Skip to main content

Business Models and Marketing (5 cr)

Code: 3011665-3012

General information


Enrollment
01.06.2025 - 01.09.2025
Registration for introductions has not started yet.
Timing
01.09.2025 - 07.11.2025
The implementation has not yet started.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Engineering and Business
Campus
Kupittaa Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 45
Degree programmes
Degree Programme in Business
Teachers
Taru Kankaanpää
Course
3011665
No reservations found for realization 3011665-3012!

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

Innovatiivinen liiketoiminta
Liiketoimintamallien hyödyntäminen liiketoiminnassa
Kiertotalouden liiketoimintamallit
Markkinoinnin suunnittelu ja toteutus valitussa yrityksessä
Markkinointiviestinnän tekeminen valitulle kohderyhmälle

Objective

Having completed the course, the student is able to
- define the business models and operations of an enterprise
- define the role of marketing planning and leadership
- assess and utilize the immaterial and material resources in marketing

Content

- Methods of assessing the business models
- Disciplines of marketing management
- Marketing planning process
- Role of immaterial resources in marketing

Materials

Business Model Generation, Alexander Osterwalder &Yves Pigneur
Opettajan materiaali, videomateriaali, artikkelit,aiheeseen liittyvä kirjallisuus
Itsenäinen tiedonhaku

Teaching methods

Ohjaus, luennot, vierailijaluennot, tuntiharjoitukset, oppimistehtävät, oppimisraportit, itsenäinen tiedonhaku, ryhmätyöskentely

Exam schedules

Ei tenttiä.

Pedagogic approaches and sustainable development

Flipped learning,case-oppiminen
Kestävään kehityksen huomioiminen liiketoiminnassa ja liiketoimintamalleissa

Completion alternatives

Ei valinnaisia suoritustapoja.

Student workload

Opintojakson laajuus on 5 opintopistettä, joka vastaa noin 135 tunnin työmäärää. Työmäärä koostuu seuraavista osioista:
Kirjallisuuden ja tietopohjaan tutustuminen itsenäisesti
Henkilökohtaiset oppimistehtävät
Pienryhmätehtävät ja tulosten esittely
Opetuskertoihin osallistuminen

Evaluation methods and criteria

Opintojakson numeerisesti arvioitavat tehtävät arvioidaan pisteytyksen avulla 0-3 tai 0-6. Pisteytettävien tehtävien lisäksi opintojaksolla tehdään pieniä tuntitehtäviä tai valmistelevia tehtäviä, jotka huomioidaan osana henkilökohtaista aktiivisuutta. Henkilökohtainen aktiivisuus voi nostaa tai laskea arvosanaa yhden numeron verran.

3 henkilökohtaista innovatiiviseen liiketoimintaan ja liiketoimintamalleihin liittyvää oppimistehtävää (0-3 p)
1 ryhmätehtävä (markkinoinnin suunnittelu ja toteutus valitussa yrityksessä, 0-6 p)
1 ryhmätehtävä (markkinointiviestintä valitulle kohderyhmälle, 0-3 p)

Arvosana 5 = 16-18 pistettä
Arvosana 4 = 13-15 pistettä
Arvosana 3 = 10-12 pistettä
Arvosana 2 = 8-9 pistettä
Arvosana 1 = 6-7 pistettä
Hylätty = 0-5 pistettä

Jotta kurssista pääsee läpi, kaikki tehtävät on palautettava hyväksytysti.
Jos tehtävän palauttaa myöhässä, voi tehtävästä saada maksimissaan yhden (1) pisteen (max 3 p) tai 2 pistettä (max. 6 p).

Opintojakso edellyttää läsnäoloa ja aktiivisuus ja läsnäolo yhteisissä tapaamisissa vaikuttavat arviointiin. Opiskelijan tulee osallistua vähintään viiteen (5) lähitapaamiseen (alusta loppuun), jotta kurssista pääsee läpi.

Lisäksi arviointiin vaikuttaa aktiivisuus ja sitoutuminen pienryhmätyöskentelyyn varsinaisten lähitapaamisten välissä. Ryhmätyöskentelyn vertaisarviointi voidaan ottaa huomioon opiskelijan henkilökohtaisessa arvioinnissa.

Plagiointi ja tekstin suora kopiointi lähteistä tai kirjoista johtaa automaattisesti tehtävän hylkäämiseen. Tekoälyn käyttö on ilmoitettava selkeästi tehtävässä. Tehtävä ei voi olla kokonaan tekoälyn tuottama, vaan siinä on oltava selkeästi näkyvillä tekijän oma ajattelu, pohdinta ja osaaminen.

Failed (0)

Mikäli jokin osasuoristuksista on hylätty, opintojakson suoritus on hylätty. Jos opiskelija on pois lähiopetuksesta enemmän kuin kolme kertaa, kurssi hylätään.

Tuotokset koostuvat suoraan netistä tai eri lähteistä suoraan kopioidusta tekstistä (plagiointi) tai tehtävässä ei ole ilmoitettu tekoälyn käytöstä asianmukaisesti.

Assessment criteria, satisfactory (1-2)

Arvosana hyväksytty (1-2), opiskelija:

-ymmärtää liiketoimintamallien analysoinnin ja markkinoinnin suunnittelun perusteita
-kuvaa liiketoimintamallin keskeiset osa-alueet
-tunnistaa kiertotalouden liiketoimintamalleja
-osaa tuottaa markkinointiviestintämateriaalia
-osallistuu ryhmätyöskentelyyn ja pystyy arvioimaan sen onnistumista

Kaikki numeerisesti arvioitavat tehtävät on palautettu hyväksytysti

Assessment criteria, good (3-4)

Arvosana hyväksytty (3-4), opiskelija:
- tunnistaa ja nimeää erilaisia liiketoimintamalleja sekä osaa soveltaa niitä käytäntöön
- kuvaa perustellen liiketoimintamallin keskeiset osa-alueet
- hyödyntää kiertotalouden liiketoimintamalleja liiketoiminnassa
- tunnistaa keinoja käyttää markkinoinnin resursseja kustannustehokkaasti
-suunnittelee markkinointiviestintää asiakaskeskeisesti
- tuottaa uutta asiakasta puhuttelevaa markkinointiviestintämateriaalia
-toimii ryhmätyössä aktiivisesti ja tavoitteellisesti ryhmätyöskentelyn onnistumiseksi

Kaikki arvioivat tehtävät on palautettu ajoissa ja ne on tehty ohjeistuksen mukaan

Assessment criteria, excellent (5)

Arvosana kiitettävä (5), opiskelija:

-reflektoi kriittisesti tietopohjaa ja tuo siihen uusia näkökulmia
-soveltaa monipuolisesti liiketoimintamalleihin liittyä käsitteitä työskentelyssään
-tunnistaa keinoja hyödyntää kiertotalouden liiketoimintamalleja liiketoiminnassa
-analysoi liiketoimintamalleja ja markkinointia syvällisesti sekä teorian että tietopohjan näkökulmista
-tunnistaa keinoja suunnitella ja toteuttaa markkinointia kustannustehokkaasti ja asiakaskeskeisesti ja tuomaan esille kehittämisehdotuksia
-tuottaa iskevää ja myyntiä tehostavaa markkinointiviestintämateriaalia
-työskentelee ryhmän jäsenenä vastuullisesti, tavoitteellisesti ja sitoutuneesti

Kaikki arvioivat tehtävät on palautettu ajoissa ja ne on tehty ohjeistuksen mukaan analysoivalla otteella ja osoittavat perehtyneisyyttä aihealueeseen.

Further information

Itslearning

Go back to top of page