Skip to main content

Creative Concepts (10 cr)

Code: 3221020-3006

General information


Enrollment
03.04.2025 - 02.09.2025
Registration for the implementation has begun.
Timing
02.09.2025 - 09.12.2025
The implementation has not yet started.
Number of ECTS credits allocated
10 cr
Local portion
0 cr
Virtual portion
10 cr
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Arts Academy
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 25
Degree programmes
Degree Programme in Media Management
Teachers
Taru Lehtinen
Course
3221020

Realization has 5 reservations. Total duration of reservations is 10 h 0 min.

Time Topic Location
Tue 02.09.2025 time 16:00 - 18:00
(2 h 0 min)
Luovat konseptit 3221020-3006
Tue 16.09.2025 time 16:00 - 18:00
(2 h 0 min)
Luovat konseptit 3221020-3006
Tue 07.10.2025 time 16:00 - 18:00
(2 h 0 min)
Luovat konseptit 3221020-3006
Tue 04.11.2025 time 16:00 - 18:00
(2 h 0 min)
Luovat konseptit 3221020-3006
Tue 09.12.2025 time 16:00 - 18:00
(2 h 0 min)
Luovat konseptit 3221020-3006
Changes to reservations may be possible.

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

Opintojakso toteutetaan kokonaan etänä. Tapaamiset ovat verkkotapaamisia.

Verkkotapaamiset ovat zoomissa. Linkki löytyy opintojakson lukkarissa olevissa tapaamisissa ja opintojakson Itslearning-alustalta.

AIKATAULU:
2.9. 16.00-18.00 Mitä konseptisuunnittelu on?
16.9. 16.00-18.00 Luovan konseptin kehittäminen
7.10. 16.00-18.00 Testaus ja tehtäväsparraus
4.11. 16.00-18.00 Tehtäväsparraus
9.12. 16.00-18.00 Luovan konseptin esittely

Objective

.

Content

Idea initialisation, concept design process, concept building with different types of tools and project presentation.

Materials

Itslearning-työtilassa olevat materiaalit, kirjallisuuskatsauksen materiaalit (lista itsissä), opettajien materiaalit ja opiskelijoiden omat materiaalit.

Teaching methods

Luennot, keskustelut, harjoitukset pienryhmissä, yksilö- ja ryhmätehtävät, itsenäinen opiskelu, vertaisoppiminen ja -arviointi, itsearviointi.

Exam schedules

Ei tenttiä

Pedagogic approaches and sustainable development

Konstruktiivinen ote eli tiedon rakentelu
Vertaisarvioinnit ja ryhmätyöskentely
Ongelmalähtöinen ja ratkaisukeskeinen oppiminen
Työelämäyhteistyö

Completion alternatives

OPINTOJAKSON ALOITTAMINEN KESÄLLÄ
Opintojakson kaksi ensimmäistä tehtävää on mahdollista suorittaa omatoimisesti kesän 2025 aikana. Katso ohje itsistä.


AHOTOINTI
Voit myös ahotoida opintojakson osittain tai kokonaan riippuen osaamisestasi ja näytöstäsi. Perustele ahottisi suhteessa opintojakson tavoitteisiin: ehdota vastuuopettajalle, miten näytät osaamisesi kunkin opintojakson osaamistavoitteen osalta.

Student workload

Kaikki tehtävät ja materiaalit julkaistaan itslearning-alustalla. Kaksi ensimmäistä tehtävää (Tehtävä 1: Ennakkotehtävä ja Tehtävä 2: Kirjallisuuskatsaus) julkaistaan viimeistään 2.6.2025.

Tehtävä 1: Ennakkotehtävä (yksilötehtävä)
Tehtävä 2: Kirjallisuuskatsaus (yksilötehtävä)
Tehtävä 3: Ryhmän toimintasuunnitelma
Tehtävä 4: Luonnos konseptista
Tehtävä 5: Testaus
Tehtävä 6: Konseptisuunnitelma
Tehtävä 7: Luova konseptipresentaatio
Tehtävä 8: Itsearviointi ja opintojaksopalaute (yksilötehtävä)

Opintojakson laajuus on 10 op. Oppimistehtäväkokonaisuus vastaa yhteensä 10 op.
Yksi opintopiste vastaa 27 h työskentelyä. Opintojakso vastaa 270 tunnin kokonaisuutta.

Evaluation methods and criteria

Opintojakson hyväksytty suorittaminen edellyttää kaikkien tehtävien palauttamista/tekemistä.
Arvioinnin kohteena ovat oppimistehtävät ja aktiivinen osallistuminen ryhmän työskentelyyn ja toimintaan.

Opintojakso arvioidaan arvosanalla 1-5/hylätty.
Kaikki tehtävät arvioidaan joko numeraalisesti 1-5/hylätty tai hyv/hyl.

Arviointiin vaikuttavat:

a) tehtävänannonmukainen suoritustapa
b) perusteellisuus
c) edellytetyn lähdemateriaalin (suppea-laaja) käyttö
d) analyyttisyys
e) monipuolisuus

Tekoälyn käyttö vaihtelee oppimistehtävittäin. Käytöstä ohjeistetaan opintojaksolla
tehtäväkohtaisesti.

Failed (0)

Opiskelija ei ole suorittanut oppimistehtäviä hyväksytysti tai tehtävä/yksittäinen tehtävä puuttuu kokonaan. Opiskelija ei ole osallistunut oman pienryhmän työskentelyyn.

Assessment criteria, satisfactory (1-2)

Opiskelija on suorittanut kaikki oppimistehtävät, mutta saavuttanut oppimistavoitteet niukasti ja pintapuolisesti. Harjoitustehtävien vastaukset vastaavat tekoälyn tuottamaa tasoa, eikä omaa pohdintaa ja oivalluksia esitetä.

Assessment criteria, good (3-4)

Opiskelija on suorittanut kaikki oppimistehtävät ja saavuttanut oppimistavoitteet hyvin. Opiskelija on hankkinut ja hyödyntänyt ajankohtaista ja tarkoituksenmukaista tietoa tehtävissään.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija on suorittanut kaikki oppimistehtävät, saavuttanut oppimistavoitteet ja osoittanut laajaa perehtyneisyyttä jakson teemoihin. Opiskelija on hyödyntänyt ajankohtaista ja tarkoituksenmukaista tietoa monipuolisesti ja luovasti. Opiskelija on sitoutunut työskentelyyn ja on omalta osaltaan edistänyt aktiivisesti tavoitteiden saavuttamista.

Further information

Opettajan tavoittaa parhaiten sähköpostilla: taru.lehtinen@turkuamk.fi. Tehtäväpalautukset tehdään Itslearningiin.

Go back to top of page