Siirry suoraan sisältöön

Green marketing 2 – Markkinointioikeutta suomeksi (5 op)

Toteutuksen tunnus: EV00DG03-3003

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

31.12.2024 - 31.01.2025

Ajoitus

03.04.2025 - 25.05.2025

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

2 op

Toteutustapa

60 % Lähiopetus, 40 % Etäopetus

Yksikkö

Tuotantotalous ja yhteiset opinnot

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

0 - 50

Koulutus

  • Vastuullinen laadunhallinta ja tuotekehitys tekstiili-, muoti- ja pakkausalalla

Opettaja

  • Ulla Seppälä-Kaven
  • Liisa Lehtinen
  • Heidi Salokangas
  • Sari Airenne

Ajoitusryhmät

  • Avoimen AMK:n kiintiöpaikat. Ilmoittaudu ilman tätä pienryhmää. (Koko: 50. Avoin AMK: 50.)

Ryhmät

  • JOTVALAK25
    Vastuullinen laadunhallinta ja tuotekehitys tekstiili-, muoti- ja pakkausalalla

Pienryhmät

  • Avoimen AMK:n kiintiöpaikat. Ilmoittaudu ilman tätä pienryhmää.

Tavoitteet

• Ymmärtää vastuullisuuden merkityksen osana markkinointiviestintää
• Ymmärtää kestävän pakkaamisen merkityksen
• Ymmärtää pakkauksen merkityksen osana osto- ja asiakaskokemusta
• Osaa soveltaa osaamistaan pakkaussuunnittelussa
• Osaa luoda/päivittää asiakaspersoonat vastaamaan nykypäivän haasteita
• Osaa luoda/päivittää viestintä- ja markkinointisuunnitelmia huomioiden vastuullisuuden omalla toimialalla
• Osaa luoda/päivittää liiketoimintasuunnitelmia huomioiden vastuullisuuden omalla toimialalla

Sisältö

• Kestävän kehityksen mukainen pakkaussuunnittelu ja -materiaalit
• Viestintä osana vastuullista toimintaa
• Viestintä- ja markkinointisuunnitelma huomioiden vastuullisuuteen liittyvät näkökohdat
• Liiketoimintasuunnitelman päivitys oman toimialan ajankohtaisten vaatimusten mukaan

Oppimateriaalit

Opettajan tarjoama oppimismateriaali itselearning -oppimisalustalla.

Opetusmenetelmät

-luennot
-työpajat
-vertaisoppiminen

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Opintojaksolla ei ole tenttiä.

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

käänteinen oppiminen, tekemällä oppiminen, innovaatiopedagogiikka

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

-

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Oppimistehtävät

Luennot ja työpajat 17 tuntia, itsenäistä opiskelua 118 tuntia

Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty

Hylätty:
Oppimistehtäviä ei ole palautettu, eikä oppimistavoitteita ole saavutettu

Hyväksytty:
Oppimistehtävät on tehty ja palautettu ohjeistuksen mukaisesti.

Sisällön jaksotus

Markkinointioikeuden soveltaminen käytäntöön:

- Kestävän kehityksen mukainen pakkaussuunnittelu ja -materiaalit
- Viestintä osana vastuullista toimintaa
- Viestintä- ja markkinointisuunnitelma huomioiden vastuullisuuteen liittyvät näkökohdat
- Liiketoimintasuunnitelman päivitys oman toimialan ajankohtaisten vaatimusten mukaan

Luennot:
10.4.2025 16.00 - 19.00, online luento
26.4.2025 9.00 - 16.00, työpaja
17.5.2025 9.00 - 16.00, työpaja

Viestintäkanava ja lisätietoja

itslearning -alusta pääasiallinen viestintäkanava

Vastuuopettaja: heidi.salokangas@turkuamk.fi

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Oppimistehtävät tulee olla suoritettu ja palautettu aikataulun mukaisesti.

(Viestintä- ja markkinointisuunnitelma, demonstraatio pakkauksesta)