Skip to main content

Opiskelutaidot (1cr)

Code: TH00DI70-3001

General information


Enrollment
02.07.2025 - 22.08.2025
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.08.2025 - 31.05.2026
Implementation is running.
Number of ECTS credits allocated
1 cr
Local portion
1 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Health and Well-being
Campus
Kupittaa Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
20 - 30
Degree programmes
Degree Programme in Occupational Therapy
Teachers
Anu Kuikkaniemi
Course
TH00DI70

Realization has 13 reservations. Total duration of reservations is 32 h 15 min.

Time Topic Location
Tue 26.08.2025 time 10:00 - 12:00
(2 h 0 min)
Opiskelutaidot TH00DI70-3001
EDU_1091 Hammarbacka esitystila byod
Tue 26.08.2025 time 12:00 - 14:00
(2 h 0 min)
Opiskelutaidot TH00DI70-3001
ICT_B2033 Luovan liikkumisen tila
Tue 02.09.2025 time 08:15 - 09:45
(1 h 30 min)
Opiskelutaidot TH00DI70-3001
EDU_1001 Dromberg esitystila byod
Tue 09.09.2025 time 08:15 - 09:45
(1 h 30 min)
Opiskelutaidot TH00DI70-3001
ICT_A1038b Oppimistila
Mon 06.10.2025 time 14:15 - 15:45
(1 h 30 min)
Opiskelutaidot TH00DI70-3001
etänä
Thu 09.10.2025 time 08:15 - 09:45
(1 h 30 min)
Opiskelutaidot TH00DI70-3001
etänä
Tue 28.10.2025 time 10:30 - 14:00
(3 h 30 min)
yksilö HOPS keskustelut ajanvarauksella 30min etänä_Opiskelutaidot TH00DI70-3001
Thu 30.10.2025 time 08:00 - 12:00
(4 h 0 min)
yksilö HOPS keskustelut ajanvarauksella 30min etänä_Opiskelutaidot TH00DI70-3001
Tue 11.11.2025 time 08:15 - 09:45
(1 h 30 min)
Opiskelutaidot TH00DI70-3001
ICT_A1038b Oppimistila
Tue 11.11.2025 time 13:00 - 16:00
(3 h 0 min)
yksilö HOPS keskustelut ajanvarauksella 30min etänä_Opiskelutaidot TH00DI70-3001
Mon 17.11.2025 time 08:00 - 12:00
(4 h 0 min)
yksilö HOPS keskustelut ajanvarauksella 30min etänä_Opiskelutaidot TH00DI70-3001
Tue 02.12.2025 time 13:00 - 16:00
(3 h 0 min)
yksilö HOPS keskustelut ajanvarauksella 30min etänä_Opiskelutaidot TH00DI70-3001
Fri 12.12.2025 time 12:30 - 15:45
(3 h 15 min)
Opiskelutaidot TH00DI70-3001
Changes to reservations may be possible.

Evaluation scale

Hyväksytty/Hylätty

Content scheduling

Syksy 2025
Orientoivat opinnot 20.- 22.8.2025
26.8.2025 Peppi ja Its (opiskelutaidot kansio), tiimioppiminen, Oppimaan oppiminen/ tiimioppimisen ideologia; Osaamiskompetenssit ja OPS sekä tutkintosääntö (yleisesti)
2.9.2025 tiimioppiminen, ja siihen liittyvät arviointi, Opintojakson/ moduulin arviointi: tutkintosääntö, opettajan tekemä arviointi (ITS/Peppi määritelty), itse- ja vertaisarviointi, tiimin Motorola sekä reflektiopaperin kirjoittaminen
9.9.2025 yhteisöetiketti / Elli Sillanpää ja ryhmän pelisäännöt
6.10.2025 Urapolku ja työelämän vierailijat
11.11.2025 Opintojakson/ moduulin arviointi: tutkintosääntö, opettajan tekemä arviointi (ITS/Peppi määritelty), itse- ja vertaisarviointi, tiimin Motorola sekä reflektiopaperin kirjoittaminen
YKSILÖHOPS KESKUSTELUT ajanvarauksella, 20-30 min / opiskelija viikot 44, 46, 47 ja sitä ennen täytettynä: Oppimissopimus; HOPS ja HOPS-keskusteluihin valmistautuminen.
Opintojen etenemisen periaatteet, vapaasti valittavat opinnot (VAVAT) ja AHOTointi
Dialogisuus ja raporttipohjan käyttö ja lähdeviittaukset, yhdistetetty SUVI opintojaksoon / Sirpa Rajala
Lukuvuoden päätös; kv opinnot ja terveiset Belgiasta, katsaus menneeseen (palaute) ja tulevaan kevääseen; ilmoittautumiset opintojaksoille, vapaamuotoiset päättäjäiset

Kevät 2026
Kevään aikataulut ja ajankohtaiset asiat,
Palautejärjestelmä ja ajankohtaiset asiat
Harjoittelun kokonaisuus ja Jobiili
Ajankohtaiset asiat
Pienryhmät kehityskeskustelut à 30min/ tiimi
lukuvuoden päätös

Objective

• Opiskelija tutustuu omaan opiskeluryhmäänsä ja ammattikorkeakouluun työyhteisönä.
• Opiskelija osaa kertoa Turun ammattikorkeakoulusta oppimisympäristönä.
• Opiskelija osaa kertoa, mitä ja miten omalla alalla opiskellaan.
• Opiskelijaa osaa kertoa opiskelukykyyn vaikuttavista asioista ja niihin liittyvistä käytänteistä.

