Customer Understanding and Customer Experience (5 cr)
Code: KH00CV61-3001
General information
- Enrollment
- 01.06.2025 - 01.09.2025
- Registration for the implementation has begun.
- Timing
- 01.09.2025 - 30.11.2025
- The implementation has not yet started.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Entrepreneurship and Sales
- Campus
- Kupittaa Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Business
- Teachers
- Saara Tikkanen
- Marianne Renvall
- Course
- KH00CV61
Realization has 9 reservations. Total duration of reservations is 27 h 0 min.
Time | Topic | Location |
---|---|---|
Fri 26.09.2025 time 09:00 - 12:00 (3 h 0 min) |
Asiakasymmärrys ja asiakaskokemus KH00CV61-3001 |
EDU_3034
Helena muunto byod
|
Tue 07.10.2025 time 09:00 - 12:00 (3 h 0 min) |
Asiakasymmärrys ja asiakaskokemus KH00CV61-3001 |
EDU_3034
Helena muunto byod
|
Fri 10.10.2025 time 09:00 - 12:00 (3 h 0 min) |
Asiakasymmärrys ja asiakaskokemus KH00CV61-3001 |
ICT_C2033_2034
Teoriatila muunto
|
Fri 24.10.2025 time 13:00 - 16:00 (3 h 0 min) |
Asiakasymmärrys ja asiakaskokemus KH00CV61-3001 |
EDU_3034
Helena muunto byod
|
Fri 31.10.2025 time 09:00 - 12:00 (3 h 0 min) |
Asiakasymmärrys ja asiakaskokemus KH00CV61-3001 |
EDU_3034
Helena muunto byod
|
Tue 04.11.2025 time 09:00 - 12:00 (3 h 0 min) |
Asiakasymmärrys ja asiakaskokemus KH00CV61-3001 |
EDU_3034
Helena muunto byod
|
Tue 11.11.2025 time 09:00 - 12:00 (3 h 0 min) |
Asiakasymmärrys ja asiakaskokemus KH00CV61-3001 |
EDU_3034
Helena muunto byod
|
Fri 21.11.2025 time 09:00 - 12:00 (3 h 0 min) |
Asiakasymmärrys ja asiakaskokemus KH00CV61-3001 |
EDU_3034
Helena muunto byod
|
Tue 25.11.2025 time 09:00 - 12:00 (3 h 0 min) |
Asiakasymmärrys ja asiakaskokemus KH00CV61-3001 |
EDU_3034
Helena muunto byod
|
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
Kurssi alkaa ennakkotehtävällä viikolla 37.
8 lähiopetuskertaa à 3h viikoilla 39-47 (ei lähiopetusta syyslomaviikolla 42).
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa:
- tunnistaa asiakaskäyttäytymisen muutoksia erityisesti B2B-markkinoilla
- osaa kuvata asiakkaan ostopolun ja sen sisältämät kosketuspisteet
- osaa analysoida asiakaslupauksen, asiakkaan odotusten ja asiakaskokemuksen muodostumista
Objective
Student
- recognizes changes in customer behavior, especially in B2B markets
- can describe the customer's buying journey and its touchpoints
- can analyze the formation of customer promise, customer expectations, and customer experience
Content
- Changes in customer behavior
- Buying journey and touchpoints
- Formation of customer expectations, customer promises, and customer experience
- Collecting and utilizing customer feedback
- Customer service and development of customer relationships
Materials
- Saarijärvi, H., & Puustinen, P. (2020). Strategiana asiakaskokemus: Miksi, mitä, miten?
(https://turkuamk.finna.fi/Record/turkuamk_electronic.995621006905970)
- Korkiakoski, K., & Gerdt, B. (2016). Ylivoimainen asiakaskokemus: Työkalupakki. Talentum Pro.
(https://turkuamk.finna.fi/Record/turkuamk_electronic.995029447205970)
- Gerdt, B., & Eskelinen, S. (2018). Digiajan asiakaskokemus: Oppia kansainvälisiltä huipuilta. Alma Talent.
(https://turkuamk.finna.fi/Record/turkuamk_electronic.995125977205970)
- Mäntyneva, M. (2019). Key account management: Kasvata yrityksesi avainasiakkuuksia. Kauppakamari.
(https://turkuamk.finna.fi/Record/turkuamk_electronic.995224337205970)
Teaching methods
Opintojaksolla käytetään aktivoivia, yhteistoiminnallisia oppimismenetelmiä siten, että oppimista tapahtuu itsenäisesti, yhteisesti ja pienryhmissä.
