Creative Concepts (10 cr)
Code: 3221020-3006
General information
- Enrollment
-
03.04.2025 - 02.09.2025
Registration for the implementation has begun.
- Timing
-
02.09.2025 - 09.12.2025
The implementation has not yet started.
- Number of ECTS credits allocated
- 10 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual portion
- 10 cr
- Mode of delivery
- Distance learning
- Unit
- Arts Academy
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 25
- Degree programmes
- Degree Programme in Media Management
- Teachers
- Taru Lehtinen
- Course
- 3221020
Realization has 5 reservations. Total duration of reservations is 10 h 0 min.
Time | Topic | Location |
---|---|---|
Tue 02.09.2025 time 16:00 - 18:00 (2 h 0 min) |
Luovat konseptit 3221020-3006 |
|
Tue 16.09.2025 time 16:00 - 18:00 (2 h 0 min) |
Luovat konseptit 3221020-3006 |
|
Tue 07.10.2025 time 16:00 - 18:00 (2 h 0 min) |
Luovat konseptit 3221020-3006 |
|
Tue 04.11.2025 time 16:00 - 18:00 (2 h 0 min) |
Luovat konseptit 3221020-3006 |
|
Tue 09.12.2025 time 16:00 - 18:00 (2 h 0 min) |
Luovat konseptit 3221020-3006 |
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
Opintojakso toteutetaan kokonaan etänä. Tapaamiset ovat verkkotapaamisia.
Verkkotapaamiset ovat zoomissa. Linkki löytyy opintojakson lukkarissa olevissa tapaamisissa ja opintojakson Itslearning-alustalta.
AIKATAULU:
2.9. 16.00-18.00 Mitä konseptisuunnittelu on?
16.9. 16.00-18.00 Luovan konseptin kehittäminen
7.10. 16.00-18.00 Testaus ja tehtäväsparraus
4.11. 16.00-18.00 Tehtäväsparraus
9.12. 16.00-18.00 Luovan konseptin esittely
Objective
.
Content
Idea initialisation, concept design process, concept building with different types of tools and project presentation.
Materials
Itslearning-työtilassa olevat materiaalit, kirjallisuuskatsauksen materiaalit (lista itsissä), opettajien materiaalit ja opiskelijoiden omat materiaalit.
Teaching methods
Luennot, keskustelut, harjoitukset pienryhmissä, yksilö- ja ryhmätehtävät, itsenäinen opiskelu, vertaisoppiminen ja -arviointi, itsearviointi.
Exam schedules
Ei tenttiä
Pedagogic approaches and sustainable development
Konstruktiivinen ote eli tiedon rakentelu
Vertaisarvioinnit ja ryhmätyöskentely
Ongelmalähtöinen ja ratkaisukeskeinen oppiminen
Työelämäyhteistyö
Completion alternatives
OPINTOJAKSON ALOITTAMINEN KESÄLLÄ
Opintojakson kaksi ensimmäistä tehtävää on mahdollista suorittaa omatoimisesti kesän 2025 aikana. Katso ohje itsistä.
AHOTOINTI
Voit myös ahotoida opintojakson osittain tai kokonaan riippuen osaamisestasi ja näytöstäsi. Perustele ahottisi suhteessa opintojakson tavoitteisiin: ehdota vastuuopettajalle, miten näytät osaamisesi kunkin opintojakson osaamistavoitteen osalta.
Student workload
Kaikki tehtävät ja materiaalit julkaistaan itslearning-alustalla. Kaksi ensimmäistä tehtävää (Tehtävä 1: Ennakkotehtävä ja Tehtävä 2: Kirjallisuuskatsaus) julkaistaan viimeistään 2.6.2025.
Tehtävä 1: Ennakkotehtävä (yksilötehtävä)
Tehtävä 2: Kirjallisuuskatsaus (yksilötehtävä)
Tehtävä 3: Ryhmän toimintasuunnitelma
Tehtävä 4: Luonnos konseptista
Tehtävä 5: Testaus
Tehtävä 6: Konseptisuunnitelma
Tehtävä 7: Luova konseptipresentaatio
Tehtävä 8: Itsearviointi ja opintojaksopalaute (yksilötehtävä)
Opintojakson laajuus on 10 op. Oppimistehtäväkokonaisuus vastaa yhteensä 10 op.
Yksi opintopiste vastaa 27 h työskentelyä. Opintojakso vastaa 270 tunnin kokonaisuutta.
Evaluation methods and criteria
Opintojakson hyväksytty suorittaminen edellyttää kaikkien tehtävien palauttamista/tekemistä.
Arvioinnin kohteena ovat oppimistehtävät ja aktiivinen osallistuminen ryhmän työskentelyyn ja toimintaan.
Opintojakso arvioidaan arvosanalla 1-5/hylätty.
Kaikki tehtävät arvioidaan joko numeraalisesti 1-5/hylätty tai hyv/hyl.
Arviointiin vaikuttavat:
a) tehtävänannonmukainen suoritustapa
b) perusteellisuus
c) edellytetyn lähdemateriaalin (suppea-laaja) käyttö
d) analyyttisyys
e) monipuolisuus
Tekoälyn käyttö vaihtelee oppimistehtävittäin. Käytöstä ohjeistetaan opintojaksolla
tehtäväkohtaisesti.
Failed (0)
Opiskelija ei ole suorittanut oppimistehtäviä hyväksytysti tai tehtävä/yksittäinen tehtävä puuttuu kokonaan. Opiskelija ei ole osallistunut oman pienryhmän työskentelyyn.
Assessment criteria, satisfactory (1-2)
Opiskelija on suorittanut kaikki oppimistehtävät, mutta saavuttanut oppimistavoitteet niukasti ja pintapuolisesti. Harjoitustehtävien vastaukset vastaavat tekoälyn tuottamaa tasoa, eikä omaa pohdintaa ja oivalluksia esitetä.
Assessment criteria, good (3-4)
Opiskelija on suorittanut kaikki oppimistehtävät ja saavuttanut oppimistavoitteet hyvin. Opiskelija on hankkinut ja hyödyntänyt ajankohtaista ja tarkoituksenmukaista tietoa tehtävissään.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija on suorittanut kaikki oppimistehtävät, saavuttanut oppimistavoitteet ja osoittanut laajaa perehtyneisyyttä jakson teemoihin. Opiskelija on hyödyntänyt ajankohtaista ja tarkoituksenmukaista tietoa monipuolisesti ja luovasti. Opiskelija on sitoutunut työskentelyyn ja on omalta osaltaan edistänyt aktiivisesti tavoitteiden saavuttamista.
Further information
Opettajan tavoittaa parhaiten sähköpostilla: taru.lehtinen@turkuamk.fi. Tehtäväpalautukset tehdään Itslearningiin.