Skip to main content

Action-Based Working Methods in Early Childhood Education (5 cr)

Code: TH00CA85-3007

General information


Enrollment
02.12.2025 - 17.03.2026
Registration for introductions has not started yet. Registration starts :startDate
Timing
17.03.2026 - 21.04.2026
The implementation has not yet started.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
0 cr
Virtual portion
5 cr
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Health and Well-being
Teaching languages
Finnish
Seats
26 - 35
Degree programmes
Degree Programme in Social Services
Teachers
Tiina Suni
Marika Kouki
Course
TH00CA85
No reservations found for realization TH00CA85-3007!

Evaluation scale

Hyväksytty/Hylätty

Content scheduling

Opettajat:
Marika Kouki
Tiina Suni

Opintojakso toteutuu kokonaisuudessaan verkossa.

Viikolla 12 itsenäinen työskentely ennakkotehtävän parissa.

ti 24.3.2026
klo 14-16 Jakson aloitus ja tehtävät, toiminnallisuus ja kokopäiväpedagogiikka (MK & TS)
klo 16-18 Kieli, musiikki ja draama, toiminnallista työskentelyä (MK)

ti 7.4.2026
klo 14-16 Matematiikka ja tutkiva oppiminen sekä liikunta, toiminnallista työskentelyä (TS)
klo 16-18 Itsenäistä työskentelyä

ti 21.4.2026
klo 14-18 Opiskelijoiden suunnittelemat ja ohjaamat toimintahetket
Kirjallisuustehtävän purku
Opintojakson päätös

Opetuksessa on läsnäolovelvoite, joka perustuu opintojaksolla käytettäviin työskentely- ja oppimismenetelmiin. Opintojakson verkko-opetus sisältää toiminnallista työskentelyä, keskusteluja, vertaisoppimista sekä työpajatyöskentelyä. Osallistuminen verkko-opetukseen tukee opiskelijan ammatillisen osaamisen ja vuorovaikutustaitojen kehittymistä.

Poissaolot korvataan opettajien määräämällä tavalla. Koska jaksolla on vain kolme verkkotapaamista, niin yhdeltä kerralta voi olla sairauden takia pois. Muussa tapauksessa jakson suorittaminen siirtyy seuraavalle toteutukselle.

Muutokset mahdollisia.

Objective

• you know how to support children’s motor skills and physical activity comprehensively
• you know how to use music and musical elements in activities
• you understand the importance of fairy tales, rhymes and drama for children’s learning
• you are able to support children’s mathematical thinking
• you master the basics of art education

Content

• children’s literature, musical and linguistic working methods, art education, physical exercise and exploration, mathematical skills and environmental education, the use of media
• pedagogical documentation
• different pedagogical focuses in the implementation of early childhood education (e.g., physical exercise, music, nature)

Teaching methods

Parityöskentely, oppimistehtäväperusteinen työskentely

Exam schedules

Kirjallisuustehtävän palautus 20.4.2026
Toimintatuokioiden palautus 14.4.2026
Reflektiotehtävän palautus 22.4.2026

Pedagogic approaches and sustainable development

Toiminnallinen ja kokemuksellinen oppiminen

Completion alternatives

Opiskelija voi halutessaan suorittaa jakson osaamisen näytöllä, mikäli hänellä on varhaiskasvatuksen kouluasteen tutkinto (lähihoitaja/suuntautuminen lasten ja nuorten osaamisalaan tai lastenohjaaja tai lastenhoitajan kelpoisuus) tai aiempi sosionomin tutkinto ja lisäksi kahden vuoden työkokemus varhaiskasvatuksesta. Osaamisen näyttö suoritetaan yksilötyönä.

Opettaja antaa tehtävän suorittamiseen tarvittavat Itslearning-oikeudet, kunhan opiskelija on toimittanut vastuuopettajan nähtäväksi työ- ja tutkintotodistuksensa.

Student workload

Kaikki jakson oppimistehtävät tulee suorittaa hyväksytysti:

Ennakkotehtävä (taidekuvatehtävä) yksilötyönä ja opetus 1 op
Lastenkirjallisuustehtävä parityönä 1,5 op
Toimintasuunnitelmat ja ohjaus parityönä 2 op
Oman oppimisen reflektointi yksilötyönä (vk-sosionomin kompetensseihin peilaten) 0,5 op

Tehtävät arvioidaan asteikolla täydennettävä / hyväksytty

Assessment criteria, approved/failed

Hylätty: Opiskelija ei ole mukana lähiopetuksessa läsnäolovaatimusten mukaisesti ja/tai ei suorita tehtäviä hyväksytysti.

Oppimistehtävien hyväksytyssä suorituksessa opiskelija osoittaa, että
- Opiskelija tuntee ja osaa soveltaa varhaiskasvatuksessa käytettäviä monipuolisia työtapoja (leikki, liikkuminen, taiteellinen ja kielellinen ilmaisu, tutkiminen)
- Opiskelija osaa suunnitella, toteuttaa ja arvioida pedagogista toimintaa oppimisen eri alueilla

Qualifications

Students can start optional customer group-specific studies when they have completed at least 60 credits.

The modules in early childhood education must be completed in order: first the basic studies (Module 1) and then the advanced studies (Module 2). Exceptions can be made if it is justified from the perspective of the student’s personal study plan (HOPS) and the student has at least one year of work experience in early childhood education tasks in Finland or previous higher education studies in early childhood education that have been accredited in their studies at Turku University of Applied Sciences.

Go back to top of page