Green marketing 2 – Markkinointioikeutta suomeksi (5 op)
Toteutuksen tunnus: EV00DG03-3003
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
31.12.2024 - 31.01.2025
Ajoitus
03.04.2025 - 25.05.2025
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
2 op
Toteutustapa
60 % Lähiopetus, 40 % Etäopetus
Yksikkö
Tuotantotalous ja yhteiset opinnot
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 50
Koulutus
- Vastuullinen laadunhallinta ja tuotekehitys tekstiili-, muoti- ja pakkausalalla
Opettaja
- Ulla Seppälä-Kaven
- Liisa Lehtinen
- Heidi Salokangas
- Sari Airenne
Ajoitusryhmät
- Avoimen AMK:n kiintiöpaikat. Ilmoittaudu ilman tätä pienryhmää. (Koko: 50. Avoin AMK: 50.)
Ryhmät
-
JOTVALAK25Vastuullinen laadunhallinta ja tuotekehitys tekstiili-, muoti- ja pakkausalalla
Pienryhmät
- Avoimen AMK:n kiintiöpaikat. Ilmoittaudu ilman tätä pienryhmää.
Tavoitteet
• Ymmärtää vastuullisuuden merkityksen osana markkinointiviestintää
• Ymmärtää kestävän pakkaamisen merkityksen
• Ymmärtää pakkauksen merkityksen osana osto- ja asiakaskokemusta
• Osaa soveltaa osaamistaan pakkaussuunnittelussa
• Osaa luoda/päivittää asiakaspersoonat vastaamaan nykypäivän haasteita
• Osaa luoda/päivittää viestintä- ja markkinointisuunnitelmia huomioiden vastuullisuuden omalla toimialalla
• Osaa luoda/päivittää liiketoimintasuunnitelmia huomioiden vastuullisuuden omalla toimialalla
Sisältö
• Kestävän kehityksen mukainen pakkaussuunnittelu ja -materiaalit
• Viestintä osana vastuullista toimintaa
• Viestintä- ja markkinointisuunnitelma huomioiden vastuullisuuteen liittyvät näkökohdat
• Liiketoimintasuunnitelman päivitys oman toimialan ajankohtaisten vaatimusten mukaan
Oppimateriaalit
Opettajan tarjoama oppimismateriaali itselearning -oppimisalustalla.
Opetusmenetelmät
-luennot
-työpajat
-vertaisoppiminen
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Opintojaksolla ei ole tenttiä.
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
käänteinen oppiminen, tekemällä oppiminen, innovaatiopedagogiikka
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
-
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Oppimistehtävät
Luennot ja työpajat 17 tuntia, itsenäistä opiskelua 118 tuntia
Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty
Hylätty:
Oppimistehtäviä ei ole palautettu, eikä oppimistavoitteita ole saavutettu
Hyväksytty:
Oppimistehtävät on tehty ja palautettu ohjeistuksen mukaisesti.
Sisällön jaksotus
Markkinointioikeuden soveltaminen käytäntöön:
- Kestävän kehityksen mukainen pakkaussuunnittelu ja -materiaalit
- Viestintä osana vastuullista toimintaa
- Viestintä- ja markkinointisuunnitelma huomioiden vastuullisuuteen liittyvät näkökohdat
- Liiketoimintasuunnitelman päivitys oman toimialan ajankohtaisten vaatimusten mukaan
Luennot:
10.4.2025 16.00 - 19.00, online luento
26.4.2025 9.00 - 16.00, työpaja
17.5.2025 9.00 - 16.00, työpaja
Viestintäkanava ja lisätietoja
itslearning -alusta pääasiallinen viestintäkanava
Vastuuopettaja: heidi.salokangas@turkuamk.fi
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Oppimistehtävät tulee olla suoritettu ja palautettu aikataulun mukaisesti.
(Viestintä- ja markkinointisuunnitelma, demonstraatio pakkauksesta)