Skip to main content

Methods in Development Work (5 cr)

Code: KH00BN82-3030

General information


Enrollment
02.08.2025 - 10.09.2025
Registration for introductions has not started yet.
Timing
11.09.2025 - 20.11.2025
The implementation has not yet started.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
RDI portion
1 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Engineering and Business
Campus
Kupittaa Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
15 - 40
Degree programmes
Degree Programme in Business
Teachers
Riikka Kulmala
Course
KH00BN82
No reservations found for realization KH00BN82-3030!

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

Mikä on kehittämistyö ja tutkimuksellinen kehittäminen?
Tietopohjan merkitys kehittämistyössä, lähdekritiikki
Eettiset periaatteet, teksti- ja lähdeviitteiden merkitseminen (ml. kuvat & taulukot)
Kehittämistyön menetelmät: Kysely, havainnointi (myös netnografia), haastattelut (fokus- ja CIT), ennakoinnin menetelmistä (SWOT, trendit..), yhteistoiminnalliset menetelmät (työpajaperustaiset).
Opinnäytetyön muodot ja opinnäytetyön arviointi
Opinnäytetyöhön liittyvät dokumentit

Objective

Having completed the course the student is able to select and use adequate methods in a development project

Content

- development methods and tools in working life
- interview and survey
- documentation
- ethics in development work

Materials

Ohjaajan tarjoama materiaali ITSlearning-ympäristössä.

Opintojaksolla hyödynnetään seuraavaa teosta (saatavilla Finnassa myös e-kirjana):

Ojasalo, K., Moilanen, T. & Ritalahti, J. (2015). Kehittämistyön menetelmät: Uudenlaista osaamista liiketoimintaan (3.-4. painos.). Helsinki: Sanoma Pro Oy.

Teaching methods

Opintojaksolla hyödynnetään yhteistoiminnalisia oppimismenetelmiä, kuten ryhmätyöt sekä verkossa että lähitunneilla. Oppimisessa hyödynnetään myös itsenäistä oppimista, mutta itsenäisesti suoritetut osuudet pyritään jakamaan yhteistoiminnallisesti Itslearning verkkoalustan keskustelualueella, vertaisarviointia hyödyntäen tai muulla ohjaajan opastamalla tavalla.

Exam schedules

Tentti toteutetaan monivalintatenttinä opintojakson päätteeksi.

Pedagogic approaches and sustainable development

Opintojakson pedagogiikka noudattaa innovaatiopedagogiikan viitekehystä. Opintojakson aineisto on ajankohtaista ja esimerkkeinä hyödynnetään työelämän aitoja esimerkkejä.

Student workload

Opintojakso on laajuudeltaan 5 op eli 135 h (1 op= 27 h)
Ennakkotehtävä: 2 h
Luennot: 28 h
Ohjatut harjoitukset: 20 h
Itsenäinen opiskelu ja oppimistehtävät: 48 h
Tenttiin valmistautuminen: 39 h

Evaluation methods and criteria

Opintojaksolla tehtävät tentit ja testit, joiden osuus on 40% arvosanasta.
Opintojaksolla tehtävät tehtävät ja harjoitukset (10% arvosanasta)
Opintojakson lopuksi kirjoitetaan pienimuotoinen kehittämistyö, jonka osuus on 50% arvosanasta.

Failed (0)

Opiskelija ei ole osallistunut lähiopetukseen, tentti on hylätty ja harjoituksista puuttuu yli 50%.

Assessment criteria, satisfactory (1-2)

Opiskelija on osallistunut opintojakson lähiopetukseen (vähintään 60% paikalla). Opintojakson harjoitukset on tehty (60% tehty) ja opintojakson testit suoritettu hyväksytysti.

Assessment criteria, good (3-4)

Hyvät taidot opintojaksolla käsiteltyjen aiheiden osalta ja taito soveltaa opintojakson sisältöä

Assessment criteria, excellent (5)

Erinomaiset taidot opintojaksolla käsiteltyjen aiheiden osalta ja osoitettu taito soveltaa opintojakson sisältöä itsenäisesti.

Further information

ITSlearning ympäristö on opintojakson pääasiallinen viestintäkanava. Opettajan tavoittaa riikka.kulmala@turkuamk.fi

Go back to top of page