Projektijohtaminen ja vastuullinen stailaaminen myynnin edistämisessä (5 op)
Toteutuksen tunnus: EV00DG05-3001
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
28.03.2025 - 22.04.2025
Ajoitus
22.04.2025 - 12.09.2025
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
ICT ja tuotantotalous, yhteiset toiminnot
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 50
Koulutus
- Vastuullinen laadunhallinta ja tuotekehitys tekstiili-, muoti- ja pakkausalalla
Opettaja
- Ulla Seppälä-Kaven
- Liisa Lehtinen
- Sari Airenne
- Heidi Salokangas
Ajoitusryhmät
- Avoimen AMK:n kiintiöpaikat. Ilmoittaudu ilman tätä pienryhmää. (Koko: 50. Avoin AMK: 50.)
Ryhmät
-
JOTVALAK25Vastuullinen laadunhallinta ja tuotekehitys tekstiili-, muoti- ja pakkausalalla
Pienryhmät
- Avoimen AMK:n kiintiöpaikat. Ilmoittaudu ilman tätä pienryhmää.
Tavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija:
• Ymmärtää yleiset projektin elinkaaren vaiheet ja niiden merkityksen
• Ymmärtää projektin tavoitteet ja sidosryhmien vaatimukset
• Hallitsee projektin riskit ja osaa arvioida projektin toteutuksen onnistumista
• Ymmärtää stailauksen periaatteet ja merkityksen
• Ymmärtää kestävän kehityksen keskeisenä osana vastuullista stailaamista
• Osaa muodostaa kokonaisvaltaisen näkemyksen stailauksesta ja hyödyntää sitä myynnin edistämisessä
Sisältö
• Projektijohtamisen perusteet ja projektien organisoituminen
• Projektin laajuuden määrittäminen ja projektin rajaus
• Sidosryhmäanalyysi ja vaatimusmäärittely
• Projektin riskien ja laadun hallinta
• Viestinnän suunnittelu
• Stailauksen pääperiaatteet
• Tarveanalyysin työkalut ja menetelmät
• Trendit stailauksessa
• Vastuullisen asukokonaisuuden, tilan tai valokuvien stailauksen toteutus myynnin edistämiseksi
Oppimateriaalit
Opettajien tarjoama oppimismateriaali itselearning -oppimisalustalla ja SFS standardit (SFS-online)
Opetusmenetelmät
-Luennot
-Itsenäinen opiskelu ja ryhmätyöskentely
-Oppimistehtävät
-Asiantuntijaluennot esim. SFS:n asiantuntijaluento
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Kurssilla ei ole tenttiä.
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Pedagogiset toimintatavat pohjautuvat innovaatiopedagogiikkaan
Ryhmätyöskentely ja vertaisoppiminen
Itsenäinen työskentely
Erilaiset oppimistehtävät
Flipped Learning (käänteinen oppiminen)
Tiedonhankinta (esim. tieteelliset julkaisut ja kirjat)
Kestävä kehitys huomioidaan opintojaksolla osana stailauksen toteutusta.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei ole.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Oppimistehtävät (ryhmätyöskentely ja yksilötehtävät)
Opiskelijan työmäärä opintojaksolla on noin 135 tuntia.
Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty
Hylätty:
Arvioitavat tehtävät on suoritettu puutteellisesti tai niitä ei ole suoritettu. Opiskelija ei ole saavuttanut opintojakson oppimistavoitteita.
Hyväksytty:
Opiskelija on omaksunut opintojakson ja lähdeaineiston keskeisen sisällön ja osannut hyödyntää näitä oppimistehtävissä. Tehtävät ovat tehty tehtävänannon mukaisesti ja palautettu annetussa aikataulussa.
Sisällön jaksotus
• Projektijohtamisen perusteet ja projektien organisoituminen
• Projektin laajuuden määrittäminen ja projektin rajaus
• Sidosryhmäanalyysi ja vaatimusmäärittely
• Projektin riskien ja laadun hallinta
• Viestinnän suunnittelu
• Stailauksen pääperiaatteet
• Tarveanalyysin työkalut ja menetelmät
• Trendit stailauksessa
• Vastuullisen asukokonaisuuden, tilan tai valokuvien stailauksen toteutus myynnin edistämiseksi
Luennot:
22.5: klo 16 – 19, online
4.6: klo 16 - 19, online
27.8: klo 16 – 20, online
Viestintäkanava ja lisätietoja
Itslearning -alusta pääasiallinen viestintäkanava
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Kurssin arviointi perustuu oppimistehtäviin (hyväksytty/hylätty).
Mikäli oppimistehtävissä hyödynnetään tekoälyä, sen käytöstä tulee ilmoittaa.
Oppimistehtävät tulee palauttaa annetun aikataulun mukaisesti hyväksytysti.
Hylätty (0)
-
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
-
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
-
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
-