Digitaalinen markkinointi ja myynti (5 op)
Toteutuksen tunnus: KH00CR37-3005
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
01.06.2025 - 01.09.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle on käynnissä.
- Ajoitus
-
01.09.2025 - 10.11.2025
Toteutus ei ole vielä alkanut.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Tekniikka ja liiketoiminta
- Opetuskielet
- suomi
- Koulutus
- Liiketalouden koulutus
- Opettajat
- Jaana Merikallio
- Ryhmät
-
MLIISK25Liiketalouden monimuotokoulutus Salo, kevät 2025
- Opintojakso
- KH00CR37
Toteutuksella on 4 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 12 t 0 min.
Aika | Aihe | Tila |
---|---|---|
Ma 01.09.2025 klo 13:00 - 16:00 (3 t 0 min) |
Lähiopetus, Digitaalinen markkinointi ja myynti KH00CR37-3005 |
SAL_1056d_Demi
Demi avo muunto
|
Ma 22.09.2025 klo 13:00 - 16:00 (3 t 0 min) |
Lähiopetus, Digitaalinen markkinointi ja myynti KH00CR37-3005 |
SAL_1056d_Demi
Demi avo muunto
|
Ma 20.10.2025 klo 13:00 - 16:00 (3 t 0 min) |
Lähiopetus, Digitaalinen markkinointi ja myynti KH00CR37-3005 |
SAL_1056d_Demi
Demi avo muunto
|
Ma 10.11.2025 klo 13:00 - 16:00 (3 t 0 min) |
Lähiopetus, Digitaalinen markkinointi ja myynti KH00CR37-3005 |
SAL_1056d_Demi
Demi avo muunto
|
Arviointiasteikko
H-5
Sisällön jaksotus
Opetuskerrat:
ma 1.9. klo 13-16
ma 22.9. klo 13-16
ma 20.10. klo 13-16
ma 10.11. klo 13-16
- Digimarkkinoinnin termistö
- Smarketing-ajattelu
- Google Analytics 4
- hakukoneoptimoitu ja myynnillinen verkkosivusto
- digimainonta
Tavoitteet
Opiskelija
• ymmärtää alan keskeisiä termistöä ja mittareita
• osaa hyödyntää digitaalista markkinointia yrityksen markkinoinnin ja myynnin kehittämiseen sekä osaa soveltaa oppimaansa käytännön työhön.
• tietää hakukoneoptimoinnin merkityksen ja osaa suunnitella sivustokävijöiden määrää ja sitoutumista lisääviä toimenpiteitä
• tuntee verkkoanalytiikan perusteet.
Sisältö
- Digimarkkinoinnin termistö
- Smarketing-ajattelu
- Google Analytics 4, perusteet
- hakukoneoptimointi (SEO): sivuston analysointi ja kehitysehdotukset
- hakusanamainoskampanjan suunnittelu: kohdentaminen, hinnoittelu
Oppimateriaalit
- verkkoartikkelit
- omat muistiinpanot, luentodiat
- ohjevideot
Opetusmenetelmät
Oppimismenetelminä hyödynnetään pääasiassa yhteistoiminnallisia oppimismenetelmiä kuten
- työelämälähtöiset yrityscaset ja niiden työstäminen ja esittelyt sekä vertaisarviointi.
- pienryhmätyöskentely
- oppimisen syventämistä ja käyttöönottoa omassa työssä
- itsenäinen tiedonhaku ja haetun tiedon soveltaminen
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Ei uusintamahdollisuutta
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Työelämälähtöiset tehtävät
Monimuoto-opiskelu, jossa yhteisiä lähijaksoja sekä etäjaksolla tapahtuva itsenäinen työskentely ja pienryhmätyöskentely
Itslearning hyödynnetään verkko-oppimisalustana
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei ole, ei myöskään korvaavia tehtäviä.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
5 op= 135 h
Lähitapaamiset 9 tuntia
Yksilötehtävät 50 tuntia
Ryhmätehtävät 50 tuntia
Itsenäinen tiedonhaku 26 tuntia
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
ARVIOITAVAT TEHTÄVÄT
Ennakkotehtävä: digimarkkinoinnin sanasto (yksilö) 10 %
Google Analytics 4: Itslearning-tentti (yksilö) 20 %
Display-mainoskampanjatehtävä (yksilö) 30 %
Hakukoneoptimoidun ja myyntiä tukevan verkkosivuston suunnittelu (ryhmä) 40 %
Kurssin lopussa opiskelijat tekevät vertaisarvionnin pienryhmän jäsenten työskentelystä ja aktiivisuudesta ryhmätyössä. Vertaisarviointi otetaan huomioon kurssin arvosanassa.
Jos opiskelija on pois lähiopetuksesta enemmän kuin kerran, kurssi hylätään.