Teoriatietoperusta otetaan haltuun mm. tutustumalla oppimateriaaliin itsenäiseti sekä pienryhmissä, esityksissä sekä luentojen, podcastien ja videoiden avulla.
Exam schedules
Kurssin loppupuolella on monivalintentti, jonka tarkempi ajankohta ilmoitetaan ensimmäisellä luentokerralla.
Pedagogic approaches and sustainable development
Yhteisöllinen oppiminen ja innovaatiopedagogiikka.
Kestävä kehitys huomioidaan kurssitehtävien sisällöissä.
Completion alternatives
-
Student workload
- Kurssin ennakkotehtävä
- Tietoperustaan liittyvät ryhmätyöt, presentointi sekä yksilötehtävä ja monivalintatentti.
Opiskelijan laskennallinen työmäärä yht. 135 h.
Evaluation methods and criteria
- Yksilötehtävät: ennakkotehtävä ja asiakaskokemuksen arviointitehtävä (1-5) 20 % + 30 %
- Ryhmätyö (1-5) 30 %
- Kurssitentti (1-5) 20 %
- 75 % läsnäolovaatimus kurssin läpäisemiseksi (6/8 lähiopetuskerrasta paikalla)
- Osallistumis - ja läsnäoloaktiivisuus (esim. kysymyksiin vastaaminen, dialogi, kysyminen, ryhmätöiden esittäminen) voi vaikuttaa arviointiin nostavasti tai laskevasti
- Vertaisarviointi ryhmätyöskentelystä
- Tehtävien palautus määräajan jälkeen tai tehtävien palauttamatta jättäminen vaikuttaa tehtäväkohtaiseen arviointiin laskevasti
- Opiskelijan osuus ryhmätyöstä voidaan hylätä, mikäli hän on toiminut vapaamatkustajana
Lopullinen arvosana annetaan asteikolla 1-5, painotukset huomoiden.
Failed (0)
Mikäli jokin osasuoristuksista on hylätty, opintojakson suoritus on hylätty. Jos opiskelija on pois lähiopetuksesta enemmän kuin kaksi kertaa, kurssi hylätään.
Tuotokset sisältävät suoraan netistä tai eri lähteistä suoraan kopioitua tekstiä (plagiointi). Jos tekoälyä on käytetty ilman asianmukaista viittausta, johtaa se automaattisesti tehtävän hylkäämiseen. Kurssi hylätään, mikäli käy ilmi, että opiskelija palauttaa toisen opiskelijan tekemän työn (plagiointi).
Assessment criteria, satisfactory (1-2)
Opiskelija/pienryhmä on omaksunut yksittäisiä aihealueen käsitteitä ja näkökulmia sekä soveltaa niitä jossain määrin arvioitavissa tehtävissä. Arvioitavat tuotokset perustuvat pääosin irrallisiin havaintoihin tai lähteistä otettuihin näkökulmiin, ei suunnitelmalliseen kokonaisnäkemykseen tietoperustan soveltamisesta.
Opiskelija ei osallistu ryhmätyöhön tai sen esittämiseen aktiivisesti. Opiskelijan saamasta vertaispalautteesta käy ilmi ryhmätyöskentelyn laiminlyöntiin viittaavia seikkoja.
Assessment criteria, good (3-4)
Opiskelija/pienryhmä toimii oma-aloitteisesti kohti arvioitavien tehtävien ja opintojakson tavoitteita ja yleisvaikutelmana on, että opiskelija/pienryhmä on hyvin ymmärtänyt asiakaskeskeisyyden, asiakaskokemuksen ja asiakassuhteen johtamisen ja hoitamisen merkityksen yrityksen menestystekijänä. Opiskelija/pienryhmä kykenee jakamaan ja yhdistelemään tietoa pienryhmän sisällä sekä tuottamaan loogiset ja olennaiset näkökulmat tiivistävät tuotokset.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija/pienryhmä toimii aktiivisesti ja yleisvaikutelmana on, että hän/ryhmä on omaksunut erinomaisesti asiakaskeskeisyyden, asiakaskokemuksen sekä asiakassuhteen johtamisen ja hoitamisen merkityksen yrityksen kilpailutekijänä. Pienryhmätöissä tietoperustan hyödyntäminen on laajaa ja tuotokset osoittavat, että tietoa on pienryhmässä jaettu ja yhdistelty loogisesti ja ymmärrettävästi. Palautettavat lopputuotokset ovat viimeisteltyjä ja perusteltuja. Tuotoksista käy ilmi opiskelijan/pienryhmän ammattimainen kypsyys. Esityksiin on panostettu ja onnistuttu tiivistämään olennaiset näkökulmat.
Further information
ITSLearning & sähköposti