Skip to main content

Customer Understanding and Customer Experience (5 cr)

Code: KH00CV61-3001

General information


Enrollment
01.06.2025 - 01.09.2025
Registration for the implementation has begun.
Timing
01.09.2025 - 30.11.2025
The implementation has not yet started.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Entrepreneurship and Sales
Campus
Kupittaa Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Business
Teachers
Saara Tikkanen
Marianne Renvall
Course
KH00CV61

Realization has 9 reservations. Total duration of reservations is 27 h 0 min.

Time Topic Location
Fri 26.09.2025 time 09:00 - 12:00
(3 h 0 min)
Asiakasymmärrys ja asiakaskokemus KH00CV61-3001
EDU_3034 Helena muunto byod
Tue 07.10.2025 time 09:00 - 12:00
(3 h 0 min)
Asiakasymmärrys ja asiakaskokemus KH00CV61-3001
EDU_3034 Helena muunto byod
Fri 10.10.2025 time 09:00 - 12:00
(3 h 0 min)
Asiakasymmärrys ja asiakaskokemus KH00CV61-3001
ICT_C2033_2034 Teoriatila muunto
Fri 24.10.2025 time 13:00 - 16:00
(3 h 0 min)
Asiakasymmärrys ja asiakaskokemus KH00CV61-3001
EDU_3034 Helena muunto byod
Fri 31.10.2025 time 09:00 - 12:00
(3 h 0 min)
Asiakasymmärrys ja asiakaskokemus KH00CV61-3001
EDU_3034 Helena muunto byod
Tue 04.11.2025 time 09:00 - 12:00
(3 h 0 min)
Asiakasymmärrys ja asiakaskokemus KH00CV61-3001
EDU_3034 Helena muunto byod
Tue 11.11.2025 time 09:00 - 12:00
(3 h 0 min)
Asiakasymmärrys ja asiakaskokemus KH00CV61-3001
EDU_3034 Helena muunto byod
Fri 21.11.2025 time 09:00 - 12:00
(3 h 0 min)
Asiakasymmärrys ja asiakaskokemus KH00CV61-3001
EDU_3034 Helena muunto byod
Tue 25.11.2025 time 09:00 - 12:00
(3 h 0 min)
Asiakasymmärrys ja asiakaskokemus KH00CV61-3001
EDU_3034 Helena muunto byod
Changes to reservations may be possible.

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

Kurssi alkaa ennakkotehtävällä viikolla 37.
8 lähiopetuskertaa à 3h viikoilla 39-47 (ei lähiopetusta syyslomaviikolla 42).

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa:
- tunnistaa asiakaskäyttäytymisen muutoksia erityisesti B2B-markkinoilla
- osaa kuvata asiakkaan ostopolun ja sen sisältämät kosketuspisteet
- osaa analysoida asiakaslupauksen, asiakkaan odotusten ja asiakaskokemuksen muodostumista

Objective

Student
- recognizes changes in customer behavior, especially in B2B markets
- can describe the customer's buying journey and its touchpoints
- can analyze the formation of customer promise, customer expectations, and customer experience

Content

- Changes in customer behavior
- Buying journey and touchpoints
- Formation of customer expectations, customer promises, and customer experience
- Collecting and utilizing customer feedback
- Customer service and development of customer relationships

Materials

- Saarijärvi, H., & Puustinen, P. (2020). Strategiana asiakaskokemus: Miksi, mitä, miten?
(https://turkuamk.finna.fi/Record/turkuamk_electronic.995621006905970)

- Korkiakoski, K., & Gerdt, B. (2016). Ylivoimainen asiakaskokemus: Työkalupakki. Talentum Pro.
(https://turkuamk.finna.fi/Record/turkuamk_electronic.995029447205970)

- Gerdt, B., & Eskelinen, S. (2018). Digiajan asiakaskokemus: Oppia kansainvälisiltä huipuilta. Alma Talent.
(https://turkuamk.finna.fi/Record/turkuamk_electronic.995125977205970)

- Mäntyneva, M. (2019). Key account management: Kasvata yrityksesi avainasiakkuuksia. Kauppakamari.
(https://turkuamk.finna.fi/Record/turkuamk_electronic.995224337205970)

Teaching methods

Opintojaksolla käytetään aktivoivia, yhteistoiminnallisia oppimismenetelmiä siten, että oppimista tapahtuu itsenäisesti, yhteisesti ja pienryhmissä.

Teoriatietoperusta otetaan haltuun mm. tutustumalla oppimateriaaliin itsenäiseti sekä pienryhmissä, esityksissä sekä luentojen, podcastien ja videoiden avulla.