Korvaavia tai lisätehtäviä ei ole.
TEHTÄVIEN ARVIOINTIKRITEERIT
Yksilötehtävät:
Ennakkotehtävä: digimarkkinoinnin sanasto, painoarvo 10 %, arviointi hyv/hyl.
Hyl: tehtävää ei palauteta ajoissa tai 4 termiä tai enemmän eivät liity digimarkkinointiin tai plagiointia on yli 30% tai lähdeviitteet ja lähteet puuttuvat tai kaksi opiskelijaa palauttaa samansisältöisen tehtävän.
Hyv: tehtävä on tehty toimeksiannon mukaisesti
Google Analytics 4: Itslearning-tentti, painoarvo 20 %, arviointi 0-20 pistettä. Pisteiden kerroin 1.
20 monivalintakysymystä. Vääristä vastauksista ei "sakoteta".
Display-mainoskampanjatehtävä: painoarvo 30 %, pisteiden kerroin 6.
0: Tehtävää ei ole palautettu ajoissa. Kampanjalaskenta on väärin tai puutteellista. Kampanja-ajat puuttuvat, hinnoitteluperuste ei ole CPM. Bannereita ei ole suunniteltu.
1-2: Hinnoitteluperuste on CPM, ja kampanjan laskenta on oikein, mutta kampanja sisältäävain yhden median. Opiskelija ei perustele mediavalintaansa tai mediavalinta ei tavoita kohderyhmää. Hintojen / mediakorttien ruutukaappaukset puuttuvat. Ryhmä on suunnitellut vain yhden kampanjan. Banneri on suunniteltu, mutta on vain heikosti linjassa kampanjasuunnitelman kanssa.
3-4: Kampanja on mielekkäästi suunniteltu. Kampanja sisältävää kaksi tai useampia medioita, laskenta on oikein ja kampanja on rakennettu ohjeiden mukaan. Arvosana 4 edellyttää oikeiden kohdennustasojen käyttöä (jos medialla on ne käytössä). Opiskelija perustelee mielekkäästi media-, kampanjarakenne- ja mainosratkaisunsa. Banneri on kohderyhmälle ja tuotteelle/palvelulle sopivia, CTA:t huomioitu.
5: Opiskelija osoittaa erinomaista asiantuntijuutta kampanjasuunnittelussaan, banneri on oivaltava.
Ryhmätehtävä:
Hakukoneoptimoidun ja myyntiä tukevan verkkosivuston suunnittelu: painoarvo 40 %, pisteiden kerroin 8.
0: tehtävää ei palauteta ajoissa tai se sisältää plagiointia yli 30 %.
1-2: tehtävän kaikkia osia ei ole palautettu tai tehtävä on tehty hyvin puutteellisesti, esim. SEOa ei ole huomioitu. Lähteitä ei ole mainittu.
3-4: SEO, konversiotavoitteet ja sivuston käyttäjäystävällisyys on huomioitu hyvin. Arvosana 4 edellyttää, että tehtävästä huomaa, että kyseessä on eheä kokonaisuus: sivuston sivut liittyvät toisiinsa. Lähteet on mainittu.
5: tehtävä on suoritettu huolellisesti ja ammattimaisesti. Lähteitä on hyödynnetty monipuolisesti.
KURSSIARVOSANAN MUODOSTUMINEN:
Painotetut pisteet: vastaava arvosana
0-20: 0
21-40: 1
41-60: 2
61-75: 3
76-89: 4
90-100: 5
Kurssiarvosanaan vaikuttaa myös opiskelijan aktiivisuus lähiopetuksessa sekä ryhmän antama vertaisarviointi. Aktiitivuus voi nostaa, passiivisuus vastaavasti laskea. Ei vain arvosanan, vaan myös oppimisen kannalta osallistuminen opetukseen on tärkeää. Aktiiviseen osallistumiseen ei riitä se, että on läsnä nimenhuudon hetkellä.
Hylätty (0)
Opiskelija on pois lähiopetuksesta enemmän kuin yhden kerran.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Opiskelijan tehtävistä saamat painotetut pisteet 21-60. Lisäksi huomioidaan aktiivisuus lähiopetuksessa. Ks. kriteerit yllä "Arvioinnin kohteet, ajoitus ja menetelmät".
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Opiskelijan tehtävistä saamat painotetut pisteet 61-89. Lisäksi huomioidaan aktiivisuus lähiopetuksessa. Ks. kriteerit yllä "Arvioinnin kohteet, ajoitus ja menetelmät".
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelijan tehtävistä saamat painotetut pisteet 90-100. Lisäksi huomioidaan aktiivisuus lähiopetuksessa. Ks. kriteerit yllä "Arvioinnin kohteet, ajoitus ja menetelmät".
Lisätiedot
Itslearning