Skip to main content

Digital Marketing and Sales (5 cr)

Code: KH00CR37-3005

General information


Enrollment
01.06.2025 - 01.09.2025
Registration for the implementation has begun.
Timing
01.09.2025 - 10.11.2025
The implementation has not yet started.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Engineering and Business
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Business
Teachers
Jaana Merikallio
Course
KH00CR37

Realization has 4 reservations. Total duration of reservations is 12 h 0 min.

Time Topic Location
Mon 01.09.2025 time 13:00 - 16:00
(3 h 0 min)
Lähiopetus, Digitaalinen markkinointi ja myynti KH00CR37-3005
SAL_1056d_Demi Demi avo muunto
Mon 22.09.2025 time 13:00 - 16:00
(3 h 0 min)
Lähiopetus, Digitaalinen markkinointi ja myynti KH00CR37-3005
SAL_1056d_Demi Demi avo muunto
Mon 20.10.2025 time 13:00 - 16:00
(3 h 0 min)
Lähiopetus, Digitaalinen markkinointi ja myynti KH00CR37-3005
SAL_1056d_Demi Demi avo muunto
Mon 10.11.2025 time 13:00 - 16:00
(3 h 0 min)
Lähiopetus, Digitaalinen markkinointi ja myynti KH00CR37-3005
SAL_1056d_Demi Demi avo muunto
Changes to reservations may be possible.

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

Opetuskerrat:
ma 1.9. klo 13-16
ma 22.9. klo 13-16
ma 20.10. klo 13-16
ma 10.11. klo 13-16

- Digimarkkinoinnin termistö
- Smarketing-ajattelu
- Google Analytics 4
- hakukoneoptimoitu ja myynnillinen verkkosivusto
- digimainonta

Objective

Student
- understands key terminology and indicators in the field
- knows how to use digital marketing to develop the marketing and sales of a company and can apply what he/she has learned in practice.
- The student knows the importance of search engine optimization and knows how to plan measures to increase the number of website visitors and engagement
- knows the basics of web analytics.

Content

- Digital marketing terminology
- Smarketing thinking
- Google Analytics 4, basics
- Search engine optimization (SEO): website analysis and development suggestions
- a search ad campaign planning: targeting, pricing, copy

Materials

- verkkoartikkelit
- omat muistiinpanot, luentodiat
- ohjevideot

Teaching methods

Oppimismenetelminä hyödynnetään pääasiassa yhteistoiminnallisia oppimismenetelmiä kuten
- työelämälähtöiset yrityscaset ja niiden työstäminen ja esittelyt sekä vertaisarviointi.
- pienryhmätyöskentely
- oppimisen syventämistä ja käyttöönottoa omassa työssä
- itsenäinen tiedonhaku ja haetun tiedon soveltaminen

Exam schedules

Ei uusintamahdollisuutta

Pedagogic approaches and sustainable development

Työelämälähtöiset tehtävät
Monimuoto-opiskelu, jossa yhteisiä lähijaksoja sekä etäjaksolla tapahtuva itsenäinen työskentely ja pienryhmätyöskentely
Itslearning hyödynnetään verkko-oppimisalustana

Completion alternatives

Ei ole, ei myöskään korvaavia tehtäviä.

Student workload

5 op= 135 h
Lähitapaamiset 9 tuntia
Yksilötehtävät 50 tuntia
Ryhmätehtävät 50 tuntia
Itsenäinen tiedonhaku 26 tuntia

Evaluation methods and criteria

ARVIOITAVAT TEHTÄVÄT


Ennakkotehtävä: digimarkkinoinnin sanasto (yksilö) 10 %
Google Analytics 4: Itslearning-tentti (yksilö) 20 %
Display-mainoskampanjatehtävä (yksilö) 30 %
Hakukoneoptimoidun ja myyntiä tukevan verkkosivuston suunnittelu (ryhmä) 40 %

Kurssin lopussa opiskelijat tekevät vertaisarvionnin pienryhmän jäsenten työskentelystä ja aktiivisuudesta ryhmätyössä. Vertaisarviointi otetaan huomioon kurssin arvosanassa.

Jos opiskelija on pois lähiopetuksesta enemmän kuin kerran, kurssi hylätään.

Korvaavia tai lisätehtäviä ei ole.

TEHTÄVIEN ARVIOINTIKRITEERIT

Yksilötehtävät:

Ennakkotehtävä: digimarkkinoinnin sanasto, painoarvo 10 %, arviointi hyv/hyl.

