Juridinen osaaminen (5op)
Toteutuksen tunnus: KH00BO95-3032
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 01.06.2025 - 24.09.2025
- Ilmoittautuminen toteutukselle on käynnissä.
- Ajoitus
- 25.09.2025 - 18.12.2025
- Toteutus ei ole vielä alkanut.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Tekniikka ja liiketoiminta
- Opetuskielet
- suomi
- Koulutus
- Liiketalouden koulutus
- Opettajat
- Pauliina Kansanoja
- Ryhmät
-
MLIITS24Liiketalouden monimuotokoulutus, syksy 2024
-
MLIITS24TAHAMLIITS24TAHA
- Opintojakso
- KH00BO95
Toteutuksella on 4 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 11 t 0 min.
Aika | Aihe | Tila |
---|---|---|
To 25.09.2025 klo 14:15 - 17:00 (2 t 45 min) |
Juridinen osaaminen KH00BO95-3032 |
LEM_A309
Oppimistila byod
|
To 23.10.2025 klo 14:15 - 17:00 (2 t 45 min) |
Lähijakso, Juridinen osaaminen KH00BO95-3032 |
EDU_1002
Moriaberg esitystila byod
|
To 13.11.2025 klo 14:15 - 17:00 (2 t 45 min) |
Lähijakso, Juridinen osaaminen KH00BO95-3032 |
LEM_B164
Tapio muunto
|
To 04.12.2025 klo 14:15 - 17:00 (2 t 45 min) |
Lähijakso, Juridinen osaaminen KH00BO95-3032 |
LEM_B164
Tapio muunto
|
Arviointiasteikko
H-5
Sisällön jaksotus
Opintojaksolla on neljä lähitapaamista, joiden ajankohdat ovat
25.9. 14.15-17
23.10 14.15-17
13.11 14.15-17
4.12 14.15-17
Tavoitteet
Opiskelija
- osaa käyttää juridista ajattelutapaa liiketoimintaan liittyvissä asioissa ja tuntee oikeudellisten asioiden käsittelyn periaatteet ja menettelytavat
- osaa laatia päivittäiseen liiketoimintaan liittyviä sopimuksia ja tuntee tuotteiden ja palvelujen markkinointiin liittyvän sääntelyn
- tuntee työsopimuksiin ja työehtosopimuksiin liittyvän sääntelyn niin, että kykenee työtehtävissään ratkaisemaan työsuhteisiin liittyviä kysymyksiä
- tuntee yhtiöoikeuden perusteet yhtiön hallintotehtäviä ja omaa yritystoimintaa varten.
Sisältö
Tarkennetaan toteutussuunnitelmassa.
Oppimateriaalit
Kyläkallio, K. (2013). Yritysjuridiikka. Edita Publishing Oy.
ITSlearning- oppimisalustalla jaettava opetus- ja luentomateriaali.
Opiskelijan itse valitsema kirjallisuus ja verkkomateriaali.
Vierailijaluennoitsija.
Opiskelijan tekemät luentomuistiinpanot.
Opetusmenetelmät
Oppiminen tapahtuu erilaisia oppimismenetelmiä hyödyntäen, mm. lähiopetus, itsenäinen ja ryhmätyöskentely, tiedonhaku, raportointi, olemassa olevan ja uuden tiedon yhdisteleminen loogisiksi kokonaisuuksiksi sekä keskustelut ja case-esimerkit.
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Opintojaksolla hyödynnetään monipuolisesti ja tarkoituksenmukaisesti erilaisia pedagogisia oppimismenetelmiä; luentoja, keskusteluita, case-esimerkkejä, videoita, esityksiä, raportointia ja tiedonhakua sekä yksilö- ja ryhmätyöskentelyä.
Opetus perustuu innovaatiopedagogiikkaan, yhdessä oppimiseen, jatkuvaan oppimiseen sekä eri lähteistä saatavan tiedon yhdistelemiseen ja uuden tiedon muodostamiseen.
Kestävän kehityksen näkökulma huomioidaan opintojaksolla osana yritystoimintaa.
Opintojaksolla vahvistetaan tiedonhankinnan ja ryhmätyöskentelyn taitoja työelämälähtöisesti.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opiskelijan laskennallinen työmäärä 5op=135h.
Opintojakson suorittaminen edellyttää erillisen ohjeistuksen mukaan annettavien oppimistehtävien ja niihin verrattavien suorittamista.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Opintosuoritusten arviointi perustuu opintojakson osaamistavoitteisiin ja arviointikriteereihin. Osaamisen arviointiperusteet kuvataan yksityiskohtaisesti opintojakson toteutussuunnitelmassa, ja ne käsitellään opiskelijoiden kanssa opintojakson toteutuksen alussa
Opintojakso arvioidaan asteikolla H-5, 5 (kiitettävä), 4 (hyvä), 3 (hyvä), 2 (tyydyttävä), 1 (tyydyttävä) ja 0 (hylätty).
Opintojakson arvosana muodostuu opintojakson oppimistehtävistä.
Hylätty (0)
Opiskelija ei ole palauttanut oppimistehtäviä tai ne eivät vastaa tyydyttävästikään tehtävänantoa.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Oppimistehtävä on puutteellinen eikä vastaa tehtävänantoa, vaan raportissa ja sisällössä on huomattavia puutteita. Oma pohdinta puuttuu. Valittuja näkökulmia ei ole perusteltu.
Raportti on vaikealukuinen ja sisältää asiavirheitä.
Lähteet on merkitty puutteellisesti tai ei ollenkaan.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Oppimistehtävä on tehty huolellisesti ja se vastaa tehtävänantoa. Raportti on sisällöltään kiinnostava, selkeä eikä sisällä asiavirheitä. Teksti on perusteltua ja helppolukuista. Tuotos sisältää vähintään tehtävänannon mukaisen määrän lähteitä, jotka on asianmukaisesti merkitty.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Oppimistehtävä on laadittu kiitettävästi, noudattaen tehtävänantoa. Valittu näkökulma on perusteltu ja sitä on käsitelty monipuolisesti yhdistellen tietopohjaan omaa pohdintaa. Teksti ei sisällä asiavirheitä ja on helppolukuista.
Lähteitä on käytetty kattavasti, ne ovat luotettavia ja lähteet on kirjattu tekstiin ja lähdeluetteloon asianmukaisesti.
Lisätiedot
Ensisijaisesti viestintä tapahtuu ITSLearning-oppimisalustan kautta.
Akuuteissa tilanteissa opettajalle voi laittaa sähköpostia.