Opiskelutaidot
• Opiskelija tunnistaa omat haasteensa ja mahdollisuutensa opiskelussa ja opintojen etenemisessä.
• Opiskelija osaa toimia opiskelu- ja työryhmissä ryhmän tavoitteen toteutumista edistäen.
• Opiskelija tunnistaa yhteisöllisyyden ja yhteisten pelisääntöjen merkityksen opiskelussa ja työelämässä.
• Opiskelija osaa antaa ja vastaanottaa rakentavaa ja oppimista edistävää palautetta.
• Opiskelija sitoutuu tavoitteelliseen opiskeluun.

Opiskelua tukevat palvelut
• Opiskelija tietää ammattikorkeakouluopiskelun ohjaus- ja neuvontapalvelut.
Peppi ja HOPS (henkilökohtainen oppimissuunnitelma)
• Opiskelija tuntee oman koulutuksensa oppimissuunnitelman sisällön ja rakenteet.
• Opiskelija ymmärtää, mikä on HOPS ja miksi se tehdään.
• Opiskelija osaa käyttää Peppiä.
• Opiskelija tietää opiskelumahdollisuudet muiden korkeakoulujen tarjonnassa.
• Opiskelija tietää mahdollisuudet opintojen ja osaamisen hyväksi lukemiseen.

Content

• yhteistyötaidot ja ryhmässä toimiminen
• erilaisiin oppimisympäristöihin ja työkaluihin tutustuminen: tilat, Peppi, Messi, ITSlearning, sähköposti, työjärjestys, kirjasto
• korkeakouluopiskelun erityispiirteet verrattuna toisen asteen opiskeluun: mm. ajankäytön suunnittelun tärkeys, suuri itsenäisen työskentelyn määrä
• koulutusalan erityispiirteet, oman koulutuksen rakenne, HOPS eli henkilökohtainen oppimissuunnitelma
• ohjaus- ja neuvontapalvelut, opintososiaaliset asiat, terveydenhuolto, vakuutukset

Korkeakouluopiskelun taidot
o Messin ”Opiskelu sujumaan” ja muu opiskelutaitomateriaali
o Ajanhallinta
o Ryhmädynamiikka ja ryhmätyötaidot
o Turvallisuus Turun AMK:ssa
o Opiskelu- ja työyhteisössä toimiminen
o Opiskelijan palaute- ja vaikuttamisväylät

Opiskelua tukevat palvelut
o Ohjaus- ja neuvontapalvelut: opettajatuutori, opinto-ohjaaja, vertaistuutori, VIP-opiskelija, opintoneuvoja, kv-koordinaattori, koulutusvastaava, koulutus-ja tutkimuspäällikkö
o Hyvinvoinnin tukiväylät: opintopsykologi, opiskeluterveydenhuollon palvelut (terveydenhoitaja, lääkäri- ja psykologipalvelut), esteettömyys, lukitestaus

Peppi ja HOPS
o Oppimissuunnitelma: perusopinnot, ammattiopinnot, harjoittelu ja opinnäytetyö sekä vapaasti valittavat opinnot; miten ja millä perusteella niitä valitaan
o Peppi, HOPS:n laatiminen ja päivittäminen
o Peppi, opintojaksoille ilmoittautuminen
o kehityskeskustelu
o tieto oman alansa työtehtävistä ja perustaitovaatimuksista
o kansainvälistymisen mahdollisuudet kotimaassa ja ulkomailla
o Peppi, opintojen ja osaamisen hyväksi lukemisen ohjeistus ja sähköinen asiointi
o Muiden korkeakoulujen opintotarjonta ja opiskelumahdollisuudet

Materials

Löytyy Itslearning oppimisalustalta

Teaching methods

Oppimaan oppiminen ja dialogisuus; opintojen henkilökohtaistaminen

Exam schedules

Ei tenttejä

Pedagogic approaches and sustainable development

Lähitunnit
Huomioidaan kestävän kehityksen osa- alueet, painotetaan mm sosiaalisen kestävyyden näkökulmaan osallisuuden ja oikeudenmukaisuuden kannalta

Completion alternatives

Opiskelijan odotetaan osallistuvan lukujärjestyksessä oleviin lähipäiviin. Opiskelijan kanssa sovitaan henkilökohtaisesti miten saavuttaa tiedot ja taidot poissaollessa lähipäivästä, Pakolliset HOPS keskustelut.

Student workload

Osallistuminen lähitunneille
HOPS:n ja oppimissopimuksen tekeminen

Assessment criteria, approved/failed

Hyväksytty suoritus edellyttää opintojakson tehtävien suoritusta hyväksytysti. Opintojakson arvioinnin kohteet ovat:
osallistuminen opintojakson lähiopiskelupäiviin ja itsenäiset tehtävät hyväksytysti suoritettu.
Opintojakso arvioidaan asteikolla hyväksytty/hylätty
Hylätty: Opiskelija ei ole osallistunut lähiopiskelupäiviin, eikä ole suorittanut annettuja tehtäviä. Opiskelija ei ole osoittanut osaamista näytöin poissaoloistaan

Evaluation methods and criteria

Arvioinnissa huomioidaan annettujen tehtävien hyväksytty suoritus, osallistuminen yhteisiin tunteihin
Opiskelutaidot: 1 op opintojaksolla ja HOPS keskusteluihin osallistuminen

Failed (0)

Hylätty: Opiskelija ei ole osallistunut lähiopiskelupäiviin, eikä ole suorittanut annettuja tehtäviä. Opiskelija ei ole osoittanut osaamista näytöin poissaoloistaan

Further information

Viestintä tapahtuu Itslearning oppimisalustan tai muun sovitun viestintäkanavan kautta
Sähköpostiviestinnässä huomioidaan viestintäetiketti

Go back to top of page