Hyl: tehtävää ei palauteta ajoissa tai 4 termiä tai enemmän eivät liity digimarkkinointiin tai plagiointia on yli 30% tai lähdeviitteet ja lähteet puuttuvat tai kaksi opiskelijaa palauttaa samansisältöisen tehtävän.
Hyv: tehtävä on tehty toimeksiannon mukaisesti


Google Analytics 4: Itslearning-tentti, painoarvo 20 %, arviointi 0-20 pistettä. Pisteiden kerroin 1.
20 monivalintakysymystä. Vääristä vastauksista ei "sakoteta".

Display-mainoskampanjatehtävä: painoarvo 30 %, pisteiden kerroin 6.

0: Tehtävää ei ole palautettu ajoissa. Kampanjalaskenta on väärin tai puutteellista. Kampanja-ajat puuttuvat, hinnoitteluperuste ei ole CPM. Bannereita ei ole suunniteltu.

1-2: Hinnoitteluperuste on CPM, ja kampanjan laskenta on oikein, mutta kampanja sisältäävain yhden median. Opiskelija ei perustele mediavalintaansa tai mediavalinta ei tavoita kohderyhmää. Hintojen / mediakorttien ruutukaappaukset puuttuvat. Ryhmä on suunnitellut vain yhden kampanjan. Banneri on suunniteltu, mutta on vain heikosti linjassa kampanjasuunnitelman kanssa.

3-4: Kampanja on mielekkäästi suunniteltu. Kampanja sisältävää kaksi tai useampia medioita, laskenta on oikein ja kampanja on rakennettu ohjeiden mukaan. Arvosana 4 edellyttää oikeiden kohdennustasojen käyttöä (jos medialla on ne käytössä). Opiskelija perustelee mielekkäästi media-, kampanjarakenne- ja mainosratkaisunsa. Banneri on kohderyhmälle ja tuotteelle/palvelulle sopivia, CTA:t huomioitu.

5: Opiskelija osoittaa erinomaista asiantuntijuutta kampanjasuunnittelussaan, banneri on oivaltava.

Ryhmätehtävä:

Hakukoneoptimoidun ja myyntiä tukevan verkkosivuston suunnittelu: painoarvo 40 %, pisteiden kerroin 8.

0: tehtävää ei palauteta ajoissa tai se sisältää plagiointia yli 30 %.
1-2: tehtävän kaikkia osia ei ole palautettu tai tehtävä on tehty hyvin puutteellisesti, esim. SEOa ei ole huomioitu. Lähteitä ei ole mainittu.
3-4: SEO, konversiotavoitteet ja sivuston käyttäjäystävällisyys on huomioitu hyvin. Arvosana 4 edellyttää, että tehtävästä huomaa, että kyseessä on eheä kokonaisuus: sivuston sivut liittyvät toisiinsa. Lähteet on mainittu.
5: tehtävä on suoritettu huolellisesti ja ammattimaisesti. Lähteitä on hyödynnetty monipuolisesti.


KURSSIARVOSANAN MUODOSTUMINEN:

Painotetut pisteet: vastaava arvosana
0-20: 0
21-40: 1
41-60: 2
61-75: 3
76-89: 4
90-100: 5

Kurssiarvosanaan vaikuttaa myös opiskelijan aktiivisuus lähiopetuksessa sekä ryhmän antama vertaisarviointi. Aktiitivuus voi nostaa, passiivisuus vastaavasti laskea. Ei vain arvosanan, vaan myös oppimisen kannalta osallistuminen opetukseen on tärkeää. Aktiiviseen osallistumiseen ei riitä se, että on läsnä nimenhuudon hetkellä.

Failed (0)

Opiskelija on pois lähiopetuksesta enemmän kuin yhden kerran.

Assessment criteria, satisfactory (1-2)

Opiskelijan tehtävistä saamat painotetut pisteet 21-60. Lisäksi huomioidaan aktiivisuus lähiopetuksessa. Ks. kriteerit yllä "Arvioinnin kohteet, ajoitus ja menetelmät".

Assessment criteria, good (3-4)

Opiskelijan tehtävistä saamat painotetut pisteet 61-89. Lisäksi huomioidaan aktiivisuus lähiopetuksessa. Ks. kriteerit yllä "Arvioinnin kohteet, ajoitus ja menetelmät".

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelijan tehtävistä saamat painotetut pisteet 90-100. Lisäksi huomioidaan aktiivisuus lähiopetuksessa. Ks. kriteerit yllä "Arvioinnin kohteet, ajoitus ja menetelmät".

Further information

Itslearning

Go back to top of page