4.tilanteen kirjallinen opetussuunnitelman arviointi:
Opetustilanteen suunnitelmassa ei tuoda esille lainkaan tiedonhakua prosessina ja mitä aiheesta tiedetään tällä hetkellä. Lähdeaineisto on hyvin yksipuolista ja tutkimustietoa ei ole lainkaan käytetty. Opetustilanteen esitystä ei ole tehty ohjeiden mukaan.

Assessment criteria, satisfactory (1-2)

22.4. tilanteen kirjallinen opetussuunnitelman arviointi:
Opetustilanteen suunnitelmassa tuodaan esille jonkin verran tutkimustietoa ja muuta näyttöä, mutta aineisto jää niukaksi painottuen suomalaiseen lähdeaineistoon. Haun ja tulosten kuvaus jää osin epäselväksi. Opetustilanteen esityksen kieliasussa ja visuaalisessa ilmeessä on viimeistelemättömyyttä / epätarkkuutta. Havainnollistaminen on vähäistä / puuttuu.

Assessment criteria, good (3-4)

22.4. tilanteen kirjallinen opetussuunnitelman arviointi:
Opetustilanteen suunnitelmassa on kuvattu tiedonhaku ja sen tulokset havainnollistaen. Oman aiheen ydinasiat on selkeästi tunnistettu ja niihin liittyvä tutkimusnäyttö kuvattu. Lähdeaineistona on käytetty suomalaista ja kansainvälistä tutkimustietoa. Opetustilanteen esitys on hyvin suunniteltu, havainnollinen ja kieliasultaan selkeä. Visuaalinen ilme ja kokonaisuus hieman viimeistelemätön, mutta selkeä.

Assessment criteria, excellent (5)

22.4. tilanteen kirjallinen opetussuunnitelman arviointi:
Opetustilanteen suunnitelmassa on käytetty lähdeaineistona käytetty monipuolisesti suomalaista ja kansainvälistä tutkimustietoa ja muuta näyttöä. Opetustilanne on hyvin suunniteltu ja laadittu sisällöllisesti selkeästi, loogisesti, monipuolisesti ja havainnollisesti. Kirjallisuushaku kuvattu, havainnollistettu sekä tulokset hyödynnetty erinomaisesti. Opetustilanteessa esitys (esim. powerpoint) on visuaaliselta, että kieliasultaan viimeistelty sekä tasapainoinen.

Further information

Avoin AMK: maksimi 5 opiskelijaa

Go back to top of page