Exam schedules

Kurssin loppupuolella on monivalintentti, jonka tarkempi ajankohta ilmoitetaan ensimmäisellä luentokerralla.

Pedagogic approaches and sustainable development

Yhteisöllinen oppiminen ja innovaatiopedagogiikka.

Kestävä kehitys huomioidaan kurssitehtävien sisällöissä.

Completion alternatives

-

Student workload

- Kurssin ennakkotehtävä
- Tietoperustaan liittyvät ryhmätyöt, presentointi sekä yksilötehtävä ja monivalintatentti.

Opiskelijan laskennallinen työmäärä yht. 135 h.

Evaluation methods and criteria

- Yksilötehtävät: ennakkotehtävä ja asiakaskokemuksen arviointitehtävä (1-5) 20 % + 30 %
- Ryhmätyö (1-5) 30 %
- Kurssitentti (1-5) 20 %

- 75 % läsnäolovaatimus kurssin läpäisemiseksi (6/8 lähiopetuskerrasta paikalla)
- Osallistumis - ja läsnäoloaktiivisuus (esim. kysymyksiin vastaaminen, dialogi, kysyminen, ryhmätöiden esittäminen) voi vaikuttaa arviointiin nostavasti tai laskevasti
- Vertaisarviointi ryhmätyöskentelystä
- Tehtävien palautus määräajan jälkeen tai tehtävien palauttamatta jättäminen vaikuttaa tehtäväkohtaiseen arviointiin laskevasti
- Opiskelijan osuus ryhmätyöstä voidaan hylätä, mikäli hän on toiminut vapaamatkustajana

Lopullinen arvosana annetaan asteikolla 1-5, painotukset huomoiden.

Failed (0)

Mikäli jokin osasuoristuksista on hylätty, opintojakson suoritus on hylätty. Jos opiskelija on pois lähiopetuksesta enemmän kuin kaksi kertaa, kurssi hylätään.
Tuotokset sisältävät suoraan netistä tai eri lähteistä suoraan kopioitua tekstiä (plagiointi). Jos tekoälyä on käytetty ilman asianmukaista viittausta, johtaa se automaattisesti tehtävän hylkäämiseen. Kurssi hylätään, mikäli käy ilmi, että opiskelija palauttaa toisen opiskelijan tekemän työn (plagiointi).

Assessment criteria, satisfactory (1-2)

Opiskelija/pienryhmä on omaksunut yksittäisiä aihealueen käsitteitä ja näkökulmia sekä soveltaa niitä jossain määrin arvioitavissa tehtävissä. Arvioitavat tuotokset perustuvat pääosin irrallisiin havaintoihin tai lähteistä otettuihin näkökulmiin, ei suunnitelmalliseen kokonaisnäkemykseen tietoperustan soveltamisesta.

Opiskelija ei osallistu ryhmätyöhön tai sen esittämiseen aktiivisesti. Opiskelijan saamasta vertaispalautteesta käy ilmi ryhmätyöskentelyn laiminlyöntiin viittaavia seikkoja.

Assessment criteria, good (3-4)

Opiskelija/pienryhmä toimii oma-aloitteisesti kohti arvioitavien tehtävien ja opintojakson tavoitteita ja yleisvaikutelmana on, että opiskelija/pienryhmä on hyvin ymmärtänyt asiakaskeskeisyyden, asiakaskokemuksen ja asiakassuhteen johtamisen ja hoitamisen merkityksen yrityksen menestystekijänä. Opiskelija/pienryhmä kykenee jakamaan ja yhdistelemään tietoa pienryhmän sisällä sekä tuottamaan loogiset ja olennaiset näkökulmat tiivistävät tuotokset.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija/pienryhmä toimii aktiivisesti ja yleisvaikutelmana on, että hän/ryhmä on omaksunut erinomaisesti asiakaskeskeisyyden, asiakaskokemuksen sekä asiakassuhteen johtamisen ja hoitamisen merkityksen yrityksen kilpailutekijänä. Pienryhmätöissä tietoperustan hyödyntäminen on laajaa ja tuotokset osoittavat, että tietoa on pienryhmässä jaettu ja yhdistelty loogisesti ja ymmärrettävästi. Palautettavat lopputuotokset ovat viimeisteltyjä ja perusteltuja. Tuotoksista käy ilmi opiskelijan/pienryhmän ammattimainen kypsyys. Esityksiin on panostettu ja onnistuttu tiivistämään olennaiset näkökulmat.

Further information

ITSLearning & sähköposti

Go back to top of page